ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

איך להיות מקושר לצדיק לגמרי? מדוע לזרוק את השכל?


 הגב עמוד  < 1 2 3 4 5 >
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: איך להיות מקושר לצדיק לגמרי? מדוע לזרוק את השכל?
בא נפשט את העניין. ליקוטי מוהר"ן למדת. נכון ? משהו מכל זה הבנת. נכון ? עכשיו אני אשאל, האם אתה יודע מה היה לפני בריאת העולם ? האם אתה יודע קצת ? אולי קצת הרבה ? אולי הכל ? או אולי כלום ?
 
בקיצור השי"ת הוא אין סוף. אתה שואל איך שייך חלק של אין סוף. והשאלה נכונה. השאלה המקורית היא, איך אין סוף יכול לצמצם את עצמו לחלק. זאת בעצם השאלה של החלל הפנוי. איך השי"ת צמצם את עצמו.
 
נניח שאתה רואה מולך אבן. האבן היא צמצום של הבורא. אבל איך בדיוק האין סוף יכול לצמצם את עצמו ? תשובה: השאלה אכן נכונה, ורק מי שיודע מהי מהות האין סוף, רק הוא מבין איך האין סוף יכול לצמצם את עצמו. שזה עניין המקיפים שנכנסים אל תוך השכל וכולי.
 
ובכל זאת, א"כ מהו חלק של אין סוף ? תשובה: חלק של אין סוף היינו בחינת משל ונמשל. המשל הוא חלק של הנמשל. הוא דומה לו אבל הוא לא הוא. כמו העניין של מטי ולא מטי, אספקלריא שאינה מאירה. דמיון ולא שכל. השתקפות במראה אך לא ראיה ישירה.
 
כל הדברים האלו הם צמצומים של השורש. כמו עניין הבת עין שמשתקף בה הכל, אך המקור עצמו הוא משהו אחר.
 
**
 
לגבי תופס מקצת תופס בכולו, ראשית רצוי להביא מקור מדברי רבי נחמן מברסלב. שנית זה נכון, אבל זה נכון מצד זה שהשי"ת מולך גם בעבודה זרה, כי מאחר שיש שם אלוקות בסתר, ממילא הוא מולך שם.
 
ז"א העניין של קצת = הכל, מבטל את כל העניין של צדיקים ורשעים. כי אם קצת = הכל, אז ממילא בכל דבר בעולם יש קצת מהשי"ת, ואז הכל אחד וכולי.
 
הדבר דומה לאדם שהוא שבע קצת / מרגיש טוב קצת ...
 
רבי נחמן מברסלב מדגיש שכל זמן שנשאר אצל האדם טיפת שכל אחת קטנה של עצמו, הוא לא מקושר לצדיק.
רבי נחמן מברסלב מלמד שאין ממוצע. אין דבר כזה קצת. או הכל או כלום.
 
ז"א אם האדם מסתפק בזה שהוא כאילו נמצא בגן עדן, שיבושם לו. אבל אין דבר כזה כאילו שבע. יש או שבע או רעב.
 
לגבי הצדיק שמחלק את האלפים למאות, אלפים הם לא מאות, הם משהו אחר.
 
זה כמו איש עשיר שמחלק לך מאה שקל, האם זה הופך אותך לעשיר ?
 
בקיצור, הרעיון הוא שרק מי שיודע מהו האין סוף דהיינו מה היה לפני בריאת העולם, שזה אומר גם לפני הסיבה הראשונה ולפני הרצון הראשון ולפני המלאכים ולפני התורה ולפני נשמות ישראל ולפני הכל, רק מי שיודע מהו השי"ת עצמו, רק הוא יכול לברוא עולמות בדבורו ולצמצם את האין סוף בדרך של משל ונמשל וכולי.
 
המטבע יש לו 2 צדדים. והצדיק יודע להראות לך בכל פעם צד אחר של המטבע, כדי שעל ידי זה בסוף תזרוק את הצדדים של המטבע ותבין ששני הצדדים הם מטבע אחד.
 
האם הובן ?
חידוש
מתקדם

בחיוך.
אין סוף הכונה היא לא לגודל אלא למציאות שאין לה סוף.
לדוגמה אם תשב עם הבורא על הקושיא למה פתחה התורה באות , ב, אז תשבו אין סוף זמן ויתן לך אין סוף תשובות באין סוף קודים ואין סוף וריאציות , ומכל תשובה יברא עולם ובכל עולם יהיו אין סוף קומבינציות שנובעות מהתשובה שלימד אותך.
ותנאי ראשון אם תרצה להיכלל באור האין סוף לא תוכל אף פעם להגיד . מצאתי. זה האמת כי שם כולו אחד כולו טוב כולו אמת.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יהורם

בחיוך.
אין סוף הכונה היא לא לגודל אלא למציאות שאין לה סוף.
לדוגמה אם תשב עם הבורא על הקושיא למה פתחה התורה באות , ב, אז תשבו אין סוף זמן ויתן לך אין סוף תשובות באין סוף קודים ואין סוף וריאציות , ומכל תשובה יברא עולם ובכל עולם יהיו אין סוף קומבינציות שנובעות מהתשובה שלימד אותך.
ותנאי ראשון אם תרצה להיכלל באור האין סוף לא תוכל אף פעם להגיד . מצאתי. זה האמת כי שם כולו אחד כולו טוב כולו אמת.
 
כל מה שנקרא אצל האדם אין סוף, הוא אין סוף יחסי. השי"ת הוא אין סוף מושלם.
 
כל מי שלמד קצת את עניין הצמצום של הבורא לפני הבריאה כדי לברוא את העולם, יודע שהאין סוף הוא כפשוטו ואפילו מורכב מכך. וכן, שאלת הצמצום של האין סוף, אין לה תשובה בשכל אנושי והיא נגד השכל.
 
לגבי העניין של אין סוף זמן ושאלות ותשובות, רבי נחמן מברסלב כתב אחרת. רבי נחמן מברסלב כתב שכל הזמן שבעולם לא יספיק לתרץ את השאלות והתשובות שיש שם, כי כל תשובה יוצרת שאלה אחרת.
 
ואין צורך לחלוק על רבי נחמן מברסלב שאמר בפירוש שאי אפשר להשיג את האור א"ס אלא את כולו בבת אחת אבל לא את חלקו. הדבריםם נכתבו בצורה ברורה ופשוטה.
 
תנאי ראשון אם תרצה להכלל באי סוף, הוא שכן תוכל לומר מצאתי. מאחר שזאת ידיעה שלמה, תכלית הידיעה, ומאחר שהיא מחוייב המציאות, אז רק שם אתה יכול לומר מצאתי והגעתי וכבשתי את המלחמה.
 
כי מאחר שהוא אמת, ממילא כן אפשר לומר מצאתי.
חידוש
מתקדם

אחי אני ישבתי עם השם יתברך על השאלה למה פתחה התורה באות ,ב. ואמרתי לו .מתי נקום מהדיון , אז הוא כיון את השעון לשנה מסוימת שאז נסיים את השעשוע של השאלה הזאת. אם היתי מדברת איתך מהספר הייתי מתבישת לחיות אפילו רגע . מדבר איתך מחויה אמיתית בלבד.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יהורם

אחי אני ישבתי עם השם יתברך על השאלה למה פתחה התורה באות ,ב. ואמרתי לו .מתי נקום מהדיון , אז הוא כיון את השעון לשנה מסוימת שאז נסיים את השעשוע של השאלה הזאת. אם היתי מדברת איתך מהספר הייתי מתבישת לחיות אפילו רגע . מדבר איתך מחויה אמיתית בלבד.
 
אחי, אם ישבת עם מישהו אז הוא לא השי"ת. על השי"ת נאמר לא יראני האדם וחי. לא יראני אפילו לא באמצעות שכלו.
 
נקוט כלל זה בידך, אם מישהו / משהו אומר לך / נדמה לך שהוא הבורא, הרי שהוא לא הבורא.
 
כשתראה את הבורא, לא תדע שראית אותו, אלא רק באמצעות רשימו בלבד.
 
למה התורה פתחה באות ב ? תנסה לברר במקום זה למה נברא העולם ... זה שאלה יותר מעניינת ...
k.lavie
חדש

למה נברא העולם באמת?

אם לא היה בורא את העולם, השם היה בודד,לבד במרחבי האינסוף..ולא נעים להיות לבד
וכדי שיבוא לידי ביטוי עצמי חייב לברוא משהו נפרד ממנו כדי שתוגדר מהותו
וכמובן גם בגלל רחמיו, להיטיב עם ברואיו

חידוש
מתקדם

לפחות אני יודעת שלא ראית אותו אז זה בסדר ,תודה לך. חשבתי שאולי אני מוצאת עוד מישהו אמיתי.
לפחות כשאתה עונה לאנשים תגיד אני חושב . אני כשעונה אני יודע,.
ובכל זאת ברוך תהיה ותודה לך על האתר המקסים..
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי k.lavie

למה נברא העולם באמת?

אם לא היה בורא את העולם, השם היה בודד,לבד במרחבי האינסוף..ולא נעים להיות לבד
וכדי שיבוא לידי ביטוי עצמי חייב לברוא משהו נפרד ממנו כדי שתוגדר מהותו
וכמובן גם בגלל רחמיו, להיטיב עם ברואיו

 
נתת בעצם סיבות שונות. השאלה היא כיצד הסיבות עצמן נבראו ולמה ? ולזה ... אין תשובה !
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יהורם

לפחות אני יודעת שלא ראית אותו אז זה בסדר ,תודה לך. חשבתי שאולי אני מוצאת עוד מישהו אמיתי.
לפחות כשאתה עונה לאנשים תגיד אני חושב . אני כשעונה אני יודע,.
ובכל זאת ברוך תהיה ותודה לך על האתר המקסים..
 
כל דיבור ודיבור ממה שאני אומר, אני אשמח להביא את הציטוט המקורי שלו מדברי רבי נחמן מברסלב עצמו אם אתבקש לכך.
 
את האמת יודעים לא חושבים. אם חושבים אז זו אמונה ולא אמת. כשיש אמת אז יודעים.
 
ולמרות שאנחנו לא חייבים להסכים על שום דבר, עדיין רצוי להשתדל להשיב תשובות לעניין.
 
תודה בכל מקרה.
חידוש
מתקדם

וניכנסו למגדל וכל אחד התפאר מהזכרון שלו ... אני זוכר לא כלום.
והמלך שלי גילה שמשיח בעולם הבא בלי גוף , ידע קצת מסיפורי מעשיות מהיכן הם לקוחים. אז נכון אתה בקיא בספרים אני רואה וזה יפה מאוד ..
אבל אני שואלת אם ראית את המלך , אם יצאת מהגוף והיית מעל המקום ומעל הזמן .
אם לקח אותך הבעטלריש עם הכתפיים הרחבות. כי אם לא אז חבל , כי זה אמיתי.
המלך שלי אמר " יש ליכתוב עץ ויש לצייר עץ ויש לפסל עץ ויש,  להיות עץ. אצל רבינו אפשר באמת להיות .אני הייתי.
ולשאלתך ,אז למה עכשיו אני לא , אז כאשר הייתי לא היה באפשרותי להיות פה ולהעביר לכם את היותי , והחזירני לכאן כדי לספר לאלה אשר ירצו להיות...
 הגב עמוד  < 1 2 3 4 5 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 21_02_2020 השעה 19:23:40