ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 
      התחברות

למה הבורא ברא את העולם?


 הגב עמוד  < 1 2
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה נושא: למה הבורא ברא את העולם?
נשלח במקור על ידי יהורם

" ויפח באפיו נשמת חיים " ואמרו ר"זל  אין הנחתום מעיד על עיסתו , אבל העיסה מעידה על נחתומה . כ"ש  " לך לאומן שעשאני "  אני מעידה על נחתומי תודה לאל... החכם לא רצה להודות שיש מלך ,,( והבחירה היא חפשית )

 
גם החכם חשב שיש מלך. אלא שהוא חשב שהמלך זה הוא.
 
פרעה לדוגמא הודה שיש מלך, אבל הוא חשב שהמלך זה הוא.
 
גם אלו שעובדים אלילים, גם הם חושבים שהאליל שלהם הוא המלך.
 
החוכמה היא להכיר את המלך. לדעת שיש מלך זה נחמד, אבל צריך להכיר אותו.
 
ועיקר התשובה שיעשו בעולם הבא תשובה על תשובה, היא בגלל שהאדם "מגשים" את הבורא.
 
כך שהתכלית זה להכיר את המלך, ולא להגשים אותו. כל שכן וקל וחומר לא לחשוב בטעות שהוא בן אדם ... שזה לא שונה כ"כ מהנצרות ...
יעקב חיים
מתקדם



הצטרפות: ב 17/11/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 102
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי יהורם

בראשית  =  ברא -  שית  , ( שית= 6=ו ).    ברא שית = ברא ו.  =בורא
בורא ברא אלהים. (ם = ד + ד ). אלהי - ם.  לאחת אמר את השמים ולשניה אמר , את הארץ. ( א, בפתח ).
אז דע שרבינו הוא הראש בית הוא הבורא. ואין לנו תלונות על מה שברא.. תודה שברא אותנו..


חחח ניסחפת , אפילו רבי נחמן לא אמר משהו כזה , זה כבר הגזמה אח שלנו , רבינו הוא גבוה מעל גבוה מי יביננו , אבל עד הבורא יתברך ... זה טעות גדולה , נכון רבינו הוא הראש בית , צריך להתבטל לראש בית אבל הוא שליח של ה'
לעתיד לבוא יקראו לצדיקים בשם הוויה זה נכון . ראיתי את זה רשום במדרש תנחומא או מדרש רבה
שלעתיד לבוא יהיה כל כך דעת ה' בעולם שלצדיקים האמיתים יקראו בשם הוויה
אבל בבורא יתברך אין תפיסה כלל וכלל לא , רק עד מה שהבורא מרשה שניתפוס בשיכלנו .
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי יעקב חיים

נשלח במקור על ידי יהורם

בראשית  =  ברא -  שית  , ( שית= 6=ו ).    ברא שית = ברא ו.  =בורא
בורא ברא אלהים. (ם = ד + ד ). אלהי - ם.  לאחת אמר את השמים ולשניה אמר , את הארץ. ( א, בפתח ).
אז דע שרבינו הוא הראש בית הוא הבורא. ואין לנו תלונות על מה שברא.. תודה שברא אותנו..


חחח ניסחפת , אפילו רבי נחמן לא אמר משהו כזה , זה כבר הגזמה אח שלנו , רבינו הוא גבוה מעל גבוה מי יביננו , אבל עד הבורא יתברך ... זה טעות גדולה , נכון רבינו הוא הראש בית , צריך להתבטל לראש בית אבל הוא שליח של ה'
לעתיד לבוא יקראו לצדיקים בשם הוויה זה נכון . ראיתי את זה רשום במדרש תנחומא או מדרש רבה
שלעתיד לבוא יהיה כל כך דעת ה' בעולם שלצדיקים האמיתים יקראו בשם הוויה
אבל בבורא יתברך אין תפיסה כלל וכלל לא , רק עד מה שהבורא מרשה שניתפוס בשיכלנו .
 
יש משהו שצריך לשים אליו לב. רבי נחמן מברסלב הוא כולו אמת. ואין שם ממוצע. והוא מדויק יותר מכחוט השערה.
 
דהיינו, אם האדם טועה אפילו בחלקיק של האמת, הרי שהוא עדיין רחוק מהאמת כולה. כי אין ממוצע !
 
וכדברי רבי נחמן מברסלב עצמו, שאם נשאר אצל האדם אפילו טיפת שכל עצמי, הרי שהוא לא מקושר לצדיק.
 
אלא הוא מקושר רק לצדיק שנמצא במדמה שלו, אבל לא למי שהצדיק עצמו באמת ...
יעקב חיים
מתקדם



הצטרפות: ב 17/11/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 102
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יעקב חיים

נשלח במקור על ידי יהורם

בראשית  =  ברא -  שית  , ( שית= 6=ו ).    ברא שית = ברא ו.  =בורא
בורא ברא אלהים. (ם = ד + ד ). אלהי - ם.  לאחת אמר את השמים ולשניה אמר , את הארץ. ( א, בפתח ).
אז דע שרבינו הוא הראש בית הוא הבורא. ואין לנו תלונות על מה שברא.. תודה שברא אותנו..


חחח ניסחפת , אפילו רבי נחמן לא אמר משהו כזה , זה כבר הגזמה אח שלנו , רבינו הוא גבוה מעל גבוה מי יביננו , אבל עד הבורא יתברך ... זה טעות גדולה , נכון רבינו הוא הראש בית , צריך להתבטל לראש בית אבל הוא שליח של ה'
לעתיד לבוא יקראו לצדיקים בשם הוויה זה נכון . ראיתי את זה רשום במדרש תנחומא או מדרש רבה
שלעתיד לבוא יהיה כל כך דעת ה' בעולם שלצדיקים האמיתים יקראו בשם הוויה
אבל בבורא יתברך אין תפיסה כלל וכלל לא , רק עד מה שהבורא מרשה שניתפוס בשיכלנו .
 
יש משהו שצריך לשים אליו לב. רבי נחמן מברסלב הוא כולו אמת. ואין שם ממוצע. והוא מדויק יותר מכחוט השערה.
 
דהיינו, אם האדם טועה אפילו בחלקיק של האמת, הרי שהוא עדיין רחוק מהאמת כולה. כי אין ממוצע !
 
וכדברי רבי נחמן מברסלב עצמו, שאם נשאר אצל האדם אפילו טיפת שכל עצמי, הרי שהוא לא מקושר לצדיק.
 
אלא הוא מקושר רק לצדיק שנמצא במדמה שלו, אבל לא למי שהצדיק עצמו באמת ...


שזה אומר שאנחנו אמורים להשליך את השכל ? כיצד ? ומדוע ? (ברור שאני מאמין בצדיק אבל עוד דעת להחכים לא תזיק)
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי יעקב חיים

נשלח במקור על ידי eliad

יש משהו שצריך לשים אליו לב. רבי נחמן מברסלב הוא כולו אמת. ואין שם ממוצע. והוא מדויק יותר מכחוט השערה.
 
דהיינו, אם האדם טועה אפילו בחלקיק של האמת, הרי שהוא עדיין רחוק מהאמת כולה. כי אין ממוצע !
 
וכדברי רבי נחמן מברסלב עצמו, שאם נשאר אצל האדם אפילו טיפת שכל עצמי, הרי שהוא לא מקושר לצדיק.
 
אלא הוא מקושר רק לצדיק שנמצא במדמה שלו, אבל לא למי שהצדיק עצמו באמת ...


שזה אומר שאנחנו אמורים להשליך את השכל ? כיצד ? ומדוע ? (ברור שאני מאמין בצדיק אבל עוד דעת להחכים לא תזיק)
 
היי. שלב ראשון תפסיק להאמין לצדיק ותתחיל להבין את הצדיק. הצדיק לא האמין לעצמו, הוא מבין את עצמו. ובסוף צריך להבין את הצדיק, עד בא השמש שבו מבינים את הצדיק ... כך שזה בסדר להבין ולא רק להאמין ...
 
לשאלתך, נכון. עם נבל ולא חכם. שאם היה נשאר אצלהם שכל כלשהו, לא היו יכולים לקבל את התורה.
 
אבל אמר רבי נחמן מברסלב, שצריך שכל מאוד גדול איך להשליך את השכל. וכי חשבת שזה פשוט להשליך את שכל עצמו לגמרי !
 
הרי גם כאשר האדם "מאמין" בצדיק, הרי שהוא בכלל הולך אחרי השכל של עצמו שאומר לו שרבי נחמן מברסלב ושהשי"ת הם אמת וכולי.
 
אבל האדם בכלל לא באמת מאמין לצדיק, אלא הוא רק מתנהג כאילו הוא מאמין לצדיק ... והוא בכלל הולך אחרי השכל שלו ...
 
להאמין לצדיק, זה אומר להיות כמו רובוט בלי שכל עצמו כלל. שאם הצדיק יגיד לך להרים את היד ולקפוץ לאש, האדם עושה זאת בלי שום ספק ובדיקה האם זה נכון או לא.
 
ומצד האמת, אף אחד לא באמת יכול להאמין לצדיק. כי להאמין לצדיק זה אומר לבטל את הישות העצמית לגמרי. ולבטל את הבחירה ואת השכל לגמרי.
 
והדרך היחידה לעשות את מה שהצדיק אומר בשלמות, היא רק על ידי זה שהאדם עצמו הופך להיות הצדיק עצמו. שרק אז הוא בעצם השליך את השכל של עצמו לגמרי, והוא עצמו הצדיק. שאז אין הבדל בין השכל של הצדיק לשכל של האדם.
 
להשליך את שכל עצמו, הפשט הוא שהאדם יבין את רבי נחמן מברסלב בצורה כ"כ חזקה ומושלמת, כמו שרבי נחמן מברסלב הבין את עצמו. ועל ידי הדעת נכלל בצדיק ובהשי"ת. ואז הוא מקושר באמת ...
 
ולזכות לזה ... אין קיצורי דרך. אלא רק על ידי אמונה ושכל.
 
ואסביר: שלב ראשון ללמוד ליקוטי מוהרן.
 
שלב שני להאמין שמה שהבנת שזה נכון.
 
שלב שלישי לחקור בשכל ולבדוק למה ומדוע מה שהבנת זה נכון.
 
שלב רביעי האדם פתאום מבין טוב יותר את רבי נחמן מברסלב וצריך להאמין שמה שהוא הבין שזו האמת.
 
שלב חמישי לבדוק בשכל למה ומדוע זאת האמת.
 
שים לב, שהאדם לא בודק האם זאת האמת, אלא בודק למה זאת האמת.
 
דהיינו מאמין שזו האמת, אבל רוצה ומנסה בשכל שלו להבין למה זאת האמת.
 
זה נקרא אמונה ושכל.
 
וכך האדם ממשיך ועולה מדרגה לדרגה, עד שהופך להיות הצדיק עצמו.
 
והעניין הזה מבואר בתורה כב, לגבי הנעשה ונשמע.
 
שמאמין במה שנסתר ממנו, ואח"כ הופך אותו לגלוי, על ידי שהמקיף השכלי נכנס אל תוך האדם.
 
עד שלבסוף, האדם מקבל פטור מהצורך להאמין, כי בא השמש, והמקיף נכנס והכל ברור בשכל. שזה הסוף והתכלית הסופית לדעת בשכל האנושי את מה שיש מעל האנושי ...
 
האם הכל הובן ?
יעקב חיים
מתקדם



הצטרפות: ב 17/11/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 102
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יעקב חיים

נשלח במקור על ידי eliad

יש משהו שצריך לשים אליו לב. רבי נחמן מברסלב הוא כולו אמת. ואין שם ממוצע. והוא מדויק יותר מכחוט השערה.
 
דהיינו, אם האדם טועה אפילו בחלקיק של האמת, הרי שהוא עדיין רחוק מהאמת כולה. כי אין ממוצע !
 
וכדברי רבי נחמן מברסלב עצמו, שאם נשאר אצל האדם אפילו טיפת שכל עצמי, הרי שהוא לא מקושר לצדיק.
 
אלא הוא מקושר רק לצדיק שנמצא במדמה שלו, אבל לא למי שהצדיק עצמו באמת ...


שזה אומר שאנחנו אמורים להשליך את השכל ? כיצד ? ומדוע ? (ברור שאני מאמין בצדיק אבל עוד דעת להחכים לא תזיק)
 
היי. שלב ראשון תפסיק להאמין לצדיק ותתחיל להבין את הצדיק. הצדיק לא האמין לעצמו, הוא מבין את עצמו. ובסוף צריך להבין את הצדיק, עד בא השמש שבו מבינים את הצדיק ... כך שזה בסדר להבין ולא רק להאמין ...
 
לשאלתך, נכון. עם נבל ולא חכם. שאם היה נשאר אצלהם שכל כלשהו, לא היו יכולים לקבל את התורה.
 
אבל אמר רבי נחמן מברסלב, שצריך שכל מאוד גדול איך להשליך את השכל. וכי חשבת שזה פשוט להשליך את שכל עצמו לגמרי !
 
הרי גם כאשר האדם "מאמין" בצדיק, הרי שהוא בכלל הולך אחרי השכל של עצמו שאומר לו שרבי נחמן מברסלב ושהשי"ת הם אמת וכולי.
 
אבל האדם בכלל לא באמת מאמין לצדיק, אלא הוא רק מתנהג כאילו הוא מאמין לצדיק ... והוא בכלל הולך אחרי השכל שלו ...
 
להאמין לצדיק, זה אומר להיות כמו רובוט בלי שכל עצמו כלל. שאם הצדיק יגיד לך להרים את היד ולקפוץ לאש, האדם עושה זאת בלי שום ספק ובדיקה האם זה נכון או לא.
 
ומצד האמת, אף אחד לא באמת יכול להאמין לצדיק. כי להאמין לצדיק זה אומר לבטל את הישות העצמית לגמרי. ולבטל את הבחירה ואת השכל לגמרי.
 
והדרך היחידה לעשות את מה שהצדיק אומר בשלמות, היא רק על ידי זה שהאדם עצמו הופך להיות הצדיק עצמו. שרק אז הוא בעצם השליך את השכל של עצמו לגמרי, והוא עצמו הצדיק. שאז אין הבדל בין השכל של הצדיק לשכל של האדם.
 
להשליך את שכל עצמו, הפשט הוא שהאדם יבין את רבי נחמן מברסלב בצורה כ"כ חזקה ומושלמת, כמו שרבי נחמן מברסלב הבין את עצמו. ועל ידי הדעת נכלל בצדיק ובהשי"ת. ואז הוא מקושר באמת ...
 
ולזכות לזה ... אין קיצורי דרך. אלא רק על ידי אמונה ושכל.
 
ואסביר: שלב ראשון ללמוד ליקוטי מוהרן.
 
שלב שני להאמין שמה שהבנת שזה נכון.
 
שלב שלישי לחקור בשכל ולבדוק למה ומדוע מה שהבנת זה נכון.
 
שלב רביעי האדם פתאום מבין טוב יותר את רבי נחמן מברסלב וצריך להאמין שמה שהוא הבין שזו האמת.
 
שלב חמישי לבדוק בשכל למה ומדוע זאת האמת.
 
שים לב, שהאדם לא בודק האם זאת האמת, אלא בודק למה זאת האמת.
 
דהיינו מאמין שזו האמת, אבל רוצה ומנסה בשכל שלו להבין למה זאת האמת.
 
זה נקרא אמונה ושכל.
 
וכך האדם ממשיך ועולה מדרגה לדרגה, עד שהופך להיות הצדיק עצמו.
 
והעניין הזה מבואר בתורה כב, לגבי הנעשה ונשמע.
 
שמאמין במה שנסתר ממנו, ואח"כ הופך אותו לגלוי, על ידי שהמקיף השכלי נכנס אל תוך האדם.
 
עד שלבסוף, האדם מקבל פטור מהצורך להאמין, כי בא השמש, והמקיף נכנס והכל ברור בשכל. שזה הסוף והתכלית הסופית לדעת בשכל האנושי את מה שיש מעל האנושי ...
 
האם הכל הובן ?


זו גם דרך להסביר דרך מסויימת בעבודת ה'

יש כמה דברים שאני הבנתי אחרת , והם מתיישבים יותר טוב בדעתי
חובה להאמין לצדיק האמת ולדבריו ,אני לא יודע מאיפה הבאת את זה שרבינו לא האמין לעצמו , לא ראיתי ולא שמעתי בשום אופן שרבינו אמר כך , לגבי הפטור מהאמונה אם המקיף בא לשכל(אז אני פטור מאמונה ) , אין חיה כזאת , אמונה זה ראש תוך סוף . יכול להיות שהאמונה תבוא לי יותר בקלות , אבל פטור לא ולא .
תבואי תשורי מראש אמנה , דייהנו מראש מובחר האמונה , אי אפשר לבטל את שאר המידות לגבי האמונה
כל המידות ניצרכים לעבודת ה' גם אמונה
ההתבטלות לצדיק היא אך ורק על ידי אמונה , אין דבר אחר .
מה שהסקת בתשובה הזאת  זה ההשגה שהשגת לבדך בדרך הצדיק , כי זה לא רשום בשום מקום שאני מכיר בסיפרי רבינו !
מסקנה כל עוד נישאר השכל שלנו עדיין אצלנו , ולא ביטלנו אותו באמונה לצדיק אי אפשרי להתקרב לצדיק הנ'ל
זה ה א' ב ' אצל רבי נחמן וככה למדנו בחבורתנו וזו המסקנה המתבקשת .
אתה יכול לאחוז בסברה שלך אבל עדיין לא קיבלתי תשובה ברורה מספרי רבינו ובלשון רבינו הקדוש
שבוע טוב !
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי יעקב חיים


זו גם דרך להסביר דרך מסויימת בעבודת ה'

יש כמה דברים שאני הבנתי אחרת , והם מתיישבים יותר טוב בדעתי
חובה להאמין לצדיק האמת ולדבריו ,אני לא יודע מאיפה הבאת את זה שרבינו לא האמין לעצמו , לא ראיתי ולא שמעתי בשום אופן שרבינו אמר כך , לגבי הפטור מהאמונה אם המקיף בא לשכל(אז אני פטור מאמונה ) , אין חיה כזאת , אמונה זה ראש תוך סוף . יכול להיות שהאמונה תבוא לי יותר בקלות , אבל פטור לא ולא .
תבואי תשורי מראש אמנה , דייהנו מראש מובחר האמונה , אי אפשר לבטל את שאר המידות לגבי האמונה
כל המידות ניצרכים לעבודת ה' גם אמונה
ההתבטלות לצדיק היא אך ורק על ידי אמונה , אין דבר אחר .
מה שהסקת בתשובה הזאת  זה ההשגה שהשגת לבדך בדרך הצדיק , כי זה לא רשום בשום מקום שאני מכיר בסיפרי רבינו !
מסקנה כל עוד נישאר השכל שלנו עדיין אצלנו , ולא ביטלנו אותו באמונה לצדיק אי אפשרי להתקרב לצדיק הנ'ל
זה ה א' ב ' אצל רבי נחמן וככה למדנו בחבורתנו וזו המסקנה המתבקשת .
אתה יכול לאחוז בסברה שלך אבל עדיין לא קיבלתי תשובה ברורה מספרי רבינו ובלשון רבינו הקדוש
שבוע טוב !
 
אחי. קודם כל תזכור שלמרות שיש דרכים רבות, אך בסוף האמת היא אחת.
 
"יש כמה דברים שאני הבנתי אחרת , והם מתיישבים יותר טוב בדעתי " - בשביל זה בדיוק יש את הפורום, כדי לדון.
 
"אני לא יודע מאיפה הבאת את זה שרבינו לא האמין לעצמו , לא ראיתי ולא שמעתי בשום אופן שרבינו אמר כך " - האם השי"ת מאמין לעצמו שהוא ברא את העולם, או שהוא יודע את זה ? האם החולה מאמין שכואב לו, או שהוא יודע את זה.
 
זה ברור שרבי נחמן מברסלב לא "האמין" לעצמו, אלא פשוט דיבר מתוך ידיעה שלמה, ולא אמונה חיצונית לו שמסתמכת על מישהו אחר. אצל רבי נחמן מברסלב האמונה היא ידיעה שלמה. וכמובא בליקוטי מוהרן שהשכל / משכיל / מושכל מתאחדים, שזאת האמונה !!! אילו ידעתיו הייתיו - זאת האמונה ותכלית הידיעה וכולי.
 
ובכל מקום שרבי נחמן מברסלב מזכיר אמונה, הוא מתכוון על השכל הנקנה, שהוא כמובן שכל לכל דבר ועניין.
 
*
 
"הפטור מהאמונה אם המקיף בא לשכל(אז אני פטור מאמונה ) , אין חיה כזאת , אמונה זה ראש תוך סוף . יכול להיות שהאמונה תבוא לי יותר בקלות , אבל פטור לא ולא ."
 
אחי. המקיף נכנס לשכל, היינו שהאדם מבין משהו בשכל וממילא הוא לא צריך להאמין בו. האם אתה צריך להאמין שאתה קיים ? בקיצור, כאשר מבינים משהו, לא צריכים להאמין בו. אומנם יש עולם אמונה מעל אמונה, אבל זה אמונה בדבר אחר. אבל האמונה הישנה הופכת לשכל. כמובא בליקוטי מוהרן על הפסוק, ויהיה ידיו אמונה עד בא השמש, דהיינו עד שיבין בשכל ולא יצטרך יותר להאמין, מאחר שהוא כבר מבין.
 
*
 
"אי אפשר לבטל את שאר המידות לגבי האמונה
כל המידות ניצרכים לעבודת ה' גם אמונה "
 
שלמות עבודת ה, היא האמונה. כי התכלית היא להכיר את השי"ת על ידי האמונה ...
 
*
 
"ההתבטלות לצדיק היא אך ורק על ידי אמונה , אין דבר אחר "
 
אחי, גם אם זה נכון, הרי שיש כאן שקר עצמי. כי אף אחד בעולם לא באמת מבוטל לצדיק לגמרי. וגם כאשר האדם כאילו זורק את השכל של עצמו בשביל השכל של הצדיק, הרי שזה תמיד נובע מהשכל העצמי של האדם, שאומר לו להקשיב לצדיק. ותמיד נשאר אצל האדם שכל עצמי, שממנו נובעת האמונה שלו. כך שזה בעיקר סוג של שקר עצמי. וגם אם הוא טוב, הרי שהוא לא השלמות.
 
הצדיק מבוטל לעצמו על ידי ידיעה. וזאת השלמות. אילו ידעתיו הייתיו. להכלל בדעת של הבורא, על ידי ידיעה. וכמובא בפירוש בליקוטי מוהרן.
 
*
 
"מה שהסקת בתשובה הזאת  זה ההשגה שהשגת לבדך בדרך הצדיק , כי זה לא רשום בשום מקום שאני מכיר בסיפרי רבינו !"
 
למה בדיוק אתה מתייחס ? אני אביא לך מקור לכל דבר ועניין בספרי רבי נחמן מברסלב.
 
*
 
"מסקנה כל עוד נישאר השכל שלנו עדיין אצלנו , ולא ביטלנו אותו באמונה לצדיק אי אפשרי להתקרב לצדיק הנ'ל"
 
זה נכון. אבל אי אפשר באמת לבטל את שכל עצמו לגמרי, כי הרי השכל הוא האחראי לכך שהאדם בוחר לבטל את השכל של עצמו. דהיינו זה לא בשלמות.
 
*
 
"אתה יכול לאחוז בסברה שלך אבל עדיין לא קיבלתי תשובה ברורה מספרי רבינו ובלשון רבינו הקדוש "
 
תשובה למה לא קיבלת ? שאל שאלה ממוקדת יותר.
 
תודה
חידוש
מתקדם



הצטרפות: ב 06/01/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 314
אפשרויות    ציטוט  תגובה
בחיוך.
אנו אומרים- המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית.
וכתוב "כל המלמד בן חברו (חורב) תורה כאילו עשאו.
וכתיב "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו"
אז אפשר לאמר לפי 7 קבצנים על המלך שאהב חכמה וכולם משכו את עצמם אל החכמה כי אוהב להישתעשע בתורה ולכן ברא עולם. מצד השעשוע. שהיא היתה באמת מטרת הלימוד תורה שישתעשעו מתוך כבוד כמו שניכנסו למיגדל וכל אחד התפאר בזכרון הראשון שלו. אבל היה מה שהיה לצערנו ועכשיו יש מטומטמים וטיפשים גמורים שמפחידים את עם ישראל שלא מצד האמת כלל (אך הבל יפצה פיהם )ונדמים כרבנים כאשר אין להם שום ידיעה אמיתית בתורה אלא מסמיכים את עצמן בכתב ידיהם ומפחידים עם רב בשטויות שלהם. יהי רצון שנזכה להשתעשע בתורתנו הקדושה, בכח הנחל נובע מקור חכמה ואמונה.
 הגב עמוד  < 1 2


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 22_07_2019 השעה 02:43:34