חיפוש בספרי ברסלב
|
ספרי ברסלב און ליין:
ליקוטי מוהר"ן חלק א
| ליקוטי מוהר"ן חלק ב
| סיפורי מעשיות
| ספר המידות
| שבחי הר"ן
| שיחות הר"ן
| חיי מוהר"ן
|
התייחסות להרצאה: צדיקים, קדושים + אלוקים וכו' |
הגב | עמוד < 1 2 3 4 > |
מחבר | ||
Snirt
מתקדם |
נושא: התייחסות להרצאה: צדיקים, קדושים + אלוקים וכו' | |
ראיתי את ההפניה בקשר לשכל הנקנה, ואני אומר עד מתי תתיימר להבדיל בין האחדות שאני מציג לשכל נקנה, ואם בכל זאת אתה טוען תן ראיה חדה בלי לבלבל את השכל , כמו שבלבלת שאמרת היות וקוראים לאחדות הזאת אמונת האחדות הפשוט, היא אמונה ואני לא מדבר על אמונה, אלו שטויות, ראיתי וראית ברבינו שקרא דווקא לשכל הנקנה אמונה. ועוד שאר בלבולים שאין בהם ממש ואין לי מושג איך זה שאתה אוחז בהם. אני מוכן להביא ראיות שהם אותו שהאחדות והשכל הנקנה הם אותו דבר ממש הן מההפניה ממך והן מרבינו עצמו. עוד אין לך שום ראיה מרבינו לדבריך להיות במושג ובבלתי מושג בו זמנית. בנוגע לחלל הפנוי שוב בלבולי שכל, התשובה שעניתי לך היא אחד לאחד למה שאמרת בהרצאה, אע"פ שאז לא הבנתי את שורש עניין החלל הפנוי כמו שצריך. אחרי שהבנתי, הבנתי שמה שאמרתי שרק מטומטם יכול לומר שאין אלוקים- זה לא נכון. והשוני שלי ממך שאני אומר אע"פ שהכל אחד בשכל הנקנה יש בחינת צמצום האלוקות שם יש צמצום התורה והמצוות היות ויש את בחינת הצמצום של המושג שאוחז בטוב, אח"כ מביא את עצמו להיות מחייב המציאות מבטל הבחירה את התורה והמצוות והצמצום ושוב למושג וחוזר חלילה. אתה אומר לא מוכרח להיות קשר בין הדת לאלוקים ואני אומר למה שלא יהיה קשר נתנה תורה בעדות של עם שלם שהעבירו אותה מדור לדור בדקדוקי מצוותיה וכו' וזו ראיה שמספקת לומר שמוכרח להיות קשר בין אלוקים לתורה והצמצום. כתובים- מלא פסוקים שמעידים שזה האלוקים היחידי כי ה' הוא האלוקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד ועוד המון פסוקים. ויש עוד שאר ראיות בעניין. ומה שתאמר שאלו לא ראיות אתה אומר מלבך בלבד. אומר בכנות שהארת לי את האחדות, דהינו אמרת לי נקודות של אחדות שלא חשבתי עליהם, כמובן שאין שום שוני בין האחדות שאני מציג לאחדות שלך תפסיק לנסות למכור השכל הנקנה כגימיק, ותפסיק לומר לא יכולה להיות שום מציאות בעולם שאיזה בן אדם כתב את עניין השכל הנקנה חוץ מרבינו, זה לא רציני, ילדותי ודי מטופש. |
||
אליעד כהן
מנהל הפורום |
||
האחדות והשכל הנקנה האמונה ואמונת האחדות וכל מה שתרצה, הכל בחינה אחת בשורשו. אבל (תתרכז טוב מאוד), אצלך בכלי הקיבול שלך (ושל חכמי הדת) המושגים האלו הצטיירו בצורה עקומה ומעוות, בגלל פגם הדעת של חטא אדם הראשון. ואתה לדוגמא מדבר על האחדות של הבורא, לא דרך השכל של הבורא עצמו, כפי מה שהוא עצמו מבין את אחדותו העצמית - ואני לעומת זאת מדבר על הדברים, מנקודת המבט של הבורא עצמו
יש מבין את ההבדל הגדול???
*
"עוד אין לך שום ראיה מרבינו לדבריך להיות במושג ובבלתי מושג בו זמנית."
קח טיפ: תחפש מהי האמת, במקום לחפש מה דעת רבי נחמן מברסלב. + אם היה לך את השכל של הבורא עצמו, היש והאין הם אחד, והנפרדות והאחדות נפרדות זו מזו ובאחדות זו עם זו, בו זמנית.
"בנוגע לחלל הפנוי שוב בלבולי שכל, התשובה שעניתי לך היא אחד לאחד למה שאמרת בהרצאה, אע"פ שאז לא הבנתי את שורש עניין החלל הפנוי כמו שצריך. אחרי שהבנתי, הבנתי שמה שאמרתי שרק מטומטם יכול לומר שאין אלוקים- זה לא נכון."
בהרצאה, לא הסברתי את שאלת החלל הפנוי בשורשה, אלא רק נתתי כיוון מחשבה שמוביל אליה. כמו שעשיתי גם כאן:
http://www.eip.co.il/?key=476 - * ההיגיון הנגדי - רשימת כל המאמרים...
*
"והשוני שלי ממך שאני אומר אע"פ שהכל אחד בשכל הנקנה יש בחינת צמצום האלוקות שם יש צמצום התורה והמצוות היות ויש את בחינת הצמצום של המושג שאוחז בטוב"
השוני שלי ממך, הוא שאתה שקרן וודאי. מדוע? משום שאתה עצמך יודע שאינך יודע מהו השכל הנקנה בשורשו, ואתה עדיין מריץ תיאוריות שלמות עליו.
כפי שאמרתי, אינך מבין מהו השכל הנקנה. ואני מדבר על תפישת האחדות של השכל הנקנה, שאינך מבין אותה, ואינך משער אותה בדעתך כלל כלל לא. ורק אחרי ש ... ורק אם ... רק אז תבין מהו השכל הנקנה, מצד השגה עצמית, ורק אז תראה את המציאות, כפי שהבורא עצמו רואה אותה מנקודת מבטו, ואז תתחיל לתת עצות ושכל לאחרים.
*
לגבי התורה וכל המשך הדיון, אני אחזור ואומר, כל זמן שאינך מבין את המציאות כפי מה שהבורא עצמו מבין אותה, אינך מבין דבר. וברור לגמרי שלא אכתוב לך כאן מגילות שמראות שכל התורה כולה היא קישקוש שקשוקה אחת גדולה מהשטן. ואשמח לעשות זאת פנים אל פנים http://www.eip.co.il/events/
*
"אומר בכנות שהארת לי את האחדות, דהינו אמרת לי נקודות של אחדות שלא חשבתי עליהם, כמובן שאין שום שוני בין האחדות שאני מציג לאחדות שלך תפסיק לנסות למכור השכל הנקנה כגימיק, ותפסיק לומר לא יכולה להיות שום מציאות בעולם שאיזה בן אדם כתב את עניין השכל הנקנה חוץ מרבינו, זה לא רציני, ילדותי ודי מטופש."
קח טיפ: בעיניו של ילד משוגע, כל דבר חכם נדמה לדבר ילדותי ומשוגע. יש מבין את הרמז? אז אל תהיה כ"כ בטוח בעצמך. גם אם כל שאר הילדים המשוגעים אומרים משהו, זה לא הופך אותו לאמת + אל תשכח שהגנני הוא משוגע וכולי.
+ לגבי האחדות, אני שב ואומר שח"ו ח"ו ח"ו לחשוב בטעות שאני מדבר על אמונה, מה שנקרא אצלך אמונה. כי האמונה שלך, היא אחת ממחלות הנפש שיש בעולם. כי אמונה היא מחלת נפש. האחדות האמיתית, היא ידיעת הבורא כפי מה שהוא יודע את עצמו.
ואם אתה יודע את הבורא, אז תסביר לי בבקשה מה בדיוק היה לפני הבריאה ואיך היא נוצרה יש מאין. דהיינו תנסה לתרץ את השאלות של החלל הפנוי.
*
לסיכום, תמשיך לחפש את האמת ...
|
||
Snirt
מתקדם |
||
אני לא מבין, אתה שוב חוזר על אותו העניין. "שם בדיוק אתה רואה שאמונה אצל רבי נחמן, היא השכל הנקנה, שאותו האדם משיג, רק אחרי שהוא משיג את כל מה שיש ביד אנושי להשיג,” הוא הדין ממש כלפי האחדות שלי וכלפי. "שהיא ידיעת הבורא עצמו - מה ששום אדם לא זכה לזה.” הוא הדין ממש כלפי האחדות שלי וכלפי. "האחדות והשכל הנקנה האמונה ואמונת האחדות וכל מה שתרצה, הכל בחינה אחת בשורשו. אבל (תתרכז טוב מאוד), אצלך בכלי הקיבול שלך(ושל חכמי הדת) המושגים האלו הצטיירו בצורה עקומה ומעוות, בגלל פגם הדעת של חטא אדם הראשון.” לא ולא האחדות שאני מציג היא ללא פגם עץ הדעת טוב ורע, הפרי הארץ קורא לה סוד כמוס ואני רואה שלא זכרת את מה שקראת בעיון בנידון הראשון. אבל הדביקות הגמור כנ"ל (ה"ש: אמונת האחדות הפשוט היא השכל הנקנה) נקרא סוד מפני היותו סוד כמוס ומופלא שאי אפשר לגלותו מפני שאינו גלוי אלא לעצמו, וזהו עין לא ראתה אלוקים זולתך (ה"ש: שאתה נהיה ממש חלק מזולתך) שהוא יין העולה ע' הנקרא סוד המשומר בענביו,מפני שקודם חטא אדה"ר ברא אלוקים את האדם ישר ויאמר אלוקים יהיה אור ויהי אור להשתמש בו לצדיקים, ואחר שחטא ונתגשם השכל נמצא שכל מה שהשכל יכול לתפוש הוא גשמיות ונגנז האור ויבדל אלוקים, והנה עץ שאכל אדה"ר רמזו רז"ל (ברכות מ.) גפן היה והאור הגנוז הוא יין המשומר בענביו מששת ימי בראשית שהוא למעלה מהשכל והמדות וכו' עכ"ל. לכן כלי הקיבול שלי בדיוק כמו שלך והוא הדין לחכמי הדת שיש להם תפיסת האחדות שלי שהיא השכל הנקנה. "ואתה לדוגמא מדבר על האחדות של הבורא, לא דרך השכל של הבורא עצמו, כפי מה שהוא עצמו מבין את אחדותו העצמית - ואני לעומת זאת מדבר על הדברים, מנקודת המבט של הבורא עצמו." לא ולא אני מדבר דרך השכל של הבורא מנקודת מבטו. "קח טיפ: תחפש מהי האמת, במקום לחפש מה דעת רבי נחמן מברסלב.” חיפשתי מהי האמת, מצאתי, ואני לא מחפש מהי דעת רבי נחמן מברסלב, אני אומר היות ואתה אומר שזה נלמד ממנו זה שזה לא כתוב ראיה נגדך (למרות שאיני צריך להגיע לזה, ראה בסמוך בדברי) . “ + אם היה לך את השכל של הבורא עצמו, היש והאין הם אחד, והנפרדות והאחדות נפרדות זו מזו ובאחדות זו עם זו, בו זמנית.” (תוסיף לנאמר בדברי בסמוך) יש לי את השכל הנקנה ואני שב ואומר אין דבר כזה להיות המושג ולהיות הבלתי מושג בו זמנית, דהינו אין דבר כזה לראות בצמצום - בלי לראות בהרחבה, ולראות בהרחבה. בעניין החלל הפנוי- לא משנה לי. "השוני שלי ממך, הוא שאתה שקרן וודאי. מדוע? משום שאתה עצמך יודע שאינך יודע מהו השכל הנקנה בשורשו, ואתה עדיין מריץ תיאוריות שלמות עליו.” איני שקרן, מדוע? משום שאני בעצמי יודע את השכל הנקנה בשורשו, ואיני מריץ תיאוריות שלמות עליו אלא מעיד מעצמי. "לגבי האחדות, אני שב ואומר שח"ו ח"ו ח"ו לחשוב בטעות שאני מדבר על אמונה,” הוא הדין כלפי. "מה שנקרא אצלך אמונה.” מה שנקרא אצלי אמונה הוא מה שנקרא אצלך אמונה, והבנתי למה התכוונת. "כי האמונה שלך, היא אחת ממחלות הנפש שיש בעולם. כי אמונה היא מחלת נפש.” כנ"ל. "האחדות האמתית, היא ידיעת הבורא כפי מה שהוא יודע את עצמו.” לזה קראתי אמונה, הוא הדין כלפי האחדות שלי והבנתי למה אתה מתכוון. ואם אתה יודע את הבורא, אז תסביר לי בבקשה מה בדיוק היה לפני הבריאה ואיך היא נוצרה יש מאין. דהיינו תנסה לתרץ את השאלות של החלל הפנוי.” בשמחה אומר ובתמציתיות, תנסה להבין- האין זה היש אלוקים. אין הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. "לסיכום תמשיך לחפש את האמת." תודה כבר מצאתי. |
||
אליעד כהן
מנהל הפורום |
||
תנסה להבין משהו פשוט - לשיטתי, אני תופש את האחדות של המציאות, בצורה שונה ממה שאתה תופש אותה. האם אתה מסוגל להבין את הדבר הזה, גם בלי להבין איך וכיצד אני תופש את האחדות?החלל הפנוי, מחוייב המציאות, האמת לאמיתה, הבורא, אלוהים, השכל הנקנה, האחדות וכיו"ב, אנחנו תופשים את המושגים האלו בצורה שונה והפוכה.
האם אתה מסוגל להבין זאת?
*
רוצה לדעת כיצד אני תופש את האחדות, ומה אני חושב שזאת האמת?
תשובה: קח נייר, תרשום מה אתה חושב. אני חושב בדיוק את ההפך המוחלט של מה שאתה חושב + בו זמנית אני חושב את ההפך של עצמי, דהיינו חושב שכל מה שאתה חושב, זאת האמת לאמיתה, למרות שבו זמנית אני חושב שגם ההפך שלה נכון באופן בלעדי ומוחלט.
וכך אני חושב לגבי כל דבר בעולם.
ואתה לא חייב להסכים איתי. רק שתבין, שהאחדות שלי, היא לא האחדות שלך. ואלוהים שלי, הוא לא אלוהים שלך, והאמת שלי וכולי
|
||
Snirt
מתקדם |
||
"תנסה להבין משהו פשוט - לשיטתי, אני תופש את האחדות של המציאות, בצורה שונה ממה שאתה תופש אותה.” האם אתה מסוגל להבין את הדבר הזה, גם בלי להבין איך וכיצד אני תופש את האחדות? לא זה לא אפשרי. "החלל הפנוי, מחוייב המציאות, האמת לאמיתה, הבורא, אלוהים, השכל הנקנה, האחדות וכיו"ב, אנחנו תופשים את המושגים האלו בצורה שונה והפוכה.” זה לא נכון . "האם אתה מסוגל להבין זאת?” אומר בכנות ובפשטות לא. *
"תרשום מה אתה חושב. אני חושב בדיוק את ההפך המוחלט של מה שאתה חושב + בו זמנית אני חושב את ההפך של עצמי, דהיינו חושב שכל מה שאתה חושב, זאת האמת לאמיתה, למרות שבו זמנית אני חושב שגם ההפך שלה נכון באופן בלעדי ומוחלט.” הוא הדין כלפי ממש.
וכך אני חושב לגבי כל דבר בעולם. הוא הדין כלפי ממש.
רואה
אנחנו ממש אותו דבר. |
||
אליעד כהן
מנהל הפורום |
||
1 - התקדמות רצינית. הבנו שאתה לא מסוגל להבין שאני תופש את האחדות בשונה ממך, בלי להבין כיצד אני תופש אותה. וזאת התקדמות רצינית.
2 - אמרת משהו, שלדעתי לא הבנת אותו. שים לב, שאמרתי שאני חושב שגם דעתך וגם הדעה שמנוגדת לדעתך, שתיהן נכונות בו זמנית. ואמרת שגם אתה חושב כך. האומנם?
כי אם כן, אז אנחנו מסכימים.
ואם לא, אז הנה הבנת כיצד אני תופש את האחדות הפוך ממך. האחדות שלי, פירושה להבין שגם אתה צודק מוחלט, וגם ההפך שלך צודק מוחלט. ואם אתה מסכים ששני הצדדים ההפוכים נכונים, א"כ אנחנו מסכימים. ואם לא, אז אנחנו תופשים את האחדות אחרת.
|
||
Snirt
מתקדם |
||
וכמובן שלא שינית דבר מכל האמור בכל ההודעות.
מה שאמרתי הוא בזמן שאני בשכל הנקנה ומתי שאני לא, תורה ומצוות ושאר השגות בעה"י . לשלום על כל עמו ישראל.
|
||
אליעד כהן
מנהל הפורום |
||
ואני שב ואומר, שהשכל הנקנה שלך, הוא בעיני שקר. וכאשר אני מדבר על השכל הנקנה, אני אישית מתכוון למשהו אחר לגמרי.
ואני מוכן ללבן את הנושאים האלו עם כל מי שירצה, בעל פה.
|
||
Snirt
מתקדם |
||
לטענתי השכל הנקנה שלך הוא כמו שלי, רק שאינך מבין את המציאות שלך אתו שאין אתה יכול להיות במושג ובבלתי מושג בו זמנית, אלא שאתה בכל מקרה נמצא במושג גם שאתה חושב שאתה נמצא בשכל הנקנה, ובחינת המושג שלך נקראת אהבת האחים, דהינו אהבת ההתפשטות והיא אינה ראויה, שהיות ואתה במושג צריך שתלך על המושג ולא לחסר ממנו כאלו אתה בשכל הנקנה.
בוא נודה שגם אם אתה לא מבין או לא מסכים, יכול להיות שאני מדבר על אותו שכל נקנה רק שאני סובר שיש מחייב להיות גם בשכל של הצמצום, וזהו זה, זה כל הסיפור... |
||
אליעד כהן
מנהל הפורום |
||
הרבה יותר קל לך, לחשוב שאנחנו מדברים על אותו הדבר, ששם אכן השכל שלך צודק.
אילו היית חכם יותר, לא היית מנסה להכריח אותי לחשוב כמוך, אלא היית מנסה להבין כיצד אני תופש את האחדות, ובודק האם באמת התפישה שלי זהה לתפישה שלך.
אבל הנצחנות מעדיף להיות צודק וכולי ...
|
||
הגב | עמוד < 1 2 3 4 > |
מעבר לפורום |