ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

גן עדן וגהנום - לפני גן עדן יש גהנום


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: גן עדן וגהנום - לפני גן עדן יש גהנום

איפה רבי נחמן מברסלב אומר שלפני שאדם מגיע לגן עדן, הוא צריך לעבור בגהנום ?

מה פשר העניין ?

איך זה קשור לכך שארץ ישראל נקנית ביסורים ?
 
איך זה קשור לכך שצריך שתהיה ירידה לפני עליה ?
 
ואיך זה קשור ל"קטנות" שעברה על רבי נחמן מברסלב בדרך לארץ ישראל ?
אליעד כהן
מנהל הפורום

תשובה:

ראה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=573 - חיי מוהר"ן - תמד - עבודת השם
 
לגבי זה שלפני שהצדיק מגיע לגן עדן, לפני כן הוא עובר בגהנום.
 
והעניין הוא:
 
כי ארץ ישראל נקנית ביסורים, וארץ ישראל היא בחינת גן עדן, שבה יש את התגלות הבורא, והיא כולה טוב, וכולה ניסים וכולי.
 
והייסורים האלו, הם בעצם הירידות שיש לפני העלייה. ז"א כי לפני ארץ ישראל חייבת להיות ירידה, שזו בחינת הקטנות שרבי נחמן מברסלב היה בה בדרך לארץ ישראל. כפי שרבי נחמן מברסלב אמר על עצמו שהוא היה מוכרח לרדת לקטנות הזאת לפני ארץ ישראל, ששם יש שכל כ"כ גדול וכולי ...
 
וזו העניין שהצדיק עובר בגהנום לפני גן עדן, כי גהנום הוא בחינת הירידה של הצדיק לפני שהוא זוכה להגיע לגן עדן, שהיא העלייה וכולי ...
 
וראה גם כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=559 - חיי מוהר"ן - קכט - נסיעתו לארץ ישראל
 
וְשָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה שֶׁאָמַר
כִּי קדֶם שֶׁבָּאִים לְגַדְלוּת צְרִיכִין לִפּל בִּתְחִלָּה לְקַטְנוּת
וְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל הִיא גַּדְלוּת דְּגַדְלוּת
עַל כֵּן צְרִיכִין לִפּל בִּתְחִלָּה לְקַטְנוּת דְּקַטְנוּת
וְעַל כֵּן לא הָיָה יָכוֹל הַבַּעַל שֵׁם טוֹב זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה לָבוֹא לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
כִּי לא הָיָה יָכוֹל לֵירֵד לְתוֹךְ קַטְנוּת כָּזֶה.
וְהוּא זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה זָכָה לָבוֹא לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
עַל יְדֵי גּדֶל הַקַּטְנוּת שֶׁיָּרַד לְשָׁם בְּחָכְמָתוֹ הָעֲצוּמָה
לְקַטְנוּת מֻפְלָג
קַטְנוּת דְּקַטְנוּת
עַד שֶׁזָּכָה לָבוֹא לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁהוּא גַּדְלוּת דְּגַדְלוּת.

וגם כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=68 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כ - תִּשְׁעָה תִּקּוּנִין יַקִּירִין
 
וּבִזְכוּת הַתּוֹרָה שֶׁמַּמְשִׁיכִין
זוֹכִין לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם" וְכוּ'
אֲבָל אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
הִיא אַחַת מִשְּׁלשָׁה דְּבָרִים שֶׁבָּאִים עַל יְדֵי יִסּוּרִים
וְעִקַּר הַיִּסּוּרִים הֵם הַמּוֹנְעִים הָרְשָׁעִים
מוֹצִיאֵי דִּבַּת הָאָרֶץ

****
 
וראה גם:
 
http://breslev.eip.co.il/?key=515 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רמה - דַּע שֶׁיֵּשׁ חַדְרֵי תּוֹרָה
 
וְדַע שֶׁכָּל אָדָם קדֶם שֶׁמַּשִּׂיג בַּתּוֹרָה הַשָּׂגָה שֶׁל אֱמֶת
צָרִיך לֵילֵך בְּהֶכְרֵחַ דֶּרֶך אֵלּוּ הֵיכְלוֹת הַתְּמוּרוֹת

אֲבָל הַכְּלָל שֶׁאָסוּר לִטְעוֹת בְּעַצְמוֹ לִסְבּר שֶׁכְּבָר בָּא אֶל הַהַשָּׂגָה הָרָאוּי
כִּי אִם יִסְבּר כֵּן יִשָּׁאֵר שָׁם חַס וְשָׁלוֹם
אֲבָל כְּשֶׁיֵּדַע שֶׁעֲדַיִן לא הִתְחִיל לִכְנס לְחַדְרֵי תּוֹרָה הָאֲמִתִּיִּים
אֲזַי יִתְחַזֵּק בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם, וְיַרְבֶּה בִּתְפִילּוֹת, וְיַפְצִיר
עַד שֶׁיִּפָּתְחוּ לוֹ שַׁעֲרֵי הַקְּדֻשָּׁה בֶּאֱמֶת, וְאָז יִרְאֶה הַהֶפְרֵשׁ
וַאֲפִילּוּ אִם עָשָׂה עֻבְדּוֹת וְתַעֲנִיתִים וְסִגּוּפִים בִּשְׁבִיל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך
וְאַחַר כָּך זָכָה לְחִדּוּשִׁין
אַף עַל פִּי כֵן אַל יַעֲמד עַל זֶה לִסְבּר שֶׁהֵם הַשָּׂגוֹת שֶׁל אֱמֶת הַנַּ"ל
כִּי אֲפִילּוּ לְהַדִּמְיוֹנוֹת שֶׁל הֵיכְלֵי הַתְּמוּרוֹת צָרִיך עֻבְדּוֹת וְתַעֲנִיתִים
 
והכל בחינה אחת ...

ראה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=573 - חיי מוהר"ן - תמד - עבודת השם
 
לגבי זה שלפני שהצדיק מגיע לגן עדן, לפני כן הוא עובר בגהנום.
 
והעניין הוא:
 
כי ארץ ישראל נקנית ביסורים, וארץ ישראל היא בחינת גן עדן, שבה יש את התגלות הבורא, והיא כולה טוב, וכולה ניסים וכולי.
 
והייסורים האלו, הם בעצם הירידות שיש לפני העלייה. ז"א כי לפני ארץ ישראל חייבת להיות ירידה, שזו בחינת הקטנות שרבי נחמן מברסלב היה בה בדרך לארץ ישראל. כפי שרבי נחמן מברסלב אמר על עצמו שהוא היה מוכרח לרדת לקטנות הזאת לפני ארץ ישראל, ששם יש שכל כ"כ גדול וכולי ...
 
וזו העניין שהצדיק עובר בגהנום לפני גן עדן, כי גהנום הוא בחינת הירידה של הצדיק לפני שהוא זוכה להגיע לגן עדן, שהיא העלייה וכולי ...
 
וראה גם כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=559 - חיי מוהר"ן - קכט - נסיעתו לארץ ישראל
 
ושמעתי בשם רבי נחמן מברסלב זכרונו לברכה שאמר
כי קדם שבאים לגדלות צריכין לפל בתחלה לקטנות
וארץ ישראל היא גדלות דגדלות
על כן צריכין לפל בתחלה לקטנות דקטנות
ועל כן לא היה יכול הבעל שם טוב זכרונו לברכה לבוא לארץ ישראל
כי לא היה יכול לירד לתוך קטנות כזה.
והוא זכרונו לברכה זכה לבוא לארץ ישראל
על ידי גדל הקטנות שירד לשם בחכמתו העצומה
לקטנות מפלג
קטנות דקטנות
עד שזכה לבוא לארץ ישראל שהוא גדלות דגדלות.

וגם כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=68 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כ - תשעה תקונין יקירין
 
ובזכות התורה שממשיכין
זוכין לארץ ישראל
כמו שכתוב: "ויתן להם ארצות גוים" וכו'
אבל ארץ ישראל
היא אחת משלשה דברים שבאים על ידי יסורים
ועקר היסורים הם המונעים הרשעים
מוציאי דבת הארץ

****
 
וראה גם:
 
http://breslev.eip.co.il/?key=515 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רמה - דע שיש חדרי תורה
 
ודע שכל אדם קדם שמשיג בתורה השגה של אמת
צריך לילך בהכרח דרך אלו היכלות התמורות

אבל הכלל שאסור לטעות בעצמו לסבר שכבר בא אל ההשגה הראוי
כי אם יסבר כן ישאר שם חס ושלום
אבל כשידע שעדין לא התחיל לכנס לחדרי תורה האמתיים
אזי יתחזק בעבודת השם, וירבה בתפילות, ויפציר
עד שיפתחו לו שערי הקדשה באמת, ואז יראה ההפרש
ואפילו אם עשה עבדות ותעניתים וסגופים בשביל השם יתברך
ואחר כך זכה לחדושין
אף על פי כן אל יעמד על זה לסבר שהם השגות של אמת הנ"ל
כי אפילו להדמיונות של היכלי התמורות צריך עבדות ותעניתים
 
והכל בחינה אחת ...

 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 17_04_2024 השעה 00:52:07