ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

מקולו של אדם יכולין לידע את בחינות המלכות שלו


 הגב
מחבר
אורח
אורח

נושא: מקולו של אדם יכולין לידע את בחינות המלכות שלו
http://breslev.eip.co.il/?key=172 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ל - מֵישְׁרָא דְּסַכִּינָא
 
מִקּוֹלוֹ שֶׁל אָדָם
יְכוֹלִין לֵידַע אֶת בְּחִינוֹת הַמַּלְכוּת שֶׁלּוֹ
כִּי יֵשׁ בְּכָל אֶחָד וְאֶחָד בְּחִינוֹת מַלְכוּת
וְהוּא נִכָּר בְּקוֹלוֹ
כִּי אֵין שְׁנֵי קוֹלוֹת שָׁוִין
כִּי קוֹל שֶׁל כָּל אֶחָד וְאֶחָד מְשֻׁנֶּה מֵחֲבֵרוֹ
וְעַל כֵּן יְכוֹלִין לְהַכִּיר אֶת הָאָדָם בְּקוֹלוֹ
כְּמוֹ שֶׁנִּרְאֶה בְּחוּשׁ
כִּי כְּפִי בְּחִינוֹת הָאָדָם כֵּן הוּא קוֹלוֹ
וְעַל יְדֵי הַקּוֹל
יְכוֹלִין לְהַכִּיר אֶת בְּחִינוֹת הַמַּלְכוּת שֶׁלּוֹ

אבקש ואשמח מאוד מחברי הפורום היקרים להרחיב בזה, בבקשה .
תודה מראש .
http://breslev.eip.co.il/?key=172 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ל - מישרא דסכינא
מקולו של אדם
יכולין לידע את בחינות המלכות שלו
כי יש בכל אחד ואחד בחינות מלכות
והוא נכר בקולו
כי אין שני קולות שוין
כי קול של כל אחד ואחד משנה מחברו
ועל כן יכולין להכיר את האדם בקולו
כמו שנראה בחוש
כי כפי בחינות האדם כן הוא קולו
ועל ידי הקול
יכולין להכיר את בחינות המלכות שלו

אבקש ואשמח מאוד מחברי הפורום היקרים להרחיב בזה, בבקשה .
תודה מראש .
אליעד כהן
מנהל הפורום

בשורש העניין, כל פעול שעושה אותה האדם, היא הקול שלו.
 
כי יש לכל אדם בחינת מלכות. והמלכות של האדם, היא ה"אני" שלו.
 
וכל מה שעושה האדם, אלו קולות של בחינת המלכות וה"אני" שלו.
 
ולכן, על ידי מה שעושה האדם, על ידי הקולות שלו והמעשים שלו והדיבורים שלו, על ידי זה מי שיש לו עיניים לראות, על ידי זה הוא יודע מהי בחינת המלכות של אותו זה שמוציא את הקולות. דהיינו החכם יודע להבחין עד כמה בחינת המלכות של מוציא הקול, עד כמה היא מחוברת לשורשה וכולי.
 
וראה כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=443 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קעג - עַל יְדֵי הַכְּתָב יָכוֹל הַצַּדִּיק הָאֱמֶת לְהַכִּיר הַנֶּפֶשׁ
 
 
עַל יְדֵי הַכְּתָב
יָכוֹל הַצַּדִּיק הָאֱמֶת לְהַכִּיר הַנֶּפֶשׁ וּפְנִימִיּוּת הַנֶּפֶשׁ שֶׁל הַכּוֹתֵב
וְהָאֱמוּנָה וְשׁרֶשׁ הָאֱמוּנָה שֶׁלּוֹ
כִּי יֵשׁ בְּחִינַת שׁרֶשׁ הָאֱמוּנָה
כִּי הָאֱמוּנָה בְּעַצְמָהּ יֵשׁ לָהּ חִיוּת וְשׁוֹרֵשׁ
דְּהַיְנוּ שֶׁיֵּשׁ עוֹלַם אֱמוּנָה שֶׁמִּשָּׁם נִלְקָח הָאֱמוּנָה
וְעוֹלַם הָאֱמוּנָה יֵשׁ לוֹ גַּם כֵּן אֱמוּנָה בְּהַשֵּׁם יִתְבָּרַך
וְזֶה בְּחִינַת שׁרֶשׁ הָאֱמוּנָה שֶׁהִיא בְּחִינַת פְּנִימִיּוּת הָאֱמוּנָה
וְהִיא בְּחִינַת פְּנִימִיּוּת הַנֶּפֶשׁ
כִּי הַנֶּפֶשׁ וְהָאֱמוּנָה הֵם בְּחִינָה אַחַת
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "נַפְשִׁי אִוִּיתִיך בַּלַּיְלָה", וּכְתִיב "וֶאֱמוּנָתְך בַּלֵּילוֹת"
וְעַל יְדֵי הַכְּתָב אֶפְשָׁר לְהַכִּיר הַנֶּפֶשׁ וּפְנִימִיּוּת הַנֶּפֶשׁ שֶׁהִיא בְּחִינַת פְּנִימִיּוּת הָאֱמוּנָה כַּנַּ"ל
בִּבְחִינַת "אָנכִי" שֶׁאָמְרוּ חָכָמֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: 'אֲנָא נַפְשִׁי כְּתַבִית יְהַבִית'
הַיְנוּ שֶׁהַכּוֹתֵב נוֹתֵן נַפְשׁוֹ בְּתוֹך הַכְּתָב וְגַם פְּנִימִיּוּת נַפְשׁוֹ
כִּי אִיתָא בַּזוהַר הַקָּדוֹשׁ
'אֲנִ"י נוֹטְרִיקוֹן אֲ'נָא נַ'פְשִׁי יְ'הַבִית דָּא שְׁכִינְתָּא חִיצוֹנִיּוּת
אָנכִי דָּא שְׁכִינְתָּא פְּנִימִיּוּת'
נִמְצָא שֶׁהַכָּ"ף מְרַמֵּז עַל בְּחִינַת שְׁכִינְתָּא פְּנִימִיּוּת
וְכֵן אִיתָא בָּ"עֵץ חַיִּים" לְעִנְיַן הִתְלַבְּשׁוּת הָעוֹלָמוֹת
שֶׁהַכֶּתֶר הִיא פְּנִימִיּוּת הַנֶּפֶשׁ
וְהַכָּ"ף הִיא בְּחִינַת כֶּתֶר כַּמּוּבָא לְעֵיל [בסי' ו' אות ב]
כִּי הַשְּׁכִינָה הִיא בְּחִינַת נֶפֶשׁ כַּיָּדוּעַ
נִמְצָא שֶׁעַל יְדֵי הַכְּתָב שֶׁהוּא בְּחִינַת כ'
נִתְגַּלֶּה וְנִרְאֶה בְּחִינַת פְּנִימִיּוּת הַנֶּפֶשׁ פְּנִימִיּוּת הָאֱמוּנָה כַּנַּ"ל.
וְהַדִּבּוּר שֶׁמְּדַבֵּר עִם הַצַּדִּיק הָאֲמִתִּי הוּא בְּמַעֲלָה גְּדוֹלָה מֵהַכְּתָב
כִּי הַכְּתָב אֵינוֹ רַק פְּעֻלַּת הַנֶּפֶשׁ
וּמִתּוֹך הַפְּעֻלָּה יָכוֹל הַצַּדִּיק לְהָבִין מַהוּת הַנֶּפֶשׁ
וְהַדִּבּוּר הוּא הַנֶּפֶשׁ בְּעַצְמוֹ, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "נַפְשִׁי יָצְאָה בְדַבְּרוֹ"
וְאַף עַל פִּי שֶׁהַדִּבּוּר הוּא דָּבָר שֶׁאֵין בּוֹ מַמָּשׁ
אַף עַל פִּי כֵן מֵחֲמַת שֶׁהוּא צַדִּיק אֱמֶת
וְהַדִּבּוּר הוּא מַהוּת הַנֶּפֶשׁ בְּעַצְמָהּ
עַל כֵּן יָכוֹל לִרְאוֹת מַהוּת הַנֶּפֶשׁ בְּעַצְמָהּ
 
 
כי יש מלכות עילאה ותתאה. והשלמות היא כאשר האני של האדם מחובר לאני העליון, שזאת בחינת יחידה דיחידה תיקון המלכות.
 
ועל ידי פעולות האדם, על ידי זה הצדיק יודע להבין עד כמה האדם תיקן את בחינת המלכות שלו.
 
וראה גם כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=205 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה כח - יֵּשׁ חִלּוּקִים בֵּין הַתּוֹרוֹת
 
וּמִי שֶׁיּוֹדֵעַ לְהַבְחִין וּלְהַכִּיר בֵּין הַתּוֹרוֹת
אֵיזֶהוּ נִתְּנָה לִכְתּב, וְאֵיזֶהוּ לא נִתְּנָה לִכְתּב
הוּא יָכוֹל לְהַכִּיר אֶת אִישׁ יִשְׂרְאֵלִי בֵּין הָאֻמּוֹת
וַאֲפִילּוּ אִם אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל עוֹמֵד בֵּין כַּמָּה אֻמּוֹת, יָכוֹל לְהַכִּירוֹ
 
וגם כאן:
כאן breslev.eip.co.il/?key=217 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה מ - מִי שֶׁיּוֹדֵעַ מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל

מִי שֶׁיּוֹדֵעַ מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, שֶׁטָּעַם בֶּאֱמֶת טַעַם אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
הוּא יָכוֹל לְהַכִּיר בְּאַחֵר
אִם הָיָה אֵצֶל צַדִּיק עַל ראשׁ הַשָּׁנָה אִם לָאו
וְאִם אוֹתוֹ הַצַּדִּיק הוּא גָּדוֹל בְּמַעֲלָה אוֹ קָטָן
וְאִם הוּא צַדִּיק אֲמִתִּי אִם לָאו
אוֹ אִם הוּא בְּעַצְמוֹ צַדִּיק

וכיו"ב בעוד מקומות
http://breslev.eip.co.il/?key=443 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קעג - על ידי הכתב יכול הצדיק האמת להכיר הנפש
על ידי הכתב
יכול הצדיק האמת להכיר הנפש ופנימיות הנפש של הכותב
והאמונה ושרש האמונה שלו
כי יש בחינת שרש האמונה
כי האמונה בעצמה יש לה חיות ושורש
דהינו שיש עולם אמונה שמשם נלקח האמונה
ועולם האמונה יש לו גם כן אמונה בהשם יתברך
וזה בחינת שרש האמונה שהיא בחינת פנימיות האמונה
והיא בחינת פנימיות הנפש
כי הנפש והאמונה הם בחינה אחת
כמו שכתוב: "נפשי אויתיך בלילה", וכתיב "ואמונתך בלילות"
ועל ידי הכתב אפשר להכיר הנפש ופנימיות הנפש שהיא בחינת פנימיות האמונה כנ"ל
בבחינת "אנכי" שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה: 'אנא נפשי כתבית יהבית'
הינו שהכותב נותן נפשו בתוך הכתב וגם פנימיות נפשו
כי איתא בזוהר הקדוש
'אנ"י נוטריקון א'נא נ'פשי י'הבית דא שכינתא חיצוניות
אנכי דא שכינתא פנימיות'
נמצא שהכ"ף מרמז על בחינת שכינתא פנימיות
וכן איתא ב"עץ חיים" לענין התלבשות העולמות
שהכתר היא פנימיות הנפש
והכ"ף היא בחינת כתר כמובא לעיל [בסי' ו' אות ב]
כי השכינה היא בחינת נפש כידוע
נמצא שעל ידי הכתב שהוא בחינת כ'
נתגלה ונראה בחינת פנימיות הנפש פנימיות האמונה כנ"ל.
והדבור שמדבר עם הצדיק האמתי הוא במעלה גדולה מהכתב
כי הכתב אינו רק פעלת הנפש
ומתוך הפעלה יכול הצדיק להבין מהות הנפש
והדבור הוא הנפש בעצמו, כמו שכתוב: "נפשי יצאה בדברו"
ואף על פי שהדבור הוא דבר שאין בו ממש
אף על פי כן מחמת שהוא צדיק אמת
והדבור הוא מהות הנפש בעצמה
על כן יכול לראות מהות הנפש בעצמה
http://breslev.eip.co.il/?key=205 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה כח - יש חלוקים בין התורות
ומי שיודע להבחין ולהכיר בין התורות
איזהו נתנה לכתב, ואיזהו לא נתנה לכתב
הוא יכול להכיר את איש ישראלי בין האמות
ואפילו אם אחד מישראל עומד בין כמה אמות, יכול להכירו
כאן breslev.eip.co.il/?key=217 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה מ - מי שיודע מארץ ישראל

מי שיודע מארץ ישראל, שטעם באמת טעם ארץ ישראל
הוא יכול להכיר באחר
אם היה אצל צדיק על ראש השנה אם לאו
ואם אותו הצדיק הוא גדול במעלה או קטן
ואם הוא צדיק אמתי אם לאו
או אם הוא בעצמו צדיק

חידוש
מתקדם

איך אני שמח שאתה מבין דקויות....כי ענית  "הצדיק יודע להבחין....."
הן משה אמר " הן לא ישמעו בקולי..." כי אין אתנו נביא ואין איתנו יודע עד מה "  כי לפעמים הצדיק נמצא ממש בזה העולם מומכריז _ " אני ננ נחמ נחמן מאומן " ו---"אזניים להם ולא ישמעו--עניים להם ולא יראו...."
צריך להגיע לדרגת אדם בשביל להתחיל להבין את רבינו {אני חושב }
תודה
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי חידוש

צריך להגיע לדרגת אדם בשביל להתחיל להבין את רבינו {אני חושב }
 
רק כאשר מגיעים לדרגת רבי נחמן מברסלב עצמו, רק אז נקרא אדם.
 
ועד אז הוא חיה בדמות אדם.
חידוש
מתקדם

ויאמר רבי נחמן--נעשה אדם בצלמנו כדמותנו וירדו בדגת הים....."כולם בחכמה עשית מלאה הארץ קנינך "
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי חידוש

ויאמר רבי נחמן--נעשה אדם בצלמנו כדמותנו וירדו בדגת הים....."כולם בחכמה עשית מלאה הארץ קנינך "
 
היי חידוש. לדעתי אתה טועה ... אבל מצד שני בכל דבר יש גם אמת ... (-:
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 19_04_2024 השעה 21:49:35