ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

חמישה הדברים שנבדל מדעו ממדענו


 הגב עמוד  1 2 3 4 >
מחבר
אורח
אורח

נושא: חמישה הדברים שנבדל מדעו ממדענו
הפורום נפלא ביותר צריכים להפיצו בין חברים לפרסם את האתר בכל דרך אפשרית כגון להדפיס 
מדבקות פשוטות עם הכתובת של האתר ולהדביקן בלוחות מודעות בכניסה לאיזורי קניות מרכזיים וכדומה בכל רחבי הארץ
שיר
חדש

אכן כך..  אתה צודק שעל ידי שמתקרב לצדיק, זוכה לגדולה וזוכה לכבוד אמיתי. כי זוכה לצאת מבחינת אפשרי והופך להיות בחינת מחוייב ...
עַל יְדֵי זֶה דַּיְקָא נַעֲשִׂים כֵּלִים נִפְלָאִים לְקַבֵּל הָאוֹר הַנִּפְלָא(:
 
 במשיבת נפש - אות למְבאָר בְּכִתְבֵי הָאֲרִ"י זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, שֶׁתְּחִלַּת הַבְּרִיאָה הִיא עַל יְדֵי כַּמָּה צִמְצוּמִים שֶׁכִּבְיָכוֹל, הִמְשִׁיךְ הָאוֹר בְּאֵיזֶה בְּחִינָה וְאַחַר כָּךְ הֶעֱלִימוֹ וְכֵן כַּמָּה וְכַמָּה פְּעָמִים משיבת נפש - אות ל בְּכַמָּה דְּרָכִים וְעַל יְדֵי זֶה דַּיְקָא נִתְהַוּוּ הַכֵּלִים שֶׁיּוּכְלוּ לְקַבֵּל הָאוֹר. וְכָל זֶה הוּא סוֹד מִיתַת הַמְּלָכִים וְתִקּוּנָם שֶׁדַּיְקָא עַל יְדֵי הַשְּׁבִירָה וְהַמִּיתָה נִמְשָׁךְ אַחַר כָּךְ עוֹלָם הַתִּקּוּן בְּתוֹסְפוֹת אוֹר נִפְלָא יוֹתֵר כַּמּוּבָן בַּכְּתָבִים.
 אֲבָל עִקַּר הַכּל הָיָה תָּלוּי בְּהָאָדָם הַבַּעַל בְּחִירָה, כִּי הוּא הָיָה צָרִיךְ לְתַקֵּן הַכּל עַל יְדֵי אִתְעָרוּתָא דִלְתַתָּא, וְעַל כֵּן עַתָּה גַּם כֵּן הָעִקָּר תָּלוּי בִּתְשׁוּבָה שֶׁל הָאָדָם..
 
בסוף התורה כתוב..
וְזֶה בְּחִינַת מַעֲלַת הַתְּשׁוּבָה שֶׁהִפְלִיגוּ בָּהּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה מְאד,
 "שֶׁבְּמָקוֹם שֶׁבַּעֲלֵי תְשׁוּבָה עוֹמְדִים" וְכוּ'.
 
וְכֵן אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: 'שֶׁמַּגַּעַת עַד כִּסֵּא הַכָּבוֹד'. כִּי דַּיְקָא מֵחֲמַת שֶׁיָּרַד לִמְקוֹמוֹת נְמוֹכִים וּמְגֻשָּׁמִים כָּאֵלֶה וְהִתְגַּבֵּר בְּכחַ הַצַּדִּיק לַעֲלוֹת מִשָּׁם עַל יְדֵי זֶה דַּיְקָא נַעֲשִׂים כֵּלִים נִפְלָאִים לְקַבֵּל הָאוֹר הַנִּפְלָא, מַה שֶּׁאֵין צַדִּיקִים גְּמוּרִים יְכוֹלִים לְקַבֵּל אוֹר כָּזֶה מֵחֲמַת שֶׁאֵין לָהֶם כֵּלִים כָּאֵלּוּ
וְכָל זֶה אִי אֶפְשָׁר לִזְכּוֹת כִּי אִם בְּכחַ הַצַּדִּיקִים הַגְּדוֹלִים משיבת נפש - אות ל שֶׁהֵם עִקַּר הַבַּעֲלֵי תְּשׁוּבָה כִּי הֵם הַבְּעָלִים שֶׁל תְּשׁוּבָה וְכָל מִי שֶׁחָס עַל חַיָּיו וְרוֹצֶה לָשׁוּב בִּתְשׁוּבָה, צָרִיךְ לְקַבֵּל מֵהֶם.
 
 כִּי הֵם אַף עַל פִּי שֶׁלּא טָעֲמוּ טַעַם חֵטְא מֵעוֹלָם אַף עַל פִּי כֵן הֵם עוֹשִׂים תְּשׁוּבָה בְּכָל פַּעַם עַל הַשָּׂגָתָם הָרִאשׁוֹנָה, וְגַם הֵם יוֹרְדִים לִמְקוֹמוֹת נְמוֹכִים מְאד בְּכַוָּנָה בִּשְׁבִיל לְהַעֲלוֹת הַנְּפָשׁוֹת מִשָּׁם וּלְהַחֲזִירָם בִּתְשׁוּבָה, שֶׁזֶּה בְּחִינַת: 'וַאֲנִי יָדַי מְלֻכְלָכוֹת בְּדָם וּבִשְׁפִיר וְכוּ' כְּדֵי לְטָהֵר' וְכוּ'.
 
וּבְכחַ אֵלּוּ הַצַּדִּיקִים יֵשׁ תִּקְוָה לְכָל מִי שֶׁיּאחֵז בָּהֶם שֶׁיַּעֲלֶה מֵעמֶק יְרִידָתוֹ לַעֲלִיָּה גְּדוֹלָה וְשֶׁיִּהְיוּ נַעֲשִׂים עַל יְדֵי זֶה דַּיְקָא כֵּלִים נִפְלָאִים לְקַבֵּל אוֹר הָאֵין סוֹף כָּרָאוּי. רַק הָעִקָּר שֶׁיִּשְׁמַע לְדִבְרֵיהֶם וְיֵלֵךְ בְּדַרְכֵיהֶם מֵעַתָּה עַל כָּל פָּנִים וִיסַלֵּק חָכְמָתוֹ כְּאִלּוּ אֵין לוֹ שׁוּם שֵׂכֶל רַק יְבַטֵּל דַּעְתּוֹ לְגַמְרֵי נֶגְדָּם וְאָז יִזְכֶּה בְּוַדַּאי לְאַחֲרִית טוֹב כַּנַּ"ל.
 
ושוב ..
רַק הָעִקָּר שֶׁיִּשְׁמַע לְדִבְרֵיהֶם וְיֵלֵךְ בְּדַרְכֵיהֶם מֵעַתָּה עַל כָּל פָּנִים וִיסַלֵּק חָכְמָתוֹ כְּאִלּוּ אֵין לוֹ שׁוּם שֵׂכֶל רַק יְבַטֵּל דַּעְתּוֹ לְגַמְרֵי נֶגְדָּם וְאָז יִזְכֶּה בְּוַדַּאי לְאַחֲרִית טוֹב כַּנַּ"ל.
 
הלואי וניזכה לאחרית טוב ..
 אמן(:
 
לילה טוב(:
 
אליעד כהן
מנהל הפורום

ודרך אגב, זאת אחת הטעויות הגדולות ביותר בעולם, שהאדם חושב שהוא יכול לבטל את עצמו להשי"ת.
 
וזה כמובן שיא השקר, ענווה שהיא תכלית הגאווה כמובא. כי האדם חושב שכוחו ועוצם ידו יבטלו אותו להשי"ת ...
 
ובזה טועים כולם. כי יש רק דרך אחת להתקרב להשי"ת באמת, והיא על ידי האמת עצמה. וצריך שיהיה האמת נקי ברור זך וצלול ללא שום דופי כלשון רבי נחמן מברסלב ...
 
כי האמת היא מחוייבת המציאות. ולהגיע לאמת פירושו להשיג את המחוייב. ורק על ידי זה נכלל במחוייב.
 
כי נכלל בהשי"ת רק על ידי הדעת אותו יתברך וכולי, על ידי השכל שמתחבר אל מעל לשכל ...
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי שיר

מי שמבטל עצמו אל האין..?
 
 
 
1 - מי שיודע את שורש השכל של רבי נחמן מברסלב, הוא רואה אותו בכל שיחות העולם. כי כל הדיבורים של רבי נחמן מברסלב, הם רק לבושים והקדמות של משהו אחר. ומי שיודע את הדבר האחר הזה, הוא רואה אותו מלובש בכל דבר ...
 
2 - אין דבר כזה "מבטל את עצמו אל האין". כי האדם לא יכול לבטל את עצמו. כי אם הוא מבטל את עצמו, הרי שהוא בכוחי ועוצם ידי ולא ביטל את עצמו.
 
רק השי"ת יכול לבטל את האדם אליו. והאדם לא יכול לזכות לזה בכוחי ועוצם ידי, אלא רק על ידי ... אמת!
 
כי על ידי האמת ושורש האמת, אז האדם נכלל. והאמת היא מחוץ לאדם. ולכן היא ורק היא יכולה לבטל את האדם ולהפוך אותו ל "יש".
 
כי לעתיד לבוא יתהפכו היש והאין כמובא. כי השקר אצלו על גדול אומר שהוא קטן, דהיינו היפוך היש והאין שהוא בחינה אחת עם הכבוד של השי"ת שנמצא בגלות.
 
ועל ידי שמתקרב לצדיק, זוכה לגדולה וזוכה לכבוד אמיתי. כי זוכה לצאת מבחינת אפשרי והופך להיות בחינת מחוייב ...
 
כי כל זמן שאדם לא נכלל ... הוא בחינת אין ממש, כי אין לו שום הוויה כלל. ואח"כ הוא הופך להיות בחינת מחוייב שהוא בחינת יש, כי הוא השורש של הכל ...
שיר
חדש

מי שמבטל עצמו אל האין..?
 
 
אליעד כהן
מנהל הפורום

ואיך שאמר רבי נחמן מברסלב, "יחגור אחד את מותניו" ויאמר איך בכל שיחה ושיחה בעולם כלול כל הליקוטי מוהרן ?!
 
כי בכל שיחה של העולם, יש בתוכה את כל הליקוטי מוהרן בשורשו העליון והראשון.
 
ומי יודע את כל זה ... ???
שיר
חדש

אָמַר: שֶׁמִּי שֶׁבָּקִי הֵיטֵב בְּתוֹרָתוֹ וּבְשִׂיחוֹתָיו הַקְּדוֹשׁוֹת
דְּהַיְנוּ בִּסְפָרָיו הַקְּדוֹשִׁים
רָאוּי לוֹ לִמְצא כָּל שִׂיחוֹת הָעוֹלָם בְּתוֹךְ תּוֹרָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה
וְאֵין שׁוּם שִׂיחָה וְעִנְיָן בָּעוֹלָם שֶׁלּא יוּכַל הַשָּׁלֵם לִמְצא בְּתוֹךְ תּוֹרָתוֹ
[פֵּרוּשׁ כִּי בְּוַדַּאי בֶּאֱמֶת בְּכָל הַדִּבּוּרִים וְשִׂיחוֹת שֶׁל הָעוֹלָם
בְּוַדַּאי יֵשׁ בָּהֶם תּוֹרָה בְּהֶעְלֵם
אֲבָל אֵין מִי שֶׁיִּזְכֶּה לְגַלּוֹת זאת
לֵידַע הַנִּסְתָּרוֹת שֶׁנֶּעֱלָם בְּשִׂיחוֹת בְּנֵי אָדָם
כִּי אִם אֲנָשִׁים גְּדוֹלִים בְּמַעֲלָה מְאד מְאד
אֲבָל עַל יְדֵי הִתְגַּלּוּת תּוֹרָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה וְהַנּוֹרָאָה שֶׁל רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה
מִי שֶׁבָּקִי בִּסְפָרָיו הֵיטֵב הֵיטֵב, וְיֵשׁ לוֹ שֵׂכֶל קְצָת
יוּכַל לִמְצא בְּכָל שִׂיחוֹת הָעוֹלָם רְמָזִים בְּהַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה אֲפִילּוּ אִם לא יִהְיֶה גָּדוֹל בְּמַעֲלָה בְּיוֹתֵר]
 
תודה על הקישור (:
 
מצחיק..  אבל יצא שהבנתי דבר מתוך דבר(:
 
רָאוּי לוֹ לִמְצא כָּל שִׂיחוֹת הָעוֹלָם בְּתוֹךְ תּוֹרָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה
וְאֵין שׁוּם שִׂיחָה וְעִנְיָן בָּעוֹלָם שֶׁלּא יוּכַל הַשָּׁלֵם לִמְצא בְּתוֹךְ תּוֹרָתוֹ..
 
 
 
אליעד כהן
מנהל הפורום

לגבי שיטת הלימוד של הליקוטי מוהרן, ראי כאן:
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=98 - איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן לעומק ?
 
וכפי שנאמר I hade a good teacher. זכיתי ללמוד ליקוטי מוהרן עם ... ומשם כל הידע וההבנה ...
שיר
חדש

הממ.. דיבורים יפים ומתוקים(:

תודה..
 על כל ההבנות..(:
אני חייבת לומר לך אליעד, יש לך צורה מאד יחודית בלימוד שלך, האם אתה מרגיש?
 
אותי זה תמיד מרתק לגלות, איך לכל אחד מסע 'משונה' מחברו.. ועם זאת התחברות למקור אחד, מערוצים שונים..
 ואין לי מושג למה, אבל ההתחלה של המסע.. אותי תמיד מפתיעה(:
אליעד כהן
מנהל הפורום

הכל מתאחד לציר אחד, כי האמת היא אחת. וכל דיבורי רבי נחמן מברסלב הם אחד. וצריך לעשות אחד מכל התפילה כמובא.
 
כי כל הספר ליקוטי מוהרן, הוא ביאור של ה 5 דברים האלו שנבדל מדעו ממדענו שבשורשם הם כמובן אחדות ההפכים.
 
****
 
לגבי הבחירה, זה בדיוק כמו החלל הפנוי. שאינו מובן בשכל אנושי פגום. אבל כן מובן בשכל אמיתי השכל הנקנה, שאותו משיג כל אחד שמוציא את שכלו מכוח אל הפועל.
 
וכאן אתן משהו שהוא לא ידוע לרבים, והוא כי שאלת הבחירה והידיעה כפי מה שהיא מוכרת לבני האדם, היא רק לבוש גשמי של שאלת הבחירה והידיעה אחרת. כי שאלת הבחירה והידיעה של בני האדם, היא שאלה שיש לה הרבה תירוצים בשכל אנושי.
 
אבל השאלה הזאת היא ביטוי גשמי, לבוש גשמי, וצמצום של שאלת החלל הפנוי. ואיך היא נמשכת מהשאלה של החלל הפנוי, זאת שאלה אחרת. אבל בכל מקרה, היא רק לבוש של שאלה אחרת.
 
**
 
ולגבי החלל הפנוי, כל מי שיש לו "מעט" שכל אמיתי ויודע "קצת" מגדולת השי"ת, הוא אין לו שום שאלה כלל. כי כאשר הכל אחד כמו בשכל הנקנה של השי"ת, ממילא אין הבדל בין יש לבין אין, וממילא אין שום צמצום ושום שאלה כלל. והשאלה בטלה מעיקרא.
 
ואם תתבונני היטב בלשום רבי נחמן מברסלב בתחילת תורה סד, תראי שרבי נחמן מברסלב רמז שם שבוודאי שכן אפשר להבין את התשובה בשכל. כי מצד האמת ומצד השכל, השאלה היא בטלה מעיקרא והיא לא שאלה כלל. אבל בבית המשוגעים והשקרנים שעל אחד אומר שהוא שניים, זה נדמה לשאלה מאוד גדולה ... למרות שבאמת זאת לא שאלה כלל. ואכן אין תשובה, כי אין שאלה. ואי אפשר לתת תשובה, על שאלה שהיא לא קיימת כלל וכולי ...
 
***
 
ולגבי ביטול הבחירה, כמובן שזה לא כפשוטו. כי וכי לעתיד לבוא לא תהיה בחירה? וכי כולם יהפכו לרובוטים?
 
ואדרבה, רבי נחמן מברסלב אמר "ומטה האלוהים בידי" שהוא דייקא זכה לבחירה חופשית. כי אדרבה להשי"ת יש בחירה והוא שורש הבחירה, ומי שנכלל בו הוא ורק הוא יש לו בחירה אמיתית, מאחר שהוא בשורש.
 
כי מי שהוא תוצאה ואחרי הבריאה, הוא דייקא אין לו בחירה שלמה. אבל מי שהוא בבחינת לפני הבריאה, אדרבה הוא דייקא יש לו בחירה. כי יש לו בחירה לברוא או שלא לברוא וכולי...
 
כך שביטול הבחירה פירושו, ביטול השאלה של הבחירה והידיעה.
 
ורבי נחמן מברסלב ביאר שם: יושב בשמים ישחק, מורה על העדר שינוי.- ונשאל: הרי בפועל למרות שיושב בשמים ישחק ללא כל שינוי, הרי ממנו נמשכים בכל רגע ורגע כל השינויים שבעולם?
 
והעניין הוא, כי אדרבה אצל השי"ת אצלו יש את אחדות הידיים, שהוא כאשר הבריאה נכללת בלפני הבריאה. שאז על ידי זה דייקא מוציאים מכח אל הפועל.
 
וגם אצל הצדיק האמת, אצלו מתוך ביטול הבחירה בחינת לפני הבריאה ששם הכל טוב והכל אחד ואין שם בחירה, דייקא על ידי זה הוא כן יש לו בחירה והוא כן בוחר וכולי.
 
וזה מ"ש רבי נחמן מברסלב, שמי שרוצה להוליד, עליו להשיג את השכל של השי"ת. ולהוליד הוא בחינת הבריאה הבחירה. ודייקא על ידי ביטול הבחירה בחינת לפני הבריאה, דייקא על ידי זה מתחיל להוליד.
 
כי כל זמן שלא הגיע האדם לארץ ישראל, הוא לא נקרא יהודי כלל, כי הוא לא עולה מדרגה לדרגה כמובא. ומי שרוצה להיות יהודי כמו רבי נחמן מברסלב שעלה מדרגה לדרגה בכל רגע, הוא צריך להשיג לארץ ישראל. וארץ ישראל הטעם שלה הוא הטעם של השכל כמובא. שהיא שלמות השכל שלמות האמונה, ששם יש לאדם את השכל הנקנה.
 
ובכל מקרה, רק אחרי שזוכה לשכל הנקנה, רק אז האדם זוכה לבחירה אמיתית כמו של השי"ת ממש, כי הוא באחדות עם השי"ת.
 
***
 
לגבי זה "לגבי העניין של בני האדם, מצד האמת זה מדובר על האדם עצמו. כי האדם בכל רגע נעשה ברייה חדשה. ומערכת הייחסים שיש אצל האדם עצמו בין הרגעים השונים שלו, היא בדיוק כמו מערכת יחסים של בני אדם שונים."
 
אין לי ציטוט מפורש כרגע. אבל כל דברי רבי נחמן מברסלב הם הקדמות וכלליות, ולכן הם רלוונטיים לכל התהליכים שיש בעולם, כי גם האדם הוא עולם קטן. וגם ללב עצמו יש לב וכיו"ב.
 
ואני רק יכול להוסיף, שבעוד מקומות רבי נחמן מברסלב מבאר דברים שהם בין בני אדם שונים, למרות שבאמת הם גם בין האדם לבין עצמו ...
 הגב עמוד  1 2 3 4 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 29_03_2024 השעה 04:40:10