ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

תורה קפ"ב ח"א - מה הביאור?


 הגב עמוד  < 1 2 3 >
מחבר
עין האמת
מתקדם

נושא: תורה קפ"ב ח"א - מה הביאור?

עכשיו הובן יותר טוב.

רק:"ואין סוף זו תפילה - בחינת לפני הבריאה." - מה הפירוש?
 
תודה רבא וסליחה על הבורות.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

עכשיו הובן יותר טוב.

רק:"ואין סוף זו תפילה - בחינת לפני הבריאה." - מה הפירוש?
 
תודה רבא וסליחה על הבורות.
 
מבואר בספרי רבי נחמן מברסלב, שיש בחינת תורה ויש בחינת תפילה.
 
ותפילה בשלמות באמת, זה ללא דיבור, ואפילו ללא מחשבה, אלא כולו דבקות ושתיקה. ומבואר בליקוטי מוהרן שתפילה היא בחינת לפני הבריאה.
 
ויש גם תורה. ותורה היא בחינת התגלות התפילה, בחינת אחרי הבריאה.
 
בקיצור, התפילה מייצגת את לפני הבריאה והתורה את אחרי הבריאה.
 
ולכן, על ידי תפילה, זוכה לתורה. כי התפילה הולידה את התורה.
 
ויש את התורה דעתיקא, שהיא התגלות התפילה בתוך התורה.
 
כי תורה רגילה, היא לא תמיד התגלות של לפני הבריאה.
 
אבל התורה דעתיקא שתתגלה לעתיד לבוא, היא התורה שהיא באחדות עם השי"ת.
 
כי השי"ת והתורה הם אחד. וזה מדובר על התורה דעתיקא.
 
ז"א התגלות האין סוף בבריאה, הוא התורה דעתיקא.
 
אבל! רק מי שיודע מהו האין סוף, רק הוא יודע כיצד הוא מתגלה בבריאה.
 
ונוסיף:
 
כאשר האדם מתבטל לאין סוף, זאת תכלית הידיעה, השגת מה, שאז אינו יודע כלל.
 
ואח"כ חוזר אל המוחין, ונמצא בבחינת ושוב, ויש לו רשימו, ואז מתגלים לו סודות התורה דעתיקא.
 
ז"א, שרק מי שזכה לתשובה שלמה וכולי, רק הוא יודע כיצד האין סוף משתקף בכל דבר.
עין האמת
מתקדם

גם אני רוצה מאוד מאוד לזכות.כמוך.איך זוכים?

אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

גם אני רוצה מאוד מאוד לזכות.כמוך.איך זוכים?

 
יותר פשוט ממה שנדמה לך.
 
תוציא מכח אל הפועל, את מה שאתה כבר יודע.
 
ז"א יש דרך סלולה לגן עדן. כי הכל מחובר בשורשו כל הזמן, רק שהאדם לא רואה את הדרך.
 
וכדי לראות את הדרך, לשם כך יש להוציא מכח אל הפועל, את מה שאתה כבר יודע.
 
והעיקר שהכל תלוי בו, זה להסתכל בשכל שיש בכל דבר.
 
כי למרות כל הכיסופין של המשנה למלך עד שהוא מצא את בת המלך, הרי שכדי להוציא אותה צריך שכל.
 
וכפי שאמר רבי נחמן מברסלב, "כי צריך לשום שכל כדי להוציאה".
 
כי את בת המלך מוציאים עם שכל. כי גאולת בת המלך, תלוי בתיקון השכל.
 
ולכן, צריך להוציא מכח אל הפועל, אבל הדגש הוא על להסתכל בשכל שיש בכל דבר, דהיינו על הסיבה של כל דבר.
 
עד שלבסוף תגיע לנקודת ההתחלה וכולי ...
עין האמת
מתקדם

"להסתכל בשכל שיש בכל דבר" - מה הפירוש האמיתי?
"עד שלבסוף תגיע לנקודת ההתחלה וכולי ..."-מה הפירוש?
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

"להסתכל בשכל שיש בכל דבר" - מה הפירוש האמיתי?
"עד שלבסוף תגיע לנקודת ההתחלה וכולי ..."-מה הפירוש?
 
לגבי השכל של כל דבר, שים לב למה שכתבתי בסוף:
 
"בשכל שיש בכל דבר, דהיינו על הסיבה של כל דבר"
 
לכל דבר יש סיבה. והשכל של כל דבר, הוא הסיבה שבגללה הדבר הוא כך ולא אחרת.
 
תסתכל לדוגמא כאן:
 
http://breslev.eip.co.il/?key=46 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יז - וַיְהִי הֵם מְרִיקִים שַׂקֵּיהֶם
 
כִּי הַצַּדִּיק מְבַקֵּשׁ וּמְחַפֵּשׂ תָּמִיד
לְגַלּוֹת הָרְצוֹנוֹת שֶׁל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
כִּי יֵשׁ בְּכָל דָּבָר רְצוֹן הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
הֵן בִּכְלַל הַבְּרִיאָה
דְּהַיְנוּ מַה שֶּׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ רָצָה לִבְרא אֶת הָעוֹלָם בִּכְלָל
וְכֵן בִּפְרָטֵי הַבְּרִיאָה
בְּכָל דָּבָר וְדָבָר בִּפְרָט, יֵשׁ רְצוֹן הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
דְּהַיְנוּ שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ רָצָה שֶׁזֶּה הַדָּבָר יִהְיֶה כָּךְ
בַּתְּמוּנָה הַזּאת וּבַכּחַ הַזֶּה וּבַטֶּבַע הַזּאת
וְדָבָר אַחֵר יֵשׁ לוֹ תְּמוּנָה אַחֶרֶת וְכחַ אַחֵר וְטֶבַע וְהַנְהָגָה אַחֶרֶת
וְהַצַּדִּיק מְחַפֵּשׂ וּמְבַקֵּשׁ תָּמִיד אַחַר אֵלּוּ הָרְצוֹנוֹת
לְהַשִּׂיג וְלֵידַע רְצוֹן הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּכָל דָּבָר
כְּגוֹן: מִפְּנֵי מָה הָיָה רְצוֹן הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
שֶׁהָאֲרִי יִהְיֶה לוֹ כּחַ וּגְבוּרָה כָּזוֹ
וּבְזוֹ הַתְּמוּנָה
וּבְזאת הַטֶּבַע וְהַהַנְהָגָה שֶׁיֵּשׁ לָאֲרִי
וּלְהֵפֶךְ, יִתּוּשׁ קָטָן הוּא חַלַּשׁ כּחַ מְאד
וְיֵשׁ לוֹ טֶבַע וּתְמוּנָה וְהַנְהָגָה אַחֶרֶת
וְכֵן בִּפְרָטֵי פְרָטִיּוּת
כְּגוֹן בְּהָאַרְיֵה בְּעַצְמוֹ
מִפְּנֵי מָה זֶה הָאֵיבָר שֶׁל הָאַרְיֵה צוּרָתוֹ כָּךְ
וְיֵשׁ לוֹ כּחַ וְטֶבַע כָּזאת
וְאֵיבָר אַחֵר יֵשׁ לוֹ צוּרָה אַחֶרֶת
וְכחַ וָטֶבַע וְהַנְהָגָה אַחֶרֶת
וְכֵן בִּשְׁאָר כָּל הַבְּרוּאִים שֶׁבָּעוֹלָם
דּוֹמֵם, צוֹמֵחַ, חַי, מְדַבֵּר
שֶׁבְּכֻלָּם יֵשׁ שִׁנּוּיִים רַבִּים לְאֵין מִסְפָּר בֵּין כָּל אֶחָד לַחֲבֵרוֹ
וְכֵן בְּכָל אֶחָד וְאֶחָד בְּעַצְמוֹ
יֶשׁ בּוֹ שִׁנּוּיִים רַבִּים בִּפְרָטֵי פְרָטִיּוּת בֵּין כָּל אֵיבָר וְאֵיבָר
וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה בַּעֲשָׂבִים וְאִילָנוֹת וּשְׁאָר פְּרָטֵי הַבְּרִיאָה
שֶׁבְּכֻלָּם יֵשׁ שִׁנּוּיִים רַבִּים מְאד
בִּתְמוּנוֹתֵיהֶם וּבְכחוֹתֵיהֶם וְהַנְהָגוֹתֵיהֶם
וְהַכּל הָיָה מֵחֲמַת רְצוֹן הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ
שֶׁרָצָה שֶׁזֶּה יִהְיֶה כָּךְ וְזֶה כָּךְ
וְהַצַּדִּיק מְחַפֵּשׂ תָּמִיד אַחַר אֵלּוּ הָרְצוֹנוֹת
וּמַשִּׂיג וּמוֹצֵא אוֹתָם
 
**
 
הבנת, במה צדיק אמיתי מתעסק במשך היום ? בלנתח את הבריאה של הבורא, שבה מתגלה הבורא, ועל ידי זה הוא מכיר את הבורא.
 
ולגלות את השכל של כל דבר, זאת התורה הגנוזה תתגלה לעתיד לבוא.
 
ולמה לעתיד לבוא ? כי בעתיד לבוא האדם יבין מהו האין סוף, וממילא הוא יבין כיצד הוא בא לידי ביטוי בכל הדברים שבעולם.
 
ונחזור לעינייננו, להסתכל בשכל של כל דבר, פירושו לשאול על כל דבר "למה".
 
ראה גם כאן: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=98 - איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן לעומק ?
 
כי השי"ת הוא סיבת הסיבות, שהיא נקודת ההתחלה.
 
ולראות את השי"ת, פירושו להבין בשכל אנושי את סיבת הסיבות.
 
ולהבין את סיבת הסיבות, פירושו להכלל באין סוף, לפני הבריאה, תשובה שלמה וכולי וכולי.
 
ואחרי שמבינים את סיבת הסיבות, אז רואים איך היא באה לידי ביטוי בכל התוצאות שיש בעולם. כי היא השורש של הכל.
 
**
 
אלא, שסיבת כל הסיבות, היא מעל השכל האנושי וכולי.
 
אז איך להגיע אליה ?
 
על ידי שמסתכלים בשכל ובסיבה של כל דבר.
 
פירוש:
 
כל דבר בעולם, תנסה להבין את הסיבה שלו. למה הוא כך ולא אחרת.
 
ובסוף זה יוביל אותך עד לסיבה הראשונה. ואז בא לציון גואל.
 
יש ?
 
http://breslev.eip.co.il/?key=46 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יז - ויהי הם מריקים שקיהם
כי הצדיק מבקש ומחפש תמיד
לגלות הרצונות של השם יתברך
כי יש בכל דבר רצון השם יתברך
הן בכלל הבריאה
דהינו מה שהשם יתברך רצה לברא את העולם בכלל
וכן בפרטי הבריאה
בכל דבר ודבר בפרט, יש רצון השם יתברך
דהינו שהשם יתברך רצה שזה הדבר יהיה כך
בתמונה הזאת ובכח הזה ובטבע הזאת
ודבר אחר יש לו תמונה אחרת וכח אחר וטבע והנהגה אחרת
והצדיק מחפש ומבקש תמיד אחר אלו הרצונות
להשיג ולידע רצון השם יתברך בכל דבר
כגון: מפני מה היה רצון השם יתברך
שהארי יהיה לו כח וגבורה כזו
ובזו התמונה
ובזאת הטבע וההנהגה שיש לארי
ולהפך, יתוש קטן הוא חלש כח מאד
ויש לו טבע ותמונה והנהגה אחרת
וכן בפרטי פרטיות
כגון בהאריה בעצמו
מפני מה זה האיבר של האריה צורתו כך
ויש לו כח וטבע כזאת
ואיבר אחר יש לו צורה אחרת
וכח וטבע והנהגה אחרת
וכן בשאר כל הברואים שבעולם
דומם, צומח, חי, מדבר
שבכלם יש שנויים רבים לאין מספר בין כל אחד לחברו
וכן בכל אחד ואחד בעצמו
יש בו שנויים רבים בפרטי פרטיות בין כל איבר ואיבר
וכיוצא בזה בעשבים ואילנות ושאר פרטי הבריאה
שבכלם יש שנויים רבים מאד
בתמונותיהם ובכחותיהם והנהגותיהם
והכל היה מחמת רצון הבורא יתברך שמו
שרצה שזה יהיה כך וזה כך
והצדיק מחפש תמיד אחר אלו הרצונות
ומשיג ומוצא אותם
עין האמת
מתקדם

״לעתיד לבא״ - מה פירוש?
״ובא לציון גואל״ - מה פירוש?
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

״לעתיד לבא״ - מה פירוש?
״ובא לציון גואל״ - מה פירוש?
 
ובא לציון גואל, פירושו ואז תגלה את בחינת המשיח שבתוכך ותיגאל.
 
לעתיד לבוא פירושו, כאשר האדם / העולם יקבל שכל.
 
אצל צדיק אמיתי, העולם הבא והתכלית הסופית וכולי, הוא משיג אותה בכל דבר.
 
כי השי"ת גומר תמיד. ולכן אמר רבי נחמן מברסלב, אני גמרתי ואגמור.
 
כי מי שהוא צדיק אמת, הוא תמיד בתכלית הסופית והוא משיג את שעשוע העולם הבא בכל דבר. דרך התגלות התורה שיש בכל דבר, כפי שהוזכר קודם לכן.
 
ויש אנשים קטני אמונה ... שהם בעיקר קטני שכל ... ונדמה להם שאי אפשר כאן בעולם הזה בגוף הגשמי לזכות לתכלית הסופית.
 
והכל שורשו בפגם אמונה.
 
כי מי שיודע שהשי"ת בכבודו ובעצמו נמצא בתוך כל דבר גשמי, ממילא הוא מבין שהגשמי לא מגביל את הרוחני.
 
אבל מי שחושב שהשי"ת נמצא הרחק מהעולם, אז גם נדמה לו שהגוף שלו מגביל אותו.
 
כך שכל אלו שחושבים שיש חילוק בין חי למת, הם כולם קטני אמונה בהשי"ת.
 
כי כמו שהעולם לא מגביל את השי"ת, כך הנשמה לא מגבילה את הגוף.
 
***
 
וכיו"ב, יש כאלו שהם חושבים שהעולם רחוק מהשי"ת ומתרחק מהשי"ת.
 
אבל זה רק בגלל שהם עיוורים.
 
כי כל העולם כולו מתקרב כל הזמן להשי"ת, באמצעות התורה הנסתרת שיש בכל דבר.
 
ומי שהוא רחוק מהשי"ת, אז נדמה לו שהעולם מתרחקים. למרות שבאמת כולם כל הזמן מתקרבים.
 
**
 
וכל אחד יש לו במדמה שלו, איזה ציור של גן עדן ושל העולם הבא ושל המשיח וימות המשיח וכולי.
 
אבל הכל זה דמיונות של הגהנום.
 
כי כל הציורים האלו שאנשים מציירים לעצמם את ימות המשיח, אם הם יגיעו לשם, הם יבינו שהם השתוקקו להגיע לגהנום. כי הציור שיש במדמה של בני האדם, של ימות המשיח וגם עדן וכולי, זה הכל ציורים של מדורים שונים בגהנום.
 
והשקר כ"כ גדול, שנדמה לאדם שזה גן עדן גדול, למרות שזה גהנום גדול.
 
אבל בגלל שזה רחוק, לכן הם לא רואים את זה עדיין.
 
כי התאוות נדמו כמו עמודי האור, שאין מי שימלא את תאוותו. והיצר הרע רץ בשוק עם יד סגורה וכולי.
 
וגם תאוות העולם הבא, גם הן תאוות. וגם אם יתנו לאדם את כל ההשגות הרוחניות שהוא מייחל אליהן, גם אז הוא ירגיש בגהנום וכולי.
 
***
 
וגן עדן וימי המשיח, זה עניין אחר לגמרי.
 
ז"א השינוי שיתרחש הוא פנימי, אבל הוא לא כפי מה שחושבים המון העם. ורק כשזה יקרה, הם יבינו.
 
***
 
וזה בעצם אומר, שכל אחד יכול לזכות לזה כבר כאן, כי הכל תלוי בשלמות הדעת בלבד.
אליעד כהן
מנהל הפורום

אבל כן יש להוסיף ולומר, שהעתיד לבוא האמיתי, הוא הרבה יותר טוב מאשר כל הנבואות של העתיד לבוא.
 
כי עין לא ראתה אלוהים זולתך, יעשה למחכה לו.
עין האמת
מתקדם

״שלמות הדעת״ - מה הפירוש? ואיך זוכים?
 הגב עמוד  < 1 2 3 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 29_03_2024 השעה 14:31:53