חיפוש בספרי ברסלב
|
ספרי ברסלב און ליין:
ליקוטי מוהר"ן חלק א
| ליקוטי מוהר"ן חלק ב
| סיפורי מעשיות
| ספר המידות
| שבחי הר"ן
| שיחות הר"ן
| חיי מוהר"ן
|
התגלות רבינו נחמן מברסלב - כיצד? |
הגב | עמוד 1 2 3 6 > |
מחבר | |
שיר
חדש |
נושא: התגלות רבינו נחמן מברסלב - כיצד? |
חחח..
הולכת להכלל עכשיו להכלל באין.. עולמות מעל הזמן עיגול בתוך ריבוע..
שינה בחינת חידוש המוחין(:
וואו.. מאיפה למדת כל כך הרבה?
אבל כבר אשאיר זאת למחר.. כי אני עם עיניים עצומות(:
לילה טוב(:
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
כי ביום שעושה תשובה עולה אל מעל הזמן, שזה בחינת לפני הבריאה.
ועיקר החזרה בתשובה, היא על ידי שנכלל בא"ס שהוא לפני הבריאה, שאז הכל נכלל באין וכולי.
|
|
שיר
חדש |
|
לכן רק אנחנו יכולים לקשר בין לפני ואחרי הבריאה..
כן כן.
עם סגולה..
כי אנחנו מהות הקשר הזה, ואיתנו כל העולמות כולם(:
מעניין שהתשובה קדמה לבריאה.. מה זה בעצם אומר?
וואו.. איזה מקיפים!
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
מנקודת המבט של אחרי הבריאה, הרי שהנאצל הוא נפרד מהמאציל.
מנקודת המבט של לפני הבריאה, הנאצל הוא אחד עם המאציל.
|
|
שיר
חדש |
|
הנשמות הן אחדותו אין ספק.. (:
כן כן..
והן נאצלו מה' וכל יתר העולמות לכן מחוייב המציאות,
לכבוד נשמות ישראל(:
עַל כֵּן בְּוַדַּאי כָּל הָעוֹלָם וּמְלוֹאוֹ הוּא אֶפְשָׁרִי הַמְצִיאוּת
אַךְ מֵאַיִן נִמְשָׁךְ הַטָּעוּת שֶׁיְּכוֹלִין לִטְעוֹת, חַס וְשָׁלוֹם, שֶׁהָעוֹלָם הוּא מְחֻיַּב הַמְּצִיאוּת, חַס וְשָׁלוֹם דַּע שֶׁזֶּה נִמְשָׁךְ מֵחֲמַת שֶׁבֶּאֱמֶת עַתָּה שֶׁכְּבָר נֶאֶצְלוּ וְנִמְשְׁכוּ נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל עַתָּה בְּוַדַּאי הָעוֹלָם הוּא בִּבְחִינַת מְחֻיַּב הַמְּצִיאוּת כִּי כָּל הָעוֹלָם וּמְלוֹאוֹ הַכּל לא נִבְרָא אֶלָּא בִּשְׁבִיל יִשְׂרָאֵל כַּיָּדוּעַ
וְיִשְׂרָאֵל מוֹשְׁלִין בָּעוֹלָם וְעַל כֵּן בְּוַדַּאי עַתָּה אַחַר שֶׁנֶּאֶצְלוּ וְנִבְרְאוּ נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל כִּבְיָכוֹל הוּא יִתְבָּרַךְ מֻכְרָח לִבְרא וּלְקַיֵּם הָעוֹלָם כִּי עַל מְנָת כֵּן הֶאֱצִיל נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל, כְּדֵי לִבְרא בִּשְׁבִילָם כָּל הָעוֹלָמוֹת אַךְ נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל בְּעַצְמָן כְּשֶׁנֶּאֶצְלוּ, הָיוּ הֵם בְּעַצְמָן עִם כָּל הָעוֹלָמוֹת הַתְּלוּיִים בָּהֶם, הַכּל הָיָה אֶפְשָׁרִי הַמְצִיאוּת כִּי הָיָה בְּאֶפְשָׁרוּתוֹ לְהַאֲצִילָם וּלְבָרְאָם אוֹ שֶׁלּא ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נב - הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי לְבָרְאָם אַךְ תֵּכֶף כְּשֶׁנִּתְרַצָּה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְהַאֲצִיל נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל אֲזַי הָיָה כָּל הָעוֹלָם בִּבְחִינַת מְחֻיַּב הַמְּצִיאוּת כִּי מֵאַחַר שֶׁנֶּאֶצְלוּ נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל אֲזַי כִּבְיָכוֹל הוּא מְחֻיָּב לְהַמְצִיא הָעוֹלָם.. מ ד ה י ם(:
ולגבי הרישא..
קשרתי את תשובתי גם לשאלת 'עין אמת'.. כי כי הוא בקש משהו יותר קונקרטי בעבודת ה'.. בחיבור
הפשוט כדבריו-
ציטוט..
"אחי. לשאלתך, אז לא בשלימות.
בענין החיבור של הי״ת ושכל האדם-מה המשמעות הפשוטה?" |
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
כתבת : "בענין החיבור של הי״ת ושכל האדם-מה המשמעות הפשוטה?"
ופשוט לא הבנתי באיזה הקשר המשפט הזה נאמר.
לגבי הנשמות ... הן אחדותו כן ולא.
כי מבואר בתורה נב שיש שתי בחינות. כי מצד אחד הנשמות הן נפרדות מהמאציל. אבל מהצד השני הנשמות גם הן בבחינת מחוייב המציאות.
וכל אחד זוכה לפי מה שהוא מזכך את עצמו.
|
|
שיר
חדש |
|
היי אליעד, אבל הבאתי את המקור ..
הציטוט שהבאתי הוא סוף תורה כא - היא התורה אותה ציינת בעצמך(:
להתאחד עם ה' זו אכן המטרה או נכון במילים אחרות להסיר את הלבושים וההסתרות..
כי כמו שכבר ציינת הנשמות שלנו הן אחדותו.. נכון?
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
ל:שיר כעקרון כל העצות של רבי נחמן מברסלב הן עצה אחת שבאה לידי ביטוי בעצות שונות. אבל בשורש הכל אחד.
לגבי הצעקה בתורה ובתפילה, יש בזה גם בחינת תורה ותפילה במסירות נפש, שזאת בחינת צעקה.
והצעקה היא גם בחינת הרצון. שיש נחשק מעל נחשק וכולי.
***
לגבי החיבור של השי"ת ושכל האדם, בעקרון רצוי תמיד להביא את הטקסט המקורי, כי אין לי מושג מה נאמר שם.
אבל בקצרה, השי"ת הוא סיבת הסיבות. וסיבת הסיבות היא שכל.
ולהבין את סיבת הסיבות בשכל, פירושו להתאחד עם השי"ת
|
|
שיר
חדש |
|
אליעד.. אמנם נכון ויפה להתבונן בשכל של העולם. עיינתי בתורות שהזכרת.. ואכן בתורה כא
יש הרחבה נפלאה.
ובסופה מתוארת הדרך, כיצד לְהוֹלִיד הַמּחִין מִתַּעֲלוּמוֹתן -
כלומר - איך ניתן להכניס את המקיפים לשכל הפנימי,
כל אחד בדרגה שלו.
כִּי אֵל הוּא אוֹר הַפָּנִים
הִקְשׁוּ כִּי יֵשׁ מַקִּיפִים אֵצֶל הַשֵּׂכֶל הַיְנוּ שֶׁאֵינוֹ נִכְנָס לְהַשֵּׂכֶל פְּנִימִי הָאֱנוֹשִׁי וְיֵשׁ מַקִּיפִים לְהַתּוֹרָה שֶׁמַּקִּיף לְהַתּוֹרָה וְאֵינוֹ נִכְנָס לְתוֹךְ הַתּוֹרָה וּבְהַמַּקִּיפִים יֵשׁ שֶׁהֵם מַקִּיפִים וְעוֹמְדִים לִפְנֵי הָעֵינַיִם רַק שֶׁהֵם מַקִּיפִין וְאֵינָם נִכְנָסִים לְהַשֵּׂכֶל וְיֵשׁ שֶׁהֵם בְּהֶעְלֵם שֶׁלּא בָּאוּ עֲדַיִן אֲפִילוּ לְמַקִּיפִים וְהוּא בְּחִינַת עִבּוּר וּמַה לַּעֲשׂוֹת שֶׁיִּכָּנְסוּ הַמַּקִּיפִים שֶׁל הַתּוֹרָה לְתוֹךְ הַתּוֹרָה בִּפְנִים וְהַמַּקִּיפִים שֶׁל הַשֵּׂכֶל יִכָּנְסוּ לְתוֹךְ הַשֵּׂכֶל הַפְּנִימִי דְּהַיְנוּ
שֶׁמִּתְּחִלָּה יָבוֹאוּ וְיִתְגַּלּוּ הַמַּקִּיפִים שֶׁל הַתּוֹרָה מֵהַהֶעְלֵם לְמַקִּיפִים וְאַחַר כָּךְ יִכָּנְסוּ הַמַּקִּיפִים שֶׁל הַתּוֹרָה לִפְנִים וְכֵן הַמַּקִּיפִים שֶׁל הַשֵּׂכֶל מַה שֶּׁאִי אֶפְשָׁר לְהַשִּׂיג מִצַּד חֶסְרוֹנוֹ הָאֱנוֹשִׁי יִהְיֶה נַעֲשֶׂה מֵהַמַּקִּיף פְּנִימִי דְּהַיְנוּ שֶׁיָּבוֹא מֵהַהֶעְלֵם לְמַקִּיפִים וְהַמַּקִּיפִים יִהְיוּ נַעֲשִׂים פְּנִימִי [הַקֻּשְׁיָא זאת הִקְשׁוּ בְּמָקוֹם שֶׁהִקְשׁוּ, וְהוּא זַ"ל אָמַר עַל זֶה תֵּרוּץ. כָּךְ שָׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ בְּפֵרוּשׁ. וְאַחַר כָּךְ זָכִינוּ לִשְׁמעַ כָּל הַתּוֹרָה הַנַּ"ל. וְעַתָּה מְבאָר לְהַמְעַיֵּן הַתֵּרוּץ עַל הַשְּׁאֵלָה וְהַקֻּשְׁיָא הַנַּ"ל כִּי עִקַּר הַשְּׁאֵלָה הוּא אֵיךְ לְהוֹלִיד הַמּחִין מִתַּעֲלוּמוֹתָן וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁמּוֹלִידִין אוֹתָן אֵיךְ זוֹכִין לְהַכְנִיס ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים הַמַּקִּיפִין לִפְנִים וּכְבָר מְבאָר בַּאֵר הֵיטֵב בַּמֶּה יִזְכֶּה לָזֶה הַיְנוּ: עַל יְדֵי צְעָקָה בְּתוֹרָה וּתְפִילָּה זוֹכִין לְהוֹלִיד הַמּחִין מִתַּעֲלוּמוֹתָן וְעַל יְדֵי קְדֻשַּׁת שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת דְּהַיְנוּ לְקַדֵּשׁ אֶת עֵינָיו שֶׁלּא לְהִסְתַּכֵּל בַּמֶּה שֶׁאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל וְכוּ' וְכֵן לְקַדֵּשׁ פִּיו וְחָטְמוֹ וְאָזְנָיו כַּנַּ"ל עַל יְדֵי זֶה זוֹכִין לְהַכְנִיס הַמַּקִּיפִין לִפְנִים וּבֵאוּר הָעִנְיָן וּרְאָיוֹתָיו וְהֵיכָן מְרֻמָּז סוֹדוֹת נוֹרָאוֹת הַלָּלוּ וְכוּ' הַכּל מְבאָר לְעֵיל בַּאֵר הֵיטֵב אַשְׁרֵי שֶׁיָּשִׂים לִבּוֹ לְעַיֵּן בָּהֶם בֶּאֱמֶת לִלְמד וּלְלַמֵּד לִשְׁמר וְלַעֲשׂוֹת וּלְקַיֵּם] מובן מכאן לדעתי, שמעבר להתבוננות ב'שכל של כל העולם'.. במשמעות הפרקטית של העניין,
יש להוסיף צעקה בתורה ובתפילה כמבואר במקום אחר.
וכמובן
נחוץ מעל לכל ספק.. לזכך את הכלים-
הם הם שבעת קני המנורה בה השכל מתקדש..
שֶׁלּא לְהִסְתַּכֵּל בַּמֶּה שֶׁאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל וְכוּ'
וְכֵן לְקַדֵּשׁ פִּיו וְחָטְמוֹ וְאָזְנָיו כַּנַּ"ל עַל יְדֵי זֶה זוֹכִין לְהַכְנִיס הַמַּקִּיפִין לִפְנִים.. וזה עונה לדעתי גם לשאלת 'עין אמת'..
"בענין החיבור של הי״ת ושכל האדם-מה המשמעות הפשוטה?"
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
נוסיף ונחדד: העניין מבואר בתורה סד, ובתורה כא.
כאשר האדם משיג בשכלו האנושי את התשובה לשאלה של הידיעה והבחירה ושל הצמצום של הבריאה, זה נקרא שהשכל שלו התחבר עם השי"ת ממש.
אבל, כדי להגיע לזה, צריך את כל ההון שבעולם, שהוא כל ההקדמות שבעולם כמבואר שם. כי צריך את כל השכל שיש בעולם, כדי להבין את זה.
והשכל של כל העולם כולו, נמצא בכל דבר ודבר, גם בתוך טיפת מים.
ומי שיתבונן מספיק זמן על כל דבר בעולם, בסוף הוא יראה את אמצע העולם, שהוא השי"ת כמבואר בתורה אמצעותא דעלמא.
|
|
הגב | עמוד 1 2 3 6 > |
מעבר לפורום |