ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

רבי נחמן הוא האלוהים?


 הגב עמוד  < 1  3 4 5
מחבר
אורח
אורח

נושא: רבי נחמן הוא האלוהים?

כל נקודה בעלם הזה שורשה באין סוף ועדיין יש לה גבול ומידה וכו ואפשר לראותה. כך למרות שה' יתברך הוא אין סוף עדיין אפשר לראותו ועל זה נאמר בתורה "ויראו את אלהי ישראל ותחת רגליו כמעשה לבנת הספיר וכעצם השמים לטהר" וזה אי פשר להבין בשכל אנושי איך יש גבול ואין גבול הם אחד ממש. ואפשר לראות את הבלי גבול. ההוכחות שלך הן שכליות בלבד.
כשמה שאתה מודד לא ניתן להבין בשכל אנושי. זו דעתי.
נ.ב. ראיתי ברעיונות שלך דימיון רב לתורת "אז" הרב אברהם זגדון מברסלב. רק שלעניות דעתי תורתו עמוקה ומפורטת הרבה יותר כשאר אתה נוגע בפן השכלי הפשוט של הרעיון ולכן הגעת להציג את הדעת שלך ככפרנית משהו בתורת משה ואכן כותב רבי נחמן במעשה משבעה ברטלרס "והחכמים שבאותה המדינה היו חכמים מפלגים גדולים מאד, ומחמת החכמות נתפקרו החכמים של אותה המדינה, ומשכו גם את הבן מלך הנ"ל לדעתם ונתפקר גם כן. ושאר בני המדינה לא נתפקרו, מחמת שהיה עמקות ודקות גדול באותה החכמה של החכמים הנ"ל, על כן לא יכלו שאר בני המדינה לכנס באותה החכמה ולא הזיק להם, אבל החכמים והבן מלך נתפקרו כנ"ל." ונראה שאתה הגעת לשכל של שיער הקודקוד ששם שמאל וימין כולה אחד ואז מטבל עיניין הבחירה והידיעה וכו וכביכול זה מעל כל הדתות כולל תורת משה. ועדיין יש שכל עמוק יותר והוא שהתורה שנמצאת בעולם התחתון הזה בתוך הזמן והמקום שורשה מעל הזמן והמקום והיא וקודשא בריך הוא וישראל אחד. וזה שורש התורה שבא לבטל את המצוות ועדיין הן ישארו כי בכל זאת זה היה רצונו שדייקא מצוות ומעשים אלו ולא אחרים יקדמו את העולם לתכלית הבריאה. ולא רק שכל. ואדרבא יש מעלה למעשים יותר מאשר לשכליות שחיצוניות גורמת לפנימיות ודרך זכר לחזר אחרי הנקבה ודרך הדעת השלמה לחזר אחר מידות ומעשים שלמים. ולכן השם המפורש הוא הויה ולא "יה" בחינת המידות ולא בחינת הדעת כי הדעת ללא מידותז ה בחינת פרעה שביתו נקראת בת "יה" שהוא בחינת השגת אלוקות ללא תיקון הגוף. או כמו אלישע בן אבו"יה" שהוא בחינת פרעה ממש היינו דעת שלא מוצאת מקום בלב דהיינו בחינת שכל ללא מידות ללא גבול. והוא בחינת אל יהרסו לעלות אל ה' , שלימות התורה שאתה מנסה לגלות בגילוי טפח ללא כיסוי טפחיים ניסו לעשות לפניך כל מיני משיחי שקר שנגעו בתורה זו בבחינת "בתולה איש לא ידעה" ובאו עליה שלא כדרכה...  שזה בחינת השגה שכלית בלי תיקון המעשים וזה בחינת תלמי חכם שד יהודאי שהוא משיג את עצמותו יתברך ואת האחדות ללא הכלים להסתיר לכל אחד לפי דעתו. וזה סוד קרח ועדתו שבוא עם האמת לאמיתה למשה.. ונקברו כי אמרו תודה לפני זמנה. כי לכל דבר יש עת וזמן תחת השמש. ואפילו שכל מה שאתה אומר זה אמת עד כמה שידוע לי ומה שקבלתי מרבי עדיין זה בבחינת "חכמה בגויים תאמין" "תורה בגויים אל תאמין" ועל זה כתב רבי נחמן על שריפת ספרים בקדושה כנגד שריפת ספרים אחרים שכנגדם... ובאמת אין הבדל בין הספרים כלל כי גם בסיפרי האפיקורסים כתובה האמת לאמיתה. האמת של הבריאה אבל בלי המידות בלי ה"תפארת אדם לשבת בית" וזה בחינת עולם התוהו. ושבירת הכלים וכו וכו.. ואני מאוד אוהב אותך אחי ומעריך אותך כאדם ועדיין החכם שבל נמצא עכשיו נשארה מידת ה"תם" שלמרות שראית שני רשויות אל תצעק "מים מים" אלא תתנהג בתמימות כמו יהודי כשר ופשוט. באהבה רבה.. ובברכת חג פסח שמח. ע.ת

חידוש
מתקדם

יפה כתבת מתוק ומחכים..
ובכל זאת " כי איש הישראלי ..ישראל-יה....  נברא שישהיה לו ממשלה על המלאכים וכולי ...
ומאין באו לטעות..כי באמת בחינת שבת בחי. נח.  כי ניחא לעילאין ולתתאין כי נח בחי. שבת בחי. בן שיהיה העולם
מתנהג בחסדו יתברך לבד בלי איתערותא דלתתא ( שובו בנים שובבים).היא הנהגת האמת של הגאולה בסוד נחמן.
נח--מן..אך כמו שרמז לנו המלך כי יש בחי. בן ויש בחי. עבד. ויש בן שעושה מעשה של עבד.. שהוא סוד משה רבינו שצייר בדעתו המצוות (שהוא החכם שנפל לחוכמות של החכמים)..ושאר בני המדינה לא ניכנסו לעמקות של "איך גוזרים נייר טואלט בשבת" או אם לנגב את עכוזי בימין או בשמאל לכן לא הזיק להם....
וסיים ספר התהלים כל הנשמה תהלל יה הללו יה "יעקב בחר לו יה..
ואין זה סותר את מצות האמת שהיא השבת שקיבלו ישראת שהיא "שבת אחים גם יחד" כי מורה על סוד הקיבוץ הקדוש של ואהבת לרעך כמוך היפך תאות ממון. אחדות ושויון. שאמר נעשה אדם בצלמנו כדמותנו (עתירי ומסכני=עשיר ועני).
שיתנו זה לזה בין ברוחני ובין בגשמי...שהיא התורה האמיתית שהוריד משה האמיתי לעם ישראל היא השבת..
היא יציאת מצריים "וחמושים יצאו בני ישראל " כי אל קנא רומז על נקודת השויון בין 100 ל 0 =50. היא הממוצע בין העשיר לעני..וכל שאר החכמות מאוד רחוק מתורתינו הקדושה..
קח דוגמא..אל אישה בנידתה לא תיקרב= אישה זה אמונה..נידה זה דם זה תאות ממון..
אורח
אורח

משה האמיתי? משה הוא אמיתי בכל הדרגין... והתורה היא אמיתית בכל הדרגין וזו גדולתה. וה"אמת" שבה מתגלה לאדם לפי מעלתו מדרגתו ותיקון מעשיו. ולכן היא בחינת מכסה טפח ומגלה טפחיים. כי ה"שקר" הוא האמת שהאדם צריך לקבל לפי מדרגתו והוא עצמו הניסיון שלו להמשיך לבקש את ה' או להשאר תקוע עם דעתיות והשגותיו בתורה. וזה ממשיך עד סוף כל דרגין ועל זה אמר רבנו היכל הגוונים המשתנים. כי בכל מדרגה של האדם יש כנגדו אמת חדש... שמלובש בתורה הישנה אצל משה ה"לא אמיתי" תמיד שוכן משה האמיתי.
ועיין בתורה נ"ז - שאלו תלמידיו את רבי יוסי בן קסמא. מה אומר רבנו לגבי אמונת חכמים. חכמים לשון רבים. ולא בכדי...
 הגב עמוד  < 1  3 4 5


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 29_03_2024 השעה 00:05:33