חיפוש בספרי ברסלב
|
ספרי ברסלב און ליין:
ליקוטי מוהר"ן חלק א
| ליקוטי מוהר"ן חלק ב
| סיפורי מעשיות
| ספר המידות
| שבחי הר"ן
| שיחות הר"ן
| חיי מוהר"ן
|
רבי נחמן הוא האלוהים? |
הגב | עמוד < 1 2 3 4 5 > |
מחבר | |
חידוש
מתקדם |
נושא: רבי נחמן הוא האלוהים? |
יצחק. כיפור זה היום של הכופרים . וכנגד זאת תוקן פורים "ורבים מעמי הארץ מתיהדים".
ברסלב=סבר-לב...כפום דמשער בליבא"...ואף אם הוא רשע לפחות משעיר בליבא....וכשיתוקן ליבו יודה באמת.
תנסה אתה להיות ברסלב ולצטט את עצמך ואת השגותיך אשר השגת כי היא הדרך אל האמת ולא לצטט מה אמרו אלא שאמרו כשאמרו "עבר זמנו בטל קורבנו"---"יפתח בדורו כשמואל בדורו"...
אליעד לא מזיק בשקל לברסלב כי לא היתחפש כ"ש " היזהר מהצבועים ולא מהאפיקורסים" ותאר לך כי-והנחש היה ערום מכל החיה אשר בגן- ז"א לפחות דרגת יחידה היה בו (בכבוד)..אז תיזהר מהרבנים האמיתיים שבעולם שצועקים שיש אלהים ובעצם הם האלהים כי מולכים על המקורבים אליהם (תורה נו. חלק א.)
רבינו אמר שישתכל בשכל שיש בכל דבר (תורה א. חלק א.)..ודע כי שכל , ר"ת - שפכי כמים ליבך.
היינו התפילה שיש בכל דבר עד שנברא הדבר..ועשו ביזה את הבכורה בחי. לאה היא התפילה שקדמה לבריאת העולם כמו שכתוב--דבר ציוה לאלף דור- ס"ת. רהףר=תפה=תהלים..
והוא אשר חתם רבינו -ואני תפלה- כ"ש תפילה לאל חיי..כי היא חיי התפילה..וזה שגילה פירור מחכמתו בעולם רק כדי שיתבטלו אלו החכמים בעניהם ויעשו תשובה...
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
אל תטעה - בשום שלב אני לא מצייט את רבי נחמן מברסלב. עובדי האלילים עם האמונה, הם מצייטים. כשיש שכל, יש הסכמה. אך ציוט אין לעולם. רק המשוגעים אומרים נעשה ונשמע. החכמים שומעים ורק אח"כ עושים.
+ יש לי שכל למעלה מרבי נחמן מברסלב שלך, אך יש לי שכל זהה לחלוטין לרבי נחמן מברסלב האמיתי. לא יותר ולא פחות ממנו. כי אין שכל גדול יותר משלו / משלי / מהשכל של האחדות שנמצא בתוכך אך אתה מתכחש אליו.
*
http://breslev.eip.co.il/?key=3810 - חיי מוהר"ן - קצח - נסיעתו וישיבתו באומן
בְּעִנְיַן הַדְּבָרִים שֶׁהוּא עוֹשֶׂה לִפְעָמִים דְּבָרִים
שֶׁהֵם בְּעֵינֵי הָאָדָם פְּלִיאוֹת גְּדוֹלוֹת מְאד וְהָעוֹלָם מַטְעִין עַצְמָם בְּעִנְיָנִים שֶׁלּוֹ שֶׁהוּא עוֹשֶׂה. כִּי כָּל אֶחָד מַטְעֶה עַצְמוֹ וְחוֹשֵׁב בְּדַעְתּוֹ שֶׁבִּשְׁבִיל זֶה עָשָׂה זאת וְזֶה מַטְעֶה עַצְמוֹ בְּטָעוּת אַחֵר. כְּגוֹן בְּעִנְיַן נְסִיעָתוֹ לְאוּמֶין שֶׁכָּל אֶחָד נָפַל עַל שְׁטוּת וְטָעוּת אַחֵר מֶה הָיְתָה כַּוָּנָתוֹ בָּזֶה [וּבֶאֱמֶת כַּוָּנָתוֹ הָיְתָה עִנְיָנִים גְּבוֹהִים מְאד, כַּמּוּבָן מְעַט לְעֵיל וּבְוַדַּאי לא כִּוֵּן לְשׁוּם תּוֹעֶלֶת עַצְמוֹ כְּלָל רַק לְמַעַן שְׁמוֹ יִתְבָּרַךְ. עָנָה וְאָמַר: טוֹב מְאד כְּשֶׁמּוֹסְרִין אֶת הַשּׁוֹטֶה לְתוֹךְ הָעוֹלָם כִּי כָּל אֶחָד מְשַׁטֶּה אֶת אֶחָד וְהָאֶחָד הוּא עַצְמוֹ הַיְנוּ שֶׁהוּא טוֹעֶה וּמְשַׁטֶּה אֶת עַצְמוֹ וּמִי שֶׁנִּשְׁמָר שֶׁלּא לְהַטְעוֹת אֶת עַצְמוֹ אֲזַי הוּא מַטְעֶה אֶת כָּל הָעוֹלָם. הַיְנוּ שֶׁכָּל אֶחָד טוֹעֶה בּוֹ מֶה הָיְתָה כַּוָּנָתוֹ וְאֵינוֹ צָרִיךְ לְהַטְעוֹת אוֹתָם כְּלָל כִּי הֵם עַצְמָן מַטְעִין אֶת עַצְמָם כִּי כָּל אֶחָד נוֹפֵל עַל טָעוּת אַחֵר בְּעִנְיָנָיו כַּנַּ"ל. בֵּאוּר הַדָּבָר כִּי כָּל אָדָם מַטְעֶה אֶת עַצְמוֹ כִּי אֵין מִי שֶׁיִּהְיֶה כַּוָּנָתוֹ בְּכָל עִנְיָנָיו לְשֵׁם שָׁמַיִם בִּשְׁלֵמוּת בְּלִי שׁוּם פְּנִיָּה רַק כָּל אֶחָד מַטְעֶה אֶת עַצְמוֹ. וּמִי שֶׁעוֹשֶׂה כָּל עִנְיָנָיו לְשֵׁם שָׁמַיִם בִּלְבַד בְּלִי שׁוּם פְּנִיָּה וְכַוָּנָה לַהֲנָאַת עַצְמוֹ וְאֵינוֹ טוֹעֶה אֶת עַצְמוֹ כְּלָל כְּלָל אֲזַי כָּל עִנְיָנָיו הֵם פְּלִיאוֹת גְּדוֹלוֹת מְאד בְּעֵינֵי בְּנֵי אָדָם. וְכָל אֶחָד טוֹעֶה אֶת עַצְמוֹ בּוֹ, כִּי אִי אֶפְשָׁר לָבוֹא עַל כַּוָּנָתוֹ הַגָּבוֹהַּ. נִמְצָא שֶׁמָּסַר הַטָּעוּת שֶׁלּוֹ לְתוֹךְ הָעוֹלָם כִּי לא רָצָה לְהַטְעוֹת אֶת עַצְמוֹ וְעַל כֵּן הָעוֹלָם טוֹעִים עַצְמָן בּוֹ וְהָבֵן כִּי אִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר בִּכְתָב. עוֹד פַּעַם אֶחָד הִלְעִיג עַל עִנְיָן זֶה מַה שֶּׁהָעוֹלָם טוֹעִין עַצְמָם בּוֹ וְאוֹמְרִים פֵּרוּשִׁים שֶׁל שֶׁקֶר עַל הַנְהָגוֹתָיו וּדְרָכָיו וְכָל אֶחָד אוֹמֵר כְּפִי הַנִּרְאֶה לְדַעְתּוֹ עָנָה וְאָמַר בְּדֶרֶךְ הֲלָצָה הַנִּרְאֶה שֶׁעַל שִׂכְלִי קַל מְאד לָבוֹא [כְּלוֹמַר שֶׁלְּפִי דִּבְרֵיהֶם אִם כֵּן כָּל אֶחָד יָכוֹל בְּקַל לֵידַע מִיָּד מַה כַּוָּנָתִי בָּזֶה ? אֶתְמְהָה] |
|
חידוש
מתקדם |
|
לפחות התברר לי קושיה יפה שאמר "אני אעשה מהתלמידים שלי כמוני"
מי-כמוך באלים יהוה ...ודרשו כאלמים...שישמע בזיונו וידום..
כי לא הבנתי איך יחלוקו עליו יתברך "ואני כאילם לא אפתח פי"
תודה למתהדרים בכתר שאינו שלהם..חיחיחי..תודה מעומקא דליבא..
מאוד היה קשה לי לרדת אליך --תלמידי---היקר....היה-קר...
|
|
אורח
אורח |
|
למנהל הפורום
א'
נראה לי שלא הוגן לנהל כך פורום בצורה מתלהמת
ב'
לגבי נקודה אחת שכתבת שאני מסלף את דברי רבינו הנה לך ציטוט מדבריו הקדושים
(ליקוטי מוהר"ן ח"ב סימן ז' אות ח')
וּבִשְׁבִיל זֶה יֵשׁ דְּבָרִים שֶׁאֵין רַשָּׁאִים לְגַלּוֹתָם בִּפְנֵי הַתַּלְמִידִים, כִּי אִם יְגַלֶּה אוֹתָן הַדְּבָרִים, יִכָּנְסוּ מַקִּיפִים אֲחֵרִים בְּתוֹךְ שִׂכְלוֹ כַּנַּ"ל. וְלִפְעָמִים אֵין צָרִיךְ לְקַבֵּל אֵלּוּ הַמַּקִּיפִים, כְּמוֹ לְמָשָׁל, כְּשֶׁהָרַב מְדַבֵּר עִם תַּלְמִידוֹ אֵיזֶה פְּשָׁט בגמפ"ת [גְּמָרָא, פֵּרוּשׁ, תּוֹסְפוֹת], וּבְתוֹךְ דְּבָרָיו הוּא בָּא עַל אֵיזֶה קֻשְׁיָא, וְאוֹתוֹ הַקֻּשְׁיָא הָיָה בִּתְחִלָּה בִּבְחִינַת מַקִּיף אֶצְלוֹ, כִּי לֹא יָדַע מִמֶּנָּהּ בִּתְחִלָּה, וְתֵכֶף כְּשֶׁנּוֹפֵל בְּשִׂכְלוֹ זֹאת הַקֻּשְׁיָא, הוּא אוֹמְרָהּ בִּפְנֵי תַּלְמִידוֹ, וּבְתוֹךְ כָּךְ כְּשֶׁמַּסְבִּיר לוֹ הַקֻּשְׁיָא, נוֹפֵל בְּשִׂכְלוֹ תֵּרוּץ עַל הַקֻּשְׁיָא, נִמְצָא שֶׁחוֹזֵר וּמַשִֹֹּיג מַקִּיף אַחֵר, שֶׁהוּא תֵּרוּץ עַל הַקֻּשְׁיָא, וַאֲזַי אוֹמֵר גַּם הַתֵּרוּץ בִּפְנֵי הַתַּלְמִיד. אַךְ כְּשֶׁמְּגַלֶּה גַּם הַתֵּרוּץ בִּפְנֵי הַתַּלְמִיד, אֲזַי נִכְנָס בּוֹ עוֹד מַקִּיף אַחֵר, וְאָז עַל - יְדֵי זֶה הַשֵֹֹּכֶל שֶׁבָּא עָלָיו עַתָּה, הָדְרָא קֻשְׁיָא לְדוּכְתָּא, וְאַדְּרַבָּא, עַתָּה הַקֻּשְׁיָא חֲזָקָה וּרְחָבָה יוֹתֵר מִבַּתְּחִלָּה. נִמְצָא שֶׁעַל - יְדֵי שֶׁגִּלָּה הַתֵּרוּץ בִּפְנֵי הַתַּלְמִיד, שֶׁעַל יְדֵי זֶה נִכְנָס בּוֹ מַקִּיף אַחֵר, דְּהַיְנוּ שֵׂכֶל חָדָשׁ, שֶׁעַל - יְדֵי - זֶה חָזְרָה הַקֻּשְׁיָא לִמְקוֹמָהּ בְּיֶתֶר עֹז, כִּי עַתָּה הַקֻּשְׁיָא חֲזָקָה וּרְחָבָה יוֹתֵר מִבַּתְּחִלָּה:
כְּמוֹ - כֵן יֵשׁ בְּהַשָֹֹּגוֹת, שֶׁיֵּשׁ דְּבָרִים שֶׁאָסוּר לְגַלּוֹתָם, כִּי אִם יְגַלֶּה זֶה הַתֵּרוּץ בִּפְנֵי הַתַּלְמִיד, יִכָּנֵס בּוֹ מַקִּיף חָדָשׁ, שֶׁעַל - יָדוֹ יִהְיֶה הַקֻּשְׁיָא חֲזָקָה וּרְחָבָה יוֹתֵר מִבַּתְּחִלָּה, עַד שֶׁיּוּכַל לִכָּנֵס בְּהַשָֹֹּגוֹת מַקִּיפִים שֶׁהֵם לְמַעְלָה מֵהַזְּמַן, שֶׁאֵין הַזְּמַן מַסְפִּיק לְבָאֵר הַקֻּשְׁיוֹת וְהַתֵּרוּצִים שֶׁיֵּשׁ שָׁם, כִּי הֵם לְמַעְלָה מֵהַזְּמַן. כִּי כָל מַה שֶּׁהוּא מְגַלֶּה אֵיזֶה שֵׂכֶל, קֻשְׁיָא אוֹ תֵּרוּץ, נִכְנָס בּוֹ שֵׂכֶל חָדָשׁ שֶׁהוּא בְּחִינַת מַקִּיף כַּנַּ"ל. עַל - כֵּן אִם לֹא יִהְיֶה נִזְהָר בִּדְבָרָיו, לְדַקְדֵּק אֵיזֶה דָּבָר לְגַלּוֹת וְאֵיזֶהוּ דָּבָר שֶׁלֹּא לְגַלּוֹת, עַל - יְדֵי - זֶה יִהְיֶה נִכְנָס בְּקֻשְׁיוֹת וְתֵרוּצִים, שֶׁאֵין הַזְּמַן מַסְפִּיק לְבָאֲרָם, כִּי הֵם בְּחִינַת מַקִּיפִים שֶׁהֵם לְמַעְלָה מֵהַזְּמַן כַּנַּ"ל.
עַל - כֵּן מֻכְרָח הֶחָכָם לַעֲשׂוֹת סְיָג לִדְבָרָיו, לְדַקְדֵּק וְלִזָּהֵר מַה לְּגַלּוֹת וּמַה שֶּׁלֹּא לְגַלּוֹת, בְּאֹפֶן שֶׁלֹּא יַשִֹֹּיג רַק אוֹתָן הַמַּקִּיפִים, שֶׁצָּרִיךְ לְהַשִֹֹּיג, וְלֹא יָבוֹא לְהַשִֹֹּיג מַקִּיפִים שֶׁאֵין צָרִיךְ לְהַשִֹֹּיג:
וְזֶה בְּחִינַת מַה שֶּׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (מְנָחוֹת כט:):
'כְּשֶׁעָלָה מׂשֶׁה לַמָּרוֹם, מְצָאוֹ לְהַקָּדוֹשׁ - בָּרוּךְ - הוּא שֶׁהָיָה קוֹשֵׁר כְּתָרִים לְאוֹתִיּוֹת. אָמַר לוֹ: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם! מִי מְעַכֵּב עַל יָדְךָ. אָמַר לוֹ: עָתִיד אֶחָד לַעֲמֹד וַעֲקִיבָא בֶּן יוֹסֵף שְׁמוֹ, שֶׁיִּהְיֶה דּוֹרֵשׁ עַל כָּל קוֹץ וָקוֹץ תִּלֵּי תִּלִּין שֶׁל הֲלָכוֹת. אָמַר לוֹ רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם! רָאוּי שֶׁתִּנָּתֵן תּוֹרָה עַל יָדוֹ. אָמַר לוֹ: שְׁתֹק! כָּךְ עָלָה בְּמַחֲשָׁבָה'. וְלִכְאוֹרָה קָשֶׁה, מָה אָמַר לוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שְׁתֹק וְכוּ', הֲלֹא כְּבָר אָמַר הַקֻּשְׁיָא, וּמַה זּוֹ שְׁתִיקָה, מֵאַחַר שֶׁכְּבָר הִקְשָׁה מַה שֶּׁהִקְשָׁה. אַךְ תֵּכֶף כְּשֶׁאָמַר מׂשֶׁה הַקֻּשְׁיָא, נָפַל בְּשִׂכְלוֹ תֵּרוּץ עַל הַקֻּשְׁיָא. אַךְ אִם הָיָה אוֹמֵר אֶת הַתֵּרוּץ, הָיָה נִכְנַס בּוֹ מַקִּיף אַחֵר, וְהָיָה בָּא עַל קֻשְׁיָא יוֹתֵר חֲזָקָה וּרְחָבָה מִבַּתְּחִלָּה. עַל - כֵּן אָמַר לוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שְׁתֹק עַל הַתֵּרוּץ, הַיְנוּ שֶׁיִּשְׁתֹּק וְלֹא יְגַלֶּה אֶת הַתֵּרוּץ, כְּדֵי שֶׁלֹּא יָבוֹא עַל קֻשְׁיָא יוֹתֵר חֲזָקָה מִבַּתְּחִלָּה. וְזֶהוּ:
כָּךְ עָלָה בְּמַחֲשָׁבָה, הַיְנוּ שֶׁתֵּכֶף כְּשֶׁמְּגַלִּין אֶת הַשֵֹֹּכֶל הַפְּנִימִי, אֲזַי עוֹלֶה בְּמַחֲשָׁבָה שֵׂכֶל אַחֵר חָדָשׁ, כִּי נִכְנָס מַקִּיף אַחֵר לִפְנִים, וְעַל - כֵּן צְרִיכִין לִשְׁתֹּק, כְּדֵי שֶׁלֹּא יָבוֹא לְמַקִּיפִים, שֶׁאֵין צְרִיכִין לְהַשִֹֹּיגָם כַּנַּ"ל, וְזֶהוּ: שְׁתֹק, כָּךְ עָלָה בְּמַחֲשָׁבָה, כַּנַּ"ל:
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
לאורח:
מה רע בהתלהמות? רק השקר סובל ממנה. כי את המשוגע צריך לתת לו שכל ... והוא סובל מהשכל החכם שאני נותן לו.
לעצם העניין, לא ברור מה רצית לומר.
אתה מוזמן להסביר את דבריך (בשמך ולא כאורח) תודה.
|
|
אורח
אורח |
|
רבינו כותב במפורש : עַל - כֵּן מֻכְרָח הֶחָכָם לַעֲשׂוֹת סְיָג לִדְבָרָיו, לְדַקְדֵּק וְלִזָּהֵר מַה לְּגַלּוֹת וּמַה שֶּׁלֹּא לְגַלּוֹת, בְּאֹפֶן שֶׁלֹּא יַשִֹֹּיג רַק אוֹתָן הַמַּקִּיפִים, שֶׁצָּרִיךְ לְהַשִֹֹּיג, וְלֹא יָבוֹא לְהַשִֹֹּיג מַקִּיפִים שֶׁאֵין צָרִיךְ לְהַשִֹֹּיג:
לכן כנ"ל צריך להזהר ולא לכתוב ולומר כל דבר כי אחרים יכולים לא להבינו כראוי ולפרשו לגמרי ההיפך
כמו כן בציטוט הנ"ל באתי להראות לך שלא כמו שכתבת שסילפתי את דברי רבינו אלא זהו ממש תוכן דבריו כנ"ל
כמו כן אין בעיה בהתלהמות כשהמטרה לברר ולהגיע לחקר האמת אבל גם בזה יש כמה כללים כמו שאמר רבינו אתם יכולים לקמט ולקפל את ספרי איך שתחפצו ולא לשנות סעיף משו"ע - דהיינו אפשר לדרוש, לחקור, לחלוק, ולומר שלא מבינים איך נאמר כך ואיך נאמר כך וכו' וכו' וכן לעשות פירושים שונים ומענינים על הליקוטי מוהר"ן ושאר ספרי קודש אבל שהכל יהיה בתוך התחום של ההלכה והתורה הק' דהיינו לא לשנות אפילו סעיף משו"ע
ולכן כשחלילה באים ופוסלין אחרים ואומרים ההוא רשע ההוא כך וכך לא זוהי דרכה של תורה דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום אפשר לומר את אותם דברים רק בשפה יותר נקיה וכן אמרו חז"ל כתוב בפסוק את הבהמה ואת החיה אשר איננה טהורה ולא כתוב טמאה כי עדיף לכתוב או כמה תיבות ולא לכתוב טמאה
(אינני חלילה נותן מוסר לאחרים רק מעיר את תשומת הלב)
לגבי שמי משום מה שמי התבטל והוא מזהה אותי בתור "אורח" אשמח אם תטפל בזה
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
לגבי דברי רבי נחמן מברסלב שאמר שצריך לעשות סייג לדבריו, זה רבי נחמן מברסלב אמר. אני לדוגמא לא מחוייב לדברי רבי נחמן מברסלב.
בנוסף, בכל דברי רבי נחמן מברסלב יש בכל מקרה סם החיים וסם המוות, בכל לבוש שהוא.
בנוסף, רבי נחמן מברסלב דיבר בכלל על עניין אחר, שהוא לא לגלות מקיפים שהם מעל הזמן. שזה כמובן לא רלוונטי בכלל לדיון שלנו.
**
לגבי קימוט השולחן ערוך, ... ידידי המלומד, הציטוט הזה שלך הוא לא יותר מאשר שקר שקרים! אחד מיני שקרים רבים שיש בברסלב. רבי נחמן מברסלב מעולם לא אמר את הדבר הזה.
הוא אמר דבר דומה למישהו ספציפי. אך מעולם הוא לא אמר זאת בדרך שבה אתה אמרת זאת. ובנוסף, הוא גילה את דעתו יותר מפעם אחת, שתורת היהודים היא לא תורת אמת אלא תורת שקר. כי היא תורת ה', רק על השם המושאל בלבד ...
ראה כאן:
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=64 - קיום המצוות של הצדיק האמת
***
לגבי התלהמות, הדבר החשוב היחיד, הוא שיאמר את האמת. ואין לי שום חלק בשכל של חז"ל, שהם יש להם את ה"חוכמות" שהם המציאו, אבל זכותו של כל אחד לעשות כרצונו.
***
לגבי שם המשתמש שלך, אתה פשוט צריך להתחבר שנית לאתר, עם שם המשתשמש והסיסמא שלך. זה הכל.
|
|
חידוש
מתקדם |
|
נחמן= נביא..חכם..מלך..כהן....
אלהים זו רק מידה אחת של רבינו נחמן.
הוא גם יהוה-יהווה (לב)
הוא גם אדני.
הוא גם-אלף-למד. אלף-למד-הא-יוד-מם שעולה תפה=תהלים.
והוא גם מעל כל השמות היכן שאין לו שם כלל...
ואמר ,כל הרהור תשובה בעולם נמשך ממני"
כ"ש בפתח אליהו " אנת הוא כל שמהן וכד אנת איסתלקת מנהון אשתארו כל שמהן כגופא בלאו נשמתא"
אתה חכם ולא בחכמה נדע אותך.אתה מבין ולא בבינה נדע אותך..אין לך מקום שבוא נדעך..אלא כפי רצונך לגלות עצמך לברואיך......וכבר דרשו "עקב ענוה יראת יהוה "
|
|
אורח
אורח |
|
לא חשבתי שהברסלברים כופרים פשוט כפירה לומר שרבי נחמן הוא האלוקים אפילו לחשוב על זה זה כפירה לא חשבתי שזה יכול להגיע למקומות כאלה פשוט בושה וכלימה שיקצע.
|
|
חידוש
מתקדם |
|
כי סך הכל אתה אורח..
בדרך כלל הכופרים הם אלה אשר מכחישים את האלהות. וממנים להם אלהות משל עצמם כגון מפורסמים של שקר.
מסתמא כמוך.
אבל לצדיק לא אכפת כלל כי הבחירה היא חופשית...וכבר נצחתי ואנצח גמרתי ואגמור..
|
|
הגב | עמוד < 1 2 3 4 5 > |
מעבר לפורום |