חיפוש בספרי ברסלב
|
ספרי ברסלב און ליין:
ליקוטי מוהר"ן חלק א
| ליקוטי מוהר"ן חלק ב
| סיפורי מעשיות
| ספר המידות
| שבחי הר"ן
| שיחות הר"ן
| חיי מוהר"ן
|
רבי נחמן הוא האלוהים? |
הגב | עמוד < 1 2 3 4 5 > |
מחבר | |
חידוש
מתקדם |
נושא: רבי נחמן הוא האלוהים? |
תגדיר אין סוף בבקשה.לי הוא נתן שתי הגדרות 1.שכל פעם הוא מתחיל מחדש, והראה לי איך כל הבריאה נבראת בכל רגע נתון יש מאין. הינו לקח אותי קדימה בזמן ולא היה כלל עולם, רק חושך ,והחזיר אותי בזמן והכל נברא מחדש.
2.אין סוף בחינת . אין אותיות סופיות כמו שיש בכתב 28 אותיות אלא רק דיבור ,בהבל פיו כל צבאם "
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
http://breslev.eip.co.il/?key=184 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - וַיְהִי מִקֵּץ - כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם
כִּי יֵשׁ דָּרֵי מַעְלָה וְיֵשׁ דָּרֵי מַטָּה
דְּהַיְנוּ עוֹלָם הָעֶלְיוֹן וְעוֹלָם הַתַּחְתּוֹן, בְּחִינַת שָׁמַיִם וָאָרֶץ וְצָרִיך הַצַּדִּיק לְהַרְאוֹת לְדָרֵי מַעְלָה שֶׁאֵינָם יוֹדְעִים כְּלָל בִּידִיעָתוֹ יִתְבָּרַך שֶׁזֶּה בְּחִינַת הַשָּׂגָה שֶׁל מָה בְּחִינַת: 'מֶה חָמִית מַה פִּשְׁפַּשְׁתְּ' בְּחִינַת אַיֵּה מְקוֹם כְּבוֹדוֹ ... הַיְנוּ שֶׁלְּהַגְּדוֹלִים בְּמַעֲלָה בְּנֵי עֲלִיָּה, בְּחִינַת דָּרֵי מַעְלָה
צָרִיך שֶׁיִּהְיֶה כּחַ לְהַצַּדִּיק לְהַרְאוֹת לָהֶם וּלְגַלּוֹת לָהֶם שֶׁעֲדַיִן אֵינָם יוֹדְעִים כְּלָל מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּחִינַת: 'מֶה חָמִית מַה פִּשְׁפַּשְׁתְּ' וְכוּ' וְזֶה הַלִּמּוּד וְהַהַשָּׂגָה הוּא צָרִיך לְהָאִיר וּלְהַכְנִיס בְּהַגְּדוֹלִים בְּמַעֲלָה שֶׁהֵם בְּחִינַת דָּרֵי מַעְלָה ואני שואל אותך פרקטית, אם ראית, אמור מה ראית ?
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
אחי, אין סוף = דבר שהוא חסר הגדרה. הגדרה = סוף. אם אתה מסוגל לומר שראית אותו, הרי שזה לא אין סוף.
ואני אחדד, כאשר אתה אומר שראית את האין סוף, הרי שיש כאן כשל לוגי. משום שהמשפט עצמו סותר את עצמו. מדוע ?
כי לומר שאדם ראה את האין סוף, משמעותו היא שבאותו הרגע היה קיים גם האדם וגם האין סוף.
ואם גם האדם קיים וגם השי"ת, אם כן זה לא השי"ת שהוא אין סוף. כי מאחר שאין לו סוף, ממילא אין גבול בינו לבין האדם.
ואם האדם אומר שהוא ראה את האין סוף, הרי שבאותו הרגע היה חילוק בינו לבין הבורא, וא"כ הוא לא ראה את האין סוף, אלא משהו אחר.
**
זה שהבנת שהכל נברא בכל רגע מחדש, זה אומנם שכל גדול, אבל זה לא השלמות ולא האין סוף.
השלמות היא משהו אחר.
בין כך ובין כך, כאשר אין עולם ויש רק חושך, גם כאשר יש מקום ריק, גם כאשר יש מחשבה, גם זה משהו , וזה לא אין סוף.
בנוסף, מבאר רבי נחמן מברסלב שיש שכל משכיל ומושכל. והשלמות היא החיבור שלהם על ידי אמונה.
ואם האדם אומר שהוא ראה את השי"ת, המשמעות היא שהמשכיל השכיל את המושכל.
וא"כ יש 3 ישויות וזה לא אין סוף.
ולראות את השי"ת, זה רק על ידי זה שהאדם עצמו הופך להיות השי"ת. אילו ידעתיו הייתיו. וממילא לא יראני האדם וחי.
האם הובן ?
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
ושלא יהיה לך ספק, אני בהחלט מעריך את צורת החשיבה השונה שלך משאר העם, אבל עדיין שתדע שיש להיכן להתקדם.
ולהבנתי, אתה אוחז היכן שהוא בעניין של עולם האצילות. כי בעינך הכל זו האצלה של המאציל.
אבל האצילות היא לא אין סוף. כי האין סוף הוא עניין אחר לגמרי, ושם ...
|
|
חידוש
מתקדם |
|
הרבה מישתמשים במושג אין סוף. אבל האין סוף שאני ראתי היה שונה.
ראתי בריאה שמתחילה כל רגע מחדש. מהכלום המוחלט. והכול מתהוה ברגע בכול היקומים ונירקם מול העינים.והיסביר לי שזו האש. 300000 פעמים באלפית שניה. ואם תראה במהירות הזאת תראה את אחיזת העינים של כל הציור היפה הזה שמיתהוה לנו בכל רגע נתון.
מצד השכל אין סוף נקראת התורה שבעל-פה כי אין בה אותיות סופיות כמו בתורה שבכתב.
ותורה שבכתב נקראת מלכות, בגלל שנימלך בדעתו האם לעשות כך או כך.וחותך בכתיבתו. בעוד שבעל-פה מכיל את הכל.
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
אמר רבי נחמן מברסלב, אילו היו יודעים את כל הנמנעים של הדבר, היו יודעים את מהותו, למרות שלא ראו אותו מעולם.
ובכך רבי נחמן מברסלב רמז על איך אפשר לראות את השי"ת. שזה על ידי זה שהאדם מבין מה השי"ת הוא לא, ועל ידי זה הוא רואה את השי"ת בצורה הפוכה.
בכל מקרה, לראות את השי"ת, זה עניין אחר לגמרי ...
ובתכלס, כל אחד יכול לזכות לזה בקלות על ידי אמונה פשוטה, אבל אין לאנשים מושג מהי אמונה פשוטה ובמה צריך להאמין.
אבל אילו ידע האדם מהי אמונה פשוטה ובמה צריך להאמין כדי לראות את השי"ת, אז בפחות מרגע הוא היה רואה את השי"ת.
וכמובא שאמר רבי נחמן מברסלב, שהוא יכול להעביר את היד שלו על עיני האדם, ולגרום לו להתבטל במציאות.... אבל אז לא תהיה בחירה וכולי ...
ולראות את השי"ת, זה יותר פשוט ממה שנדמה. אבל צריך זכות כדי לדעת איך לעשות זאת ...
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
אחי, אני מאחל לך שתראה את האין סוף, על ידי זה שתבין מה הוא לא. אבל בתכלס, אתה עדיין רחוק משם.
אתה מנסה להסביר את האין סוף, באמצעות דברים סופיים. אי אפשר להסביר את האין סוף, על ידי מושגים שנבראו.
כלום מוחלט לא ראית. אמרתי לך, אם ידעת שאתה רואה, הרי שיש מחשבה, וא"כ זה לא העדר מוחלט.
אני אתן לך דוגמא לאין סוף יחסי. האם אתה יכול לראות את כל היקום כולו בבת אחת ?
גם אם כן, זה עדיין לא אין סוף אמיתי. השי"ת הרבה יותר גדול מכל היקום כולו בבת אחת.
יש מבין ?
את הא"ס ניתן להשיג על ידי טריק מחשבתי, שהוא לדעת את הנמנעים שלו. אבל לא רואים אותו בצורה ישירה.
רבי נחמן מברסלב ביאר בליקוטי מוהרן, שלראות את השי"ת, זה בחינת המוות של משה, מוות המוחין. כשרואים את השי"ת, זה עניין אחר לגמרי.
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
ונוסיף. אצילות זה דבר אחד, ואין סוף זה דבר אחר.
ואצילות פירושו שיש את הכתר שמפריד בין המאציל לבין הנאצל. וא"כ זה לא אין סוף.
וכל זה מובא בתורה אמצעותא דעלמא עיין שם.
**
והשגת האין סוף, היא היחידה דיחידה, שהכל אחד ... ושאין אצילות וכולי ...
|
|
חידוש
מתקדם |
|
איך אפשר להסביר את זה לשכל אנושי בכלל (מדברת לעצמי ) בלי לנסות לפגוע ח"ו.
ראיתי איך נדחס אור והופך לחומר ביחס של מליוני קובים שנידחסים (חסד=דחס) עד שנהפכים לגרעין של אטום של מה שאנו קוראים חומר. ואיך כל אטום שמרכיב פרח מורכב ממיליוני דחיסות שונות שכולן קורות ברגע.
וזה ניראה בהויה כמו מגן דויד כאשר הוא ניפרד. היינו רחב מלמעלה ונהיה צר עד נקודת החוד שהיא שיא הצימצום.
ומשם למטה חוזר ומיתפשט ונהיה רחב נעלם חזרה. וקרא לזה כדי שאבין היתנוצצות המוחין.כמו ריתוך של פלש מול הפנים הייתי רואה אותם.
הייתי רואה את האטומים של הלחם שאני אוכלת. ועוד דברים מצחיקים שקורים פה כביכול ומדענים מיתלהבים מהשמים, כמו חור שחור שבולע כוכבים. ואני רואה זיווג פשוט של (חור -שחור) והזרע של הגבר שהוא מליונים של כוכבים שנישאבים לכל בחורה שעוברת ברחוב..
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
אחי, חסד = דחס, זה רק ממעיט מתוכן דבריך. כשאומרים משהו עם שכל, אין משמעות לצירופי האותיות האלו. וכאשר אתה מסביר משהו עם שכל, כמו שעשית עכשיו, הצירופים האלו רק ממעיטים מדבריך.
ולעצם העניין, חור שחור הוא לא אין סוף. וגם חור שחור נמצא בתוך מרחב המקום. וגם חור שחור קיים בתוך זמן והוא לא מעל הזמן.
וגם אטומים הם ממשות והם לא אין סוף.
כך שאין סוף זה דבר אחר לגמרי.
וכנ"ל, ההבנה הזאת שלך, היא דבר גבוה, כי הפשטת את החומר מהצורה שלו. אבל עדיין יש דברים פשוטים עוד יותר.
מאחל לך שתזכה ...
|
|
הגב | עמוד < 1 2 3 4 5 > |
מעבר לפורום |