נתחיל מהתחלה.
המילה בחינה / בחינות, היא השפה שבה רבי נחמן מברסלב דיבר. אין במילה עצמה סוד סוד, אלא היא רק צורת התבטאות מילולית בלבד.
כאשר אומרים על משהו שהוא בחינת משהו אחר, הכוונה לומר שהוא השתקפות של הדבר. לדוגמא: האדם שאתה רואה מולך במראה, הוא בחינה שלך. כל מה שנכון לגביו, נכון לגביך.
דוגמא נוספת. היד שלך היא בחינת הרגל שלך. כל מה שנכון לגבי בריאות היד שלך, נכון גם לגבי בריאות הרגל שלך.
כאשר שני דברים דומים זה לזה, כאשר יש קווי דמיון בין דבר לדבר, הרי שאומרים שדבר אחד הוא בחינת הדבר השני.
והמשמעות של התורה שלי היא כולה בחינות, היא לומר שכל התורות של רבי נחמן מברסלב מסבירות בעצם אותו אותו הרעיון בצורות שונות.
ז"א אפשר לקחת כל תורה בליקוטי מוהרן ולהעביר את אותו הרעיון שהיא מעבירה, גם באלפי צורות אחרות.
הליקוטי מוהרן הוא כולו משל ונמשל. אבל ! כל הליקוטי מוהרן כולו הוא המון משלים, כאשר הנמשל הוא תמיד אותו נמשל.
ולכן, התורה של רבי נחמן מברסלב היא כולה בחינות והקדמות. כי הכל זה דומה אחד לשני ברעיון שהוא מנסה להבהיר.
וכמובן שיש כאן עוד סודות לגבי התורה של רבי נחמן מברסלב והתורה והעולם של השי"ת, שגם הם כולם בחינות וכולי ...
בכל מקרה, איך כל זה בר ישום באופן מעשי ?
תשובה: רבי נחמן מברסלב אמר שכדי להבין את הליקוטי מוהרן, צריך לדעת את כולו מהסוף להתחלה.
והרעיון הוא, כאשר האדם קורא לדוגמא דיבור של רבי נחמן מברסלב שאומר שבעולם הבא יעשו תשובה על תשובה עד אין סוף. על האדם תוך כדי קריאת המשפט הזה, לעשות הצלבות בתוך המחשבה שלו, עם כל הדיבורים של רבי נחמן מברסלב לגבי העולם הבא / עשיית תשובה / ועליה מדרגה לדרגה.
וכיו"ב לגבי כל דבר ועניין, לדוגמא שאם רבי נחמן מברסלב אומר ששבת זה בחינת צדיק, הרי שכל מה שנכון לגבי הצדיק, נכון לגבי השבת. ז"א כל דיבור של רבי נחמן מברסלב לגבי צדיק, שים במקומו את המילה שבת. וכל דיבור לגבי שבת, שים במקומו את המילה צדיק. וכן על זה הדרך.
האם הובן עכשיו ?