ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

פורים - שאלה לדיון בעניין פורים !!


 הגב עמוד  1 2 >
מחבר
חידוש
מתקדם

נושא: פורים - שאלה לדיון בעניין פורים !!
לענין שאמר והלכו לאיבוד ביער שני בנים קטנים ,בני ארבע או חמש.
וצריך ביאור מאי ארבע או חמש. והיתחדש לי היום הבנה נחמדה בענין זה. לפי הברכה "הנותן לשכוי בינה להבחין בין יום ובין לילה.----והנה ר"ת לשכוי נותן. שארה כסותה ועונתה לא יגרע.
ר"ת של שארה נותן-ארבעה ראשי שנה הם. וכאן מתחיל החידוש.1.)לנולד בלועזי נגיד ב10 למאי וסוגר שנה עד עשירי למאי הבא (365 יום ).2)לנולד לדוגמה בכא בתשרי וסוגר שנה עד הכא בתשרי לשנה הבאה (354 יום )
3.)לענין מעשה מחיגר שראה היכן נפגשים החמה והלבנה- והיא רמיזה כאשר פגש האדם את חוה ואמר "זאת הפעם עצם מעצמי..." כי חוה=19 . היינו שנפגשים שני התאריכים של חמה ולבנה כל 19 שנה וסוגר מעגל. ולכן עשה חשבון כי אדם=45. ולכן, 45*19=855=נתתה. והוא הרומז למשה כ"ש " כליל תפארת בראשו נתתה שני לחות אבנים הוריד בידו..."
4) לנולד באדר-ב. הרי הוא כל שנה שלישית סוגר חודש ולכן כל 36 שנים הוא בן שנה אחת.
והנה בני ארבע או חמש . 1)4*36=144 שהן שעות שיש בששת ימי המעשה. 6*24=144.
2) 5*36=180 שהוא רומז לספירה של השבת לפי סוד החלוקה.
1+2+3+4+5+6+7=28 היינו 7 אבנים בונות 28 בתים. ---1*2*3*4*5*6*7=5040 (מה)בחיבור אלפין
והן כחמה.(חכמה)
אם נחלק 5040 ב28 נקבל 180 הוא הילד בן החמש. והנה שאין אנו יודעים מהוא ראש השנה או מתי אנו סוגרים שנה.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי חידוש

ובכל זאת למען שלא יטעו החפצים להרע-ראה תורה נב. ח.א. "אמר רבי חכינאי..." כי יש קליפות שלא מוכנים להיתבטל ולהודות לבן מלך שהוא הבן מלך האמת. ואם זכית ל-המפנה ליבו לבטלה- אז זכית ל-הרי זה מתחיב בנפשו. ואתה מבין כונתי.
 
אחי, יש קליפות שלא מוכנות להודות שכולם מודים שיש מלך. כי כולם מודים שיש מלך. ומי שהוא חרש ועיוור, הוא חושב שיש מחלוקת. אבל אין שום מחלוקת בעולם כלל. והכל אחד.
חידוש
מתקדם

ובכל זאת למען שלא יטעו החפצים להרע-ראה תורה נב. ח.א. "אמר רבי חכינאי..." כי יש קליפות שלא מוכנים להיתבטל ולהודות לבן מלך שהוא הבן מלך האמת. ואם זכית ל-המפנה ליבו לבטלה- אז זכית ל-הרי זה מתחיב בנפשו. ואתה מבין כונתי.
אליעד כהן
מנהל הפורום

והמלך עצמו, האם הוא מאמין או יודע שיש מלך ?
 
וכאשר התם שהוא החכם האמיתי, מדבר עם החכם שהוא הטיפש האמיתי, אז אומרים שהחכם האמין / ראה שיש מלך
 
אבל התם שהוא החכם האמיתי, בסופו של דבר כאשר הוא ראה את המלך, הוא ידע שיש מלך.
 
את המלך צריך לדעת, כפי שהמלך יודע את עצמו
חידוש
מתקדם

אתה לא מעלה שום רף. זה יופי של מתיקות.
החכם לא האמין שיש מלך. זה הנקודה שיש בנו שאנו לא יכולים לתפוש בשכלנו שאנו ממש חלק אלוהא ממעל.
והתם זו הנקודה שבנו שעמוק בפנים אנחנו כן זוכרים שאנו אלוקות.
ונקודת הצדיק שבנו היא זו שעושה שלום בין שתי הניגודיםץ איך זה אפשרי שאם אני אני אז.......
ואחי -עלי היו כולנה . ועוד קצת דברים שכאשר אמצא למי אז אוכל לספר .כי  גבוה מעל גבוה.
וגם כשתיכלל בו יתברך עדין לא תהיה הוא יתברך.
אליעד כהן
מנהל הפורום

חידוש חידוש ...

השי"ת הוא ממלא כל עלמין. והוא לא צריך להכנס לעולם בתור בשר ודם, כי כל מה שיש זה הוא. וממילא אין משמעות לבשר ודם אחד, יותר מאשר לכל דבר אחר שיש בעולם ...
 
וזאת הטעות של החכם, שלא האמין שיש מלך. והוא חשב שהמלך זה הרב שלו, נ ננח וכולי, והוא לא הבין שהמלך זה הכל, ולא רק הננח.
 
אבל צריך אמונה שלמה, כדי להבין שבשר ודם הוא לא המלך, אלא השי"ת הוא המלך ...
 
*
 
לגבי סבא או כל אחד אחר, כבר בימים שעברו אמרתי לך שאתה מוזמן לגלות איזה שכל חדש ממנו.
 
כי בנתיים ננח זה לא שכל, אלא מקסימום איזה פתגם יפה.
 
המשיח יגלה שכל חדש. ויגלה ויפרש את הליקוטי מוהרן עם עצות חדשות. בנתיים עוד לא ראיתי עצות חדשות מסבא ...
 
*
 
מפת העולם / הלאנד כראט שיש בה את כל הדרכים שיש בעולם, אין לה שום קשר לסבא. ואני גם לא חושב שמישהו כאן מכיר את המפה הזאת ...
 
*
 
אמונה בצדיק היא שטות. כי את הצדיק צריך לדעת. ואילו ידעתיו הייתיו. והאדם צריך להיות הצדיק עצמו ולהכלל בעצמו.
 
וכל זמן שיש מעל ראשו של האדם איזה צדיק, הרי שהוא עצמו לא צדיק.
 
ואמונה בצדיק, היא הכללות בצדיק, שאין חילוק בין הצדיק לבין האדם עצמו.
 
ונכון, אני מעלה בזה את הרף ... אבל זאת האמת ...
חידוש
מתקדם

ונרגן מפריד אלוף.
אחי אם השם יתברך רצה לברוא עולם ולהיכנס לתוכו בתור בשר ודם זה זכותו. וכאן היתה הטעות של החכם שלא האמין שיש מלך (ראה מזבוב ועכביש ).
ואם רצה ששמו יהיה נ נח נחמ נחמן. גם זו זכותו.
אתה צודק , במה שאתה לא מבין שאני מסכימה איתך ב100 אחוז . וגם מסבירה לחברים שלי בשיעור. לא להישתעבד לאמצעי. כי הוא רק ממוצע ביני לבינו יתברך. ולכן נקרא הבעל דבר בעל דבר כי נתפס בדבר שביני לבין הבורא.
כגון. אם אני מספר לאדם שראיתי יצורים משונים בקרקע הים-מלמד שהייתי בקרקע הים. אבל מחמת נצחנותו הרי הוא הולך ובונה צוללת כדי לראות . ולא אומר היאך זכית להגיע לקרקע הים.
ואם סבא זכה להביא את הלאנד קארט הרי שהיינו צריכים לתמוה איך זכית להגיע להר למעלה.
אני לא משועבד לנ נח. אף על פי שהוא שורש הבריאה ושרש כל העולמות. אבל זה יכול להיות מחר גם .
אליעד ובניו בעם. את מי זה מענין.. אם אני רואה מישהו אמיתי אני מזהה אותו.
ענין האמונה בצדיק היא האמונה שזכה למה שזכה. ואם יאמר לך -אהיה אשר אהיה -לך אחריו.
ולכן מאומן היא ענין האמונה. צא ובדוק.
אליעד כהן
מנהל הפורום

אחי, מה שנדמה לאחד כתמימות, נדמה לשני כחוכמות.
 
כשאני קורא את השורה  " נ נח נחמ נחמן מאומן. שורה 7 בפתק הגאולה", מיד קופץ לי לראש המשפט שאמר התם לכם, "עדין אתה אוחז בחוכמות שלך ?!"
 
כי נ ננח שמח בך פך פך, זה חוכמות וזה לא תמימות. השי"ת הרבה יותר טוב והרבה יותר גדול, מאיזה מלמול של איזה מילה בצורה לא ברורה ...
 
ומי שיש לו תמימות אמיתית, הוא יודע שגם הננח הזה, הוא חוכמות. וזה מלאכה גדולה, להיות תמים כמו בהמה. ובהמה לא יודעת למלמל ננח וכיו"ב.
 
*
 
והסבא דסבין, זה נקרא עתיקא שהוא השי"ת עצמו, והוא לא איזה בשר ודם.
 
והבחירה ביד האדם להאמין / להבין כרצונו ...
חידוש
מתקדם

יש גם הסתכלות לענין .אני אל שדי פרה ורבה.
וענין שדי-ש*די. היינו שלוש ידיים. 1. היד הגדולה.2. היד החזקה. 3. היד הרמה.
1. היד הגדולה היא הדילוג של השבת הגדול . נ נח נחמ נחמן מאומן. שורה 7 בפתק הגאולה. שהאמינו בצדיק ויצאו אחריו.
2.היד החזקה-3 פעמים נותן חזקה, לכן 354+354+354=1062 =סבא. (עתיק יומין )
3.היד הרמה. משה (80). אהרן(83). מרים(82). =245=רמה.
וראה סוד, "מי הקדימני ואשלם ". מראש חודש ניסן (יום הולדת רבינו )ספור 14 יום=יד.  לערב פסח.
יוצאים יום אחד =א. 
סופרים 50 יום לקבלת התורה=נ.
קיבלת יד+א+נ=אדני. היא גם היד הגדולה . י יה יהו יהוה=72=עב=חסד. הוא שניגלה לנו בשבועות .דויד מלך ישראל חי וקים. סבא דסבין....אדסר דב נחמן ישראל
חידוש
מתקדם

עוד הארה שהיתה לי בפורים השנה. לפי שיר פשוט כפול....אני בונה מהלך בעדינות..
1.כפה פרסה לעני וידיה שלחה לאביון...ר"ת כפול. שידוע.י יה יהו יהוה .הוא החסד שבהויה. לכן כפול=יה
והוא -נ נח נחמ נחמן- השני = נח= נשמת חיים.
2.כתיב ותקח מפריו ותאכל " מלמד שאכלה מהפרי של פורים. (בחיוך ).אזני המן=אני הזמן.
3. אין בין אדר ראשון לאדר שני אלא מקרא מגילה ומשלוח מנות. היינו בין אד"ר ראשון (אדם ראשון )לאדר שני (אדם שני-חוה )שמותר מתנות לאביונים רק באדר א. ולכן קימה זאת המיצוה ונתנה לו לאכול מהעץ. אבל הכניסה השגות שמעל הזמן בתוך הזמן ולא יכל לקבל ונישברו הכלים מריבוי השמחה.
4. ונראה לי שרבינו רמז על זה במעשה מהמלך שאמר למשנה שלו ..אני רואה שהתבואה עומדת להחמיץ ומי שיאכל ממנה ישתגע אז בוא נעשה לעצמנו סימן על המצח וניזכור שאנחנו לא משוגעים..
אם אפשר להפנות אותי למעשה הזה אשמח כי לא זכור לי היכן הוא.
תודה
 הגב עמוד  1 2 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 18_04_2024 השעה 05:29:48