ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

שיחות הר"ן סימן ש"ב


 הגב
מחבר
avi
מתקדם

נושא: שיחות הר"ן סימן ש"ב
 
פַּעַם אַחַת עָמַדְתִּי לְפָנָיו
וְהוּא זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, הָיָה מֻנָּח עַל מִטָּתוֹ
וְנִזְרְקוּ דִּבּוּרִים אֵלּוּ, מִתּוֹךְ פִּיו הַקָּדוֹשׁ וְאָמַר בְּזוֹ הַלָּשׁוֹן.
דֶּער עִקָּר אִיז "מִבֶּטֶן שְׁאוֹל שִׁוַּעְתִּי"
[הָעִקָּר הוּא: מִבֶּטֶן שְׁאוֹל שִׁוַּעְתִּי]
 
 
ברצוני לשאול מה פירושם של הדברים ?

הרי רבינו חי בעולמות הא"ס כפי שהוא עצמו רמז

וכאן הוא אומר שהעיקר בעבודת השם זה מבטן שאול שיועתי

היינו בפשוטם של דברים הכוונה לאדם שנמצא בשאול תחתית וצועק לה'

איך זה מסתדר ?
פעם אחת עמדתי לפניו
והוא זכרונו לברכה, היה מנח על מטתו
ונזרקו דבורים אלו, מתוך פיו הקדוש ואמר בזו הלשון.
דער עקר איז "מבטן שאול שועתי"
[העקר הוא: מבטן שאול שועתי]
אליעד כהן
מנהל הפורום

2 תשובות
 
1 הוא אמר את זה עבור אלו שעדיין נמצאים בגהנום.
 
2 גם רבי נחמן מברסלב היה בגהנום יחד עם כולם (=העולם הזה), אלא שבזכות המבטן שאול שיוועתי, בזכות זה דייקא הוא הרגיש את הגן עדן.
 
כי הגן עדן והגהנום הם אותו המקום ממש. והכל תלוי בכלי של המתבונן.
 
*
 
לגבי תשובה 1, יש כאן חידוש גדול, והוא שאפשר לחזור בתשובה גם אחרי המוות בגהנום !
 
אחד המיתוסים הוא שבעולם הבא, מה שנקרא העולם הבא אצל בני האדם, דהיינו אחרי המוות, המיתוס אומר שאי אפשר לחזור בתשובה.
 
אך רבי נחמן מברסלב מבאר שעל ידי ובכוח העצות שלו, אפשר לחזור בתשובה גם שם.
 
וראה גם בליקוטי מוהרן קמא תורה ו, לגבי העניין של "ואציעה שאול הנך".
 
וראה גם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=2207 - שיחות הר"ן - אות נא
 
וּבְכָל מָקוֹם שֶׁהוּא יְכוֹלִין לִהְיוֹת סְמוּכִין לַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
וְעַיֵּן בְּמָקוֹם אַחֵר מִזֶּה
שֶׁגַּם בִּשְׁאוֹל תַּחְתִּיּוֹת חַס וְשָׁלוֹם, יְכוֹלִין לְהִתְקָרֵב אֵלָיו יִתְבָּרַךְ וּלְעָבְדוֹ יִתְבָּרַךְ בֶּאֱמֶת
*
 
וכל הנ"ל הוא עניין אחד עם מ"ש רבי נחמן מברסלב, כי כל הצדיקים עשו מה שעשו אך עצרו שם ולא עלו מדרגה לדרגה. אך הוא וכולי.
 
ואם הם לא עלו מדרגה לדרגה כאן, כל שכן שלא יעלו מדרגה לדרגה בעולם הבא.
 
וכפי שבאר רבי נחמן מברסלב כאן
http://breslev.eip.co.il/?key=3870 - חיי מוהר"ן - טז - שיחות השיכים להתורות
 
כי בעולם הבא לא עולים מדרגה לדרגה, אלא כל אחד מקבל לפי יגיעתו וכולי.
 
אך הצדיק האמת עולה מדרגה לדרגה גם שם.
 
והוא עניין אחד עם מ"ש רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=353 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ערה - כָּל מִצְוָה וּמִצְוָה שֶׁעוֹשִׂין, נַעֲשֶׂה מִמֶּנָּה נֵר אֶחָד
 
לגבי עניין הנרות. שהצדיק האמת עולה מדרגה לדרגה כבר כאן וגם אחרי מותו.
 
אך אצל שאר בני האדם. יש להם הקצבה של נרות לחיפוש והם נעצרים.
 
*
 
והעניין הוא, כי כל מי שלא זכה להכלל בא"ס מעל עולם האצילות, הוא לא עולה מדרגה לדרגה. אלא הוא מונח בארץ ממש.
 
וכמבואר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=236 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה נט - יֵשׁ זָרִיז וְנִשְׂכָּר, זָרִיז וְנִפְסָד
 
שמי שלא חזר בתשובה שלמה, הוא לא עולה מדרגה לדרגה, כי עדיין אין לו הוויה כלל וכולי.
 
אך מי שנכלל בא"ס, הוא דייקא עולה מדרגה לדרגה בחייו ובמותו וכולי.
 
*
 
ויש בזה עניין נוסף.
 
כי מי שמקיים את התורה רק ע"פ הפירוש שלה בעולם המעשה הגשמי, הוא אינו יכול להמשיך לקיים מצוות גם אחרי מותו.
 
אך מי שזוכה לתורת ה ממש, דהיינו לדעת את פירוש התורה כפי שהיתה לפני הבריאה, הוא יכול לקיים את המצוות גם בלי גוף. ולכן הוא אינו מת לעולם ועולה מדרגה לדרגה וכולי.
 
והכל עניין אחד.
 
ולכן על ידי העצות של רבי נחמן מברסלב דייקא, דייקא על ידן אפשר לחזור בתשובה גם בגהנום !
 
ובכל מקום שהוא יכולין להיות סמוכין לשם יתברך
ועין במקום אחר מזה
שגם בשאול תחתיות חס ושלום, יכולין להתקרב אליו יתברך ולעבדו יתברך באמת
והוא עניין אחד עם מ"ש רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=353 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ערה - כל מצוה ומצוה שעושין, נעשה ממנה נר אחד
וכמבואר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=236 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה נט - יש זריז ונשכר, זריז ונפסד
חידוש
מתקדם

אולי אפשר להוסיף .
אמר. והעיקר !!מבטן שאול שועתי. לפי תורה כד ח"א" אמצעותא דעלמה . בחינת ,,מי יימר ?
דהינו למי יהיה את האומץ להיכנס להיכלי התמורה להוציא את הבת מלכה.
ונראה כי ר"ת  מבטן שאול שועתי = שמש...
והעיקר  !! לא לפחד..כלל.
כי באמת כולו אחד כמו שאמרת וכולו טוב ..אלא שיש שני מלכים {כביכול }  דויד .ושאול ראה תורה  רפג  ח,א.
שיש שני צדיקים שהם משורש אחד , דוד ושאול..
וכביכול שאול הוא השמש  ודויד הוא הלבנה. ועלינו להיתבטל כביכול אליהם " חיל בלע ויקיאנו "
כי שאול המלך בסוד שמואל הנביא..שמואל =שאול + מ { שניתנה ל, מ,יום  }.
אלא כיון שאמרה .."אין שני מלכים..." אז כביכול המלכות אצל שאול..
וניראה כי ר"ת  שמש שהם  מבטן שאול שועתי ,, מתקשר לענין .לשמש שם אהל בהם והוא כחתן יוצא מחופתו...בחינת שישמע בזיונו וידום.
כי ידוע כי שמש ר"ת   מפורסמים של שקר .  והוא שאמר  ."אין חדש תחת השמש " לעומת  " ללבנה אמר שתיתחדש "
 בתולה נישאת ליום הרביעי   , ר"ת לבנה.
ואולי מלמד אותנו רבינו שלפעמים הגדול מיתבטל כלפי הקטן וניבלע בתוכו , ושם פועל את פעולתו..
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 17_04_2024 השעה 00:57:20