ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

צדיק הדור


 הגב עמוד  1 2 >
מחבר
אנוכיננחנחמנחמן
חדש

נושא: צדיק הדור
לענין שאמר רבינו .."הבאתי לכם מתנה מארץ ישראל מחלוקת" אז חבל שאתה אומר שלא הצליחו להיות כמו רבינו כשידוע ללא שום ספק שסבא ישראל הוא רבינו נחמן כ"ש ועליך אמרתי ... לענין שאמר אעשה מהתלמידים שלי כמוני וחתם "תלמידי היקר" אז כחולק על יסוד התורה ..בראשית = ברית אש  ועליך אמרתי האש שלי והוא פגם הברית ואיך יוכל הוא ליזכות להכלל ברבינו אם לא מאמין שסבא זה רבינו ... חבל כ"ש במעשיה מזבוב ועכביש  " וראה שישראל הוא בודאי " ואמר הס"מ אם נשמה זה יורד לעולם....ולקח לו המחלוקת לחלוק על הצדיק ואם תחפוץ אשמח להוכיח כי סבא הוא רבינו נחמן כי יש יניק זקן ותינוק והם אותו אחד אור השם יתברך בעצמו
אליעד כהן
מנהל הפורום

היי
 
קודם כל אם אתה אומר שאתה תשמח להוכיח משהו, הרי שהוא טעון הוכחה. ואם הוא טעון הוכחה, אז רצוי שתוכיח אותו בלי לבקש רשות להוכיח אותו. אחרת, למה שנאמין לך ?!
 
לעצם העניין. האם אתה עצמך במדרגה של רבי נחמן מברסלב ? אם כן, אשריך. אם לא, אז אתה לא מבין ברבי נחמן מברסלב וממילא אינך יכול לדעת מי במדרגה של רבי נחמן מברסלב ומי לא.
 
ומאחר שאנחנו לא עוסקים בספקולציות, תסתכל כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=77 - איך לזהות מפורסמים של שקר ?
מה רבי נחמן מברסלב עצמו אמר, כיצד אפשר לזהות מפורסמים של שקר.
 
ועכשיו תשאל את עצמך, האם אתה בכלל במדרגה שאתה יכול להבדיל בין טוב לרע ובין חושך לאור ?!
 
בהצלחה.
יעקב חיים
מתקדם

נשלח במקור על ידי אנוכיננחנחמנחמן

לענין שאמר רבינו .."הבאתי לכם מתנה מארץ ישראל מחלוקת" אז חבל שאתה אומר שלא הצליחו להיות כמו רבינו כשידוע ללא שום ספק שסבא ישראל הוא רבינו נחמן כ"ש ועליך אמרתי ... לענין שאמר אעשה מהתלמידים שלי כמוני וחתם "תלמידי היקר" אז כחולק על יסוד התורה ..בראשית = ברית אש  ועליך אמרתי האש שלי והוא פגם הברית ואיך יוכל הוא ליזכות להכלל ברבינו אם לא מאמין שסבא זה רבינו ... חבל כ"ש במעשיה מזבוב ועכביש  " וראה שישראל הוא בודאי " ואמר הס"מ אם נשמה זה יורד לעולם....ולקח לו המחלוקת לחלוק על הצדיק ואם תחפוץ אשמח להוכיח כי סבא הוא רבינו נחמן כי יש יניק זקן ותינוק והם אותו אחד אור השם יתברך בעצמו
\

חח נחמד אבל .. סבא ישראל קיבל פתק נכון ? ומה רשום בפתק ? תלמידי היקר ..אז מה משתמע מזה שרבי ישראל דב אודסר היה תלמידו של רבינו ולא רבינו ח"ו כי כמו רבינו לא היה ולא יהיה כמו שאומר רבי יצחק ברייטר "בעמוד הצדיק
בספר חלוקי הנחל  "
תפסיקו לעשות עוול לצדיק רבי ישראל דב אודסר "שברח מכל ריח של פירסום ושנא את הראשות והרבנות ,והכי חשוב היה מבוטל לרבי נחמן מברסלב ובגלל זה הוא זכה למה שזה אשרי לו !
אנחנו לא מבינים בהשגות של צדיקים !

ט.אין להאדם להשתדל להעשות זה הצדיק!
ואין לו לחשוב כי כל מי שרוצה ליטול את הכתר הזה נוטל,כי זהו ענין של מפורסם של שקר,שהובא בליקוטי מוהר"ן.כי
אם כל אחד צריך לקבל מזה הצדיק הנתגלה בכמה דורות,שזהו ענין של התנוצצות משיח,וההכנה לגאולה,וכל אחד
צריך לידע מזה הצדיק,כי אם לא ידע ממנו בזה הגלגול, יצטרך להתגלגל עד שידע,אמר המעתיק.
(ליקוטי הלכות חוש"מ ח"א הלכות שלוחין הלכה ה' אות מ' שהכוונה על מי שחולק על הצדיק).ועל זה אנו ממתינים
כל כך על הגאולה ועל התמורה,ועל זה כוונו חז"ל - עשה לך רב וקנה לך חבר,שיחדיו תקבלו מזה הרב,וגם כל
האומר דבר בשם אומרו מקרב גאולה לעולם,היינו שידע ממי נמשכו כל הדברים,שורש התורה,עי"ז מקרב הגאולה
וגאולת נפשו.
כ.לידע כי חידוש כמו הנ'חל נ'ובע מ'קור ח'כמה עוד לא היה בעולם כי הוא הכין כלים למשיח צדקנו והמשיח ילחום
בהם לתקן העולם ,אמן כן יהי רצון.

זהו זה האמת לאמיתה והיא תימשך עד שנישמע את שופרו של משיח !!!

אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי jaki72


ט.אין להאדם להשתדל להעשות זה הצדיק!
ואין לו לחשוב כי כל מי שרוצה ליטול את הכתר הזה נוטל,כי זהו ענין של מפורסם של שקר,שהובא בליקוטי מוהר"ן.כי
אם כל אחד צריך לקבל מזה הצדיק הנתגלה בכמה דורות,שזהו ענין של התנוצצות משיח,וההכנה לגאולה,וכל אחד
צריך לידע מזה הצדיק,כי אם לא ידע ממנו בזה הגלגול, יצטרך להתגלגל עד שידע,אמר המעתיק.


 
למען הפרוטוקול אני רוצה לציין שדעתי האישית שונה לחלוטין מהמשפט "אין להאדם להשתדל להעשות זה הצדיק!" שלא נאמר על ידי רבי נחמן מברסלב עצמו אלא על ידי אחד מתלמידיו.
 
כל ספרי רבי נחמן מברסלב עצמו מלאים בדברים שניתן מהם להבין הפוך. כגון שתהיה צדיקים כמוני ממש וכיו"ב. ושצריך כל אדם עצמו לתקן את בחינת המשיח של עצמו. ולהיות בבחינת משה בעצמו וכולי.
 
אני כן מסכים שאין לאדם להעשות זה הצדיק, כי גם רבי נחמן מברסלב הוא מדרגה נמוכה ביחס לצדיק האמת של כל הדורות שהיה קיים לפני הבריאה ויהיה קיים אחרי הבריאה שהוא השי"ת.
 
ועל האדם (מצד הנשמה) להעשות זה הצדיק ממש, דהיינו להכלל בהשי"ת עצמו ממש, ולהכלל במחוייב המציאות ממש, ולחזור ללפני הבריאה ממש, ומעל עולם האצילות ממש, שכל הדברים האלו גבוהים כמובן (או אולי הם בחינה אחת) עם להעשות זה הצדיק ממש.
 
כי אילו ידעתיו הייתיו. והצדיק הוא השכל שלו. וצריך האדם לזרוק את שכלו לגמרי. ולזכות לשכל של הצדיק שהוא השכל הנקנה, השכל של השי"ת. ולהעשות זה הצדיק ממש.
 
וכן, אני יודע שאפשר לפלפל פלפולים שונים וכולי ... אך זו דעתי.
יעקב חיים
מתקדם

נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי jaki72


ט.אין להאדם להשתדל להעשות זה הצדיק!
ואין לו לחשוב כי כל מי שרוצה ליטול את הכתר הזה נוטל,כי זהו ענין של מפורסם של שקר,שהובא בליקוטי מוהר"ן.כי
אם כל אחד צריך לקבל מזה הצדיק הנתגלה בכמה דורות,שזהו ענין של התנוצצות משיח,וההכנה לגאולה,וכל אחד
צריך לידע מזה הצדיק,כי אם לא ידע ממנו בזה הגלגול, יצטרך להתגלגל עד שידע,אמר המעתיק.


 
למען הפרוטוקול אני רוצה לציין שדעתי האישית שונה לחלוטין מהמשפט "אין להאדם להשתדל להעשות זה הצדיק!" שלא נאמר על ידי רבי נחמן מברסלב עצמו אלא על ידי אחד מתלמידיו.
 

 
אני כן מסכים שאין לאדם להעשות זה הצדיק, כי גם רבי נחמן מברסלב הוא מדרגה נמוכה ביחס לצדיק האמת של כל הדורות שהיה קיים לפני הבריאה ויהיה קיים אחרי הבריאה שהוא השי"ת.


צדיק האמת שלפני הבריאה היה רבינו וזה מעיד עליו רבי יצחק ברייטר הי'ד ורבי נחמן במרסלב לא היה במדרגה נמוכה
אדרבא הוא התעלה על עצמו שרצה בכלל לרדת לעולם העכור והגשמי הזה כדי להציל את נישמותינו "כי רבי נחמן לא חטא
בחטא האדם הראשון והוא היה נשמה מתוקנת ומושלמת כמו שאומר רבי יצחק ברייטר בסיפרו חלוקי הנחל"
ב.עמו נתייעץ הב"ה בבריאת עולמו כמו שכתוב את מי נועץ ויבינהו וילמדנהו באורח משפט.{הכוונה לרבי נחמן }
רבי יצחק ברייטר היה אחד התלמידים המיוחדים של רבי נחמן "וזכה בכח תפילתו לעצור את השואה באירופה 24 שנים "
והוא זכה להתגלות רבינו שהוא היה בתפיסה " עיין חלוקי הנחל "
אז מה נאמר ומה ומה ניצתדק לפני נישמת סבא דסבין עתיקה תעתיקין  " שהיא נישמת רבינו שהיא התגלה בגשמיות וברוחניות לכל צדיקי הדורות מהאדם הראשון " נשמה אדירה שאין בה תפיסה בכלל "
ברור שרבינו היה נשמה פלאית שאף אחד לא ידע לעמוד על סודו " כמו שאמר רבינו בחיי מוהר"ן " כמו שהמתנגדים לא יודעים ממני ונידמה להם שהם יודעים ממני " כך גם אתם לאנשיו אינכם יודעים ממני
זאת הייתה דעתו של מורינו רבי נתן(שזכה להתבטל לרבינו כליל  ) דעתינו איננה חשובה "כי אם יש לנו דעת סימן שיש לנו עוד חשיבות כל שהיא כלפי עצמינו ואין ביטול גמור לצדיק האמת ראש מובחר האמת .
היו עוד אנשים מקורבים לרבינו בחיי חיותו אבל הם היו מקורבים עם שכל משהו " ולא התבטלו לרבינו לגמרי
אבל רבי נתן ביטל את עצמו לפני רבינו כליל " למרות שלפני ההתקרבות לרבינו רבי נתן היה תלמיד חכם עצום ובקי בהרבה חוכמות
אבל שהוא התקרב לרבינו ככה מעיד רבי נתן על עצמו הוא אומר זרקתי את שיכלי לגמרי, ועכשיו כל מילה של רבינו ממלאה עוד ועוד את ראשי (עיין ימי התלאות  לרבי נתן ) אז מה לנו לנסות אפילו להבין בשיכלינו את רבינו "כי אצל רבינו העיקר זה האמונה והאמת "וליקנות את דעת צדיק האמת זה רק בביטל גמור בלי שכליים שלנו כלל וכלל לא
זאת דעתי שרכשתי קצת וכטיפה מן הים מהרבה אנשי ברסלב היקרים


אליעד כהן
מנהל הפורום

אחי היקר.
 
לפני בריאת העולם היה רק השי"ת בלבד. לא היו אפילו לא נשמות ישראל. ואם היו הרי שאף אחד לא מבין כיצד ובאיזה אופן הם היו.
 
כל הנשמות של הנאצלים הם מהאצילות ולמטה. מאציל ונאצל. השי"ת הוא מעל הכל ולפני הבריאה.
 
לגבי מ"ש שהוא התעלה על עצמו שהסכים לרדת לכאן, אין לי מושג מהיכן הבאת את זה. וגם אם זה כתוב במקום כלשהו, הרי שצריך לברר על סמך מה הדברים מבוססים. כי רבי נחמן מברסלב עצמו לא אמר זאת.
 
ואדרבה רבי נחמן מברסלב עצמו אמר שהוא כבר אין לו מה לעשות בזה העולם אלא רק לתקן את נשמות ישראל. משמע שעד שלא תיקן את עצמו הרי שהיה לו מה לתקן.
 
לגבי העניין שרבי נחמן מברסלב לא טעם טעם חטא, גם אם זה כתוב במקום כלשהו, הרי שצריך לברר על סמך מה זה נאמר. כי רבי נחמן מברסלב עצמו לא אמר את זה.
וכאן יש דיון שלם על העניין הזה http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=62 - האם רבי נחמן לא טעם טעם חטא ?
 
ובין כך ובין כך, אין שום פסול בלטעום טעם חטא. כי העברות הופכות לזכויות. ואפילו השי"ת מבקש שיביאו עליו כפרה. כך שכולם טעמו טעם חטא.
 
לגבי עמו נתייעץ הבורא בבריאת עולמו, אף אחד בעולם הזה עלי אדמות כולל אף אחד לא באמת יודע מה היה לפני הבריאה. וגם מ"ש שהסתכל בתורה וברא את העולם. וגם מ"ש שנתייעץ עם המלאכים וכיו"ב, לאף אחד אין בזה השגה. כי אף אחד לא יכול להבין מה היה לפני הבריאה.
 
ואם הוא נתייעץ עם המלאכים, אז עם מי הוא נתייעץ האם בכלל לברוא את המלאכים ? והיכן הוא הסתכל כדי לברוא את התורה שבה הוא ברא את העולם ? בקיצור זה שאלות שבעולם הזה אף אחד לא מבין אותם.
 
לגבי המשפט "וזכה בכח תפילתו לעצור את השואה באירופה 24 שנים " אף אחד לא יודע מי עצר מה ובכוח מי, רק השי"ת לבדו יודע מה קורה ומדוע קורה וכולי.
 
לגבי "והוא זכה להתגלות רבינו שהוא היה בתפיסה " גם אם זה נכון, זה חסר משמעות. כי גם רבי נתן זכה להתגלות רבי נחמן מברסלב ממש כפשוטו. וגם כל אחד שלומד ליקוטי מוהרן זוכה להתגלות רבי נחמן מברסלב. אבל השלמות היא לזכות להתגלות לשכל של רבי נחמן מברסלב עצמו לעומק פנימיות כוונתו. ולזה רק רבי נחמן מברסלב ומי שהיה במדרגתו זכה.
 
וכפי שאמר רבי נחמן מברסלב עצמו, שיכול להיות האדם אצל הצדיק בגן עדן ולשמוע ממנו תורה, ולא להבין כלום וכולי. כך שגם אם זה קרה, זה חסר כל משמעות (בעיני). ובין כך ובין כך אני לפחות מקורב לרבי נחמן מברסלב ולא לכל מי שרבי נחמן מברסלב התגלה אליו גם אילו זה אכן קרה.
 
לגבי זה "שרבינו היה נשמה פלאית שאף אחד לא ידע לעמוד על סודו". אכן התבאר כאן במקום כלשהו, שגם רבי נחמן מברסלב עצמו לא ידע את הסוד של עצמו בשלמות. אלא רק ידע קצת. בבחינת מ"ש רבי נחמן מברסלב על סוד העיבור ושהוא סוד גם אחרי שיודעים אותו. ושהוא "יודע קצת".
 
"שזכה להתבטל לרבינו כליל" - ראשית אינך (ולא אף אחד אחר מלבד השי"ת) יודע מי זכה למה. שנית זה לא נכון גם ע"פ פשוטן של דברים. הוא זכה לבטל את שכלו יותר מאשר כל שאר תלמידי רבי נחמן מברסלב שהיו בזמנו. אך לא זכה להכלל ברבי נחמן מברסלב בשלמות. כפי שהוא עצמו אמר וכפי שהוא עצמו לא טען מעולם.
 
וראה כאן לדוגמא http://breslev.eip.co.il/?key=3885 - חיי מוהר"ן - עא - שיחות השיך לספורי מעשיות
 
מ"ש רבי נתן עצמו בזה הלשון:
 
כִּי זאת הַתּוֹרָה לְכוּ חֲזוּ הַנַּ"ל לא זָכִיתִי לַהֲבִינָהּ הֵיטֵב בְּשָׁעָה שֶׁשָּׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ
וְגַם כְּשֶׁרָאָה הַתּוֹרָה בִּכְתָב אָמַר שֶׁבְּזאת הַתּוֹרָה לא כִּוַּנְתִּי לְדַעְתּוֹ
וְאָמַר בְּזוֹ הַלָּשׁוֹן לא כָּךְ אָמַרְתִּי
וְגַם אֲפִילּוּ לא כָּךְ הָיְתָה כַּוָּנָתִי

וְאֶפְשָׁר הָיְתָה כַּוָּנָתוֹ עִנְיָן הַנַּ"ל
וְזֶה לא בֵּאַרְתִּי שָׁם בִּכְתָב
עַל כֵּן אָמַר שֶׁלּא כִּוַּנְתִּי לְדַעְתּוֹ
וַה' יוֹדֵעַ נִסְתָּרוֹת
וכיו"ב בעוד מקומות שרבי נתן עצמו אמר שהוא עצמו לא הבין את רבי נחמן מברסלב.
 
וכפי שאמר רבי נחמן מברסלב אתם רק כמו נוצות שעל הבגד וכולי ...
 
ולזרוק את השכל בשלמות, היינו להגיע למצב שבו יש לאדם את השכל של רבי נחמן מברסלב בשלמות. וגם רבי נתן לא זכה לזה. וגם הוא עצמו לא טען שהוא זכה לזה.
 
לגבי "דעתינו איננה חשובה " - זה נכון ולא נכון. כי דעתינו מאוד חשובה אלא שהיא צריכה להיות כמו דעתו של הצדיק. והשכל מאוד חשוב וצריך לזרוק אותו עם שכל אמיתי, דהיינו להחליף אותו בשכל הנקנה, שזה כמובן עניין אחר לגמרי ...
 
בנוסף, גם דברי רבי נחמן מברסלב לזרוק את השכל, גם בהם יש אין סוף דרגות עומק. וגם בזה צריך להגיע לקיום השורש הפנימי של דברי רבי נחמן מברסלב. ולזה זכה רק רבי נחמן מברסלב עצמו. ורק רבי נחמן מברסלב עצמו היה באחדות עם השכל של עצמו, ולא אף אחד אחר.
 
"מה לנו לנסות אפילו להבין בשיכלינו את רבינו " - אז איך יבין האדם את רבי נחמן מברסלב, בלי השכל העצמי של האדם ? בוודאי ובוודאי שלא צריך לזרוק את השכל ולהיות שוטה, אלא אדרבה להוציא את כל השכל מהכוח אל הפועל ואז לזכות להיות כמו רבי נחמן מברסלב עצמו.
 
אצל רבי נחמן מברסלב העיקר זה האמונה כאשר היא עם אמת. ואמונה בלי שכל היא לא אמת אלא בכוח המדמה. ושלמות האמונה היא על ידי אמת ועל ידי השכל דייקא.
 
ומצו"ב מספר קישורים:
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=56 - איך להיות מקושר לצדיק לגמרי ? מדוע לזרוק את השכל ?
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=41 - לזרוק את השכל. מדוע וכיצד ?
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=156 - להאמין בצדיק עם דעת - ליקוטי מוהרן ח"א רנה
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=38 - כדי לזרוק את השכל צריך שכל ?
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=102 - מה יש לחסידי ברסלב נגד השכל ?
 
 
כי זאת התורה לכו חזו הנ"ל לא זכיתי להבינה היטב בשעה ששמעתי מפיו הקדוש
וגם כשראה התורה בכתב אמר שבזאת התורה לא כונתי לדעתו
ואמר בזו הלשון לא כך אמרתי
וגם אפילו לא כך היתה כונתי

ואפשר היתה כונתו ענין הנ"ל
וזה לא בארתי שם בכתב
על כן אמר שלא כונתי לדעתו
וה' יודע נסתרות
avi
מתקדם

לגבי נשמות ישראל לפני הבריאה.. היו גם היו
וזה לא סותר את זה שהשי"ת היה לבדו. נשמות ישראל הם חלק ממנו, חלק אלוה ממש.

ומ"ש שהנשמות הם מאצילות ולמטה, זה מדובר ששם נעשה חלק בורא-לנברא. כי הזוה"ק אומר על הפסוק "ויפח באפיו נשמת חיים" מאן דנפח מתוכיה נפח" היינו מפנימיותו. כי גם רבוי פרטים לא סותר האחדות.

ישנו מדרש חז"ל שכרגע איני יודע מקומו שאומר בפירוש שהקב"ה עוד לפני הבריאה ראה/נועץ  במעשה הצדיקים.
 
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי avi

לגבי נשמות ישראל לפני הבריאה.. היו גם היו
וזה לא סותר את זה שהשי"ת היה לבדו. נשמות ישראל הם חלק ממנו, חלק אלוה ממש.

ומ"ש שהנשמות הם מאצילות ולמטה, זה מדובר ששם נעשה חלק בורא-לנברא. כי הזוה"ק אומר על הפסוק "ויפח באפיו נשמת חיים" מאן דנפח מתוכיה נפח" היינו מפנימיותו. כי גם רבוי פרטים לא סותר האחדות.

ישנו מדרש חז"ל שכרגע איני יודע מקומו שאומר בפירוש שהקב"ה עוד לפני הבריאה ראה/נועץ  במעשה הצדיקים.
 
 
היי גם אני הזכרתי את מ"ש שהשי"ת נועץ במלאכים / צדיקים / ושהסתכל בתורה וברא את העולם.
 
רק שכתבתי שאף אחד לא מבין את העניין הזה. כי לא ניתן להבין בשכל אנושי שהיה קיים עוד משהו מלבד השי"ת לפני בריאת העולם.
 
וגם שתמיד נשאל, במי הוא התייעץ לפני שהוא ברא את המלאכים ? נשמות ישראל ? התורה וכולי ?
 
ז"א הרי גם אותם היה צריך לברוא.
 
וכאן מבאר רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=70 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נב - הַנֵּעוֹר בַּלַּיְלָה וְהַמְהַלֵּךְ בַּדֶּרֶךְ יְחִידִי
 
אַךְ נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל בְּעַצְמָן כְּשֶׁנֶּאֶצְלוּ, הָיוּ הֵם בְּעַצְמָן עִם כָּל הָעוֹלָמוֹת הַתְּלוּיִים בָּהֶם, הַכּל הָיָה אֶפְשָׁרִי הַמְצִיאוּת
כִּי הָיָה בְּאֶפְשָׁרוּתוֹ לְהַאֲצִילָם וּלְבָרְאָם אוֹ שֶׁלּא לְבָרְאָם
עיין שם היטב והבן
וכאן מבאר רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=70 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נב - הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי
אך נשמות ישראל בעצמן כשנאצלו, היו הם בעצמן עם כל העולמות התלויים בהם, הכל היה אפשרי המציאות
כי היה באפשרותו להאצילם ולבראם או שלא לבראם
אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד באותו העניין נבאר עוד, כי כל הנשמות היו בחטא אדם הראשון ואין דבר כזה נשמה שלא היתה בחטא אדם הראשון.
 
והפשט של נשמה שלא היתה בחטא אדם הראשון, הוא שהנשמה הזאת תיקנה את עצמה, וחזרה בתשובה שלמה מאהבה, שעל ידי זה עולה אל מעל לזמן, ועל ידי זה נכלל בבחינת לפני הבריאה ולא נשאר אצל האדם רשימו מחטא אדם הראשון, והעוון הופך לזכות.
 
זה הפשט של לא היה בחטא אדם הראשון, שלא נשאר אצלו הרשימו וכולי.
 
אך בוודאי שכולם חטאו בחטא אדם הראשון וכולי.
avi
מתקדם

"כי לא ניתן להבין בשכל אנושי שהיה קיים עוד משהו מלבד השי"ת לפני בריאת העולם"

באמת לא היה קיים שום דבר חוץ ממנו ית' לפני בריאת העולם כך שאם אומרים שנשמות ישראל היו כלולות בו ית' פירוש שנשמות אלו הם חצובות ממנו. הרי הרמב"ם אומר שהקב"ה יודע את נבראיו מעצם ידיעת עצמו.

בנוגע לחטא אדה"ר. יש לך לדעת :
אדה"ר היה כלול מכל נשמות ישראל בטרם החטא, וישנם נשמות מתוכם שהסתלקו בטרם שחטא, ואותם הנשמות שהיו בחטא הן אלה שבאות לתקן את העניין במשך כל ששת אלפי שנים. ואותם הנשמות שלא חטאו בחטא הנ"ל לא באות לעולם הזה כלל וכלל, אלא רק לעתיד לבוא. כן מפורש כל זה בדברי האריז"ל.  
אלא שלעיתים מרחם הקב"ה על הדורות ומוריד מאותם נשמות לעוה"ז כדי לעזור בתיקון השלם. כדוגמת רבינו ויחידי הדורות האחרים.
 הגב עמוד  1 2 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 29_03_2024 השעה 03:13:57