ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

הקליפה שאומרת "גם לי גם לך לא יהיה" - חידוש שהתחדש


 הגב עמוד  < 1 2
מחבר
אנוכיננחנחמנחמן
חדש

נושא: הקליפה שאומרת "גם לי גם לך לא יהיה" - חידוש שהתחדש
נראה לי כי בסוד דרך חדשה בעולם כי פה היה רמוז ..אם נשמה זו יורד לעולם וכי לשוא בראתני [ מזבוב ועכביש ] וראה שישראל הוא בודאי.. והנה פה רמוז פתק הגאולה .גם לי גם לך לא ..יהיה מאד היה קשה ..לי..לרדת אליך תלמידי היקר להגיד...לך...והתיבה הלא בפתק =נחמן.   ולכן לא  י  היה  31  = נחמן =נ נח נחמ נחמן=י שענה לו נשמה זו חיב לרדת לעולם ואתה לך טכס לך עצה ונולד כבר המשיח פתק הגאולה הלאנד קארט כמו שאמר רבינו "לפעמים הרשע מכתיר את הצדיק " בחינת בדבר אשר זדו..עליהם
חידוש
מתקדם

צריך שלמות שבע הקנים כדי לקרוא את התורה ואם אין אז חבל,.
היא אומרת . גם לי, גם לך. לא !! יהיה.
והוא סוד שנים אוחזים בטלית זה אומר ...וזה אומר...
והוא סוד שבכה עשו " הברכה אחת לך אבי...
והוא סוד ישראל =שיר-אל ( לא )
והוא ענין הקליפה שקדמה לפרי " איך מן הפרח יעלה הפרי " סוד רפח ניצוצין + שניים שהלכו לאיבוד ביער ונהיה פרי "אך טוב פרי לצדיק "
אם יאמר לך אדם היכן אלהיך אמור לו ,אלי קורא משעיר .
חג שמח
אורח
אורח

האם תוכלו להוסיף בנוגע ל קטע הנ"ל
 
אך הבחינה של גם לי גם לך לא יהיה, היינו שאינו חושש על תועלת עצמו, שהיא הבחינה של הרשע ירא, שהיא מצח הנחש, שהובאה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=181 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ד - וּבְיוֹם הַבִּכּוּרִים
 
יֵשׁ חִלּוּק בֵּין הַחַיּוֹת רָעוֹת וּבֵין הַמֵּצַח הַנָּחָשׁ
כִּי חַכְמֵי הַטֶּבַע שֶׁהֵם בְּחִינַת חַיּוֹת רָעוֹת
הֵם הַחֲכָמִים שֶׁאוֹחֲזִים בְּחָכְמַת הַטֶּבַע לַהֲנָּאָתָם
כִּי יֵשׁ לָהֶם הֲנָאָה מִזֶּה, כְּדֵי לְהַחֲזִיק דַּעַת וָשֶׁקֶר שֶׁלָּהֶם וְכַיּוֹצֵא
אֲבָל הֶחָכָם שֶׁהוּא בִּבְחִינַת מֵצַח הַנָּחָשׁ
הוּא רָשָׁע וְכוֹפֵר בְּלִי שׁוּם הֲנָאָה
שֶׁאֵין לוֹ שׁוּם הֲנָאָה מֵחָכְמָתוֹ
רַק הוּא [כְּמוֹ רָשָׁע יָרֵא
שֶׁהוּא] רָשָׁע וְכוֹפֵר בְּלִי שׁוּם הֲנָאָה
כַּנַּ"ל
היינו הבחינה הנ"ל של גם לי גם לך לא יהיה.
 
****
 
ועניין מצח הנחש שעומד אל מול האמונה, הוא כמובן העניין של אגג העמלקי, ועמלק הוא הספקות של החלל הפנוי כמובן, שהוא בחינת מחלוקת.
 
וזה בחינת גזורו של הקליפה הנ"ל, היינו בחינת בריאת העולם, שהיא בחינת חתך, כמובא בהרחבה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=337 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סו - וִיהִי נָא פִּי שְׁנַיִם בְּרוּחֲך אֵלָי
 
וכל חיותה של הקליפה הנ"ל הוא דייקא מבחינת מחלוקת ומלחמה וכולי ...
 
והתיקון הוא על ידי אמונה וכולי ...
היינו ע"פ מ"ש רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=197 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה כ - על ידי המחלקת שיש בעולם, נעשין מפרסמים קדם זמנם
הינו כי כשאחד נכנס בעבודת השם
הוא צריך לשהות ולהתמהמה עד שיתפרסם בעולם
ועל ידי פגם המחלקת נתפרסם קדם זמנו
ועל ידי זה הם גורמים הזק והפסד להאיש הזה
שנעשה מפרסם קדם זמנו
או גם להדרך לעבודת השם, שהיה זה רוצה לגלות בעולם
ואזי גורמין מיתה לבעלי המחלקת
ולפעמים, שאין הפגם גדול כל כך אזי גורמין עניות

וזה הסוד מבאר בתורה בפסוק
"וכי ינצו אנשים יחדו ונגפו אשה הרה ויצאו ילדיה" וכו'

כי כשמתחיל לכנס לאיזה דרך הוא בחינת הריון
וצריך להתעלם שם בבחינת עבור
כי עדין לא נתגלה זה הדרך בעולם, רק הוא נכנס לשם לגלותו
ואזי הוא בחינת הריון
בבחינת "בדרך חכמה הריתיך" בחינת הריון
וצריך לשהות שם ולהתמהמה
לחמם עצמו שם כמו עבר במעי אמו
עד שיגיע הזמן, שיצא לאויר העולם, לגלות זה הדרך בעולם
וכשיוצא קדם זמנו, זה בחינת נפל
ופגם זה נעשה על ידי מחלקת כנ"ל

וזה בחינת: "וכי ינצו אנשים יחדו" הינו מחלקת
על ידי זה: "ונגפו אשה הרה ויצאו ילדיה"
הינו בחינת המפרסמים שנעשין קדם זמנם
שהם בבחינות נפלים כנ"ל, וענשם מיתה או עני, לפי הפגם כנ"ל
וזה: "אם לא יהיה אסון" פרש רש"י: באשה
הינו שלא יפסידו ויקלקלו את הדרך חכמה בעצמו
שהוא בחינות אשה הרה כנ"ל
רק יפסידו הנפלים
דהינו האנשים בעצמן, שנתפרסמו ויצאו בעולם קדם זמנם
כי כמו שבאשה הרה, כשנוגפין אותה עד שמפלת נפלים
יש שתי בחינות
דהינו שלפעמים היא מפסדת הנפלים לבדם
שמפלת אותם על ידי שיצאו בלא עתם
ולפעמים גם האשה הרה בעצמה נזוקת על ידי זה ונסתלקה
כמו כן בבחינות הנ"ל
הינו שלפעמים נפסדין האנשים בעצמן שנתפרסמו קדם זמנם
שהם בחינת נפלים
אבל עדין לא נסתלק הדרך חכמה בעצמו, רק הנפלים לבד
ויכולין אחרים להתעבר שם בבחינת הריון הנ"ל
כמו במשל אשה הרה כנ"ל
ולפעמים נפסד גם הדרך חכמה בעצמו
באפן שאפילו איש אחר אינו יכול לכנס לשם בבחינת הריון
לגלות ולהוציא זה הדרך לעולם
שזה בחינת מיתת האשה הרה כנ"ל
כפי מ"ש כאן http://breslev.eip.co.il/?key=324 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נג - עקר הולדה תלוי בה"א
עקר הולדה תלוי בה"א, בבחינת: "הא לכם זרע"
ואברהם ושרה לא הולידו, עד שהגיעו לה"א הזאת
כי עקר הולדה על ידי הדעת
בבחינת "וידע אדם" וכו', 'וקטן אינו מוליד'
ועקר הדעת, הינו שישתמש בדעתו
הינו שיוציא את שכלו מכח אל הפעל
כי גם לקטן יש דעת
אבל אצל הקטן עדין הדעת בכח ולא בפעל
כי לא השתמש בדעתו, ולא הוציא אותו מכח אל הפעל
ומי שהוא שלם בדעתו שהוציא אותו מכח אל הפעל
והשיג בדעתו מה שאפשר לדעת האדם להשיג בדעתו
אזי הוא קרוב לדעת הקדוש ברוך הוא
ואין חלוק בין דעת האדם לדעת השם יתברך
אלא חמשה דברים כמובא
ואז דעתו יונק מדעת השם יתברך, שהיא בחינת ה"א, ואז מוליד
ופירוש ע"פ מ"ש כאן http://breslev.eip.co.il/?key=236 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה נט - יש זריז ונשכר, זריז ונפסד
ועל כן מי שהוא צדיק מנעוריו והולך בדרך הישר מימיו מדרגא לדרגא
כמו שכתוב באברהם: "ואברהם זקן בא בימים"
שאברהם בא לדרגא שלו על ידי הימים, כמובא בזוהר
כי 'בן שלש שנים הכיר את בוראו'
והיה הולך תמיד מדרגא לדרגא
...
אבל מי שצריך לעשות תשובה
הוא צריך דוקא להיות זריז גדול מאד מאד
למהר ולרוץ מאד, להמלט על נפשו
ואסור לו לשהות כלל לעמד ולהתישב
כי בעל תשובה אינו הולך מדרגא לדרגא כלל
ואין בינו ובין הקדשה שום בחינה הנ"ל
כי הוא צריך להתחיל מחדש
והוא צריך לרוץ ולדלג אל הקדשה
אך הבחינה של גם לי גם לך לא יהיה, היינו שאינו חושש על תועלת עצמו, שהיא הבחינה של הרשע ירא, שהיא מצח הנחש, שהובאה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=181 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ד - וביום הבכורים
יש חלוק בין החיות רעות ובין המצח הנחש
כי חכמי הטבע שהם בחינת חיות רעות
הם החכמים שאוחזים בחכמת הטבע להנאתם
כי יש להם הנאה מזה, כדי להחזיק דעת ושקר שלהם וכיוצא
אבל החכם שהוא בבחינת מצח הנחש
הוא רשע וכופר בלי שום הנאה
שאין לו שום הנאה מחכמתו
רק הוא [כמו רשע ירא
שהוא] רשע וכופר בלי שום הנאה
כנ"ל
וזה בחינת גזורו של הקליפה הנ"ל, היינו בחינת בריאת העולם, שהיא בחינת חתך, כמובא בהרחבה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=337 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סו - ויהי נא פי שנים ברוחך אלי
 
רבי נחמן כותב בתורה זאת כי מצח הנחש משברים בצדקה
ואני ממש לא הבנתי
הרי הנהגה היא לבטל עצמו לגמרי- לעשות עצמו כאין
אז איך נוצר מצב בו אם לא מבקש לתועלת עצמו - נופל לבחינה זאת של מצח הנחש?
מה לעשות אם כן?
הרי כל חכם המחזיק בחכמתו אינו נהנה כי יש בכך ריחוק מהנהגת בוראו של עולם וזהו צער להיות מרוחק
אליעד כהן
מנהל הפורום

מה תרצה שאבהיר ? איזה חלק מתוך כל הדברים ? תצמצם את השאלה שלך, תיצור כלי, ותקבל תשובה.
 
תודה
 הגב עמוד  < 1 2


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 28_03_2024 השעה 13:34:48