ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

אמת - הדרך לפתור את כל הבעיות


 הגב עמוד  1 2 >
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: אמת - הדרך לפתור את כל הבעיות
אמר רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=386 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קיב - צהַר תַּעֲשֶׂה לַתֵּבָה
 
אַך אֵיך יִזְכֶּה לָזֶה ?
הָעִקָּר שֶׁהַכּל תָּלוּי בּוֹ הוּא אֱמֶת
לֵיֵלֵך בְּדֶרֶך אֱמֶת לְפִי מַדְרֵגָתוֹ
כִּי 'חוֹתָמוֹ שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא אֱמֶת'
וְהוּא יְסוֹד הַכּל
כִּי אֱמֶת הוּא ראשׁ תּוֹך סוֹף
וְכֵיוָן שֶׁהוּא בְּמַדְרֵגַת אֱמֶת
אֲזַי כִּבְיָכוֹל נִתְלַבֵּשׁ בּוֹ אוֹר הַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּעַצְמוֹ, אֲשֶׁר חוֹתָמוֹ אֱמֶת
וְאָז נֶאֱמַר עָלָיו: "ה' אוֹרִי וְיִשְׁעִי"
וְכֵיוָן שֶׂה' אוֹר לוֹ
יוּכַל לִמְצא פְּתָחִים הַרְבֵּה לָצֵאת מֵהַחֹשֶׁך וְהַגָּלוּת שֶׁהוּא סָגוּר שָׁם
כִּי בֶּאֱמֶת יֵשׁ שָׁם פְּתָחִים הַרְבֵּה, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה
'הַבָּא לִטָּמֵא פּוֹתְחִין לוֹ, יֵשׁ לוֹ פְּתָחִים הַרְבֵּה'
וְכֵיוָן שֶׁנִּמְצָא שָׁם פְּתָחִים, הָיָה יְכלֶת לָצֵאת
רַק הַכְּסִיל בַּחֹשֶׁך הוֹלֵך, וְלא יִרְאֶה הַפְּתָחִים לָצֵאת
וְהוּא אָסוּר וְקָשׁוּר שָׁם, וְלא יִתְּנוּ לוֹ לָצֵאת
עַד אֲשֶׁר יִזְכֶּה לְדַבֵּר דִּבּוּרֵי אֱמֶת לִפְנֵי ה'
אֲזַי הַדִּבּוּרִים מְאִירִים וַה' אוֹר לוֹ כַּנַּ"ל
וַאֲזַי: "פֵּתַח דְּבָרֶיך יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים"
כִּי הַדִּבּוּרִים הַמְּאִירִים, הַיְנוּ דִּבּוּרֵי אֱמֶת כַּנַּ"ל
הֵם מַרְאִין לוֹ הַפֶּתַח
...
אַך צָרִיך שֶׁיִּהְיֶה הָאֱמֶת
אֱמֶת גָּמוּר בָּרוּר וְצָלוּל בְּלִי שׁוּם דּפִי
...
וְהַמַּשְׂכִּיל הַמֵּבִין יֵשׁ לוֹ לְהִתְפַּלֵּל כָּל יָמָיו
שֶׁיִּזְכֶּה פַּעַם אֶחָד כָּל יְמֵי חַיָּיו
לְדַבֵּר דִּבּוּר אֶחָד שֶׁל אֱמֶת לִפְנֵי ה' כָּרָאוּי
וְיֵשׁ בָּזֶה כַּמָּה מַדְרֵגוֹת
וּמִי שֶׁזּוֹכֶה לִבְחִינוֹת אֱמֶת הָאֲמִתִּי
אֲזַי ה' אוֹר לוֹ
וַאֲזַי הוּא מֵאִיר בְּעַצְמוֹ, כִּי נִתְלַבֵּשׁ בּוֹ אוֹר ה'
אַך מִי שֶׁעֲדַיִן לא הִגִּיעַ לְמַדְרֵגָה עֶלְיוֹנָה שֶׁל אֱמֶת
וְעַל כָּל זֶה הוּא בְּמַדְרֵגָה שֶׁל אֱמֶת
אַף כִּי אֵינוֹ מֵאִיר בְּעַצְמוֹ, מֵאַחַר שֶׁלּא הִגִּיעַ לָאֱמֶת הַנָּכוֹן
עַל כָּל זֶה הָאֱמֶת הוֹעִיל שֶׁיּוּכַל אַחֵר לְהָאִיר בּוֹ
וְגַם בָּזֶה מַדְרֵגוֹת וְעִנְיָנִים, יְבִינֵם הַמַּשְׂכִּיל בְּעַצְמוֹ
 
 
כיו"ב מביא רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=323 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נא - כְּשֶׁאַתֶּם מַגִּיעִין לְאַבְנֵי שַׁיִשׁ טָהוֹר
 
כי הדרך היחידה לכלול את הבריאה בבחינת לפני הבריאה, היא רק על ידי אמת !!!
 
וראה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=170 - מעלת האמת וגנות השקר
 
להלן נביא מספר מאמרים בעניין זה שהדרך היחידה לצאת החוצה מהחושך הגדול, היא רק על ידי האמת.
אמר רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=386 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קיב - צהר תעשה לתבה
אך איך יזכה לזה ?
העקר שהכל תלוי בו הוא אמת
לילך בדרך אמת לפי מדרגתו
כי 'חותמו של הקדוש ברוך הוא אמת'
והוא יסוד הכל
כי אמת הוא ראש תוך סוף
וכיון שהוא במדרגת אמת
אזי כביכול נתלבש בו אור השם יתברך בעצמו, אשר חותמו אמת
ואז נאמר עליו: "ה' אורי וישעי"
וכיון שה' אור לו
יוכל למצא פתחים הרבה לצאת מהחשך והגלות שהוא סגור שם
כי באמת יש שם פתחים הרבה, כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה
'הבא לטמא פותחין לו, יש לו פתחים הרבה'
וכיון שנמצא שם פתחים, היה יכלת לצאת
רק הכסיל בחשך הולך, ולא יראה הפתחים לצאת
והוא אסור וקשור שם, ולא יתנו לו לצאת
עד אשר יזכה לדבר דבורי אמת לפני ה'
אזי הדבורים מאירים וה' אור לו כנ"ל
ואזי: "פתח דבריך יאיר מבין פתיים"
כי הדבורים המאירים, הינו דבורי אמת כנ"ל
הם מראין לו הפתח
...
אך צריך שיהיה האמת
אמת גמור ברור וצלול בלי שום דפי
...
והמשכיל המבין יש לו להתפלל כל ימיו
שיזכה פעם אחד כל ימי חייו
לדבר דבור אחד של אמת לפני ה' כראוי
ויש בזה כמה מדרגות
ומי שזוכה לבחינות אמת האמתי
אזי ה' אור לו
ואזי הוא מאיר בעצמו, כי נתלבש בו אור ה'
אך מי שעדין לא הגיע למדרגה עליונה של אמת
ועל כל זה הוא במדרגה של אמת
אף כי אינו מאיר בעצמו, מאחר שלא הגיע לאמת הנכון
על כל זה האמת הועיל שיוכל אחר להאיר בו
וגם בזה מדרגות וענינים, יבינם המשכיל בעצמו
כיו"ב מביא רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=323 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נא - כשאתם מגיעין לאבני שיש טהור
אליעד כהן
מנהל הפורום

איך לצאת ממבול של צרות ? על ידי האמת ...
 
הדימוי של חול טובעני, הובא במעשה ממלך עניו כאן http://breslev.eip.co.il/?key=53 - סיפורי מעשיות - מעשה ו - ממלך עניו
 
כי שם מובא:
 
וְהִנֵּה גִּבּוֹר אֲנִי יוֹדֵעַ שֶׁהוּא גִּבּוֹר
מֵחֲמַת שֶׁסְּבִיב מְדִינָתוֹ הוֹלֵךְ הַיָּם
וְעַל הַיָּם עוֹמְדִים חַיִל עַל סְפִינוֹת עִם תותחים, וְאֵינָם מַנִּיחִים לְהִתְקָרֵב
וְלִפְנִים מִן הַיָּם
יֵשׁ מָקוֹם שֶׁטּוֹבְעִין בּוֹ שֶׁקּוֹרִין ביצה טובענית, גָּדוֹל סְבִיב הַמְּדִינָה

שֶׁאֵין שָׁם כִּי אִם שְׁבִיל קָטָן
שֶׁאֵינוֹ יָכוֹל לֵילֵךְ שָׁם כִּי אִם אָדָם אֶחָד
וְגַם שָׁם עוֹמְדִים תותחים
וּכְשֶׁיָּבוֹא אֶחָד לְהִלָּחֵם
מוֹרִים עִם הַתותחים
וְאִי אֶפְשָׁר לְהִתְקָרֵב לְשָׁם
 
וסוד העניין ראה כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=188 - גשר צר מאוד
וגם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=97 - מעשה ממלך עניו - סיפורי מעשיות
*****
 
http://www.eip.co.il/?key=371 - חול טובעני. איך יוצאים מחול טובעני של צרות ?!
 

חול טובעני. במה אפשר להיאחז כדי לצאת מחול טובעני של צרות ?

מהו חול טובעני ?

תשובה: חול טובעני הוא מלכודת חול שאדם נופל לתוכה ומתחיל לשקוע בתוכה עד שהוא נחנק ומת.

אם האדם נלחם בחול הטובעני ומנסה לצאת ממנו באמצעות מאבק, הוא רק גורם לעצמו לשקוע יותר.

בנוסף, ככל שהאדם נאבק יותר בחול הטובעני כך הוא שוקע יותר.

הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר לצאת מחול טובעני, היא על ידי זה שהאדם נאחז במשהו שנמצא מחוץ לחול הטובעני ומושך את עצמו אליו.

לדוגמא, מישהו שנמצא מחוץ לחול הטובעני זורק לאדם חבל. האדם נאחז בו ויוצא החוצה.

הצרות הן כמו חול טובעני. ככל שהאדם נלחם בהן יותר, כך הן נלחמות בו עוד יותר.

כמו באומנויות לחימה, כאשר אחד מהצדדים רואה שהצד השני עומד לנצח אותו, הוא מתגבר עוד יותר.

ככל שהאדם מנסה להלחם כך רע לו עוד יותר.

השאלה היא, במה יכול האדם להיאחז כדי לצאת מהבעיות ?

השאלה היא, מי זורק לאדם חבל כדי שהאדם יאחז בו ויצא החוצה ?

תשובה:

על האדם לדעת, כי קיימת דרך להיאחז במשהו שנמצא מחוץ לבעיות ולצאת החוצה לגמרי.

מי שזורק אל האדם חבל זו האמת.

האמת האובייקטיבית היא גורם בלתי תלוי בשום דבר.

האמת נמצאת מעל לכל ואינה מעורבת בסכסוך כלשהו.

האמת נמצאת מחוץ לכל הבעיות כולן.

האמת מאפשרת לאדם להיאחז בה ולצאת החוצה מהבעיה.

האמת היא גורם בלתי תלוי, גורם יציב, גורם שאפשר לסמוך עליו, גורם שאי אפשר להפיל אותו.

ברמה המעשית זה אומר:

על האדם לחפש את האמת.

הדרך של הבעיות לגרום לאדם לשקוע בהן, היא על ידי זה שהן יוצרות שקר מחשבתי אחד, כדי לכסות על שקר מחשבתי נוסף.

הפחד עוטף את עצמו בפחדים נוספים.

הדמיון מגן על עצמו בדמיונות נוספים.

הגורם היחיד האובייקטיבי שלעולם לא ירמה את האדם, זו האמת.

על האדם להיאחז באמת.

על האדם לחפש את האמת ולבדוק את צורת המחשבה שלו, האם היא אמיתית.

צורת מחשבה שגויה = אינה אמיתית = בעיות.

על האדם לוודא כי הוא אכן רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת.

הפתרון נמצא אל מול עיניו של האדם, רק שהוא לא רואה אותו בגלל הדמיון והשקר של הבעיות.

על האדם לבדוק פעם אחרי פעם את שורש הבעיה ולנסות להבין מהו השורש האמיתי של הבעיה.

על האדם לא לפחד לחקור ולהגיע אל השורש האמיתי הפנימי ביותר שממנו נובעת הבעיה שלו.

על האדם לחפש את האמת ולראות ממה באמת נובעת הבעיה.

כאשר האדם נאחז בחבל של האמת, בסופו של דבר הוא מצליח לצאת החוצה מכל הבעיות.

האמת היא הגלגל הצלה שבו יכול האדם להיאחז ולא לטבוע.

האמת היא יציבה ואפשר להישען עליה.

חפש את האמת תמיד, ותצא החוצה אל המציאות הטובה באמת.

והנה גבור אני יודע שהוא גבור
מחמת שסביב מדינתו הולך הים
ועל הים עומדים חיל על ספינות עם תותחים, ואינם מניחים להתקרב
ולפנים מן הים
יש מקום שטובעין בו שקורין ביצה טובענית, גדול סביב המדינה

שאין שם כי אם שביל קטן
שאינו יכול לילך שם כי אם אדם אחד
וגם שם עומדים תותחים
וכשיבוא אחד להלחם
מורים עם התותחים
ואי אפשר להתקרב לשם
אליעד כהן
מנהל הפורום

http://www.eip.co.il/?key=355 - קיבעון מחשבתי. מהו וכיצד להשתחרר ממנו ?
 

הדבר היחיד שעוצר את האדם הוא הקיבעון המחשבתי שלו.

מי שיתבונן יראה, כי המציאות מצד עצמה מכילה פוטנציאל אין סופי. הסיבה היחידה שבגללה הפוטנציאל הזה אינו ממומש היא רק הקיבעון המחשבתי של האדם.

קיבעון מחשבתי נוצר בעקבות הנחות יסוד שגויות. כאשר האדם מניח הנחת יסוד שגויה כלשהי בטעות, הרי שהנחת היסוד הזאת מגבילה ומקבעת אותו לתבנית חשיבה כלשהי, במקום שהוא יהיה מסוגל להגיע למימוש הפוטנציאל המלא של המציאות.

אם כל חטאת היא הנחת הנחות שאינן אמיתיות. הנחת יסוד שגויה = שקר.

השקר מונע מהאדם לראות את האמת לגבי המציאות. השקר מגביל את המחשבה של האדם ומונע ממנו להגיע אל השלמות האמיתית.

התפשרות לדוגמא באה בגלל קיבעון מחשבתי. כאשר אין לאדם שום קיבעון מחשבתי, הרי שבמקום להתפשר על חוסר שלמות, במקום זה יש לו חשיבה יצירתית שמאפשרת לו למצוא את השלמות בכל מצב.

גם התעקשות ומאבק באים בגלל קיבעון מחשבתי. כאשר אין לאדם קיבעון מחשבתי, הרי שהוא נמנע מכל מאבק ומוצא פתרון חלופי ויצירתי בכל מצב. משיג את אותה התוצאה בדיוק בצורה שונה.

הדרך הטובה ביותר לצאת מקיבעון מחשבתי היא על ידי זה שהאדם מפסיק להניח הנחות.

להפסיק להניח הנחות = לאמת את כל הנחות היסוד של האדם. לא לקבל שום דבר כמובן מאליו, לא להניח שום דבר עד שהוא אינו מתאמת בשלמות.

כל זמן שישנו דבר כלשהו במציאות שאינו ברור לאדם, הרי שהוא עדיין חי תחת הנחות יסוד ולא תחת וודאות.

רמת הוודאות הגבוה ביותר היא, שהאדם מקבל תשובה לכל השאלות, ומגיעה לידיעה אמיתית כזו, שאין אפשרות מחשבתית לחשוב אחרת ממנה.

מצד האמת, כל דבר שאפשר לחשוב הפוך ממנו, הרי שהוא עצמו עדיין נחשב להנחת יסוד שאינה וודאית.

הדרך להגיע אל האמת, היא על ידי זה שהאדם שואל את עצמו כל הזמן, אולי ההפך הוא הנכון, אולי משהו בין הקצוות השונים הוא הנכון.

אל תקבל שום הנחת יסוד, חקור את כל הנחות היסוד שלך, עד שתגיע לאמת שאין בה שום קיבעון מחשבתי מכל סוג שהוא.

אליעד כהן
מנהל הפורום

http://www.eip.co.il/?key=373 - מבוי סתום. מהי מהותו ? ואיך לצאת מכל מבוי סתום ?
 

מבוי סתום. ספקות. איך לצאת מכל מבוי סתום ?

מבוי סתום = האדם מגיע לנקודה שאין לו מושג איך לצאת ממנה.

מבוי סתום = האדם נמצא במצב שהוא אינו חפץ בו / רוצה לצאת ממנו, אך לכל כיוון שאליו הוא פונה, הוא לא מוצא דרך לצאת החוצה.

לא משנה להיכן פונה האדם, הוא במבוי סתום ואין לו דרך לצאת החוצה.

מי נמצא במבוי הסתום ?

תשובה: השכל / התודעה של האדם נמצאים בבית הכלא של המבוי הסתום.

כאשר האדם אינו יודע מה לעשות = מבוי סתום.

כאשר יש לאדם ספקות והוא אינו יודע את האמת ברמת וודאות מוחלטת שאין וודאות אחריה = מבוי סתום.

כאשר האדם אינו מסוגל לקבל החלטה / לא יודע במה לבחור = מבוי סתום.

בבית הכלא של המבוי הסתום נמצא השכל של האדם.

מהי מהותו של המבוי הסתום ?

מהותו של המבוי הסתום, היא מגבלת יכולת התפיסה של השכל האנושי.

פירוש:

המציאות היא אין סופית.

מצד הפוטנציאל של המציאות, אין שום דבר שאינו אפשרי.

מצד האמת הבלתי תלויה של המציאות, אין שום מבוי סתום, מאחר שבכל רגע יש אין סוף אפשרויות.

הסיבה היחידה שהאדם אינו רואה את האפשרויות האלו, היא משום שהשכל של האדם מוגבל להבין את האין סוף אפשרויות שקיימות ממש כרגע במציאות.

המבוי הסתום נובעת מהמגבלה של האדם לראות את אין סוף האפשרויות שיש בכל רגע.

מדוע ניתן לצאת מכל מבוי סתום ?

מכל מבוי סתום ניתן לצאת. אין שום מבוי סתום שלא ניתן לצאת ממנו.

על האדם להבין כי מצד המציאות האין סופית, אין שום מבוי סתום.

מבוי סתום = בית כלא = גבול = סוף.

המציאות היא אין סוף = אין גבול = חופש מוחלט.

כך שראשית כל על האדם לדעת כי מצד המציאות האמיתית, אין שום מבוי סתום.

על האדם להבין כי המבוי הסתום קיים אך ורק מנקודת המבט המצומצמת של האדם על המציאות בלבד.

מצד המציאות הכל טוב תמיד בשלמות ואין שום מבוי סתום.

מצד האדם יש בעיות / מבוי סתום וכולי.

אז מה עושים ? איך יוצאים מכל מבוי סתום ?

תשובה: על ידי חיפוש האמת האובייקטיבית / האמת הבלתי תלויה.

פירוש:

מכיוון שניתן להבין כי מצד המציאות האין סופית אין שום מבוי סתום, ממילא ניתן להבין כי מצד האמת האובייקטיבית אין שום מבוי סתום.

מה שיוצר את המבוי הסתום, זה רק החשיבה הסובייקטיבית של האדם, שיוצרת אצלו קיבעון מחשבתי.

על האדם לדעת, כי המבוי הסתום קיים אך ורק בגלל ריחוקו של האדם מהאמת האובייקטיבית של המציאות האין סופית, שמצידה אין שום סוף / מבוי סתום כלשהו.

השקר / הדמיון של האדם, גורמים לו לחשוב שיש מבוי סתום, למרות שבאמת, אין שום מבוי סתום.

ולכן, הדרך היחידה לצאת מכל מבוי סתום, היא על ידי חיפוש האמת האובייקטיבית.

חיפוש האמת האובייקטיבית = חיפוש האמת ללא שום שיקול של אגו.

האגו יוצר את הסובייקטיביות וחוסם את האדם מלראות את האמת האמיתית.

על האדם לחפש רק את האמת בכל מצב.

לחפש את האמת = לבדוק ולוודא שהנך רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת = לבדוק שצורת המחשבה שלך אמיתית ונכונה ותואמת את המציאות = לבדוק שאתה נצמד לאמת במחשבות שלך.

לחפש את האמת = שלא יהיה לאדם שום רצון מלבד לדעת את האמת.

כל זמן שהאדם רוצה עוד משהו מלבד לדעת את האמת = לא רוצה מספיק את האמת.

כאשר כל הרצון של האדם הוא אך ורק לדעת את האמת, זה הרגע שבו האמת מתגלה לאדם.

כאשר האמת מתגלה לאדם, הוא מגלה שאין שום מבוי סתום, ואז הוא מגלה את המציאות האין סופית.

אליעד כהן
מנהל הפורום

http://www.eip.co.il/?key=229 - חשיבה המצאתית. כיצד לגלות רעיונות חדשים ?
 

חשיבה המצאתית. יצירתיות. יזמות. המצאות. רעיונות חדשים. הברקות וכולי. כיצד ניתן להגיע אליהם ?

תשובה: לכל התכונות הטובות הנ"ל ניתן להגיע על ידי תכונת האמת. כאשר האדם רגיל תמיד לחפש את האמת, על ידי זה הוא מגיע תמיד להמצאות חדשות.

המציאות מכילה בתוכה כבר כרגע את הפוטנציאל של כל ההמצאות שניתן להמציא. כל מה שכבר הומצא וכל מה שעוד לא הומצא, הכל כבר קיים ברמת הפוטנציאל כבר כרגע. הדבר היחיד שנשאר הוא לגלות את הפוטנציאל שכבר גלום כרגע במציאות.

מי שיתבונן יראה, כי כל המצאה שמתגלה היא בעצם גילוי נוסף של עוד חלק מהאמת על המציאות.

לדוגמא: לפני שיכלו בני האדם להגיע אל הירח, היו כאלו שחשבו שהדבר אינו אפשרי. המחשבה כי הדבר אינו אפשרי הייתה שקר, מאחר שלבסוף התברר שהדבר אכן אפשרי.

כל דבר חדש שמגלים כי הוא אפשרי, הרי שעוד חלק של האמת על המציאות מתגלה ויוצא לאור.

המצאות מבוססות שמבוססות על פריצת דרך מחשבתית, הן הדוגמא הטובה ביותר לכך שהמצאה ותגלית חדשה מייצג התגלות של האמת.

הקיבעון המחשבתי והנחות היסוד השגויות של האדם, הן הדבר היחיד שחוסם אותם מכדי לממש את כל הפוטנציאל האין סופי שכבר קיים כרגע במציאות.

חיפוש מתמיד של האמת, משמעותו פירוק מתמיד של כל הנחות היסוד הקיימות וחיפוש אמת גדולה יותר. היינו אמת שגם תסביר את הנחות היסוד הקיימות וגם תגלה טווח חדש ומרחב חדש של אפשרויות.

חשיבה מדעית היא חשיבה שבה כל תגלית וגילוי של חוק חדש, חייב לכלול בתוכו גם את החוק הקודם ובנוסף להגיע למקרה הפשוט יותר והשורשי יותר של המציאות.

ככל שהמדע של האדם מתקדם יותר, כך הוא מצליח להגיע אל החוק השורשי יותר של המציאות, חוק שכולל תחתיו חוקים נוספים. חוקים שלפעמים נדמה שיש ביניהם סתירה ופרדוקס. אך כאשר מגלים את החוק המקיף והכולל, המכנה המשותף הבסיסי יותר והרחב יותר, אז מגלים כי בעצם הכל מסתדר עם הכל בצורה מושלמת.

ברמה המעשית זה אומר, כי מי שרוצה להמציא המצאה חדשה כלשהי, עליו לפרק את הגבולות הקיימים.

קח דבר כלשהו. בדוק את המגבלות שלו ותפרק אותם.

איך מפרקים גבולות ? על ידי פסיכולוגיה הפוכה. היינו על ידי זה ששואלים כל הזמן שאלות וכל הזמן חושבים אולי ההפך הוא הנכון.

כאשר האדם לא מקבל את הגבולות כהנחות יסוד, אלא מנסה כל הזמן לפרק את הגבולות, על ידי זה מגיעות פריצות דרך מחשבתיות, שהופכות את המציאות לטובה יותר מצידו של האדם.

זכור: כבר ברגע הזה קיימות במציאות כל ההמצאות וכל התגליות שיתגלו בעתיד. מצד האמת הכל כבר קיים כרגע. על האדם לפרק את הנחות היסוד של הגבולות ולהגיע לרעיונות חדשים וטובים יותר.

אליעד כהן
מנהל הפורום

http://www.eip.co.il/?key=184 - קיבעון מחשבתי. איך לצאת מקיבעון מחשבתי ?
 

חופש מחשבתי. קיבעון מחשבתי. איך מפרקים קיבעון מחשבתי ואיך מגיעים לחופש מחשבתי וליצירתיות ?

קיבעון מחשבתי חוסם את האדם מלהבין את הפוטנציאל הטוב שגלום במציאות.

קיבעון מחשבתי לא מאפשר לאדם לראות דברים בצורה אובייקטיבית.

קיבעון מחשבתי חוסם את יכולת היצירתיות של האדם.

קיבעון מחשבתי משאיר את האדם מאחור ובעבר ולא מאפשר לו להתקדם קדימה אל העתיד.

קיבעון מחשבתי הוא כמו מקלות בגלגלים של העגלה.

קיבעון מחשבתי הוא בית הכלא של המחשבה.

איך יוצאים מקיבעון מחשבתי ?

תשובה: על ידי זה שעושים התחלה חדשה לגבי המחשבות.

התחלה חדשה לגבי מחשבות = להתחיל לחשוב מחדש ומהבסיס על הנושא.

לוקחים נושא כלשהו ומתחילים לחשוב עליו מחדש.

לחשוב מחדש = להתחיל את הכל מהבסיס של הנושא. לא להניח שהבסיס כבר ידוע, אלא להתחיל תמיד מהתחלה ומהבסיס הבסיסי ביותר.

כאשר האדם רוצה לפתור בעיה כלשהי, עליו לבדוק בעיקר את הנחות היסוד הבסיסיות ביותר של הבעיה.

להתחיל מחדש = לא להניח שום דבר כמובן מאליו, אלא לחקור את הנושא כולו מחדש.

כאשר האדם חוקר את הנושא מחדש, הוא מגלה פריצות דרך מחשבתיות. היא פתאום קולט שלא הכל כ"כ ברור כפי שהיה נדמה.

להתחיל מחדש = להרחיב ולהעמיק את הידיעה של הבסיס המחשבתי.

פירוש: לוקחים את הנחות היסוד הברורות מאליהן ודנים גם בהן.

לא לפחד לחקור את הבסיס.

אם הבסיס נראה כמובן מאליו, צריך לחקור את הבסיס של הבסיס. ז"א לחקור ולהבין מדוע הבסיס נראה כמובן מאליו.

לחקור ולא לקבל כמובן מאליו את הבסיס, אלא להתחיל בכל פעם מחדש לחקור את הבסיס של הבסיס עצמו וכן הלאה.

ככל שחוקרים יותר לעומק, וככל שמתחילים את תהליך המחשבה כולו בכל פעם מחדש, כך פתאום מתגלים דברים חדשים.

בנוסף, ככל שהאדם מחכים יותר, כך יכולת הבדיקה שלו את הבסיס הופכת לטובה יותר.

ז"א גם מה שהיה ברור מאליו ללא בדיקה, גם הוא יכול להשתנות בעקבות תהליך ההחכמה של האדם.

כאשר האדם מחכים בכלל, היכולת שלו לבדוק דברים גדלה.

כך שגם מה שנראה כברור מאליו, יש חובה לבדוק אותו פעם נוספת.

ככל שהאדם מסוגל להתחיל התחלה חדשה בכל פעם מחדש ולבדוק את הכל מחדש באותה רמת ערנות של הפעם הראשונה, כך הסיכוי שהוא יצליח לצאת מהקיבעון המחשבתי גדול יותר.

הדרך לחקור את הנושא באותה רמת ריכוז כמו בפעם האשונה, היא על ידי שבוחנים את הנושא מכיוונים נוספים שלא נחקרו בהתחלה.

נסה למצוא נקודות מבט נוספות שלא נבדקו בפעמים הקודמות.

נסה לראות אילו נקודות מבט על הבסיס של הנושא עוד לא נבדקו.

הדרך הטובה ביותר לפרק קיבעון מחשבתי, היא על ידי ששואלים עליו שאלות.

הקיבעון המחשבתי מפחד משאלות. פשוט אל תפחד לשאול על כל הנחת יסוד אולי ההפך הוא הנכון.

קח הנחת יסוד ופרק אותה עצמה להנחות יסוד קטנות יותר.

על כל הנחת יסוד תשאל, אולי ההפך הוא הנכון ?!

כך תפרק את הקיבעון המחשבתי ותצליח לראות את התמונה המלאה.

אורח
אורח

שלום.
 
רציתי לדעת באיזה אמת מדובר?
 
ומהי הדרכים להגיע אליה?
 
תודה.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי אורח

שלום.
 
רציתי לדעת באיזה אמת מדובר?
 
ומהי הדרכים להגיע אליה?
 
תודה.
 
בפשיטות מדובר על כך שהאדם יצמד למה שהוא מבין שזאת האמת לפי מדרגתו ...
 
ככל שהאדם נצמד יותר אל האמת, בסוף הוא מגלה את האמת שהכל טוב וכולי.
אורח
אורח

אבל הרי האדם תמיד עושה מה שנראה לו אמיתי..

 
האם זה אומר שלא צריך לעשות כלום?
 
איך ניתן לקרב את האמת של האדם לאמת האמיתית?
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי אורח

אבל הרי האדם תמיד עושה מה שנראה לו אמיתי..

 
האם זה אומר שלא צריך לעשות כלום?
 
איך ניתן לקרב את האמת של האדם לאמת האמיתית?
 
אם האדם מרגיש שהוא כבר נמצא באמת, אז הוא לא צריך לעשות שום דבר.
 
כל הנ"ל נועד עבור מי שחושב שהוא עדיין לא נמצא באמת האמיתית, שאז עליו להתקרב אל האמת האמיתית.
 
אך אם האדם חושב שהוא כבר נמצא באמת, הוא אכן לא צריך לעשות כלום ...
 הגב עמוד  1 2 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 18_04_2024 השעה 22:55:04