ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

הכל לטובה - התכלית כולו טוב


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: הכל לטובה - התכלית כולו טוב
כאן http://breslev.eip.co.il/?key=336 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סה - וַיּאמֶר בּעַז אֶל רוּת
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=323 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נא - כְּשֶׁאַתֶּם מַגִּיעִין לְאַבְנֵי שַׁיִשׁ טָהוֹר
 
ובעוד מקומות, מבאר רבי נחמן מברסלב כי התכלית כולו טוב וכולו אחד. ואם יסתכל האדם על התכלית, הכל יהתפך לטוב.
 
 
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=33 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ד - אָנכִי ה' אֱלהֶיךָ
 
אמר רבי נחמן מברסלב:
כְּשֶׁאָדָם יוֹדֵעַ שֶׁכָּל מְארְעוֹתָיו הֵם לְטוֹבָתוֹ
זאת הַבְּחִינָה הִיא מֵעֵין עוֹלָם הַבָּא
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "בַּה' אֲהַלֵּל דָּבָר בֵּאֱלוהִים אֲהַלֵּל דָּבָר"
וְזאת הַבְּחִינָה הִיא מֵעֵין עוֹלָם הַבָּא
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ חֲכָמֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה "בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה ה' אֶחָד" וְכוּ'
וְהִקְשׁוּ: וְכִי הָאִידְנָא לָאו הוּא אֶחָד ?
וְתֵּרְצוּ חֲכָמֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה.
הָאִידְנָא מְבָרְכִין עַל הַטּוֹבָה הַטּוֹב וְהַמֵּטִיב
וְעַל הָרָעָה דַּיָּן אֱמֶת
וּלֶעָתִיד כֻּלּוֹ הַטּוֹב וְהַמֵּטִיב
שֶׁיִּהְיֶה שֵׁם ה' וְשֵׁם אֱלהִים אַחְדוּת אֶחָד
 
וכיו"ב בשאר מקומות, דכל מה דעביד רחמנא לטב עביד וכיו"ב.
 
כאן http://breslev.eip.co.il/?key=336 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סה - ויאמר בעז אל רות
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עתיקא טמיר וסתים
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=323 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נא - כשאתם מגיעין לאבני שיש טהור
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=33 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ד - אנכי ה' אלהיך
כשאדם יודע שכל מארעותיו הם לטובתו
זאת הבחינה היא מעין עולם הבא
כמו שכתוב: "בה' אהלל דבר באלוהים אהלל דבר"
וזאת הבחינה היא מעין עולם הבא
כמו שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה "ביום ההוא יהיה ה' אחד" וכו'
והקשו: וכי האידנא לאו הוא אחד ?
ותרצו חכמינו, זכרונם לברכה.
האידנא מברכין על הטובה הטוב והמטיב
ועל הרעה דין אמת
ולעתיד כלו הטוב והמטיב
שיהיה שם ה' ושם אלהים אחדות אחד
אליעד כהן
מנהל הפורום

ביאור העניין שהכל לטובה
 
http://www.eip.co.il/?key=398 - הכל לטובה. מהי המשמעות האמיתית ? ולמה מחר *לא* יהיה יותר טוב ?
 

הכל לטובה. מהי המשמעות האמיתית של הכל לטובה ? ולמה מחר *לא* יהיה יותר טוב ?

הכל לטובה = הכל נעשה כדי לעשות לאדם טוב ברגע הזה.

הכל לטובה = הכל כדי ליצור טוב ברגע הזה ממש.

על האדם לדעת כי הטוב אינו קיים רק בעתיד הרחוק אלא הטוב קיים ממש כרגע בהווה.

על האדם לא להסתפק בכך שהרגע הזה מוביל למשהו טוב בעתיד, אלא על האדם למצוא את הטוב שיש ברגע הזה.

על האדם לא להסתפק ולהתנחם בכך שיש אנשים שנדמה לו שפחות טוב להם ממנו, על האדם לדעת מה טוב באמת במה שיש לו כרגע.

על האדם לא להתנחם בכך שנדמה לו שהיה יכול להיות פחות טוב, על האדם להבין מדוע לא היה יכול להיות יותר טוב !

על האדם לדעת, כי בכל רגע ורגע שקיים, ישנו טוב כלשהו ברגע הזה ממש.

גם אם כל הזמן כולו היה רק הרגע הזה, ללא הרגע הקודם בעבר ו/או הרגע הבא בעתיד אלא רק הרגע הזה בהווה, הרי שברגע הזה ממש יש משהו טוב בלי שום קשר לרגע אחר.

על האדם לחפש ולמצוא את הטוב שיש ברגע הזה כפי מה שהוא ללא שום שינוי.

כאשר האדם מוצא את הטוב שיש ברגע הזה, חייו מושלמים והוא אינו חסר דבר.

מדוע האדם לא מוצא את הטוב שיש ברגע הזה ?

תשובה: משום שהוא מסתפק בדמיון שלו שבעתיד יהיה טוב יותר.

כאשר האדם מדמיין לעצמו שמחר יהיה יותר טוב ומסתפק בכך, הרי שזה מונע ממנו למצוא את הטוב שיש ברגע הזה.

רק כאשר האדם לא מוכן להסתפק בכך שמחר יהיה יותר טוב, רק אז האדם באמת מחפש את הטוב שיש ברגע הזה.

האושר הנצחי והמיוחל נמצא בהבנה של מהו הטוב שיש בכל דבר ובכל רגע.

השלמות, פסגת האושר, היא להיות מסוגל להרגיש את השלמות בכל דבר.

ומשום כך, כדי להשיג שלמות, צריך גם שהרצון יהיה מאוד גדול ובשלמות.

כל זמן שהאדם מוכן להסתפק בכך שמחר יהיה יותר טוב, הרי שהוא לא מספיק מחפש את הטוב שיש כרגע.

כל זמן שהאדם שמח בגלל שמחר יהיה יותר טוב, הרי שהרצון שלו לא מספיק גדול למצוא את הטוב שיש ברגע הזה.

על האדם לדעת שממש ברגע הזה יש טוב אמיתי ובאפשרותו של האדם למצוא אותו.

כאשר טוב לאדם בגלל הרגע הבא בלבד, על ידי זה השמחה של האדם אינה אמיתית. משום שהאדם אינו רואה ואינו מרגיש ואינו נהנה מהמציאות המושלמת כרגע.

כאשר האדם מתנחם בכך שבעתיד יהיה טוב יותר, הרי שזה יכול לכל היותר לעזור לו לא ליפול לעצבות ולייאוש, אך זה לא ממש יכול להביא אותו אל שמחה בשלמות.

רק כאשר האדם מבין מה טוב ברגע הזה ממש, רק זה יכול לגרום לו ממש לאהוב בשלמות את הרגע הזה כפי מה שהוא.

על האדם לא להסתפק בכך שבעתיד יהיה טוב יותר, אלא למצוא את הטוב שיש ברגע הזה ממש.

לשמוח מכך שמחר יהיה טוב יותר, דורש אמונה, משום שהאדם אינו נמצא עדיין בטוב שהוא מאמין שיהיה מחר.

לשמוח מכך שכרגע טוב, לא דורש אמונה, משום שממש ברגע הזה האדם יודע שטוב ומרגיש ממש את הטוב שיש ברגע הזה.

מי שבאמת רוצה להיות שמח, עליו למצוא את הטוב שיש כרגע ממש.

כאשר האדם מתחיל לחפש את הטוב שיש ברגע הזה, ולא מסתפק בכך שמחר יהיה טוב יותר, על ידי זה הרצון של האדם למצוא את הטוב שיש ברגע הזה גדל.

כאשר הרצון של האדם כ"כ גדול למצוא את הטוב שיש ברגע הזה, על ידי זה האדם פתאום מבין את מה שטוב בכל רגע ורגע, ואז האדם מתחיל לחיות טוב באמת ולהבין שלעולם לא יהיה טוב יותר, מאחר שכבר כרגע הכל טוב בשלמות אמיתית.

וכנ"ל, האדם לא מבין מה טוב ברגע הזה, רק משום שהוא מסתפק בכך שבעתיד יהיה טוב יותר.

רק כאשר האדם מוותר על האשליה שמחר יהיה טוב יותר, ובעקשנות מלאה מחפש את הטוב שיש ברגע הזה, רק אז הוא מגיע אל הטוב שיש בכל רגע וחי טוב באמת.

אורח
אורח

אייך יוצרים מציאות טובה בכוח המחשבה

 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 28_03_2024 השעה 21:03:35