ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

אהבה שבדעת שאינה תלויה בדבר


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: אהבה שבדעת שאינה תלויה בדבר
רבי נחמן מברסלב מבאר כי קיימת אהבה שבדעת, שהיא האהבה של השי"ת לעם ישראל כפי שהיא היתה לפני בריאת העולם.
 
ובפשיטות הרעיון הוא כי כאשר האדם נכלל בבחינת לפני הבריאה, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הזאת שהיא אינה תלויה בדבר.
 
והאהבה הזאת שבדעת היא בחינת מחוייב המציאות, והיא נצחית והיא מעל הזמן, והיא לא משתנה, ואין בה שום רע, והיא לא תלויה בשום סיבה משום שהיא קודמת לבריאת הסיבות וכולי.
 
ומצו"ב מאמר מהעניין הנ"ל
 
http://www.eip.co.il/?key=339 - אהבה עצמית אמיתית. איך להגיע אליה ?
 
והרעיון שלו הוא, כי על ידי זה שהנשמה של האדם נכללת באין סוף, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הנ"ל
 
****
 

אהבה עצמית. מהי אהבה עצמית אמיתית ? ואיך להגיע אליה ? בגלל מה לאהוב את עצמך ?

אהבה עצמית = האדם אוהב את עצמו.

קיימים 2 סוגים של אהבה עצמית.

1 - אהבה עצמית חיצונית שתלויה בדבר. 2 - אהבה עצמית פנימית שאינה תלויה בדבר.

אהבה עצמית חיצונית = האהבה של האדם לעצמו תלויה בדבר כלשהו

אהבה עצמית חיצונית = יש סיבה לאהבה של האדם לעצמו.

אהבה עצמית חיצונית = העוצמה שלה משתנה כל הזמן, לפי הסיבות שמהן נובעת האהבה.

אהבה עצמית חיצונית = יכולה להפסק בנסיבות מסוימות.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה עצמית על תנאי. אהבה רק אם המציאות בצורה X.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה שנובעת מהסתכלות חיצונית של האדם על עצמו.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה שתלויה בגורמים שונים שסובבים את האדם, אך לא במהות הפנימית של האדם עצמו.

אהבה עצמית חיצונית = האדם אינו מקבל את עצמו איך שהוא, אלא רק בתנאי שהוא.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה רגעית לזמן מוגבל.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה שיכולה למות ולהעלם ברגע אחד.

מולה קיימת האהבה האמיתית.

אהבה עצמית אמיתית = האדם אוהב את עצמו איך שהוא ללא תנאי.

אהבה עצמית אמיתית = האהבה אינה תלויה בשום גורם חיצוני.

אהבה עצמית אמיתית = האהבה נובעת מהמהות הפנימית של האדם. המהות הנצחית שאינה משתנה לעולם.

אהבה עצמית אמיתית = אהבה שאינה תלויה בשום גורם שהוא חיצוני לאדם.

אהבה עצמית אמיתית = אהבה שאינה תלויה בדבר כלשהו.

השאלה היא איך מגיעים לאהבה עצמית אמיתית שאינה תלויה בדבר ?

תשובה:

על ידי התבוננות פנימית.

האהבה נובעת מגורם פנימי שנמצא בתוך האדם, ולכן על האדם להסתכל אך ורק פנימה.

פירוש:

על האדם להסתכל אל תוך עצמו, ולנסות להבין מי הוא.

להבין מי אתה = להבין את עצמך. להבין את המניעים השונים שבגללם אתה עושה את מעשיך.

להבין את עצמך = להבין מדוע אתה חושב דווקא בצורה כלשהי ולא אחרת.

להבין את עצמך = להבין מדוע בכל רגע אתה בוחר לעשות דברים מסוימים ולא אחרים.

להבין את עצמך = להבין ולדעת בדיוק מה בשליטתך ומה לא.

להבין את עצמך = לא לחשוב בטעות שאתה יכול לעשות משהו שאינך יכול לעשות אותו.

להבין את עצמך = לדעת בדיוק את כל האלטרנטיבות והאפשרויות שלך להשיג את מה שאתה באמת רוצה.

להבין את עצמך = להבין מה בכלל אתה רוצה ולמה אתה רוצה את זה.

להבין את עצמך = להבין מהיכן הרצונות שלך מגיעים.

להבין את עצמך = להבין מדוע אתה מרגיש רגש מסוים ולא אחר.

להבין את עצמך = לדעת את הכל על עצמך.

להבין את עצמך = להבין מהי המהות של התודעה / "אני" שלך.

להבין את עצמך = לדעת ממה התודעה שלך עשויה. איך היא חושבת. מה היא רוצה וכולי.

להבין את עצמך = להתחבר לרובד הפנימי של עצמך.

כאשר האדם מתחבר לעצמו = מסתכל על הפנימיות של עצמו, בסופו של דבר הוא יגיע לאהבה עצמית אמיתית שאינה תלויה בדבר.

למה האדם אינו מתבונן פנימה ?

תשובה: משום חוסר הבנה שלו את עצמו.

האדם בטעות מאשים את עצמו בכל מיני דברים. ולכן הוא מעדיף לא לדעת את עצמו.

אך כל זה שורשו בטעות בלבד.

על האדם לא לפחד להסתכל פנימה.

להסתכל פנימה = על הפנימיות של הפנימיות.

להסתכל פנימה = אם האדם מוצא משהו שאינו מוצא חן בעיניו, לא לפחד מכך, אלא להמשיך לחקור פנימה את הדבר הזה עצמו.

ז"א אם האדם מוצא בעצמו משהו שלא נראה לו, עליו להמשיך הלאה ולחקור עוד יותר פנימה את המהות ואת השורש של הבעיה.

על האדם להתקדם קדימה ופנימה עד לשורש של ההתנהגות שלו.

להגיע אל השורש = השורש הראשון שבגללו כל שאר הסיבות קיימות.

כל התנהגות שורשה בדפוס התנהגות. וכל דפוס התנהגות שורשו במחשבה. וכל מחשבה שורשה במחשבה אחרת פנימית יותר.

על האדם להגיע אל השורש של המחשבות שלו.

בסופו של התהליך, כאשר האדם באמת מבין את עצמו, באותו הרגע הוא אוהב את עצמו באהבה אמיתית ונצחית שאינה תלויה בדבר.

על האדם לא לפחד לחקור, עד שהוא יגיע אל האהבה שאינה תלויה בדבר.

 
 
אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד באותו עניין של אהבה שבדעת שאינה תלוי בדבר, מצו"ב עוד מאמר
http://www.eip.co.il/?key=68 - אהבה עצמית. למה לאהוב את עצמך ?
 
והעניין הוא כדלעיל, כי האהבה שבדעת שורשה מלפני הבריאה, דהיינו מלפני כל הסיבות, דהיינו אהבה ללא סיבה, ולכן היא נצחית ואמיתית וכולי ...
 
****
 
אהבה עצמית. למה שהאדם יאהב את עצמו ? בגלל מה לאהוב את עצמך ?

כפי שהתבאר (כאן), אהבה עצמית אמיתית נובעת מהבנה של האדם את עצמו.

אז מדוע בעצם שהאדם יאהב את עצמו ?

תשובה: כי ככה. בלי סיבה. משום שאין שום סיבה שלא.

הסבר:

האדם מטבעו אוהב את עצמו.

אם לא היה האדם אוהב את עצמו, הרי שהוא לא היה מנסה כל הזמן לעשות את מה שהוא רוצה.

האדם כל הזמן מנסה למלא את רצון עצמו, משום שהוא אוהב את עצמו.

גם מי שמתאבד, זה רק בגלל שהוא אוהב את עצמו ובגלל שהוא חושב בטעות שהמוות טוב יותר מאשר החיים.

גם מי שמלקה את עצמו, הוא עושה את זה רק בגלל שזה גורם לו להרגיש טוב עם עצמו = אהבה עצמית.

כך שהאדם מטבעו אוהב את עצמו.

כאשר ילד נולד הוא אוהב את עצמו ללא תנאי. הוא פשוט אוהב את עצמו ללא סיבה.

האושר והאהבה העצמית שאינה תלויה בדבר, היא תכונה מולדת (ראה כאן).

אלא מה ? איך זה נעלם ?

המאורעות השונים של החיים, גורמים למחשבה של האדם להשתבש ולמצוא סיבות למה לא לאהוב את עצמו באהבה בלתי תלויה.

ויש כאן 2 תהליכים שמתרחשים במקביל.

1 – האדם מתרגל לאהוב את עצמו בגלל דברים חיצוניים.

2 – האדם מוצא סיבות למה לא לאהוב את עצמו.

2 הדברים האלו גורמים לאדם לאבד את האהבה העצמית שטבועה בו מטבע מהותו.

כדי להגיע אל האהבה העצמית הזאת, צריך פשוט לחזור לנקודת ההתחלה.

לחזור לנקודת ההתחלה = לחשוב בצורה פשוטה כמו ילד קטן שאינו מתוסבך מהחיים.

האהבה העצמית שאינה תלויה בדבר כבר מוטמעת באדם עצמו. על האדם רק לחזור אליה.

ילד קטן = חוסר רגשות אשמה = אהבה עצמית שאינה תלויה בדבר.

ואיך חוזרים לנקודת ההתחלה ?

תשובה: על ידי התבוננות פנימית של האדם על עצמו, בצורה שהתבארה כאן.

כאשר האדם מתבונן פנימה על עצמו ויודע על עצמו הכל = מבין את עצמו בשלמות, על ידי זה ההלקאה העצמית נעלמת ובמקומה חוזרת האהבה העצמית שכבר קיימת באדם עצמו מטבע מהותו.

כאשר האדם מבין את עצמו = מבין למה הוא רוצה את רצונותיו, למה הוא חושב את מחשבותיו, למה הוא בוחר את בחירותיו, על ידי זה הכעס העצמי נעלם, והאדם פתאום אוהב את עצמו בלי סיבה.

אין צורך בסיבה כדי לאהוב את עצמך.

לאהוב את עצמך, כי ככה, בלי סיבה, כמו שילד אוהב את עצמו.

האדם רק צריך לדעת את האמת הטובה על עצמו.

כאשר האדם יודע את האמת הטובה על עצמו = אהבה עצמית אמיתית ואין סופית שאינה תלויה בדבר כלשהו.

ונקודה נוספת למחשבה:

כל מה שקשור לאהבה עצמית, נכון גם לגבי אהבת המציאות כפי שהיא וכולי

אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד בעניין אהבה שאינה תלויה בדבר
 
http://www.eip.co.il/?key=167 - אהבה. מהי אהבה אמיתית באמת ? ואיך להגיע אליה ?
 
מבואר בו גם עניין של ואהבת לרעך כמוך ממש, על ידי זה שהאדם נכלל בא"ס לגמרי, ויש לו ענווה אמיתית, על ידי זה הוא זוכה לאהבה אמיתית
 
****
 

אהבה. זוגיות. אהבה אמיתית. מהי אהבה אמיתית באמת ? ואיך להגיע אליה ?

אהבה אמיתית = אהבת העצמי.

לאהוב מישהו באמת = לאהוב את השני כמו שאתה אוהב את עצמך ממש ללא שום הבדל.

אהבה לא אמיתית = אהבה של האדם את עצמו יותר מאשר את הצד השני.

אהבה לא אמיתית שורשה באגו של האדם.

אהבה אמיתית שורשה בביטול האגו של האדם.

כל זמן שיש לאדם אגו, כל האהבה שלו תמיד תהיה לא אמיתית.

האגו אוהב רק את עצמו.

האגו הוא מה שמבדיל אדם אחד מאדם אחר.

כאשר האגו אוהב מישהו, זה רק בגלל שזה נותן משהו לאגו.

האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. עושה לו טוב = עושה טוב לאגו.

אם יש לאדם אגו, לא משנה כמה הוא יאמר שהוא אוהב את השני, הוא בעצם אוהב רק את עצמו.

הוא אוהב את מי שגורם לו לאהוב את עצמו.

כאשר יש לאדם אגו, האהבה שלו היא תלויה בדבר.

באיזה דבר האהבה תלויה ?

בעד כמה הדבר מספק את הצרכים הרגשיים של האגו של האדם.

האגו אוהב את עצמו ולכן הוא אוהב את מה שמספק לו את הצרכים הרגשיים.

כאשר הדבר מפסיק לספק את הצרכים הרגשיים של האדם, האהבה דועכת ומתבטלת.

לעומת זאת קיימת אהבה אמיתית שאינה תלויה בדבר.

האהבה הזאת אפשרית רק כאשר אין לאדם האוהב אגו.

כאשר אין לאדם אגו, הרי שהוא מרגיש אחדות עם כל אחד אחר.

ביטול האגו = להרגיש אחדות מלאה עם כל דבר.

כאשר אין לאדם אגו, רק אז הוא אוהב את מי שהוא באמת = המציאות.

מצד האמת, האגו של האדם אינו נפרד מהמציאות.

כאשר האדם אומר "אני", מצד האמת הפירוש הוא: המציאות.

המציאות היא זו שמהווה את האגו / "אני" של האדם.

כאשר האדם מבין את האמת שהוא עצמו אחד מוחלט עם המהות של המציאות, באותו הרגע הוא מרגיש אחדות עם כל דבר.

רק האחדות הזאת מאפשרת לאהוב באמת.

האחדות אינה תלויה בדבר. היא נובעת מצד המהות של המציאות.

סיכום:

כאשר האדם מרגיש באמת אחד עם המציאות = מרגיש אחדות עם כל דבר = אהבה אמיתית לכל דבר.

כאשר האדם מבין שה"אני" שלו זאת מהותה של המציאות, ממילא אין הבדל בין האדם לבין שום דבר אחר ואז יש אהבה אמיתית.

איך להגיע לזה ?

על ידי התבוננות על השורש והמהות של כל דבר.

כאשר האדם מגיע אל השורש, בסופו של דבר הוא מבין שהכל אחד = אחדות = זוגיות מושלמת של האדם עם המציאות = אהבה אמיתית באמת.

אליעד כהן
מנהל הפורום

ואהבת אמת תלויה במידת האמת. ואהבת אמת היא בבחינת לפני הבריאה. וכדי לזכות לבחינת לפני הבריאה, לשם כך צריך את מידת האמת כמבואר.
 
ומצו"ב עוד מאמר בעניין הנ"ל
http://www.eip.co.il/?key=418 - אהבה. איך לגרום למישהו לאהוב אותך / להתאהב בך ?
 

אהבה. זוגיות. אמת. שקר. מערכות יחסים.

איך לגרום למישהו לאהוב אותך ? איך לגרום למישהו להתאהב בך ? ואיך לגרום למישהו לרצות אותך ?

איך לגרום למישהו לא לשקר לך ? איך לגרום למישהו לומר לך את כל האמת ורק את האמת ?

תשובה:

קיימת רק דרך אחת לגרום למישהו אחר לאהוב אותך באמת.

איך ?

על ידי זה שתגרום לאדם האחר לאהוב את עצמו יותר.

הסבר:

כל אדם מחפש אהבה. אדם רוצה לאהוב את עצמו. אדם אוהב כי אהבה גורמת לו לאהוב את עצמו.

אנשים אוהבים לאהוב את עצמם.

ברגע שמישהו גורם לאדם לאהוב את עצמו יותר, אוטומאטית האדם נקשר למי שגורם לו לאהוב את עצמו יותר.

זה לא ממש תלוי באדם. האדם תמיד יקשר למי שגורם לו לאהוב את עצמו באמת.

ולכן, אם תגרום למישהו לאהוב את עצמו באמת, הוא יאהב גם אותך באמת ובשלמות.

ונחדד את העניין:

לגרום למישהו לאהוב את עצמו באמת, היינו לאהוב את עצמו ללא שום סיבה !

אם האדם אוהב את עצמו בגלל סיבות, הרי שהוא לא מספיק אוהב את עצמו.

לגרום למישהו לאהוב את עצמו בגלל סיבות כלשהן, זה בעצם לגרום לו לא לאהוב את עצמו באמת.

כדי לגרום למישהו לאהוב אותך ולהתאהב בך, עליך לגרום לו לאהוב את עצמו בלי סיבה.

אדם שגורם למישהו אחר לאהוב אותו בגלל סיבה כלשהי, הוא בעצם גורם לאדם השני לא לאהוב את עצמו באמת, וזה יוצר אוטומאטית רצון להתרחק מהאדם השני.

כאשר גורמים למישהו לאהוב את עצמו בגלל סיבות, זה גורם לו בתוך תוכו בתת מודע להרגיש *רע* עם עצמו. וזה גורם לו לרצות אפילו לשנוא ולהתרחק מהאדם שמשפיע עליו אהבה מזויפת.

אדם רוצה לאהוב את עצמו באמת, דהיינו בלי סיבה.

כאשר גורמים לאדם לאהוב את עצמו עם סיבה, זה גורם לו להרגיש רע, גם אם זה נראה אחרת, ואז זה יוצר את מה שנראה ככפיות טובה, או כרעה תחת טובה וכיו"ב.

לעומת זאת, אם גורמים למישהו לאהוב את עצמו באמת בלי סיבה, בסופו של דבר הוא ירגיש אהבה אמיתית כלפי זה שגרם לו לאהוב את עצמו באמת, כי זה מה שהאדם רוצה יותר מכל.

איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו ללא סיבה ?

תשובה:

על ידי זה שאוהבים אותו בלי סיבה.

כאשר אוהבים מישהו באמת בלי סיבה, ולא רק כלפי חוץ, על ידי זה בסופו של דבר גורמים לו לאהוב את עצמו בלי סיבה.

איך לאהוב מישהו בלי סיבה ?

תשובה:

על ידי זה שהאדם אוהב את *עצמו* בלי סיבה !

רק אדם שאוהב את עצמו ללא סיבה, רק הוא מסוגל לאהוב גם אדם אחר בלי סיבה, ורק הוא מסוגל לגרום גם לאדם אחר לאהוב את עצמו בלי סיבה... מה שיגרום בסופו של דבר לאדם השני להתאהב בזה שגרם לו לאהוב את עצמו ללא סיבה.

ובאותו עניין:

כדי לגרום למישהו לא לשקר לך ולומר לך את כל האמת כפי שהיא ללא שום שינוי, לשם כך עליך לאהוב אותו ללא סיבה.

אדם משקר רק משום שהוא מפחד לומר את האמת.

פחד יוצר שקר. אדם מפחד שאם הוא יאמר את האמת שזה יגרום לו להרגיש רע.

רק כאשר האדם מרגיש בטוח ב 100% שיאהבו אותו ללא סיבה, רק אז נעלמת אצלו הסיבה לשקר ורק אז הוא אומר את כל האמת.

האדם מטבעו רוצה לומר את האמת ולא לחיות עם שקר בליבו.

האמת היא טובה. כדי לשקר צריך להתאמץ. השקר יוצר מאמץ נפשי מאוד גדול. האדם רוצה את האמת יותר מכל.

האדם רוצה להיות מי שהוא בלי להסתיר את עצמו. אך הוא מפחד שלא יקבלו אותו ולכן הוא משקר.

ולכן, רק כאשר אוהבים מישהו ללא סיבה וללא תנאי, ורק כאשר גם הצד השני מבין שאוהבים אותו ללא תנאי, רק אז יש לו את האומץ לספר את האמת כפי שהיא.

אדם משקר לפעמים גם לעצמו, משום שהוא מפחד שאם הוא יגיד לעצמו את האמת, זה יגרום לו להרגיש לא טוב.

האדם מפחד לחשוב על דברים מסוימים, כי נדמה לו שזה יגרום לו לא לאהוב את עצמו...

ולכן, רק אהבה עצמית אמיתית ללא שום תנאי, רק היא המפתח לכך שהאדם יגיע אל האמת של עצמו.

לסיכום:

אהוב את עצמך באמת. אהוב גם את חברך באמת. גרום לו לאהוב את עצמו באמת. ואז הוא יאהב גם אותך באמת.

חידוש
מתקדם

ראה , אש , ר"ת , אהבה שבדעת,
תורה נא , ח.א  ליקוטי מהרן.  אמר רבי עקיבא. סוף התורה.
ניסיתי פעם להביא קבוצה שהיתה לי לאור הזה של , להיות השם יתברך עצמו. והאמת הראשונה שיצאה להם מהפה היתה. אי אפשר לנו כי אתה עני ואנחנו עשירים , אנחנו לא מוכנים לתת לך כסף.
ראה דוגמה ." אנוכי אל קנא .   ק=100.   א { שותק}=0 . והממוצע בניהם הוא 50.
והוא בסוד שיר המעלות לדויד.  נרמז בסוד . מגן אברהם.
מגן, ר"ת , מוצק { 0 מעלות קרח }. גז {100 מעלות אדים }.  נוזל { 50 מעלות }. יציאת מצרים.
והוא קריאת שמע ישראל אחד. שהוא הממוצע בין שני הפכים, עשיר ועני, והוא פגם הברית.
יש בלבול בברסלב כי אחרי שרבינו אמר, להביא לכם רפואה כבר קשה אז אכתוב לכם סיפורי מעשיות. ראה מבעל תפילה שאמרו בסוף. "אלמלא התפזרנו רק כדי לרפא את זו המדינה של העשירות גם היה שוה.
רבינו זה קיבוץ כמו שחיים בקיבוץ.  חדר אוכל משותף ואין כסף כולם שוים , וכל השאר סיפורים,.
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 29_03_2024 השעה 00:26:32