ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

שצריך דוקא לבקש גדולות


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: שצריך דוקא לבקש גדולות
ועוד בעניין הזה
 
http://www.eip.co.il/?key=119 - שאפתנות. מהי מהותה ?
 

שאפתנות. שאיפות = רצונות. אדם שאפתן = אדם שיש לו רצונות שנחשבים לגדולים.

מהותה של השאפתנות, היא הרצון של האדם לחוות שלמות ולהתקרב אל השלמות.

אם אדם אינו שאפתן, הוא לעולם לא יוכל להגיע אל השלמות.

שאפתנות, תעוזה, אומץ, ביטחון עצמי, אמונה עצמית וכולי, הן תכונות נדרשות כדי להגיע אל השלמות.

רק אדם שאפתן מסוגל לא להתפשר על בינוניות אלא להגיע אל השלמות.

מצד שני, השאפתנות גם מפריעה לאדם להנות מהטוב שיש במציאות בכל רגע.

השאפתנות גורמת לאדם לרצות כל הזמן משהו אחר שנראה כטוב יותר.

השאפתנות גורמת לאדם לא להנות ממה שיש לו.

השאפתנות גורמת לאדם להרגיש תחושה של חסר ולא משנה מה יהיה לו.

גם אם יהיה לאדם את כל מה שהוא רוצה באמת, גם אז הוא ירגיש חסר.

הוא יהיה חסר את המצב של לא להיות חסר כלל.

בכל מקרה, לשאפתנות יש גם צד שמפריע לאדם להיות מאושר.

אז מה עושים ?

תשובה: הופכים את השאפתנות לאמיתית.

פירוש:

על האדם לאמת ולראות כי השאיפות שלו אכן ראויות.

על האדם לשאול את עצמו האם הוא באמת צריך לשאוף ולרצות את מה שהוא רוצה ?

מדוע הוא שואף ורוצה את מה שהוא רוצה ? מה זה שונה מהותית ממה שכבר יש לו כרגע ?

על האדם לוודא כי השאיפות שלו אכן אמיתיות וטובות.

כאשר השאפות הן אמיתיות, על האדם לשאוף אל הטוב ביותר = השלמות המוחלטת של תחושת האושר הפנימי של האדם.

אך כאשר השאפתנות היא מיותרת, פשוט מוותרים עליה כי אין בה צורך.

לסיכום:

אין טוב יותר מאשר שאפתנות ושאיפות אמיתיות וטובות שמובילות את האדם אל השלמות האמיתית.

אליעד כהן
מנהל הפורום

בעניין לחפש גדולות דייקא, מצו"ב מאמר
http://www.eip.co.il/?key=130 - אגדות. איך לחיות טוב יותר מאשר בכל האגדות במציאות האמיתית ?
 
בעניין שצריך לחשוב על התכלית הסופית, ושצריך לחפש גדולות דייקא, וגם שארץ ישראל שלמות האמונה היא כולה ניסים בחינת אגדות ועולם הפלאות וכולי
 
****
 

אם תרצו אין זו אגדה. איך לחיות יותר טוב מאשר בכל האגדות במציאות האמיתית ?

לפעמים נדמה לאדם כאילו אגדות קיימות רק באגדות, וכי לא ממש קל להגיע לחיים של האגדות.

האמת היא שהאגדה של כל האגדות היא המציאות. המציאות טובה יותר מאשר כל האגדות כולן.

ראשית יש להבהיר, כי הסיבה היחידה שנדמה לאדם שהחיים באגדה טובים יותר מאשר החיים במציאות, היא אך ורק משום שהחיים באגדה אינם כ"כ שכיחים במציאות.

הדבר היחיד שלא מסופר באגדות, הוא מה קרה אחרי שהאגדה התגשמה. האם אז נמצא האושר המיוחל ? האם אז הפסיקו גיבורי האגדה לחפש אגדות נוספות ?

בשורה התחתונה, גם אם כל האגדות כולן היו מתגשמות, הרי שהחיים לא היו טובים יותר או פחות. הם היו שונים, אך לא טובים יותר או פחות. כך שלחשוב שהאגדות טובות יותר מאשר המציאות כרגע, זו עצמה אגדה.

יחד עם זאת, האמת היא, שהתחושה הטובה שמשרות האגדות על האדם, התחושה של השלמות ושל הטוב האמיתי באמת, זה עצמו כבר קיים במציאות.

הסיבה היחידה שהאדם לא חי חיים טובים באמת כמו באגדה הטובה ביותר שהיא המציאות, היא אך ורק משום צורת המחשבה האישית והסובייקטיבית שלו.

נחדד ונאמר, כי גם אם כל בני האדם חושבים בצורה כלשהי, זה עדיין לא הופך את צורת המחשבה שלהם לאובייקטיבית ולאמיתית. עדיין ביחס למה שהמציאות באמת, החשיבה של האדם היא תמיד סובייקטיבית גם אם כולם חושבים כך.

האושר האמיתי מגיע כאשר קיימת הבנה אמיתית. אם האדם היה יודע את האמת מדוע באמת המציאות היא כפי שהיא ולא אחרת, הרי שהוא היה מאושר בכל רגע מחדש.

הסיבה היחידה שמרחיקה את האדם מחיי אגדה שהם הבנה אמיתית של המציאות, אלו הנחות היסוד שלו וצורת המחשבה המצומצמת שלו לגבי המציאות עצמה.

לדוגמא: כל זמן שהאדם אינו מבין מהי מהות ה"אני" והתודעה שלו, כיצד בדיוק הוא מצפה להבין כיצד התודעה שלו תוכל לחוות שלמות ?!

ידיעה אמיתית = הבנה מושלמת ללא ספק כלשהו את הדבר.

כל זמן שהאדם אינו מבין בשלמות מה הוא באמת רוצה, מדוע הוא בכלל רוצה, ולמה באמת הוא עושה כל פעולה ופעולה בחייו, הרי שבאמת במצב כזה החיים של האדם טובים רק כמו באגדות אך לא במציאות האמיתית.

יחד עם זאת, כאשר האדם יושב עם עצמו וחוקר את כל הנחות היסוד שלו לגבי המציאות, את כל צורת החשיבה שלו, כאשר האדם מפסיק להניח דברים בלי לאמת אותם, כאשר האדם לא מקבל שום דבר כמובן מאליו אלא בודק כל דבר עד להבנה מלאה שלו, על ידי זה נוצרת הבנה אמיתית של המציאות, ועל ידי זה האדם מגלה שהאגדה הטובה ביותר באמת היא המציאות כפי שהיא כרגע.

כדי להגשים את כל החלומות, על האדם להרשות לעצמו לחלום, לא להתפשר ולחפש את השלמות האמיתית.

אל תתפשר על כמעט שלמות, אל תתפשר על כמעט הבנה מלאה, אל תתפשר על חלום שעדיין אתה מתאמץ בו, אל תתפשר על כלום. תחשוב על השלמות, על הדבר המושלם ביותר אותו אתה יכול לדמיין.

נסה לדמיין מציאות מושלמת. נסה לחוות אותה. נסה להבין האם היא אכן מושלמת באמת בשלמות שאין שלמות אחריה.

אם גם כאשר המציאות מושלמת עדיין האדם ממשיך להתאמץ ולהרגיש חסר כלשהו, הרי שהמציאות אינה מושלמת באמת.

אל תתפשר על כמעט, לך על הגדול ביותר.

בסופו של התהליך כאשר תבין מהי שלמות אמיתית, תגלה שהמציאות אכן כבר כזו בכל רגע ורגע.

הכל תלוי בעד כמה עמוק תחקור את המהות של האירועים השונים וכולי.

אליעד כהן
מנהל הפורום

בעניין של לחפש גדולות ולא להסתפק במועט, מצו"ב מאמר
 
http://www.eip.co.il/?key=183 - הסתפקות במועט. למה *לא* להסתפק במועט ?
 

הסתפקות במועט. מי מסתפק במועט ? תשובה: מי שאינו יודע את השלמות.

על האדם לדעת לא להסתפק במועט. על האדם לחפש את הטוב ביותר ואת המושלם ביותר.

השלמות קיימת ואפשר להגיע אליה.

לא רק שאפשר להגיע אליה, אלא שהיא כבר קיימת.

המציאות כבר מושלמת, רק צריך להבין את ההיגיון הטוב והמושלם של המציאות, ולחוות את השלמות שכבר קיימת.

על האדם לחפש את השלמות ולהגיע אליה.

איך לחפש את השלמות ?

על ידי שחוקרים את השורש של החסרונות.

פירוש:

שלמות = אין חסר.

רצון = חסר >< שלמות.

על האדם לחקור את השורש של תחושת החסר = על האדם להבין מהיכן נובעת תחושת החסר.

רק אחרי שהאדם מבין, מהיכן נובעים כל החסרונות כולם, רק אז הוא מסוגל להבין מהי השלמות.

לכל החסרונות כולם יש שורש אחד.

על האדם לאתר את השורש של כל החסרונות כולם, כדי להבין מהי השלמות.

השלמות = אין חסר.

לאחר שהאדם מבין מהי השלמות, עכשיו עליו להרגיש אותה.

איך ?

על ידי זה שחוקרים את השורש הראשון של החסרונות אל מול האמת.

פירוש:

לוקחים את השורש של החסרונות ומנסים לעקור אותו.

לוקחים את הגורם שאחראי לשורש החסרונות, ומנסים לבדוק האם הוא אמיתי בכלל.

איך מנסים לעקור מהשורש ?

תשובה:

על ידי זה ששואלים אולי ההפך הוא הנכון ?!

האמת אינה מפחדת משאלות, כי היא תישאר בכל מצב.

השקר מת מפחד משאלות. כי השאלות הורגות אותו.

שאלת אולי ההפך הוא הנכון, מכה ישר בשורש של השקר.

בכל מקרה, חוקרים את השורש של החיסרון עם השאלה, אולי ההפך הוא הנכון.

כאשר האמת מתגלה, הכל מתהפך לטובה = השלמות מתגלה = טוב אמיתי.

אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד בעניין לחפש את הרבי הגדול ביותר, מצו"ב מאמר
http://www.eip.co.il/?key=128 - מאמן אישי. רופא. איך לבחור ?

מאמן אישי = הצדיק. המתאמן = התלמיד.
 
****
 
אימון אישי. יעוץ. קאוצינג. רופא. איך לבחור ?

על האדם לדעת כי עליו לנסות תמיד להגיע אל המאמן האישי הטוב ביותר שאותו הוא יכול למצוא.

אסור לאדם להתפשר על מאמן אישי בינוני, גם לא לתקופה זמנית.

על האדם לחפש תמיד את הטוב ביותר עד כמה שידו משגת.

מאמן אישי הוא כמו רופא.

הרופא מרפא את הגוף, האימון האישי אמור לעזור לאדם לרפואת הנפש.

כאשר האדם חולה במחלה קשה וסופנית, הוא מחפש את הרופא הגדול ביותר.

ככל שהחולה מודע יותר למצבו הקשה יותר, כך הוא צריך ללכת אל הרופא הגדול ביותר.

כך גם בנושא של אימון אישי.

ככל שהאדם מבין טוב יותר עד כמה הוא מסובך עם עצמו, כך הוא צריך למצוא את המאמן האישי הטוב ביותר.

המאמן האישי הטוב ביותר, אמור להיות מסוגל להבין את כל צורות המחשבה הקיימות (ראה כאן).

המאמן האישי הטוב ביותר אמור לדעת מיד את השורש האמיתי שבגללה הבעיה של האדם קיימת.

המאמן האישי הטוב ביותר אמור להיות מסוגל להסביר לאדם במגוון דרכים שונות את השורש של הרעיון שעומד מאחורי צורת החשיבה הנכונה.

המאמן האישי הטוב ביותר מסוגל להסביר את הרעיון המסובך ביותר בצורה הפשוטה ביותר.

לסיכום:

ככל שהאדם מבין טוב יותר עד כמה הוא רחוק מהשלמות, כך עליו למצוא את המאמן האישי / הרופא / היועץ הטוב ביותר וללמוד ממנו.

חשוב גם לזכור:

כי כל התשובות לכל השאלות בעולם, כבר נמצאות בתוך האדם עצמו.

כך שאם אינך מוצא מאמן אישי טוב, חפש את האמת שבתוכך, והכל יסתדר מעצמו.

אליעד כהן
מנהל הפורום

בעניין לחפש את הרבי הגדול ביותר, מצו"ב מאמר
http://www.eip.co.il/?key=27 - אימון אישי. למה חשוב לחפש את המאמן האישי החכם ביותר ?
 
שורש העניין הוא התורה מישרא דסכינא הנ"ל ועוד.
 
מאמן אישי = הצדיק. המתאמן = התלמיד.
 
****
 
אימון אישי. קאוצינג. יעוץ. מדוע חשוב לחפש את המאמן האישי והיועץ החכם ביותר האפשרי ?

אימון אישי אמור לגרום לאדם המתאמן להיות מסוגל להבין את עצמו טוב יותר.

אימון אישי אמור להיות מסוגל לגרום לפריצת דרך מחשבתית אצל המתאמן.

אימון אישי בד"כ כרוך בשינוי מחשבתי של זה שמתאמן.

אימון מחשבתי אמור לגלות למתאמן שיטת וצורת מחשבה חדשה שבאפשרותו להשתמש בה.

לשם כך, צריך למצוא את המאמן האישי הטוב ביותר והחכם ביותר שבאפשרותו של האדם למצוא.

על האדם לדעת, כי כדי לשנות את צורת המחשבה של מישהו, לשם כך נדרשת חוכמה רבה.

ככל שהמאמן האישי חכם יותר, כך הוא מסוגל לגרום למאומן להבין את צורת המחשבה הנכונה טוב יותר.

לכל צורת מחשבה יש שורש.

לכל תפיסת חיים יש שורש.

לכל דפוס התנהגות יש שורש מחשבתי.

מאמן אישי חכם, הוא זה שמבין טוב יותר את השורש של צורת המחשבה הנכונה.

ככל שהמאמן האישי מבין טוב יותר את השורש של צורת המחשבה הנכונה, כך הוא מסוגל להלביש אותו ביותר צורות שונות ולגרום למתאמן להבין את צורת המחשבה הנכונה.

לדוגמא: כאשר המאמן האישי יודע את השורש שגורם לכך שחשיבה חיובית היא טובה, באפשרותו של המאמן האישי להלביש עבור המתאמן את הרעיון של החשיבה החיובית ביותר צורות שונות.

כאשר המאמן האישי אינו מבין לעומק את השורש של דפוס החשיבה הנכון, במקרה כזה יהיה קשה לו לגרום למתאמן להבין ולהטמיע בתוכו את דפוס החשיבה הנכון.

ככל שהמאמן האישי פחות מבין את השורש של מה שהוא אומר, כך הוא פחות מסוגל להעביר בצורות שונות את אותו הרעיון.

מאמן אישי טוב, הוא זה שמבין את השורש של צורת החשיבה הנכונה.

מאמן אישי טוב, מבין את השורש של כל צורות החשיבה הנכונות.

מאמן אישי טוב מסוגל להסביר לכל אדם את ההיגיון שיש בכל צורת חשיבה כלשהי.

מאמן אישי טוב, מבין את השורש של צורת המחשבה הנכונה, וגם את השורש של השורש וכולי.

ככל שהמאמן האישי מבין טוב יותר את השורש, כך הוא מסוגל להסביר את הדבר הגדול ביותר, בצורה הפשוטה ביותר.

אם האדם מקבל יעוץ / אימון אישי ממישהו ואינו מבין מה מדברים אליו, הרבה פעמים זה בגלל שהמאמן האישי לא באמת מבין את מה שהוא עצמו מנסה להסביר.

כאשר המאמן האישי אינו מבין את השורש והמהות של הרעיון, אלא רק את הצורה החיצונית של הרעיון, במקרה כזה הוא אינו יכול להעביר את הרעיון בצורות שונות. מאחר שהוא מכיר רק את הצורה הסופית, ולא את השורש הפנימי שלה.

לסיכום:

חפש את המאמן האישי החכם ביותר.

ככל שהמאמן האישי חכם יותר, כך האדם אמור להיות מסוגל להבין את המאמן האישי טוב יותר.

מאמן אישי טוב = מסוגל לגרום לאדם להבין דברים מסובכים בצורה פשוטה.

אליעד כהן
מנהל הפורום

http://breslev.eip.co.il/?key=2207 - שיחות הר"ן - אות נא
 
הָעוֹלָם אוֹמְרִים שֶׁאֵין צָרִיךְ לְבַקֵּשׁ גְּדוֹלוֹת
וַאֲנִי אוֹמֵר שֶׁצָּרִיךְ דַּוְקָא לְבַקֵּשׁ גְּדוֹלוֹת
לְבַקֵּשׁ וּלְחַפֵּשׂ אַחַר הַצַּדִּיק הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר דַּוְקָא
וּכְבָר מְבאָר מִזֶּה בַּסְּפָרִים
שֶׁצָּרִיךְ לְחַפֵּשׂ דַּיְקָא אַחַר הַצַּדִּיק וְהָרַבִּי הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר
 
וכיו"ב מובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=172 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ל - מֵישְׁרָא דְּסַכִּינָא
 
וְצָרִיךְ כָּל אֶחָד לְבַקֵּשׁ מְאד מְלַמֵּד הָגוּן כָּזֶה
שֶׁיּוּכַל לְהַסְבִּיר וּלְהָבִין אוֹתוֹ שֵׂכֶל עֶלְיוֹן וְגָדוֹל כָּזֶה
דְּהַיְנוּ הַשָּׂגוֹת אֱלקוּת
כִּי צָרִיךְ לָזֶה רַבִּי גָּדוֹל מְאד מְאד
שֶׁיּוּכַל לְהַסְבִּיר שֵׂכֶל גָּדוֹל כָּזֶה
עַל יְדֵי הַשֵּׂכֶל הַתַּחְתּוֹן כַּנַּ"ל
כְּדֵי שֶׁיּוּכְלוּ הַקְּטַנִּים לַהֲבִינוֹ
וְכָל מַה שֶּׁהוּא קָטָן בְּיוֹתֵר
וּמְרֻחָק בְּיוֹתֵר מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
הוּא צָרִיךְ רַבִּי גָּדוֹל בְּיוֹתֵר
כְּמוֹ שֶׁמָּצִינוּ בְּעֵת שֶׁהָיוּ יִשְׂרָאֵל בְּמַדְרֵגָה קְטַנָּה מְאד
דְּהַיְנוּ בְּמִצְרַיִם, שֶׁהָיוּ מְשֻׁקָּעִים בְּמ"ט שַׁעֲרֵי טֻמְאָה
הָיוּ צְרִיכִים רַבִּי גָּדוֹל וּמְלַמֵּד גָּדוֹל וְנוֹרָא מְאד
דְּהַיְנוּ משֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם
כִּי כָּל מַה שֶׁהוּא קָטָן וּמְרֻחָק בְּיוֹתֵר
צָרִיךְ מְלַמֵּד גָּדוֹל בְּיוֹתֵר
שֶׁיִּהְיֶה אֻמָּן כָּזֶה
שֶׁיּוּכַל לְהַלְבִּישׁ שֵׂכֶל עֶלְיוֹן כָּזֶה
דְּהַיְנוּ הַשָּׂגָתוֹ יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ
לְקָטָן וּמְרֻחָק כְּמוֹתוֹ
כִּי כָּל מַה שֶּׁהַחוֹלֶה נֶחֱלֶה בְּיוֹתֵר
צָרִיךְ רוֹפֵא גָּדוֹל בְּיוֹתֵר
עַל כֵּן אֵין לְהָאָדָם לוֹמַר
דַּי לִי אִם אֶהְיֶה מְקרָב אֵצֶל אִישׁ נִכְבָּד וִירֵא ה'
אַף, שֶׁאֵינוֹ מֻפְלָג בְּמַעֲלָה
כִּי הַלְוַאי שֶׁאֶהְיֶה מִקּדֶם כָּמהוּ
אַל יאמַר כֵּן
כִּי אַדְּרַבָּא
כְּפִי מַה שֶּׁיֵּדַע אֱנָשׁ בְּנַפְשֵׁהּ גּדֶל פְּחִיתוּתוֹ
וְגדֶל רִחוּקוֹ שֶׁנִּרְחַק מְאד מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
כָּל אֶחָד וְאֶחָד כְּפִי מַה שֶּׁיּוֹדֵעַ בְּנַפְשׁוֹ
וּכְמוֹ כֵן כָּל מַה שֶּׁיּוֹדֵעַ בְּעַצְמוֹ שֶׁהוּא מְרֻחָק בְּיוֹתֵר
צָרִיךְ לְבַקֵּשׁ לְנַפְשׁוֹ רוֹפֵא גָּדוֹל מְאד מְאד
הַגָּדוֹל בְּמַעֲלָה בְּיוֹתֵר
דְּהַיְנוּ שֶׁיַּחֲזִיר וִיבַקֵּשׁ תָּמִיד
לִזְכּוֹת לְהִתְקָרֵב לְהָרַבִּי הַגָּדוֹל מְאד מְאד כַּנַּ"ל
כִּי כָּל מַה שֶּׁהוּא קָטָן בְּיוֹתֵר
צָרִיךְ מְלַמֵּד גָּדוֹל בְּיוֹתֵר כַּנַּ"ל
 
****
 
והפשט מובן. אך שורש העניין הוא כי על האדם לשאוף להכלל בא"ס לגמרי, ולהתקרב לצדיק האמת הגדול במעלה, היינו אל השי"ת עצמו, שהוא הצדיק האמת באמת.
 
כי הצדיק האמת הגדול במעלה הוא רק השי"ת, כמובאר כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=94 - מיהו הצדיק האמת של הדור הזה ?
 
כמו כן על האדם לזכות לקיים את המצוות כמו השי"ת עצמו, כמבואר כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=64 - בעניין קיום המצוות של הצדיק האמת
 

 
העולם אומרים שאין צריך לבקש גדולות
ואני אומר שצריך דוקא לבקש גדולות
לבקש ולחפש אחר הצדיק הגדול ביותר דוקא
וכבר מבאר מזה בספרים
שצריך לחפש דיקא אחר הצדיק והרבי הגדול ביותר
וכיו"ב מובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=172 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ל - מישרא דסכינא
וצריך כל אחד לבקש מאד מלמד הגון כזה
שיוכל להסביר ולהבין אותו שכל עליון וגדול כזה
דהינו השגות אלקות
כי צריך לזה רבי גדול מאד מאד
שיוכל להסביר שכל גדול כזה
על ידי השכל התחתון כנ"ל
כדי שיוכלו הקטנים להבינו
וכל מה שהוא קטן ביותר
ומרחק ביותר מהשם יתברך
הוא צריך רבי גדול ביותר
כמו שמצינו בעת שהיו ישראל במדרגה קטנה מאד
דהינו במצרים, שהיו משקעים במ"ט שערי טמאה
היו צריכים רבי גדול ומלמד גדול ונורא מאד
דהינו משה רבנו, עליו השלום
כי כל מה שהוא קטן ומרחק ביותר
צריך מלמד גדול ביותר
שיהיה אמן כזה
שיוכל להלביש שכל עליון כזה
דהינו השגתו יתברך שמו
לקטן ומרחק כמותו
כי כל מה שהחולה נחלה ביותר
צריך רופא גדול ביותר
על כן אין להאדם לומר
די לי אם אהיה מקרב אצל איש נכבד וירא ה'
אף, שאינו מפלג במעלה
כי הלואי שאהיה מקדם כמהו
אל יאמר כן
כי אדרבא
כפי מה שידע אנש בנפשה גדל פחיתותו
וגדל רחוקו שנרחק מאד מהשם יתברך
כל אחד ואחד כפי מה שיודע בנפשו
וכמו כן כל מה שיודע בעצמו שהוא מרחק ביותר
צריך לבקש לנפשו רופא גדול מאד מאד
הגדול במעלה ביותר
דהינו שיחזיר ויבקש תמיד
לזכות להתקרב להרבי הגדול מאד מאד כנ"ל
כי כל מה שהוא קטן ביותר
צריך מלמד גדול ביותר כנ"ל
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 28_03_2024 השעה 13:25:26