ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

בגדים - חשוב או לא חשוב?


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: בגדים - חשוב או לא חשוב?

בסיפור על הבעל תפילה מובא http://breslev.eip.co.il/?key=59

"וְעַל בְּגָדִים לא הָיָה מַקְפִּיד כְּלָל"

מצד שני כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=171 רבי נחמן מברסלב מדבר הרבה על פגם הבגדים, ושהבגדים נוקמים באדם.

אז בגדים זה חשוב או לא ? מהו סוד העניין ?

וכמובן, בגדים זה הרי עניין חיצוני לגמרי, אז מדוע בכלל שהם יהיו חשובים ?

טיפ ורמז: כאן http://breslev.eip.co.il/?ftxt=%D7%91%D7%92%D7%93%D7%99%D7%9D&cid=150
אפשר לראות את כל המקומות בליקוטי מוהרן שרבי נחמן מברסלב מדבר על בגדים

רמז נוסף לתשובה עצמה: התשובה נמצאת כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=69 במשל ונמשל של רבי נחמן מברסלב , על מה צריך לעשות כדי להציל בן אדם.

**********

עכשיו תחשבו קצת לבד ...

כי כאן כבר תראו דבר נפלא כאן:
http://www.eip.co.il/?key=144 שמסביר בעצם את כל הנ"ל, וגם עוד שיחות של רבי נחמן מברסלב בבת אחת.

וגם כאן: http://www.eip.co.il/?ftag=%D7%91%D7%92%D7%93%D7%99%D7%9D

*****

נא להוסיף את התוספות שלכם ... הארות / שאלות / תשובות ...

"ועל בגדים לא היה מקפיד כלל"

אליעד כהן
מנהל הפורום

תשובה:
עניין הבגדים מבאר אותו רבי נחמן מברסלב , לגבי זה שמי שרוצים להסתיר אותו מפני אוייבים, משנים לו את הבגדים.
ושם רבי נחמן מברסלב מסביר, כי הבגדים הם המקיפים השכליים שיש לאדם.
 
פירוש: האדם "לבוש" בשכל שלו. התובנות והשכל של האדם מלבישים אותו.
 
וככל שיש לאדם יותר שכל, כך חם לו יותר כפי שרבי נחמן מברסלב אומר ששלהבת הלב עולה מאליה תמיד, כאשר האדם משיג את השכל שהוא מעל הזמן, שזה יוצר חמימות בלב.
 
והבגדים האלו הם המקיפים של האין סוף. דהיינו שהאדם זוכה להשיג את האור אין סוף.
 
וכל זמן שהאדם אינו זוכה לשכל המקיף, אז בעצם יש לו פגם בבגדים, ואז קר לו, דהיינו שאז האדם מרגיש חסרונות / תאוות וכולי.
 
גם הבגדים של הבורא, הם בחינת העולם. כי העולם הוא הגוף של הבורא כידוע.
 
וכאשר האדם פוגם בבגדים, דהיינו האמונה של האדם היא אינה בשלמות מוחלטת, אז השכינה בגלות, בחינת פגם הבגדים, בחינת אדום ללבושך, בחינת דם נידה וכולי.
 
אך כאשר האדם מתקן את האמונה שלו בשלמות, אז הבגדים הם לבנים בשלמות, בחינת תיקון המחשבה בשלמות, בחינת גאולת השכינה, שאז היא מותרת לבעלה, ואז נעשה יחוד קוב"ה ושכינתה ...
 
והבעל תפילה על בגדים מכל סוג שהוא, לא היה מקפיד כלל. כי מי שמשיג את הפנימיות האמיתית, יודע שאין שום עניין להקפיד על הבגדים. כי כל הבגדים בעולם, הם כולם לבושים של האין סוף.
 
ולא משנה איזה בגדים ילבש האדם, העיקר זו הנקודה הפנימית שבו, שדרכה הוא מתקרב אל הבורא דרך כל הבגדים כולם.
 
כי מי שמקפיד על בגדים, זה נובע רק מכפירות ואפיקורסות, כי הוא לא רואה את הבורא בכל דבר, ולכן הוא מקפיד דווקא על בגד ספציפי.
 
אך הצדיק האמת שמשיג את הבורא גם בעשרה כתרי דמסאבותא, הוא דייקא אינו מקפיד על בגדים, כי גם בעשרה כתרי דמסאבותא, גם שם נמצא הבורא, רק ששם יש יותר לבושים.
 
וסתרי התורה דעתיקא סתימאה נמצאים כרגע בגלות בין הקליפות. והקליפות הם הבגדים של הפרי.
 
וכל זמן שהאדם לא זיכך את דעתו ולא העלה את המלכות לשורשה בשלמות, הרי שהוא עדיין נמצא בעמקי הקליפות והבגדים, והוא דייקא כן צריך להקפיד על הבגדים, דהיינו עליו לראות לזכך את הבגדים שלו. דהיינו לתקן את המקיפים שלו ולהשלים את דעתו.
 
אך מי שהוא צדיק אמת, הוא משיג את התכלית בכל דבר, ואפילו בענייני העולם הזה ממש. כי הוא לא נהנה מהגשמי, אלא רק מהאותיות שיש בכל דבר, דהיינו התגלות הרצונות והצמצומים של הבורא בבריאה.
 
כי הצדיק האמת זוכה להשיג את סוד הלבושים, דהיינו זוכה להשיג את התשובות לשאלות שבאות מהחלל הפנוי, שהן בחינת הלבושים של הבורא, בחינת הארבה שלבושה מינה וביה.
 
והצדיק הזה אינו מפחד מגופו, כי גם הגוף הוא בחינת הלבוש של הנשמה. והגוף מוריד את הנשמה ממדרגתה, רק אם האדם לא זיכך את גופו.
 
אך ברגע שהאדם מזכך את גופו שיהיה קדוש כמו הנשמה, זו בחינת תיקון הבגדים. ואז הוא יכול להנות גם מהנאות הגוף, ולא לפחד, כמו שאמר רבי נחמן מברסלב על "ויחד יתרו" ראה שם ...
 
גם, כל מדרגה נחשבת ללבוש ולבגד של המדרגה שמעליה. וגם השכינה היא בחינת בגד של הקב"ה. וגם הנשמה של האדם היא בחינת בגד וצמצום של הבורא.
 
וכאשר האדם מזכך את נשמתו בשלמות, דהיינו נכלל באין סוף לגמרי, זהו בחינת תיקון הבגדים בשלמות.
נקודה טובה
מתקדם

תובנה יפה ומעניינת, אבל יש קצת קושי כי הבעל-תפילה - לא הקפיד גם על הבגדים של אנשיו, ולא רק של עצמו ואילו רבינו הזהיר בפשטות לשמור על הבגדים בשלמות ובנקיות, וכן מסופר עליו עצמו שתמיד הבגדים שלו היו ללא רבב, ויש אף סיפור על אחת מבנותיו (אינני זוכר איזו מהן) שביום חתונתה הלכה בדרך לחתונה עם חברותיה, וכולן היו לבושות בבגדים נאים לכבוד החתונה ועברה על ידם עגלה שנכנסה בתוך שלולית והתיזה עליהם בוץ וכולן התלכלכו חוץ ממנה. כששאלו אותה איך יצאה נקייה, והרי בוודאי פגע בה בוץ, כי לא היתה רחוקה מהעגלה ואף על חברותיה הרחוקות יותר ניתז הבוז. ענתה להן: והרי זה כל עניינו של אבא - שאף כשנכנסים בבוץ, צריך להישאר נקיים... (אני מקוה שאני מדייק, אינני זוכר בדיוק את הנוסח)
כמו כן רבינו כתב בספר המידות שהקב"ה עתיד להיפרע ממי שהולך במלבושי עכו"ם, ובחיי מוהר"ן מסופר שאמר שהסיבה שהיהודים באשכנז (ליטא וגרמניה) הולכים במלבושי דייטש (בגדי גרמנים, ולא בבגדי יהודים) היא מכיון שאין מצויים שם ספרי הזוהר הקדוש. ואף שלא פירט את הסיבה, אפשר לומר אולי שיש קשר בין הריחוק מפנימיות התורה לבין לבישת בגדי גויים.

לכן למעשה (וגם מדברי אליעד יוצא כן) - לענ"ד יש לנהוג כך:
מצד אחד להקפיד שהבגדים יהיו שלמים ונקיים - כמו שמובא בליקוטי מוהר"ן הנ"ל בתורה כט וכן בתורה קכז. ןכן להקפיד על כל ההלכות בשו"ע הנוגעות לבגדים (לא בגדי שחץ, לא ילבש גבר שמלת אשה וכו').
מצד שני - לא להקפיד על הבגדים איזה סוג של שטריימל, ואיזה מעיל ואיזה דגם, וכיפה עם סרט או בלי סרט וכו', וכן לא להקפיד על בגדי פאר, ולעמוד מול המראה ולומר "אין לי מה ללבוש" שעל זה הסטרא אחרא תופשת את האדם בבגדו כמו שכתוב "ותתפשהו בבגדו" (שיחות הר"ן ק)

לגבי בגדי גויים - בעשרות השנים האחרונות נטשטש ההבדל בין בגדי גויים לבגדי יהודים, ואף מה"חרדים" ביותר ישנם שהולכים בבגדים שלא מיוחדים ליהודים (דבר שהתחיל מיהודי אשכנז כאמור) ולכן נראה שבדורנו אין חובה ללכת דווקא בבגדים מסויימים ליהודים, אלא העיקר לא ללכת בבגדים המיוחדים לגויים.

כך נראה לעניות דעתי.

אליעד כהן
מנהל הפורום

דברי רבי נחמן מברסלב , כמו דברי התורה ממש, יש בהם הרבה בחינות שונות.
 
גם התורה עצמה שיש בה תריג מצוות מעשיות, גם היא למרות זאת יש בה פנימיות, שמצד הפנימיות שלה כל פסוק ופסוק הוא מצווה מעשית ממש. ומי שהוא צדיק אמת, הוא זוכה להשיג את הפנימיות הזאת וכולי.
 
רבי נחמן מברסלב היה מלביש השגות אלוקות גבוהות, בצמצומים מעשיים של עולם העשייה. אך יחד עם זאת בוודאי שאלו רק צמצומים בלבד. כי מצד האמת וכי זה באמת משנה איזה בגדים לובשים, הרי אין עוד מלבדו, והכל טוב והכל אחד וכולי.
 
אלא שהצדיק מלביש את השכל שלו בעצות מעשיות ממש, כי גם התורה היא בחינת "תריג עטין דאורייתא", דהיינו עצות של התורה איך להתקרב אל הבורא. כי עבודת ה של הצדיק עצמו, היא מעל התורה, כפי שרבי נחמן מברסלב עצמו אמר ...
 
והצדיק לוקח את ההשגות הגדולות, ומלביש אותן בשכל של עולם הזה / עולם המעשה ממש. ודרך זה מקשר את האדם אל הבורא.
 
אך יחד עם זאת, על האדם תמיד לחפש את השורש הרוחני של העניין. כי על האדם לעלות מדרגה לדרגה וכולי, ולא להתקע בעולם השפל והנמוך הזה שהוא עולם המעשה.
 
וכפי שרבי נחמן מברסלב אומר שעל האדם להגיע לכך שהוא יקיים את המצוות באותה הדרגה הרוחנית שבה הבורא עצמו מקיים את המצוות. שזה בוודאי לא כפשוטו כאן בעולם המעשה וכולי.
 
כך שכל מה שהתבאר כאן לעיל, תכליתו הוא להסביר את השורש הרוחני, שממנו הצטמצם העניין של עולם המעשי בפועל.
אליעד כהן
מנהל הפורום

ובעניין ותתפשהו בבגדו שהוזכר כאן, יש לבאר על עניין זה, ע"פ מ"ש רבי נחמן מברסלב , כי כל הגאווה שיש לאדם שורשה בפגם הפגדים של הבורא. דהיינו שהאדם רואה את הבגדים של הבורא (העולם) ולא רואה את הבורא עצמו.

וכל האחיזה של הרע באדם, הוא דווקא מצד הבגדים. כי מצד האמת הפנימית, בוודאי שאין שום רע בעולם כלל וכולי ...
נקודה טובה
מתקדם

צודק לגמרי
אבל מצד שני רבינו אמר שטוב מאד לחדש חידושים בדרוש וכו' אך ייזהר שלא יוציא מזה דין, ורבי נתן כותב שאפילו בקבלה וכו' אפשר לחדש אך צריך להיזהר כנ"ל
ולכן צריך להדגיש שלמעשה יש להקפיד על הבגדים
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי נקודה טובה

צודק לגמרי
אבל מצד שני רבינו אמר שטוב מאד לחדש חידושים בדרוש וכו' אך ייזהר שלא יוציא מזה דין, ורבי נתן כותב שאפילו בקבלה וכו' אפשר לחדש אך צריך להיזהר כנ"ל
ולכן צריך להדגיש שלמעשה יש להקפיד על הבגדים
 
נכון. צריך לעשות הפרדה גמורה בין עולם המעשה לבין שאר העולמות.
 
ואני ממשיך את ההיבט הספציפי הזה של הדיון, בדיון חדש שיתמקד בעניין הספציפי הזה בלבד.
 
אליעד כהן
מנהל הפורום

בעניין הבגדים, מצו"ב מאמר:

http://www.eip.co.il/?key=144 - בגדים. מה הם הבגדים שעושים את האדם ?
 
מבוסס על הרעיון שהשכל / מקיפים / תובנות של האדם, הם הבגדים שלו וכולי.
 
*****
 

בגדים. איזה בגדים באמת עושים את האדם ?

בגדים. מהי מהותם של הבגדים ? מהו בגד ? תשובה: בגד = לבוש חיצוני לאדם. בגדים = מה שמקיף ומסובב את האדם = הבגדים של האדם.

לאדם שני סוגים של בגדים. הבגדים של הגוף והבגדים של התודעה / נשמה.

הסוג הראשון הוא הבגדים הרגילים שיש לאדם, דהיינו הבגדים של הבגדים שלו. החולצה של החולצה.

האדם = תודעה. גוף האדם = הבגד של התודעה. הבגדים הרגילים = הבגדים של הבגד / הגוף של האדם.

אך מה הם הבגדים של התודעה, מה התודעה של האדם לובשת כדי שלא יהיה לה קר ? מה הם הבגדים ששומרים על התודעה של האדם מפני פגעי הזמן ומפני מה שקורה מחוצה לה ?

תשובה: התובנות של האדם, הם הבגדים של הנשמה שלו.

התובנות של האדם = הרעיונות שרצים לאדם במחשבה = הגישה של האדם לחיים = נקודת המבט שלו על המציאות = צורת המחשבה של האדם = הידיעות של האדם על המציאות = הבגדים של הנשמה.

כאשר התודעה של האדם מתמודדת עם אירוע כלשהו, כאשר התודעה של האדם מרגישה שקר לה, היא לוקחת בגד כלשהו להתכסות בו. היינו התודעה משתמשת בתובנה כלשהי כדי לעזור לעצמה להרגיש טוב.

השכל / התובנות שיש לאדם על החיים, מקיפות ומסובבות את התודעה של האדם.

ככל שהתובנות של האדם על המציאות טובות יותר, דהיינו נכונות יותר וחיוביות יותר, כך הוא מרגיש טוב יותר.

ניתן להמשיל את התובנות של האדם לחוקי הפיזיקה.

כל חוק פרטי כלול בחוק אחר כללי יותר שמקיף אותו. וכל חוק כללי נכלל גם הוא בחוק אחר ובשכל גדול יותר, שכל שהוא השורש של כל החוקים / השכלים שתחתיו. הוא כולל אותם וכולם נובעים ממנו.

גם התובנות שיש לאדם הן כאלו. כל תובנה כוללת בתוכה תת תובנות מצד אחד. ומהצד השני לכל תובנה יש גם שורש כלשהו שהוא הסיבה שבגללה התובנה עצמה נכונה.

ומהי התובנה הגדולה ביותר שהאדם יכול להגיע אליה ? מהי התובנה שכל התובנות כולן הם רק צמצומים שונים שלה ?

תשובה: השכל הגדול ביותר שכל השכל שיש בעולם הוא רק סוגים שונים של צמצום שלו, הוא השכל של המציאות עצמה = האמת הבלתי תלויה = אמת אובייקטיבית.

פירוש: השכל האנושי של האדם הוא רק חלק מהמציאות. השכל קיים בתוך המציאות. אך השכל עצמו אינו מסוגל להכיל את כל המציאות כולה.

ההיגיון האנושי הוא רק חלק מצומצם מההיגיון הכולל של המציאות.

ומהו בעצם השכל של המציאות עצמה ?

השכל של המציאות הוא נקודת המבט של המציאות על עצמה, זהו השכל הגדול ביותר.

כאשר האדם מסתכל על המציאות, כפי מה שהיא מסתכלת על עצמה, הרי שבעצם יש לו את השכל הגדול ביותר האפשרי במציאות.

ומהו השכל הזה ? כיצד המציאות מסתכלת על עצמה ? וכיצד מרגיש מי שיש לו את השכל הזה של המציאות עצמה ?

תשובה: המציאות מסתכלת על עצמה בצורה אחידה וללא שום שינויים כלשהם.

פירוש לצורך ההמחשה: ננסה לקחת את נקודת המבט של אצבע ביד של האדם על המציאות.

מצידה של האצבע יש את עצמה ויש גם אצבעות נוספות שדומות / שונות ממנה. כמו כן יש גם יד שמכילה את האצבעות ויש גם גוף שמכיל את היד וכולי.

מצידה של האצבע יש אותה, יש את היד ויש את הגוף.

עכשיו נסתכל על זה מנקודת המבט של היד. מנקודת המבט של היד, יש רק יד מול הגוף.

ומנקודת המבט של הגוף יש רק גוף.

מנקודת המבט של הגוף אין במציאות גם גוף + יד + אצבע. מנקודת המבט של הגוף זה הכל אחד מושלם.

מנקודת המבט של הגוף האצבע אינה קיימת כמשהו נפרד מהגוף. מצידו של הגוף מהותה של האצבע זהה לחלוטין למהותו של הגוף.

בגדול ניתן להשליך מכאן על נקודת המבט של המציאות על עצמה ועל כל מה שבתוכה.

מנקודת המבט של המציאות, אין גם אדם + מציאות, יש רק מציאות.

המהות של האדם וכן של כל מה שישנו, הכל מהות אחת לגמרי עם המהות של המציאות.

מאחר שכל מה שקיים בתוך המציאות, עשוי מהמהות של המציאות, הרי שמהצד של המציאות הכל אחד ואין הבדל בין שום דבר לשום דבר.

ההבדלים קיימים רק מהצד של הבגדים של המציאות.

מאחר שהבגדים אינם מבינים את מהותם המלאה, מאחר שהבגד שהוא רק חלק מהשלם אינו מבין את מהותו של השלם עצמו בצורה מלאה, הרי שהידיעה של הבגד על עצמו אינה מלאה, מאחר שהוא אינו מבין את מהותו המלאה.

ומשום שהבגד אינו מבין את מהותו בצורה מלאה, משום כך נדמה לו שהוא שונה מבגד אחר.

אך מהצד של המציאות עצמה שמבינה את עצמה, הרי שמצד שלה אין שום הבדל מהותי בינה לבין הבגדים שלה, מאחר שהם נמצאים בתוכה, הם חלק ממנה ועשויים מהמהות שלה.

במאמר מוסגר: הסיבה שהבגדים של המציאות אינם מבינים את המהות המלאה של השלם, היא משום שהשלם הוא האין סוף. וכדי להבין משהו ולהכניס אותו לתוך המחשבה צריך שיהיה לו סוף. ומאחר שהמציאות היא אין סופית, ממילא לא ניתן להכיל את מהותה בתוך המחשבה כמשהו סופי.

ניתן לנסות לדמיין / להרגיש את מהותה של המציאות, אך לא להבין בשלמות מלאה.

בכל מקרה מנקודת המבט של המציאות עצמה על עצמה, אין הבדל מהותי בין שום דבר לשום דבר.

נקודת המבט של המציאות = נקודת המבט של האחדות השלמה.

כאשר האדם חווה את המציאות בצורה הנ"ל, הרי שהוא אינו רוצה שום דבר אחר ממה שיש לו, משום שהמהות של הכל זהה. וממילא הוא מרגיש טוב באמת.

מסקנה: השכל הגדול ביותר של המציאות = הכל אחד = הכל טוב באמת. מאחר שאין שום רע הרי שהכל טוב באמת.

בשורה התחתונה, ככל שהאדם מסתכל יותר על המציאות כפי מה שהיא באמת, כך התובנות שלו על המציאות מתחילות להתקרב לנקודת המבט של המציאות על עצמה שהיא כולה טוב באמת.

ככל שהאדם חכם יותר, כך הוא רואה את הדברים בצורה יותר אחידה וממילא מרגיש יותר טוב.

הבגדים שמקיפים את התודעה של האדם היא רמת ההבנה של האדם את המציאות.

הבגד הטוב ביותר שיכול ללבוש אותו האדם, הוא להבין את המהות של עצמו.

דהיינו כאשר האדם מבין מה הפירוש של ה"אני" / תודעה / שכל / מחשבה / תחושה / רגש וכולי.

ככל שהבגדים דהיינו התובנות שמקיפות את האדם קרובות יותר לאמת, דהיינו לנקודת המבט של המציאות על עצמה, הרי שהאדם קרוב יותר לנקודת האחדות וטוב לו יותר בכל מצב.

אליעד כהן
מנהל הפורום

וגם http://www.eip.co.il/?key=102 - אופנה. מהי מהותה של האופנה ? ממה היא נובעת ?
 

אופנה. האופנה האחרונה. מהי מהותה של האופנה ?

אופנה = אופן = צורה / דרך. יש כמה אופנים שבהם ניתן לעשות X = יש כמה דרכים שבהן ניתן לעשות X.

אופנה = צורה ודרך ביטוי של האדם / חברה לבטא את עצמם.

ישנן אופנות יציבות יחסית וישנן אופנות שמתחלפות די מהר.

האופנה היא לא רק הבגדים החיצוניים של האדם, אלא גם הבגדים הפנימיים שלו = צורת החשיבה של האדם.

צורת החשיבה של האדם עוטפת ומקיפה את התודעה שלו, כמו הבגדים שעל גופו. ראה כאן.

גם צורת החשיבה האנושית, כגון מוסכמות חברתיות וכיו"ב, גם הן סוג של אופנה.

ישנן צורות התנהגות שפעם היו אופנתיות יותר, והיום הן אופנתיות פחות וכולי.

האופנות החיצוניות של האנושות משתנות עם הזמן, מתוך חיפוש עצמי כללי של בני האדם את עצמם.

ככל שבני האדם מבינים את עצמם / את המציאות יותר, כך האופנה המחשבתית שנמצאת בעולם קרובה יותר אל האמת = מאפשרת לאנשים להרגיש טוב יותר עם עצמם וזה עם זה.

השאלה היא מהי מהותה של האופנה החיצונית של הבגדים של הגוף ?

מהו הצורך שהאופנה מספקת לבני האדם ?

כמובן שגם כאן הבגדים = כל הדברים שמשרתים את הגוף. כגון דיור / ריהוט / כלי רכב / אכילה וכיו"ב. בכל הדברים האלו גם ישנן אופנות שונות.

יש 2 סוגים של אופנות.

יש אופנות שנובעות משיפור של הדבר. וישנן אופנות זמניות בלבד.

כאשר האדם מוצא דרך נוחה יותר לחיות עם פחות מאמץ, השיטה עצמה / הטכנולוגיה נכנסת לאופנה.

זוהי כמובן אופנה טובה.

כי אם אפשר לשפר את איכות החיים, אז זה חיובי לחלוטין.

השאלה היא ממה נובעות האופנות המתחלפות כל הזמן ?

תשובה: האופנה מספקת לאדם ריגוש / תכלית / משמעות.

האופנה מוציאה את האדם מהשעמום שלו מהקיום שלו.

האופנה מספקת לאדם תעסוקה.

האופנה מספקת לאדם דרך להרגיש משמעות כלשהי.

למרות שהאדם בתוך תוכו יודע את האמת שאין הרי משמעות אמיתית לצורה החיצונית של הבגדים, אף על פי כן האדם מייחס לכך משמעות.

מדוע ?

כי זה גורם לו להרגיש טוב יותר עם חוסר ההבנה שלו את התכלית הטובה של החיים.

כאשר האדם אינו מבין מה טוב ברגע הזה כפי שהוא, זה גורם לו לצאת ולחפש טוב כלשהו אחר.

כאשר האדם אינו רואה את הטוב האמיתי שיש בכל רגע, זה גורם לו לחפש טוב דמיוני וזול.

זאת הסיבה שבגללה הדמיון של האדם יוצרת משמעות שקרית לצורה של הבגדים וכולי.

זאת בעצם הסיבה שהאופנות המתחלפות קיימות.

כנ"ל, אופנות שיש להן משמעות הן טובות. כגון האופנה להשתמש בחשמל במקום בנרות.

אך האדם בגלל חוסר ההבנה שלו מה טוב במציאות, זה גורם לו לחפש תכלית כלשהי לחייו (ראה כאן).

ואז הוא מתחיל לייחס משמעות לטפל ולא לעיקר.

ואז הוא מצליח ליצור משמעות על ידי השגת המשמעות החיצונית השקרית.

וכמובן שזה לא מוביל לשום מקום.

אופנה = תלות רגשית בדברים חיצוניים = סבל עבור האדם שתלוי בצו האופנה.

בנוסף, האופנה מספקת לאדם סיבה למה לאהוב ולמה להעריך את עצמו.

כאשר האדם מכיר את עצמו באמת ואוהב את עצמו באמת, על ידי זה הוא לא צריך סיבות חיצוניות כדי לאהוב את עצמו.

לסיכום:

אהבה עצמית אמיתית של האדם לעצמו, מאפשרת לאדם להתגבר על הדמיון של מה חושבים עליו ועל המגמות החולפות של האופנה.

האופנה משתנה כל הזמן ואינה יציבה, משום שהשקר אינו יציב.

אהבה והערכה עצמית אמיתי ופנימית אינה משתנה לעולם, משום שהיא מגיעה ממקום של מהות פנימית ולא חיצונית.

חפש תמיד רק את האמת.

אל תהפוך את העיקר לטפל.

תעריך את עצמך בגלל האמת = אהבה עצמית פנימית שאינה תלויה בדבר חיצוני כלשהו.

אליעד כהן
מנהל הפורום

בעניין הבגדים, ראה עוד כאן
 
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 28_03_2024 השעה 19:37:13