ישו, הוא אמונה ששינתה את אמונת ישראל, וכל מאמיני ישו, מאמינים שישראל אינם הולכים בדרך הטובה, ולכן משתדלים כל מאמיני ישו להעביר את עם ישראל לאמונת ישו. מן ההתחלה של ישו עד הדור הזה שינתה לגמרי ישו את אמונתם ונתקו אותם מדת ישראל לאמונה חדשה.
מי שיבא ויאמר, ישו וכל מי שמאמין בו, הרי הם אוחזים בדת ישראל, וכל מה שהם רוצים הוא רק שישראל יאחזו בדת ישראל, אף אם יסביר זאת במליון הסברים ידעו הכל שזה שקר, כיון שלמעשה מאמיני ישו בכל הדורות נתקו את עם ישראל מאמונתם, ועשו מבני ישראל שיהיו כמו כל הגוים וכל העמים.
ומה אם ישו וכל מי שמאמין בישו יסביר, יהודי אינו יהודי מה שכל אחד אומר שהוא יהודי, לא ולא, יהודי זה פירוש גוי ומי שמאמין בישו, ולכן מה שכתוב בתנ"ך אודות ישראל, אין הכוונה על ישראל של היום, רק הכוונה על גוי. יצחקו ממנו ויאמרו שהוא אומר שקר.
ואם יסביר האדם דבר הזה, אזי ידעו הכל שהוא בוגד בדת ישראל והוא אוחז בדת ישו.
*
נאצי, הוא מפלגה של היטלער, הם שנאו את עם ישראל, ולמעשה השמידו את מליוני יהודים, וגרשו את רוב רובם של יהודים מארץ אייראפא.
מי שבא ויאמר, הנאצים או היטלער, הם אוהבי ישראל, וכל מה שעשו היו מכח שאהבו את עם ישראל, אף אם יסביר זאת במליון הסברים, ידעו הכל שזה שקר, כיון שלמעשה הנאצים השמידו את עם ישראל.
ומה אם היטלער יסביר שרציחה לרצוח את עם ישראל זה פירושו להחיות את עם ישראל, וכל מי שהורג יהודי הרי זה מחיה יהודי, יצחקו ממנו ויאמרו שהוא אומר שקר.
ואם יסביר האדם דבר הזה, אזי ידעו הכל שהוא בוגד בעם ישראל והוא אוחז במפלגה הנאצי.
*
הציונת פירושו לעשות את עם ישראל ככל הגוים בית ישראל, שיהיה להם חיל וצבא הגנה, שיהיה לשון לשון מיוחד, ושיהיה להם ארץ השייכת להם שיקראו "מדינה של היהודים".
הציונות כופרת במה שאמר הקב"ה וסרתם ועבדתם אלהים אחרים והשתחוויתם להם וחרה אף ה' בכם וכו' ואבדתם מהרה מעל הארץ הטובה אשר ה' אלהיכם נותן לכם.
הציונת כופרת בדברי רבינו ז"ל בליקוטי מוהר"ן ח"א סי' י"א לא תאמר שבשביל זה לא מטי לארעא דאין יכולין להגיע ולשוב לארץ ישראל משום דנפישי מיא מחמת שהעכו"ם הם רבים בחינת רבים הגוים האלה שהם בחינת מים רבים אלא משום שהם רודפים אחר הכבוד עיי"ש.
הציונת כופרת במה שאמר רבינו ז"ל בליקו"מ ח"א סי' כ' בזכות התורה שממשיכים זוכין לארץ ישראל, כמ"ש ויתן להם ארצות גוים וכו' בעבור ישמרו חקים ותורות וכו'.
הציונת כופרת במה שאמר רבינו ז"ל בליקו"מ ח"א סי' קכ"ט שאם אין רצונו לעבודת את ה' [היינו לקיים תורה ומצות] אינו מתעכל ואינו מהתפך לניזון ק הגוף מקיא אותו וכו' והוא בחי' הכ' בארץ ישראל כאשר קאה את הגוים וכו'.
תכלית כוונת הרצל וכל הכנופיה שלו הוא לשנות את עם ישראל ממה שהיו, עם ישראל ישבו בגלות בין הגוים שני אלפים שנה, הם ממתינים שהקב"ה יבוא לגאול אותם מן הגלות, להרוג את כל הגוים והיה ה' למלך על כל הארץ והאלילים כליל יחלוף. ואיך יהיה זה ? ואימתי יהיה זה ? לא אדע אנו צריכין להאמין ככתוב ברמב"ם הל' יסודי התורה והל' מלכים. והנה בא הרצל ואמר אין צריכין לשמור את התורה, אין עם ישראל אומה על ידי התורה שלהם, אין עם ישראל אומה על ידי שמירת המצות, עם ישראל הם אומה ככל הגוים על ידי שיהיה להם מדינה, על ידי שיהיה להם חיל וצבא, על ידי שיהיה להם לשון מיוחד הנקרא "עברית".
הציונות עשתה את פעולתה והעבירו על הדת אלפי אלפים ישראל, הציונת והמדינה הטמאה של הציונים העבירו על הדת אלפי אלפים יהודים, עד שכולם אינם מאמינים בה', כולם אינם שומרים את התורה, כל כולו של כוונת הציונות הוא להעביר את עם ישראל מן דת התורה.
מי שבא ויאמר, הציונים, הם אוהבי דת ישראל, וכל מה שעשו היו מכח שאהבו את עם ישראל, רוצים שכל עם ישראל ישמרו את התורה את המצות, אף אם יסביר זאת במליון הסברים, ידעו הכל שזה שקר, כיון שלמעשה הציונות העבירו על הדת את עם ישראל.
ומה אם הערצל ונורדו ובן גריון ומנחם בעגיל יסבירו שעל ידי שעוברים על דת ישראל על ידי זה מחיים את עם ישראל, על ידי זה מקיימים את התורה, כל מי שעובר על דת ישראל הרי הוא יהודי בשלימות, יצחקו ממנו ויאמרו שהוא אומר שקר.
ואם יסביר האדם דבר הזה, אזי ידעו הכל שהוא בוגד בעם ישראל והוא אוחז במפלגה הציונות.
*
כאמאס שונא את עם ישראל, ולמעשה הרגו וטבחו והשמידו הרבה מעם ישראל, כאמאס מוכן להרוג מליוני יהודים, כאמאס מוכן לבטל כליל את מדינת ישראל.
מי שבא ויאמר כאמאס אוהב את עם ישראל, כאמאס רוצה במדינת ישראל, כאמאס עושה כל מה שהם יכולים לקיים את המדינה, אף אם יסביר זאת במליון הסברים, יצחקו ממנו ויאמרו שהוא אומר שקר.
ואם יסביר האדם דבר הזה, אזי ידעו הכל שהוא בוגד במדינת ישראל והוא מאנשי כאמאס
*
כן הדבר בתורת ברסלב.
“אמונה”, מלה זו כתוב בליקוטי מוהר”ן הרבה הרבה פעמים. “אמונה” מלה זו מתפרשת בתורת רבינו ז”ל הרבה וכ’ מפורש בליקו”מ (ח”א סי’ ס”ב) אמונה זה במה שאין השכל מבין. “אמונה” זה יסוד הכל כמ”ש בליקו”מ ח”ב סי’ ה’. ובשיחות הר”ן כ’ שרבינו ז”ל אמר, אצל העולם אמונה זה דבר קטן, ואצלי הוא דבר גדול.
ילאה הקולמוס לציין המקומות שבהם מדבר רבינו ז”ל אודות אמונה.
מי שבא ויאמר תורת ברסלב זהו אינה קשור עם אמונה, אמונה זה שגעון, אמונה זה מחלה, אף אם יסביר זאת במליון הסברים, ידעו הכל שזה שקר, כיון שלמעשה אמונה עם תורת רביז”ל מקושרת זה עם זה ואי אפשר להפרידם.
ומה אם אחד יסביר שאמונה פירושו שכל, אמונה פירושו לדעת ולא להאמין, יצחקו ממנו ויאמרו שהוא שקרן.
ואם יסביר האדם דבר הזה, אזי ידעו הכל שהוא בוגד בתורת ברסלב, והוא מהמתנגדים על תורת ברסלב, ואין לו רשות לדבר בשם “ברסלב”, כיון שכל דבריו הם הפוך ברסלב.
לאדם הזה יש רשות לדבר בשם ברסלב, כמו שלכל מאמיני ישו יש להם רשות לדבר באמונת ישראל, כמו שלהיטלער יש לו רשות לרצוח את עם ישראל, כמו שלכאמאס יש להשמיד את בני המדינה.
הדברים הם כה פשוטים.