ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 
      התחברות

חסר מראה מקום


 הגב עמוד  < 1 2 3
מחבר
יצחק חי
מתקדם



הצטרפות: ב 20/10/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 119
אפשרויות    ציטוט  תגובה נושא: חסר מראה מקום
נשלח במקור על ידי eliad

[QUOTE=יצחק חי]

אתה נוכל! ואם הייתי מביא לך פירוש על כל דיבור של רבי נחמן מברסלב, זה היה גורם לך להסכים איתי? הרי אז היית משקר שקר אחר.
 
שאלה: ואם רבי נחמן מברסלב עצמו היה אומר לך שאני צודק, מה היית אומר אז? שהוא השתגע, נכון?!
 
גם אלוהים עצמו לא תקבל ממנו, כי תאמר שהוא כופר.
 
+ מי שזורק את השוטה לתוך העולם, חושבים שהוא שוטה. והגנני, חשבו שהוא משוגע.
 
ומה אני חושב על הטענה שלך? תחשוב מה רבי נחמן מברסלב היה עונה לך על זה, וזאת תשובתי אליך.
 
תקרא קצת בחיי מוהרן לגבי המחלוקת שיש על רבי נחמן מברסלב. וכל מה שנכון לגביו, נכון גם לגבי אליעד כהן.

עוד הפעם הנך מדבר שלא כשורה.

הרי כבר אמרתי לך, אם אתה מביא מקור לדבריך מתורת רביז"ל, אני מסכים עמך. ואם אינך מביא מקור שקר תורת אליעד כהן, ואינו תורת ברסלב.

לגבי שאלתך אם רביז"ל היה אומר לי  שאתה צדיק מה היית  אומר. לא אבין, הלא רביז"ל כבר  אמר לי  שאינך צדיק, כיון שאינך מאמין באלהים, וכתוב "וצדיק באמונתו יחיה" הצדיק הוא רק מי שמפרסם את האמונה ככתוב בליקו"מ ח"א סי' ח"י וח"ב סי' ה'.

שאר דבריך בלי שום מקור.
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה

ונניח שרבי נחמן מברסלב היה מתגלה אליך, ומסביר לך שכאשר הוא אמר "אמונה" זה היה אצלו לבוש למילה "שכל נקנה", ושרק הרשע אכן חי באמונה, ושהצדיק האמת מגלה את השכל הנקנה שהוא נקרא אמונה אצל הכופרים הטיפשים שיש להם אמונות כזב כמוך.

 
ואם רבי נחמן מברסלב היה אומר לך שאלוהים שלך הוא השטן, ושבכלל יש אלוהים אחר גדול יותר. האם היית מקבל ממנו?
יצחק חי
מתקדם



הצטרפות: ב 20/10/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 119
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יצחק חי


עוד  הפעם מפטפט מילין על גבי מילין, שאינו מענין. תציין מקור, תציין מקור, תציין מקור, בלי מקור כל דבריך פורים תורה
לציין מקור למה?
 
1 - מהפעם הבאה, תבקש מקור למשהו ספציפי.
 
2 - תזכור שאתה נוכל. כי כל זמן שאין מקור, הרי שהדבר מוטל בספק, והוא לא פורים תורה. אלא הוא ספק. ואם הספק אצלך הוא פורים תורה במקום שיהיה ספק, הרי שאתה נוכל.

אם היית רואה שכל דבריך יש להם מקורות, ובתוכם אני רואה דברים שאין להם מקור, היית צודק שהדבר מוטל בספק, אבל אם אני רואה שכל דבריך הם בלי מקורות, אזי כשאני מבקש מקור  ממך , היינו שבלי מקור זה אינו תורת ברסלב רק תורת אלעד כהן
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי יצחק חי

נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יצחק חי


עוד  הפעם מפטפט מילין על גבי מילין, שאינו מענין. תציין מקור, תציין מקור, תציין מקור, בלי מקור כל דבריך פורים תורה
לציין מקור למה?
 
1 - מהפעם הבאה, תבקש מקור למשהו ספציפי.
 
2 - תזכור שאתה נוכל. כי כל זמן שאין מקור, הרי שהדבר מוטל בספק, והוא לא פורים תורה. אלא הוא ספק. ואם הספק אצלך הוא פורים תורה במקום שיהיה ספק, הרי שאתה נוכל.

אם היית רואה שכל דבריך יש להם מקורות, ובתוכם אני רואה דברים שאין להם מקור, היית צודק שהדבר מוטל בספק, אבל אם אני רואה שכל דבריך הם בלי מקורות, אזי כשאני מבקש מקור  ממך , היינו שבלי מקור זה אינו תורת ברסלב רק תורת אלעד כהן
 
1 - אל תהיה שקרן. מצד האמת הדבר מוטל בספק, משום  שאינך יודע בוודאות שאין מקור!
 
2 - תסתכל בהודעות הישנות בפורום, יש שם מאות מקורות שהבאתי, על כל חלק של מילה שלי.
 
3 - תקרא שוב פעם את סעיף אחד, ואל תשקר.
יצחק חי
מתקדם



הצטרפות: ב 20/10/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 119
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי eliad

ונניח שרבי נחמן מברסלב היה מתגלה אליך, ומסביר לך שכאשר הוא אמר "אמונה" זה היה אצלו לבוש למילה "שכל נקנה", ושרק הרשע אכן חי באמונה, ושהצדיק האמת מגלה את השכל הנקנה שהוא נקרא אמונה אצל הכופרים הטיפשים שיש להם אמונות כזב כמוך.

 
ואם רבי נחמן מברסלב היה אומר לך שאלוהים שלך הוא השטן, ושבכלל יש אלוהים אחר גדול יותר. האם היית מקבל ממנו?

אם אם אם אם, ונניח ונניח ונניח, זה הכל שטויות.

תציין מקור למה שכתבת:
כאשר הוא אמר "אמונה" זה היה אצלו לבוש למילה "שכל נקנה", ושרק הרשע אכן חי באמונה ??????
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי יצחק חי

נשלח במקור על ידי eliad

ונניח שרבי נחמן מברסלב היה מתגלה אליך, ומסביר לך שכאשר הוא אמר "אמונה" זה היה אצלו לבוש למילה "שכל נקנה", ושרק הרשע אכן חי באמונה, ושהצדיק האמת מגלה את השכל הנקנה שהוא נקרא אמונה אצל הכופרים הטיפשים שיש להם אמונות כזב כמוך.

 
ואם רבי נחמן מברסלב היה אומר לך שאלוהים שלך הוא השטן, ושבכלל יש אלוהים אחר גדול יותר. האם היית מקבל ממנו?

אם אם אם אם, ונניח ונניח ונניח, זה הכל שטויות.

תציין מקור למה שכתבת:
כאשר הוא אמר "אמונה" זה היה אצלו לבוש למילה "שכל נקנה", ושרק הרשע אכן חי באמונה ??????
 
אתה מתחמק מלענות - נניח שרבי נחמן מברסלב עצמו היה אומר לך את הפירושים שלי לדברים שלו, האם היית מקבל אותם, או שהיית שולל את השכל שלו, כי הוא נגד התורה שלך?
 
לגבי השכל הנקנה, ראה כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - השכל הנקנה - מהו ?
 
וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁמַּשִּׂיג בְּשִׂכְלוֹ
כָּל מַה שֶּׁיֵּשׁ בְּיַד אֱנוֹשִׁי לְהַשִּׂיג
אָז שִׂכְלוֹ שָׁב שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
כְּמוֹ שֶׁכָּתְבוּ הַמְּחַקְּרִים
שֶׁיֵּשׁ שֵׂכֶל בְּכחַ, וְשֵׂכֶל הַפּעַל, וְשֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
וְעִקַּר קִיּוּמוֹ שֶׁל אָדָם לְאַחַר מִיתָתוֹ
אֵינוֹ אֶלָּא שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
וְזֶה הַשְׁאָרוֹתָיו לְאַחַר הַמִּיתָה
וְזֶה בְּחִינַת אֲמָנָה
כִּי אֲמָנָה לְשׁוֹן קִיּוּם דָּבָר
כִּי שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
הוּא קִיּוּם שֶׁל אָדָם לְאַחַר מוֹתוֹ
וְשֵׂכֶל הַנִּקְנֶה נִקְרָא
מַה שֶּׁאָדָם יוֹדֵעַ הַרְבֵּה דְּבָרִים בִּידִיעָה אַחַת
כִּי קדֶם צָרִיךְ לֵידַע הַרְבֵּה הַקְדָּמוֹת
קדֶם שֶׁיֵּדַע אֵיזֶהוּ דָּבָר
וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁמַּשִּׂיג אֶת הַדָּבָר
מַשְׁלִיךְ הַקְדָּמוֹתָיו
וְיוֹדֵעַ אֶת הַדָּבָר בִּידִיעָה אַחַת
 
ראה באורך כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - השכל הנקנה - מהו ?
 
 
וראה כאן
http://breslev.eip.co.il/?key=365 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צא - וַיְהִי יָדָיו אֱמוּנָה עַד בּא הַשָּׁמֶשׁ
 
שהאמונה היא כדי להביא את האדם אל השכל, שהוא המכוון והאמצעי הוא האמונה
 
וראה לדוגמא כאן
http://breslev.eip.co.il/?key=185 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ח - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר
 
כי במה שהשכל מבין אין שיך אמונה ועקר אמונה היא רק במקום שהשכל נפסק ואינו מבין הדבר בשכלו שם צריכין אמונה
 
והשכל נפסק בהשגת החלל הפנוי, שרק שם הוא אמונה.
 
וראה בתורה סד ובעוד מקומות, שאמונה של אמת, היא רק לצורך השגת האין סוף, דהיינו השגת השכל הנקנה שמעל השכל
 
אבל מה שנקרא אצלכם אמונה, הוא רק על שם המושאל, והוא נובע מהפרעה נפשית של חוסר שכל ...
ואחר כך כשמשיג בשכלו
כל מה שיש ביד אנושי להשיג
אז שכלו שב שכל הנקנה
כמו שכתבו המחקרים
שיש שכל בכח, ושכל הפעל, ושכל הנקנה
ועקר קיומו של אדם לאחר מיתתו
אינו אלא שכל הנקנה
וזה השארותיו לאחר המיתה
וזה בחינת אמנה
כי אמנה לשון קיום דבר
כי שכל הנקנה
הוא קיום של אדם לאחר מותו
ושכל הנקנה נקרא
מה שאדם יודע הרבה דברים בידיעה אחת
כי קדם צריך לידע הרבה הקדמות
קדם שידע איזהו דבר
ואחר כך כשמשיג את הדבר
משליך הקדמותיו
ויודע את הדבר בידיעה אחת
http://breslev.eip.co.il/?key=365 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צא - ויהי ידיו אמונה עד בא השמש
http://breslev.eip.co.il/?key=185 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ח - תקעו בחדש שופר
יצחק חי
מתקדם



הצטרפות: ב 20/10/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 119
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי eliad

 
אתה מתחמק מלענות - נניח שרבי נחמן מברסלב עצמו היה אומר לך את הפירושים שלי לדברים שלו, האם היית מקבל אותם, או שהיית שולל את השכל שלו, כי הוא נגד התורה שלך?
 
לגבי השכל הנקנה, ראה כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - השכל הנקנה - מהו ?
 
וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁמַּשִּׂיג בְּשִׂכְלוֹ
כָּל מַה שֶּׁיֵּשׁ בְּיַד אֱנוֹשִׁי לְהַשִּׂיג
אָז שִׂכְלוֹ שָׁב שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
כְּמוֹ שֶׁכָּתְבוּ הַמְּחַקְּרִים
שֶׁיֵּשׁ שֵׂכֶל בְּכחַ, וְשֵׂכֶל הַפּעַל, וְשֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
וְעִקַּר קִיּוּמוֹ שֶׁל אָדָם לְאַחַר מִיתָתוֹ
אֵינוֹ אֶלָּא שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
וְזֶה הַשְׁאָרוֹתָיו לְאַחַר הַמִּיתָה
וְזֶה בְּחִינַת אֲמָנָה
כִּי אֲמָנָה לְשׁוֹן קִיּוּם דָּבָר
כִּי שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
הוּא קִיּוּם שֶׁל אָדָם לְאַחַר מוֹתוֹ
וְשֵׂכֶל הַנִּקְנֶה נִקְרָא
מַה שֶּׁאָדָם יוֹדֵעַ הַרְבֵּה דְּבָרִים בִּידִיעָה אַחַת
כִּי קדֶם צָרִיךְ לֵידַע הַרְבֵּה הַקְדָּמוֹת
קדֶם שֶׁיֵּדַע אֵיזֶהוּ דָּבָר
וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁמַּשִּׂיג אֶת הַדָּבָר
מַשְׁלִיךְ הַקְדָּמוֹתָיו
וְיוֹדֵעַ אֶת הַדָּבָר בִּידִיעָה אַחַת
 
ראה באורך כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - השכל הנקנה - מהו ?
 
 
וראה כאן
http://breslev.eip.co.il/?key=365 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צא - וַיְהִי יָדָיו אֱמוּנָה עַד בּא הַשָּׁמֶשׁ
 
שהאמונה היא כדי להביא את האדם אל השכל, שהוא המכוון והאמצעי הוא האמונה
 
וראה לדוגמא כאן
http://breslev.eip.co.il/?key=185 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ח - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר
 
כי במה שהשכל מבין אין שיך אמונה ועקר אמונה היא רק במקום שהשכל נפסק ואינו מבין הדבר בשכלו שם צריכין אמונה
 
והשכל נפסק בהשגת החלל הפנוי, שרק שם הוא אמונה.
 
וראה בתורה סד ובעוד מקומות, שאמונה של אמת, היא רק לצורך השגת האין סוף, דהיינו השגת השכל הנקנה שמעל השכל
 
אבל מה שנקרא אצלכם אמונה, הוא רק על שם המושאל, והוא נובע מהפרעה נפשית של חוסר שכל ...

אין אני מתחמק לענות לך. אבל אני עונה לך על דברים ברורים ולא על דמיונות. אין אני שואל ממך אם רבי נחמן היה אומר לך שהפירושים שלי הם אמת אם היית מקבל, כיון שאני יודע שזה דמיונות, ולכן לא אענה לך. אמנם אם רביז"ל יאמר לי כזה אזי אני מקבל כל דברי רבינו שהוא  אמת  כה' אלהים אמת, רבינו אינו אומר דבר נגד התורה ונגד אלהים. פשוט.

המקור שהבאת  לשכל ואמונה זה  אינו שייך לענין שלנו. שם מדבר משכל כל התורה שמה מדבר שצריך להוציא מהמדמה ולבוא לשכל, אינו מדבר שמה מאמונה, רבינו מדבר שם שמשיג ממה שיש בשכל אנושי להשיג, וכ' שזה לשון  אמנה  לשון קיום דבר, אמנה אינו ענין של אמונה,  תלמוד  עוד הפעם  הגמרא במס' סוטה מהו לשון אמנה, ותלמד עוה"פ גמרא מסכת שבת לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביטלו ממנו אנשי אמנה.  רבינו היה לומד הרבה ש"ס וכל מה שכתב בנה על דברי הש"ס כמו שציין המראה מקומות, אצלו היה אמנה כמו לשון הש"ס לשון קיום דבר.

מתורה צ"א מבואר שע"י אמונה באים אל השכל, אבל שיטתך הוא שאמונה זה שטן וכל מי שיש לו אמונה הוא שקרן. ונמצא לפי דבריך, ע"י השקר באים אל השכל ?

שאר דבריך הנך משליך דברים תורה ס"ד וכו', אמונה על שם המושאל, זה בלי מקור, וכדרכך אתה מדבר שטותיות.

אין לי עכשיו עוד פנאי. ועוד חזון למועד

אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
אני לא אתחמק, אלא אני אומר לך באופן מפורש, שאם רבי נחמן מברסלב ואלוהים עצמו יאמרו שאני טועה, הרי שהם טועים.
 
לגביך, אתה מתחמק. כי שום דבר לא פשוט. ורבי נחמן מברסלב בקושי השתין על התורה שלך. כפי שאמר, קרא אסמכתא בעלמא הוא, והגדול נשען על הקטן, כי הוא הגדול והתורה ומשה שלך, הם הקטן, כקליפת השום ממש.
 
כך שמה יקרה אם רבי נחמן מברסלב עצמו היה מדבר את הדיבורים שלי, מה היית עושה אז?
 
וכשרבי נחמן מברסלב התבייש בתורה שלו מלפני ארץ ישראל ואסר לפרסם אותה, בזה הוא בעצם רמז לפקחים שהתורה של משה מלפני ארץ ישראל, היא תורה בזויה שאסור לפרסם אותה.
 
**
 
נכון, על ידי בירור האמונה והשקר, על ידי זה באים אל האמת! ואם לדוגמא תאמין לי, אז דייקא תבוא לבסוף אל האמת!
 
לגבי השם המושאל, הוא שם מושאל מתורה כב, שהתורה שלך היא על שם המושאל. כך גם האלוהים שלך שהוא השטן והוא אלוהים רק על שם המושאל, וכך גם האמונה שלך וכולי.
 
 הגב עמוד  < 1 2 3


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 24_08_2019 השעה 01:32:08