ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

חסר מראה מקום


 הגב עמוד  1 2 3 >
מחבר
יצחק חי
מתקדם

נושא: חסר מראה מקום
בהיות שפורם הזה נקרא בשם "ברסלב", ויש כמה דברים שאכן אומרים שהם "תורת ברסלב" אמנם אין להם  שייכות עם רבינו ז"ל ולא נמצא כתוב זאת בשום מקום. לכן הנני פותח פה נושא חדש, שכל דבר מה שאני רואה כאן שאינו נמצא בספרי רבינו, או  שהם להיפך מדברי רבינו, אציין פה.
יצחק חי
מתקדם

בפורם הזה בערך “מיהו הצדיק האמת” כתוב בזה”ל: הצדיק האמת הוא אחד. והוא אותו צדיק אמת בכל הדורות. ואליו התקרב גם רבי נחמן מברסלב עצמו. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]

 


בפורם הזה “מיהו הצדיק האמת” כתב בזה”ל: ורבי נחמן מברסלב הבטיח בפירוש שמי שיציית אותו יהיה כמוהו ממש. והעיקר שיהיה עם אמת.

אין אני זוכר מאמר הזה, ונא לציין לי המראה מקום.

שם כתוב וז”ל: והנה אף אחד לא נהיה כמו רבי נחמן מברסלב.

זה שקר, אני יודע תלמידי רביז”ל שזכו למדריגה שאין למעלה הימנו, ונכללו לגמרי באור אין סוף ברוך הוא, שזה מדריגת רביז”ל, ולכן גם מה שמסיק הכותב בזה”לֹ: וממילא ניתן להבין שאף אחד לא באמת מציית את רבי נחמן מברסלב ולא באמת מקורב לרבי נחמן מברסלב עכ"ל. גם זה שקר, כי אם רביז”ל הביא את תלמידיו למדריגה שאין הם יכולים ללכת יותר, וזכו להכלל לגמרי באור אין סוף, הרי נתקיים מאמר רבינו  ז”ל שיש בכוחו להביאו את תלמידיו כמוני ממש. ולכן מש”כ אח”כ בזה”ל: ולמרות שכולם כאילו מקיימים את העצות של רבי נחמן מברסלב , עדיין אף אחד לא זכה. גם זה אינו אמת.  כי אנשים רבים זכו בכח רבינו ז"ל לשיא המדריגות להיות נכלל לגמרי לאור אין סוף ברוך הוא.

 


ואם הכותב לא ידע מי הם, אין לא לכתוב  שאף אחד לא זכה.

זה שקר, אני יודע תלמידי רביז”ל שזכו למדריגה שאין למעלה הימנו, ונכללו לגמרי באור אין סוף ברוך הוא, שזה מדריגת רביז”ל, ולכן גם מה שמסיק הכותב בזה”ל: וממילא ניתן להבין שאף אחד לא באמת מציית את רבי נחמן מברסלב ולא באמת מקורב לרבי נחמן מברסלב עכ"ל. גם זה שקר, כי אם רביז”ל הביא את תלמידיו למדריגה שאין הם יכולים ללכת יותר, וזכו להכלל לגמרי באור אין סוף, הרי נתקיים מאמר רבינו  ז”ל שיש בכוחו להביאו את תלמידיו כמוני ממש. ולכן מש”כ אח”כ בזה”ל: ולמרות שכולם כאילו מקיימים את העצות של רבי נחמן מברסלב , עדיין אף אחד לא זכה. גם זה אינו אמת.  כי אנשים רבים זכו בכח רבינו ז"ל לשיא המדריגות להיות נכלל לגמרי לאור אין סוף ברוך הוא.

אליעד כהן
מנהל הפורום

לגבי הצדיק האמת
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=94 - מיהו הצדיק האמת של הדור הזה ?
 
הצדיק האמת הוא אחד. והוא אותו צדיק אמת בכל הדורות. ואליו התקרב גם רבי נחמן מברסלב עצמו.
 
הצדיק הזה הוא השי"ת עצמו, שהוא ורק הוא נקרא צדיקו של עולם, ורק הוא הצדיק האמת של כל דור ודור.
 
כמובא כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=171 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כט - הַאי גַּבְרָא דְּאָזֵל בָּעֵי אִתְּתָא וְלָא קָיָהֲבִי לֵהּ
 
וַאֲפִילּוּ מַלְאָכִים
כְּשֶׁרוֹצִים לַעֲשׂוֹת דִּבּוּר שֶׁיִּהְיֶה נִשְׁמָע וְנִתְקַבֵּל אֶצְלָם
בִּבְחִינַת: 'עשֵׂי דְבָרוֹ לִשְׁמעַ בְּקוֹל דְבָרוֹ'
אֲזַי הֵם מְשַׁבְּחִין וּמְפָאֲרִין אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ תְּחִלָּה
שֶׁהוּא צַדִּיקוֹ שֶׁל עוֹלָם

בְּחִינַת: "צַדִּיק ה' בְּכָל דְּרָכָיו"
וְעַל יְדֵי זֶה נַעֲשֶׂה הַדִּבּוּר, בִּבְחִינַת: 'לִשְׁמעַ' וְכוּ'
וזה: "בָּרְכוּ ה' מַלְאָכָיו"
הַיְנוּ הַשֶּׁבַח שֶׁמְּשַׁבְּחִין תְּחִלָּה אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
שֶׁהוּא צַדִּיקוֹ שֶׁל עוֹלָם
וְאַחַר כָּךְ עַל יְדֵי זֶה: 'עוֹשֶׂה דְבָרוֹ לִשְׁמעַ בְּקוֹל דְּבָרוֹ'
שֶׁעוֹשִׂין הַדִּבּוּר שֶׁהוּא נִשְׁמָע וְנִתְקַבֵּל
 
http://breslev.eip.co.il/?key=341 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ע - וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי קָרָא משֶׁה
 
כִּי זֶה הַצַּדִּיק, הוּא רַק יָחִיד בָּעוֹלָם, שֶׁהוּא יְסוֹד עוֹלָם
כמובא כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=171 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כט - האי גברא דאזל בעי אתתא ולא קיהבי לה
ואפילו מלאכים
כשרוצים לעשות דבור שיהיה נשמע ונתקבל אצלם
בבחינת: 'עשי דברו לשמע בקול דברו'
אזי הם משבחין ומפארין את השם יתברך תחלה
שהוא צדיקו של עולם

בחינת: "צדיק ה' בכל דרכיו"
ועל ידי זה נעשה הדבור, בבחינת: 'לשמע' וכו'
וזה: "ברכו ה' מלאכיו"
הינו השבח שמשבחין תחלה את השם יתברך
שהוא צדיקו של עולם
ואחר כך על ידי זה: 'עושה דברו לשמע בקול דברו'
שעושין הדבור שהוא נשמע ונתקבל
http://breslev.eip.co.il/?key=341 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ע - ויהי ביום השמיני קרא משה
כי זה הצדיק, הוא רק יחיד בעולם, שהוא יסוד עולם
אליעד כהן
מנהל הפורום

http://breslev.eip.co.il/?key=563 - חיי מוהר"ן - רל - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
וְשָׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁהָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת וְכוּ'
וְעַל יְדֵי זֶה יָכוֹל כָּל אָדָם לָבוֹא לְמַדְרֵגוֹת גְּדוֹלוֹת וְכוּ'
וְאָמַר אֲנִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת אִישׁ כָּשֵׁר שֶׁקּוֹרִין "גִּיטֶר יוּד" כָּמוֹנִי מַמָּשׁ
 
http://breslev.eip.co.il/?key=2360 - שיחות הר"ן - אות קסה - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
וְזֶה הָאִישׁ אָמַר לוֹ: מִי יוּכַל לָבוֹא לָזֶה לִזְכּוֹת לְמַדְרֵגַתְכֶם
כִּי יֵשׁ לָכֶם נְשָׁמָה גְּבוֹהָה מְאד בְּוַדַּאי ?!
וְהִקְפִּיד רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, מְאד עַל זֶה וְאָמַר
זֶהוּ הַחִסָּרוֹן שֶׁלָּכֶם, שֶׁנִּדְמֶה לָכֶם שֶׁעִקַּר גְּדֻלַּת וְהַשָּׂגַת הַצַּדִּיקִים הַגְּבוֹהִים הוּא רַק מִצַּד הַנְּשָׁמָה הַגְּבוֹהָה שֶׁיֵּשׁ לָהֶם
כִּי בֶּאֱמֶת לא כֵן הַדָּבָר
רַק כָּל אֶחָד וְאֶחָד יָכוֹל לִזְכּוֹת לָבוֹא לְמַדְרֵגָתִי לִהְיוֹת כָּמוֹנִי מַמָּשׁ
כִּי הָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת בֶּאֱמֶת
וְכֵן שָׁמַעְתִּי גַּם כֵּן כַּדְּבָרִים הָאֵלֶּה מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ כַּמָּה פְּעָמִים
שֶׁהָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת וְכוּ'
 
לגבי עניין שצריך שיהיה עם אמת, מובא בכמה מקומות
ושמעתי מפיו הקדוש כמה פעמים שהעקר תלוי רק ביגיעות ועבודות וכו'
ועל ידי זה יכול כל אדם לבוא למדרגות גדולות וכו'
ואמר אני יכול לעשות איש כשר שקורין "גיטר יוד" כמוני ממש
וזה האיש אמר לו: מי יוכל לבוא לזה לזכות למדרגתכם
כי יש לכם נשמה גבוהה מאד בודאי ?!
והקפיד רבי נחמן מברסלב זכרונו לברכה, מאד על זה ואמר
זהו החסרון שלכם, שנדמה לכם שעקר גדלת והשגת הצדיקים הגבוהים הוא רק מצד הנשמה הגבוהה שיש להם
כי באמת לא כן הדבר
רק כל אחד ואחד יכול לזכות לבוא למדרגתי להיות כמוני ממש
כי העקר תלוי רק ביגיעות ועבודות באמת
וכן שמעתי גם כן כדברים האלה מפיו הקדוש כמה פעמים
שהעקר תלוי רק ביגיעות ועבודות וכו'
אליעד כהן
מנהל הפורום

לגבי תלמידי רבי נחמן מברסלב שנהיו כמוהו. אתה די ליצן
 
אתה כותב " אני יודע תלמידי רביז”ל שזכו למדריגה שאין למעלה הימנו, ונכללו לגמרי באור אין סוף ברוך הוא, שזה מדריגת רביז”ל,"
 
אתה עצמך זכית לזה? איך החלטת שהם הגיעו למדרגה שאין למעלה ממנה?
 
+ מי שיגיע (כמוני) יגלה שכל חדש, שאותו עוד לא גילה רבי נחמן מברסלב. האם הם עשו זאת?
 
וכפי שכתבתי, אתה עצמך לא יודע מהו אין סוף, לא חזרת עדיין בתשובה שלמה, ואינך יודע מה זה להכלל בא"ס וכולי, וכל שכן שאינך יודע מי הגיע לזה בשלמות וכולי
יצחק חי
מתקדם

מש”כ בפורם הנקרא: התקרבות אמיתית לצדיק האמת, היינו שהאדם עצמו יהיה הצדיק האמת. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]


מש”כ: בכל מקום שרבי נחמן מברסלב מדבר על הצדיק, הוא תמיד מרמז בכך על השי"ת. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]


מש”כ: שצדיק יש רק אחד. והוא השי"ת בלבד ולא אף אחד אחר. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]

 

מש”כ: ורק מי שמקיים את המצוות כמו השי"ת ממש, ורק מי שנכלל בא"ס לגמרי ... רק הוא צדיק הדור ... [פורים תורה, וחסר מראה מקום], אל תעתיק ליקו”מ ח”א סי’ כ”ב, כי שם לא כתוב “רק הוא צדיק הדור”.

יצחק חי
מתקדם

נשלח במקור על ידי eliad

http://breslev.eip.co.il/?key=563 - חיי מוהר"ן - רל - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
וְשָׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁהָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת וְכוּ'
וְעַל יְדֵי זֶה יָכוֹל כָּל אָדָם לָבוֹא לְמַדְרֵגוֹת גְּדוֹלוֹת וְכוּ'
וְאָמַר אֲנִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת אִישׁ כָּשֵׁר שֶׁקּוֹרִין "גִּיטֶר יוּד" כָּמוֹנִי מַמָּשׁ
 
http://breslev.eip.co.il/?key=2360 - שיחות הר"ן - אות קסה - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
וְזֶה הָאִישׁ אָמַר לוֹ: מִי יוּכַל לָבוֹא לָזֶה לִזְכּוֹת לְמַדְרֵגַתְכֶם
כִּי יֵשׁ לָכֶם נְשָׁמָה גְּבוֹהָה מְאד בְּוַדַּאי ?!
וְהִקְפִּיד רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, מְאד עַל זֶה וְאָמַר
זֶהוּ הַחִסָּרוֹן שֶׁלָּכֶם, שֶׁנִּדְמֶה לָכֶם שֶׁעִקַּר גְּדֻלַּת וְהַשָּׂגַת הַצַּדִּיקִים הַגְּבוֹהִים הוּא רַק מִצַּד הַנְּשָׁמָה הַגְּבוֹהָה שֶׁיֵּשׁ לָהֶם
כִּי בֶּאֱמֶת לא כֵן הַדָּבָר
רַק כָּל אֶחָד וְאֶחָד יָכוֹל לִזְכּוֹת לָבוֹא לְמַדְרֵגָתִי לִהְיוֹת כָּמוֹנִי מַמָּשׁ
כִּי הָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת בֶּאֱמֶת
וְכֵן שָׁמַעְתִּי גַּם כֵּן כַּדְּבָרִים הָאֵלֶּה מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ כַּמָּה פְּעָמִים
שֶׁהָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת וְכוּ'
 

שלום לכבוד אלעד.

הנני מחזיק לך טובה על המראה מקומות הללו. ידעתי שיש ענין שרביז"ל יכול לעשות צדיקים כמוני ממש, אבל לא ידעתי בדיוק המקום, יישר כחך.

אבל עכ"ז אינך צדוק בהשיטות שלך, כי כאן כתוב רק שכל אחד "יכול" לזכות לזה. וכאן כתוב שיש בכוחו של רביז"ל לעשות צדיקים כמוני ממש, אבל בשום אופן אין כתוב כאן שמי שאינו כמוני ממש, חסר לו בהתקרבות לרביז"ל, ובתכליתו שבא לעולם הזה.
יצחק חי
מתקדם

נשלח במקור על ידי eliad

לגבי תלמידי רבי נחמן מברסלב שנהיו כמוהו. אתה די ליצן
 
אתה כותב " אני יודע תלמידי רביז”ל שזכו למדריגה שאין למעלה הימנו, ונכללו לגמרי באור אין סוף ברוך הוא, שזה מדריגת רביז”ל,"
 
אתה עצמך זכית לזה? איך החלטת שהם הגיעו למדרגה שאין למעלה ממנה?
 
+ מי שיגיע (כמוני) יגלה שכל חדש, שאותו עוד לא גילה רבי נחמן מברסלב. האם הם עשו זאת?
 
וכפי שכתבתי, אתה עצמך לא יודע מהו אין סוף, לא חזרת עדיין בתשובה שלמה, ואינך יודע מה זה להכלל בא"ס וכולי, וכל שכן שאינך יודע מי הגיע לזה בשלמות וכולי

 בבקשה אל תגיד פירושים במה שכתבתי. וכי אמרתי לך שאני זכה לזה. אמנם אין יודע מתלמידי רביז"ל שזכו לזהאין אני מחויב לגלות לך מיהו התלמידי רביז"ל הללו.

אם תחפש אפשר יוודע לך. כל טוב


יצחק חי
מתקדם

בכלל איני כאן לברר לך מיהו אנשים שזכו להכלל לגמרי באור אין סוף ברוך הוא, ואיני כאן לברר לך אם אכן אני זכיתי לזה.  כי זה אי אפשר לברר. כי אין סוף הוא אין סוף ממש. ואין הכוונה בפורם הזה לברר, מיהו זכה לאור אין סוף ומי לא.

אכן הלא אמרת שכל תורת רבינו ז"ל הוא לזכות להכלל באור אין סוף ב"ה, ואם איש אחד לא זכה  לזה  לדבריך, נמצא שכל תורת רביז"ל עדיין לא נתקיים, וכל מה שגילה ואמר לפני שתי מאות שנים לא זכה לזה אדם מעולם.

וזה שטות גדול לומר ששום אחד לא זכה לקיים דברי רבינו ז"ל.

ככל שאני מתעמק בשיטותך ובדבריך, אני מתחיל  להבין  אותך יותר. הגעתי למסקנה או  שאתה משוגע ממש, שנכנס בראש שלך שאתה בא לעולם לתקן את הכל וכו' כמו כל המשוגעים. או שאתה צבוע והנך מלא קנאה ושנאה על אנשים שמבינים את תורת רביז"ל,  ואתה רוצה לנתק אותם מן תורת רביז"ל, לכך פתחת  פורם,  והנך כותב פורים תורות, מהו תורת רביז"ל לפי דעתך, ושיש רבי נחמן אמיתי, ומה שיש לנו מרביז"ל, ומה שיש  ליקוטי מוהר"ן, שום אחד אינו מבין זה, שום אחד אינו יכול לומר פירושים בהליקוטי מוהר"ן רק אתה.

הנה אם היה לך פירושים על כל תורה ותורה, אזי החרשתי, אמנם אתה  אומר פירושים  ודברים להיפך לגמרי מתורת רביז"ל, ולכן אברר כאן מה שיש בידי לברר שדבריך אינם לפי שיטת ברסלב, רק הם נתמוצץ מן האצבע שלך. וזהו  זה.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יצחק חי

מש”כ בפורם הנקרא: התקרבות אמיתית לצדיק האמת, היינו שהאדם עצמו יהיה הצדיק האמת. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]


מש”כ: בכל מקום שרבי נחמן מברסלב מדבר על הצדיק, הוא תמיד מרמז בכך על השי"ת. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]


מש”כ: שצדיק יש רק אחד. והוא השי"ת בלבד ולא אף אחד אחר. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]

 

מש”כ: ורק מי שמקיים את המצוות כמו השי"ת ממש, ורק מי שנכלל בא"ס לגמרי ... רק הוא צדיק הדור ... [פורים תורה, וחסר מראה מקום], אל תעתיק ליקו”מ ח”א סי’ כ”ב, כי שם לא כתוב “רק הוא צדיק הדור”.

 
אני אעתיק לך ממקום אחר שמבואר שרק מי שיכול כמוני להראות לכל הרשעים למה הם צדיקים ולכל הצדיקים למה הם רשעים, רק הוא צדיק, ובלי זה הוא אינו צדיק כלל. יש מבין?
 הגב עמוד  1 2 3 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 29_03_2024 השעה 16:29:48