חיפוש בספרי ברסלב
|
ספרי ברסלב און ליין:
ליקוטי מוהר"ן חלק א
| ליקוטי מוהר"ן חלק ב
| סיפורי מעשיות
| ספר המידות
| שבחי הר"ן
| שיחות הר"ן
| חיי מוהר"ן
|
חסר מראה מקום |
הגב | עמוד < 1 2 3 |
מחבר | |||
יצחק חי
מתקדם |
נושא: חסר מראה מקום | ||
עוד הפעם הנך מדבר שלא כשורה. הרי כבר אמרתי לך, אם אתה מביא מקור לדבריך מתורת רביז"ל, אני מסכים עמך. ואם אינך מביא מקור שקר תורת אליעד כהן, ואינו תורת ברסלב. לגבי שאלתך אם רביז"ל היה אומר לי שאתה צדיק מה היית אומר. לא אבין, הלא רביז"ל כבר אמר לי שאינך צדיק, כיון שאינך מאמין באלהים, וכתוב "וצדיק באמונתו יחיה" הצדיק הוא רק מי שמפרסם את האמונה ככתוב בליקו"מ ח"א סי' ח"י וח"ב סי' ה'. שאר דבריך בלי שום מקור.
|
|||
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|||
ונניח שרבי נחמן מברסלב היה מתגלה אליך, ומסביר לך שכאשר הוא אמר "אמונה" זה היה אצלו לבוש למילה "שכל נקנה", ושרק הרשע אכן חי באמונה, ושהצדיק האמת מגלה את השכל הנקנה שהוא נקרא אמונה אצל הכופרים הטיפשים שיש להם אמונות כזב כמוך. ואם רבי נחמן מברסלב היה אומר לך שאלוהים שלך הוא השטן, ושבכלל יש אלוהים אחר גדול יותר. האם היית מקבל ממנו?
|
|||
יצחק חי
מתקדם |
|||
אם היית רואה שכל דבריך יש להם מקורות, ובתוכם אני רואה דברים שאין להם מקור, היית צודק שהדבר מוטל בספק, אבל אם אני רואה שכל דבריך הם בלי מקורות, אזי כשאני מבקש מקור ממך , היינו שבלי מקור זה אינו תורת ברסלב רק תורת אלעד כהן
|
|||
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|||
1 - אל תהיה שקרן. מצד האמת הדבר מוטל בספק, משום שאינך יודע בוודאות שאין מקור!
2 - תסתכל בהודעות הישנות בפורום, יש שם מאות מקורות שהבאתי, על כל חלק של מילה שלי.
3 - תקרא שוב פעם את סעיף אחד, ואל תשקר.
|
|||
יצחק חי
מתקדם |
|||
אם אם אם אם, ונניח ונניח ונניח, זה הכל שטויות. תציין מקור למה שכתבת: כאשר הוא אמר "אמונה" זה היה אצלו לבוש למילה "שכל נקנה", ושרק הרשע אכן חי באמונה ??????
|
|||
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|||
אתה מתחמק מלענות - נניח שרבי נחמן מברסלב עצמו היה אומר לך את הפירושים שלי לדברים שלו, האם היית מקבל אותם, או שהיית שולל את השכל שלו, כי הוא נגד התורה שלך?
לגבי השכל הנקנה, ראה כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - השכל הנקנה - מהו ?
וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁמַּשִּׂיג בְּשִׂכְלוֹ
כָּל מַה שֶּׁיֵּשׁ בְּיַד אֱנוֹשִׁי לְהַשִּׂיג אָז שִׂכְלוֹ שָׁב שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה כְּמוֹ שֶׁכָּתְבוּ הַמְּחַקְּרִים שֶׁיֵּשׁ שֵׂכֶל בְּכחַ, וְשֵׂכֶל הַפּעַל, וְשֵׂכֶל הַנִּקְנֶה וְעִקַּר קִיּוּמוֹ שֶׁל אָדָם לְאַחַר מִיתָתוֹ אֵינוֹ אֶלָּא שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה וְזֶה הַשְׁאָרוֹתָיו לְאַחַר הַמִּיתָה וְזֶה בְּחִינַת אֲמָנָה כִּי אֲמָנָה לְשׁוֹן קִיּוּם דָּבָר כִּי שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה הוּא קִיּוּם שֶׁל אָדָם לְאַחַר מוֹתוֹ וְשֵׂכֶל הַנִּקְנֶה נִקְרָא מַה שֶּׁאָדָם יוֹדֵעַ הַרְבֵּה דְּבָרִים בִּידִיעָה אַחַת כִּי קדֶם צָרִיךְ לֵידַע הַרְבֵּה הַקְדָּמוֹת קדֶם שֶׁיֵּדַע אֵיזֶהוּ דָּבָר וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁמַּשִּׂיג אֶת הַדָּבָר מַשְׁלִיךְ הַקְדָּמוֹתָיו וְיוֹדֵעַ אֶת הַדָּבָר בִּידִיעָה אַחַת ראה באורך כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - השכל הנקנה - מהו ?
וראה כאן
http://breslev.eip.co.il/?key=365 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צא - וַיְהִי יָדָיו אֱמוּנָה עַד בּא הַשָּׁמֶשׁ
שהאמונה היא כדי להביא את האדם אל השכל, שהוא המכוון והאמצעי הוא האמונה
וראה לדוגמא כאן
http://breslev.eip.co.il/?key=185 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ח - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר
כי במה שהשכל מבין אין שיך אמונה ועקר אמונה היא רק במקום שהשכל נפסק ואינו מבין הדבר בשכלו שם צריכין אמונה
והשכל נפסק בהשגת החלל הפנוי, שרק שם הוא אמונה.
וראה בתורה סד ובעוד מקומות, שאמונה של אמת, היא רק לצורך השגת האין סוף, דהיינו השגת השכל הנקנה שמעל השכל
אבל מה שנקרא אצלכם אמונה, הוא רק על שם המושאל, והוא נובע מהפרעה נפשית של חוסר שכל ... |
|||
יצחק חי
מתקדם |
|||
אין אני מתחמק לענות לך. אבל אני עונה לך על דברים ברורים ולא על דמיונות. אין אני שואל ממך אם רבי נחמן היה אומר לך שהפירושים שלי הם אמת אם היית מקבל, כיון שאני יודע שזה דמיונות, ולכן לא אענה לך. אמנם אם רביז"ל יאמר לי כזה אזי אני מקבל כל דברי רבינו שהוא אמת כה' אלהים אמת, רבינו אינו אומר דבר נגד התורה ונגד אלהים. פשוט. המקור שהבאת לשכל ואמונה זה אינו שייך לענין שלנו. שם מדבר משכל כל התורה שמה מדבר שצריך להוציא מהמדמה ולבוא לשכל, אינו מדבר שמה מאמונה, רבינו מדבר שם שמשיג ממה שיש בשכל אנושי להשיג, וכ' שזה לשון אמנה לשון קיום דבר, אמנה אינו ענין של אמונה, תלמוד עוד הפעם הגמרא במס' סוטה מהו לשון אמנה, ותלמד עוה"פ גמרא מסכת שבת לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביטלו ממנו אנשי אמנה. רבינו היה לומד הרבה ש"ס וכל מה שכתב בנה על דברי הש"ס כמו שציין המראה מקומות, אצלו היה אמנה כמו לשון הש"ס לשון קיום דבר. מתורה צ"א מבואר שע"י אמונה באים אל השכל, אבל שיטתך הוא שאמונה זה שטן וכל מי שיש לו אמונה הוא שקרן. ונמצא לפי דבריך, ע"י השקר באים אל השכל ? שאר דבריך הנך משליך דברים תורה ס"ד וכו', אמונה על שם המושאל, זה בלי מקור, וכדרכך אתה מדבר שטותיות. אין לי עכשיו עוד פנאי. ועוד חזון למועד |
|||
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|||
אני לא אתחמק, אלא אני אומר לך באופן מפורש, שאם רבי נחמן מברסלב ואלוהים עצמו יאמרו שאני טועה, הרי שהם טועים.
לגביך, אתה מתחמק. כי שום דבר לא פשוט. ורבי נחמן מברסלב בקושי השתין על התורה שלך. כפי שאמר, קרא אסמכתא בעלמא הוא, והגדול נשען על הקטן, כי הוא הגדול והתורה ומשה שלך, הם הקטן, כקליפת השום ממש.
כך שמה יקרה אם רבי נחמן מברסלב עצמו היה מדבר את הדיבורים שלי, מה היית עושה אז?
וכשרבי נחמן מברסלב התבייש בתורה שלו מלפני ארץ ישראל ואסר לפרסם אותה, בזה הוא בעצם רמז לפקחים שהתורה של משה מלפני ארץ ישראל, היא תורה בזויה שאסור לפרסם אותה.
**
נכון, על ידי בירור האמונה והשקר, על ידי זה באים אל האמת! ואם לדוגמא תאמין לי, אז דייקא תבוא לבסוף אל האמת!
לגבי השם המושאל, הוא שם מושאל מתורה כב, שהתורה שלך היא על שם המושאל. כך גם האלוהים שלך שהוא השטן והוא אלוהים רק על שם המושאל, וכך גם האמונה שלך וכולי.
|
|||
הגב | עמוד < 1 2 3 |
מעבר לפורום |