ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

מעלת המתקרבים אליו - חיי מוהר"ן - רצא


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: מעלת המתקרבים אליו - חיי מוהר"ן - רצא
http://breslev.eip.co.il/?key=565 - חיי מוהר"ן - רצא - מעלת המתקרבים אליו
 
עָנָה וְאָמַר: הָעוֹלָם רָאוּי שֶׁיִּתְמְהוּ עַצְמָן עַל הָאַהֲבָה שֶׁבֵּינֵינוּ
כי האהבה שיש לצדיק, היא האהבה שבדעת שהיא נמשכת מבחינת לפני הבריאה, והיא אהבה עצמית ממש. מה שאין כן באהבה של העם.
 
והיה ראוי שכל תלמידי רבי נחמן מברסלב יזכו להכלל בא"ס, ואז ממילא תהיה ביניהם אהבה עצמית וכולי, עד שהעולם יתמהו וכולי.
 
*****
 
שָׁמַעְתִּי שֶׁפַּעַם אַחַת אָמַר לַאֲנָשָׁיו
מַה לָּכֶם לַחֲשׁב מַחֲשָׁבוֹת
אֵין אַתֶּם צְרִיכִים כִּי אִם לָתֵת אֲבָנִים וָסִיד וַאֲנִי בּוֹנֶה מֵהֶם בִּנְיָנִים נִפְלָאִים וְנוֹרָאִים
[כְּלוֹמַר שֶׁאָנוּ צְרִיכִין רַק לַעֲסֹק בַּעֲבוֹדַת ה' בִּפְשִׁיטוּת בְּתוֹרָה וּבִתְפִילָּה וּמִצְווֹת וְהוּא עוֹשֶׂה בָּזֶה מַה שֶּׁעוֹשֶׂה]
[וּמָשַׁךְ הַרְבֵּה תֵּבַת בִּנְיָנִים
כְּמַפְלִיג בְּשֶׁבַח נִפְלְאוֹת תִּפְאֶרֶת הַבִּנְיָנִים הַנּוֹרָאִים שֶׁבּוֹנֶה מִזֶּה]
 
כיו"ב על עבודת ה', שהיא צריכה להיות בתמימות ובפשיטות דייקא.
 
******
 
שֶׁאִם הָיָה רוֹצֶה לְגַלּוֹת וּלְהַרְאוֹת הַיִּרְאָה שֶׁלּוֹ
לא הָיוּ יְכוֹלִים לַעֲמד אַרְבַּע אַמּוֹת סָמוּךְ לְבֵיתוֹ
אַךְ הוּא מַעְלִים הַיִּרְאָה שֶׁלּוֹ בְּכַוָּנָה.
 
כיו"ב אצל השי"ת, שאם היה מגלה את עצמו, לא היה קיום לעולם כלל ...
 
*****
 
שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר
שֶׁאִיתָא בַּזוהַר אִית יִרְאָה וְאִית יִרְאָה וְכוּ'
אֲנִי רוֹצֶה לְגַלּוֹת וּלְהַכְנִיס יִרְאָה בַּאֲנָשַׁי, יִרְאָה נִפְלָאָה
שֶׁעֲדַיִן לא הָיְתָה יִרְאָה כָּזאת בָּעוֹלָם
 
ראה כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=135 - יראת הרוממות - מהי ?
 
ונקוט כלל זה בידך: בד"כ כשרבי נחמן מברסלב אומר על דבר שעדיין לא היה כזה דבר בעולם או שאין כזה דבר בעולם וכיו"ב, כוונתו היא שהדבר הזה נמשך מבחינת לפני בריאת העולם.
 
******
 
פַּעַם אַחַת דִּבֵּר עִמִּי מֵעִנְיָן שֶׁאִי אֶפְשָׁר לִהְיוֹת אִישׁ כָּשֵׁר בֶּאֱמֶת כִּי אִם כְּשֶׁמִּתְקָרְבִין לְהַצַּדִּיק הָאֱמֶת שֶׁבַּדּוֹר.
עָנָה וְאָמַר קדֶם שֶׁנִּמְצָא הַצַּדִּיק הָאֱמֶת בָּעוֹלָם יְכוֹלִים לְהִתְקָרֵב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מֵעַצְמוֹ.
אֲבָל אַחַר שֶׁכְּבָר נִמְצָא הַצַּדִּיק הָאֱמֶת בָּעוֹלָם
אִי אֶפְשָׁר לְהִתְקָרֵב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בֶּאֱמֶת בְּשׁוּם אפֶן כִּי אִם כְּשֶׁזּוֹכִין לְהִתְקָרֵב אֵלָיו.
וְיֵשׁ לִי בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם שִׂיחָה נָאָה בָּזֶה
וְאִם יִהְיֶה רְצוֹן הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְכָתְבָהּ
יִתְבָּאֵר בְּמָקוֹם אַחֵר

 
ונשאל: וכי מי שלא זכה להכיר מרבי נחמן מברסלב , וכי הוא לא יכול להתקרב להשי"ת ?
 
והעניין הוא, כי עקרונית בהחלט שאפשר גם עכשיו להתקרב להשי"ת גם בלי להיות מקורב לצדיק האמת.
 
אלא שכדי להתקרב להשי"ת בהכרח לקיים את העצות של הצדיק האמת, ואז גם אם נדמה לאדם שהוא לא מקורב לצדיק האמת, הרי שהוא מקורב ומקושר אליו גם בלי לדעת זאת וכולי ...
 
היינו שאחרי שהצדיק האמת קיים בעולם, כל התקרבות שיש להשי"ת נמשכת ממנו, גם אם זה באתכסיא וכולי.
 
********
 
שָׁמַעְתִּי מֵאִישׁ אֶחָד מֵאַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ שֶׁסִּפֵּר
שֶׁפַּעַם אַחַת אָמַר לוֹ רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה עַל עצֶם הִתְגַּבְּרוּת הַיֵּצֶר הָרָע רַחֲמָנָא לִצְלַן.
עָנָה וְאָמַר אֲנִי יָדַעְתִּי הַיֵּצֶר הָרָע שֶׁלָּכֶם
אִלּוּ הָיוּ לוֹקְחִין מִכֶּם הַיֵּצֶר הָרָע
הָיוּ הוֹלְכִין וּמְקַלְּחִין צִנּוֹרוֹת מְלֵאִים דָּם וְכָל הָעוֹלָם הָיָה מָלֵא דָּם.
אֲפִילּוּ כְּשֶׁתִּהְיוּ אֲנָשִׁים כְּשֵׁרִים
צָרִיךְ לָכֶם זְכִיָּה גְּדוֹלָה שֶׁתֵּדְעוּ עצֶם הַיֵּצֶר הָרָע שֶׁלָּכֶם שֶׁהָיָה לָכֶם
רַק אֲנִי יָדַעְתִּי אוֹתוֹ
 
כשאדם זוכה לעשות תשובה שלמה, אז הוא זוכה לבחינת שהקב"ה שוחטו ליצר הרע. ורק מי שנכלל בבחינת לפני הבריאה, רק הוא זוכה לדעת את עוצם היצר הרע שלו וכולי ...
ענה ואמר: העולם ראוי שיתמהו עצמן על האהבה שבינינו
שמעתי שפעם אחת אמר לאנשיו
מה לכם לחשב מחשבות
אין אתם צריכים כי אם לתת אבנים וסיד ואני בונה מהם בנינים נפלאים ונוראים
[כלומר שאנו צריכין רק לעסק בעבודת ה' בפשיטות בתורה ובתפילה ומצוות והוא עושה בזה מה שעושה]
[ומשך הרבה תבת בנינים
כמפליג בשבח נפלאות תפארת הבנינים הנוראים שבונה מזה]
שאם היה רוצה לגלות ולהראות היראה שלו
לא היו יכולים לעמד ארבע אמות סמוך לביתו
אך הוא מעלים היראה שלו בכונה.
שמעתי בשמו שאמר
שאיתא בזוהר אית יראה ואית יראה וכו'
אני רוצה לגלות ולהכניס יראה באנשי, יראה נפלאה
שעדין לא היתה יראה כזאת בעולם
פעם אחת דבר עמי מענין שאי אפשר להיות איש כשר באמת כי אם כשמתקרבין להצדיק האמת שבדור.
ענה ואמר קדם שנמצא הצדיק האמת בעולם יכולים להתקרב להשם יתברך מעצמו.
אבל אחר שכבר נמצא הצדיק האמת בעולם
אי אפשר להתקרב להשם יתברך באמת בשום אפן כי אם כשזוכין להתקרב אליו.
ויש לי בעזרת השם שיחה נאה בזה
ואם יהיה רצון השם יתברך לכתבה
יתבאר במקום אחר
שמעתי מאיש אחד מאנשי שלומנו שספר
שפעם אחת אמר לו רבי נחמן מברסלב זכרונו לברכה על עצם התגברות היצר הרע רחמנא לצלן.
ענה ואמר אני ידעתי היצר הרע שלכם
אלו היו לוקחין מכם היצר הרע
היו הולכין ומקלחין צנורות מלאים דם וכל העולם היה מלא דם.
אפילו כשתהיו אנשים כשרים
צריך לכם זכיה גדולה שתדעו עצם היצר הרע שלכם שהיה לכם
רק אני ידעתי אותו
אליעד כהן
מנהל הפורום

שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר
אֲנִי אֵין לִי מַה לַּעֲשׂוֹת בְּזֶה הָעוֹלָם כְּלָל
כִּי בִּשְׁבִילִי אֵינִי צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת כְּלָל
רַק בָּאתִי לְהָעוֹלָם לְקָרֵב נַפְשׁוֹת יִשְׂרָאֵל לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ.


כי אצל הצדיק האמת שנכלל בא"ס אין חילוק בין חיים למיתה, כי הוא כבר זכה לחיים נצחיים וכולי ...

אֲבָל אֵינִי יָכוֹל לְקָרֵב
כִּי אִם מִי שֶׁבָּא אֶצְלִי וּמְסַפֵּר לִי חֶסְרוֹנוֹ
אֲנִי יָכוֹל לְתַקְּנוֹ וְכוּ'

כי צריך שתהיה דייקא התערותא דלתתא, כדי שתהיה בחירה וכולי, וכל אחד מקבל לפי ההתערותא דלתתא שלו ...

*****

אָמַר אֲנִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת כֵּלִים נִפְלָאִים מְאד
רַק הַחִסָּרוֹן שֶׁאֲנִי בְּעַצְמִי מֻכְרָח לַעֲשׂוֹת בְּעַצְמִי אֶת הַכְּלֵי אֻמָּנוּת שֶׁקּוֹרִין גִּיצַייג

ראה כאן: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=98 - איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן לעומק ?

****

שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר שֶׁהוֹלְכִים שְׁלוּחִים מֵאֶחָד לַשֵּׁנִי, וּמֵהַשֵּׁנִי לְהַלָּן יוֹתֵר עַד שֶׁהַדָּבָר מַגִּיעַ לְהַצַּדִּיק.
הַיְנוּ כִּי מִכָּל הָאִילָנוֹת וְהָעֲשָׂבִים וּמִכָּל הַדְּבָרִים שֶׁבָּעוֹלָם מִכֻּלָּם הוֹלְכִים שְׁלוּחִים מֵאֶחָד לַחֲבֵרוֹ וּמֵחֲבֵרוֹ לַחֲבֵרוֹ עַד שֶׁמִּתְגַּלְגֵּל וּמַגִּיעַ הַדָּבָר לְאזֶן הַצַּדִּיק הָאֲמִתִּי
וְהוּא מְקַבֵּל וּמֵבִין מֵהֶם עֵצוֹת לַעֲבוֹדָתוֹ.
וְזֶה בְּחִינַת כָּל הָעוֹלָם לא נִבְרָא אֶלָּא לְצַוּוֹת לָזֶה
הַיְנוּ בְּחִינַת עֵצוֹת, לִתֵּן לוֹ עֵצוֹת כַּנַּ"ל.
כִּי תַּרְיָ"ג מִצְווֹת נִקְרָאִין תַּרְיָ"ג עֲטִין דְּאוֹרַיְתָא
וְזֶה לְצַוּוֹת לְשׁוֹן עֵצוֹת כַּנַּ"ל.
וְאָמַר שֶׁכָּל זֶה הוּא רַק בְּחִינַת עֵצוֹת
אֲבָל הָעֲבוֹדָה בְּעַצְמָהּ שֶׁל הַצַּדִּיק הָאֲמִתִּי זֶה גָּבוֹהַּ וְנֶעְלָם מְאד.
וַאֲפִילּוּ מַלְאָךְ וְשָׂרָף אֵינוֹ יוֹדֵעַ זאת כִּי אִם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְבַדּוֹ וְכוּ'.
וְכָל זֶה יֵשׁ לָהֶם אֵיזֶה שַׁיָּכוּת עִם הַצַּדִּיק מִצַּד שֶׁהוּא מְלֻבָּשׁ בְּגוּף.
אֲבָל מִצַּד הַנְּשָׁמָה הוּא עִנְיָן אַחֵר לְגַמְרֵי גָּבוֹהַּ מֵעַל גָּבוֹהַּ וְכוּ' וְכוּ'
וְעוֹד יֵשׁ בְּעִנְיַן שִׂיחָה זוֹ דְּבָרִים נִפְלָאִים

ראה כאן: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=64 - בעניין קיום המצוות של הצדיק האמת

*****

אָמַר, לִכְנס אֶצְלִי וּלְהִתְקָרֵב אֵלַי הוּא דָּבָר קָשֶׁה מְאד
וַאֲפִילּוּ בָּנַי עַצְמָם.
וְכִי יֵשׁ יוֹתֵר מְקרָב מִבָּנִים
אֲפִילּוּ הֵם כָּל אֵימַת שֶׁרוֹצִים לִכְנס אֶצְלִי
יֵשׁ עַל זֶה כַּמָּה בִּלְבּוּלִים וּמַחֲשָׁבוֹת הַטּוֹרְדוֹת וְכַיּוֹצֵא.
וְהָעִקָּר בִּשְׁעַת הַהַתְחָלָה.
וְכָל זְמַן שֶׁנִּקְרָא הַתְחָלָה אָז הוּא קָשֶׁה מְאד לְהִתְקָרֵב
וְגַם אַחַר כָּךְ נַעֲשֶׂה מַה שֶּׁנַּעֲשֶׂה
אַךְ בַּהַתְחָלָה כָּל זְמַן שֶׁנִּקְרָא הַתְחָלָה הוּא דָּבָר נִמְנָע וְקָשֶׁה וְכָבֵד מְאד לִכְנס וּלְהִתְקָרֵב

כיו"ב לגבי עבודת ה'. כי האדם הוא בחינת בן של המלך, ואף על פי כן קשה לו כ"כ להתקרב להשי"ת וכולי ...

וכיו"ב כל הבריאה היא בחינת בן, ואעפ"כ קשה כ"כ לכלול אותה בבחינת לפני הבריאה וכולי.

 

שמעתי בשמו שאמר
אני אין לי מה לעשות בזה העולם כלל
כי בשבילי איני צריך לעשות כלל
רק באתי להעולם לקרב נפשות ישראל להשם יתברך.

אבל איני יכול לקרב
כי אם מי שבא אצלי ומספר לי חסרונו
אני יכול לתקנו וכו'

אמר אני יכול לעשות כלים נפלאים מאד
רק החסרון שאני בעצמי מכרח לעשות בעצמי את הכלי אמנות שקורין גיצייג

שמעתי בשמו שאמר שהולכים שלוחים מאחד לשני, ומהשני להלן יותר עד שהדבר מגיע להצדיק.
הינו כי מכל האילנות והעשבים ומכל הדברים שבעולם מכלם הולכים שלוחים מאחד לחברו ומחברו לחברו עד שמתגלגל ומגיע הדבר לאזן הצדיק האמתי
והוא מקבל ומבין מהם עצות לעבודתו.
וזה בחינת כל העולם לא נברא אלא לצוות לזה
הינו בחינת עצות, לתן לו עצות כנ"ל.
כי תרי"ג מצוות נקראין תרי"ג עטין דאוריתא
וזה לצוות לשון עצות כנ"ל.
ואמר שכל זה הוא רק בחינת עצות
אבל העבודה בעצמה של הצדיק האמתי זה גבוה ונעלם מאד.
ואפילו מלאך ושרף אינו יודע זאת כי אם השם יתברך לבדו וכו'.
וכל זה יש להם איזה שיכות עם הצדיק מצד שהוא מלבש בגוף.
אבל מצד הנשמה הוא ענין אחר לגמרי גבוה מעל גבוה וכו' וכו'
ועוד יש בענין שיחה זו דברים נפלאים

אמר, לכנס אצלי ולהתקרב אלי הוא דבר קשה מאד
ואפילו בני עצמם.
וכי יש יותר מקרב מבנים
אפילו הם כל אימת שרוצים לכנס אצלי
יש על זה כמה בלבולים ומחשבות הטורדות וכיוצא.
והעקר בשעת ההתחלה.
וכל זמן שנקרא התחלה אז הוא קשה מאד להתקרב
וגם אחר כך נעשה מה שנעשה
אך בהתחלה כל זמן שנקרא התחלה הוא דבר נמנע וקשה וכבד מאד לכנס ולהתקרב

אליעד כהן
מנהל הפורום

אָמַר כָּל מִי שֶׁיְּצַיֵּת אוֹתִי וִיקַיֵּם כָּל מַה שֶּׁאֲנִי מְצַוֶּה
בְּוַדַּאי יִהְיֶה צַדִּיק גָּדוֹל יִהְיֶה מַה שֶּׁיִּהְיֶה.
וְהָעִקָּר לְהַשְׁלִיךְ שֵׂכֶל עַצְמוֹ לְגַמְרֵי רַק כַּאֲשֶׁר יאמַר הוּא יְקֻיַּם הַכּל כְּמַאֲמָרוֹ.
וְאָמַר אָז עִנְיָן עַם נָבָל וְלא חָכָם, כַּמְבאָר בַּסֵּפֶר לִקּוּטֵי א' בְּסִימָן קכ"ג
מִן הַסְּתָם מִי שֶׁיָּכוֹל לִלְמד בְּיוֹתֵר מְסֻגָּל בְּיוֹתֵר

ראה כאן:
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=41 - לזרוק את השכל. מדוע וכיצד ?
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=56 - איך להיות מקושר לצדיק לגמרי ? מדוע לזרוק את השכל ?
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=38 - כדי לזרוק את השכל צריך שכל ?
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=102 - מה יש לחסידי ברסלב נגד השכל ?

*****

אָמַר לִי כְּשֶׁשְּׁאַלְתִּיו אִם אֲדַבֵּר עִם בְּנֵי אָדָם
הֵשִׁיב לִי [כֵּן תְּדַבֵּר.
שְׁאִלְתִּיו אֲבָל אֵינִי יוֹדֵעַ מַה עוֹבֵר עָלָיו.
הֵשִׁיב לִי, אֵינְךָ צָרִיךְ לָדַעַת.
שְׁאִלְתִּיו, מַה אֲנִי עוֹזֵר לוֹ.
הֵשִׁיב, מַה זֶה נוֹגֵעַ אֵלֶיךָ]
וְהֵבַנְתִּי כַּוָּנָתוֹ שֶׁרְצוֹנוֹ לוֹמַר [אַתָּה כֵּן פּוֹעֵל]

כי יש גם בחינת אור חוזר, שזהו העיקר, שהאדם מתחזק על ידי הדיבורים שהוא מאיר בחברו וכולי.

*****

גַּם אָמַר לִי [אוֹתְךָ כְּבָר לָקַחְתִּי מֵהָעוֹלָם הַזֶּה]

ראה כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=427 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קנז - אִם יִתְדַּבֵּק עַצְמוֹ לְדִבְרֵי הַתּוֹרָה הַיּוֹצְאִים מִפִּי הַצַּדִּיק

אִם יִתְדַּבֵּק עַצְמוֹ לְדִבְרֵי הַתּוֹרָה הַיּוֹצְאִים מִפִּי הַצַּדִּיק
תָּמֵהַּ אֲנִי אֵיך אֶפְשָׁר אַחַר כָּך לִסְבּל וְלַחְפּץ חַיֵּי הָעוֹלָם הַזֶּה
וזהו: 'כָּל הַנֶּהֱנֶה מִדִּבְרֵי תּוֹרָה נוֹטֵל חַיָּיו מִן הָעוֹלָם'
והבן היטב

******

גַּם אָמַר לִי
אַתָּה בִּלְעָדַי אֵינְךָ יָכוֹל לַעֲשׂוֹת
...
אֲבָל אֲנִי בִּלְעָדֶיךָ גַּם כֵּן אֵינִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת כְּלָל.
...

וסוד העניין הוא בחינת ויהי נא פי שנים ברוחך אלי, דהיינו כי בחינת הבריאה מקבלת את חיותה מבחינת לפני הבריאה. אך בחינת לפני הבריאה נצרכת לבחינת הבריאה דייקא והבן.

וראה גם כיו"ב http://breslev.eip.co.il/?key=573 - חיי מוהר"ן - תמד - עבודת השם

וַאֲנִי אֶפְתַּח לְךָ שְׁבִילֵי הַשֵּׂכֶל
וְתֵלֵךְ וּתְטַיֵּל דֶּרֶךְ כָּל הַתּוֹרוֹת שֶׁלִּי כְּדֶרֶךְ הַהוֹלֵךְ וּמְטַיֵּל בְּהֵיכָלוֹת וּבִנְיָנִים נִפְלָאִים וְנוֹרָאִים.
...
אֲבָל אַף עַל פִּי כֵן עֲדַיִן לא יִהְיֶה שֶׁלְּךָ
רַק כְּמוֹ שֶׁמְּטַיֵּל בְּשֶׁל אֲחֵרִים.
אֲבָל אֲנִי רוֹצֶה שֶׁיִּהְיֶה שֶׁלְּךָ לְגַמְרֵי
וְגַם זֶה יִהְיֶה
[אַתָּה חוֹשֵׁב עֲבוּר הַמַּעֲשִׂים טוֹבִים שֶׁלְּךָ
רַק בִּשְׁבִיל שֶׁאֲנִי רוֹצֶה כָּךְ]

היינו שזה כפשוטו ממש, שהאדם הוא רק כעט ביד הסופר כמובא ...

*****

גַּם אָמַר לְהָרַב רַבִּי נָתָן וְהָרַב רַבִּי נַפְתָּלִי זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה בְּעֵת שֶׁנִּתְקָרְבוּ אֵלָיו
הֲלא יֵשׁ לִי עִמָּכֶם הֶכֵּרוּת מִכְּבָר
רַק שֶׁזֶּה זְמַן כַּבִּיר אֲשֶׁר לא הִתְרָאִינוּ פָּנִים זֶה עִם זֶה
וְעַכְשָׁו אָנוּ רוֹאִין עַצְמֵנוּ זֶה עִם זֶה.

כי הצדיק אוחז בשורש הנשמות לפני הבריאה וכולי ...

אמר כל מי שיצית אותי ויקים כל מה שאני מצוה
בודאי יהיה צדיק גדול יהיה מה שיהיה.
והעקר להשליך שכל עצמו לגמרי רק כאשר יאמר הוא יקים הכל כמאמרו.
ואמר אז ענין עם נבל ולא חכם, כמבאר בספר לקוטי א' בסימן קכ"ג
מן הסתם מי שיכול ללמד ביותר מסגל ביותר

אמר לי כששאלתיו אם אדבר עם בני אדם
השיב לי [כן תדבר.
שאלתיו אבל איני יודע מה עובר עליו.
השיב לי, אינך צריך לדעת.
שאלתיו, מה אני עוזר לו.
השיב, מה זה נוגע אליך]
והבנתי כונתו שרצונו לומר [אתה כן פועל]

גם אמר לי [אותך כבר לקחתי מהעולם הזה]

ראה כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=427 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קנז - אם יתדבק עצמו לדברי התורה היוצאים מפי הצדיק

אם יתדבק עצמו לדברי התורה היוצאים מפי הצדיק
תמה אני איך אפשר אחר כך לסבל ולחפץ חיי העולם הזה
וזהו: 'כל הנהנה מדברי תורה נוטל חייו מן העולם'
והבן היטב

גם אמר לי
אתה בלעדי אינך יכול לעשות
...
אבל אני בלעדיך גם כן איני יכול לעשות כלל.
...

ואני אפתח לך שבילי השכל
ותלך ותטיל דרך כל התורות שלי כדרך ההולך ומטיל בהיכלות ובנינים נפלאים ונוראים.
...
אבל אף על פי כן עדין לא יהיה שלך
רק כמו שמטיל בשל אחרים.
אבל אני רוצה שיהיה שלך לגמרי
וגם זה יהיה
[אתה חושב עבור המעשים טובים שלך
רק בשביל שאני רוצה כך]

גם אמר להרב רבי נתן והרב רבי נפתלי זכרונם לברכה בעת שנתקרבו אליו
הלא יש לי עמכם הכרות מכבר
רק שזה זמן כביר אשר לא התראינו פנים זה עם זה
ועכשו אנו רואין עצמנו זה עם זה.

אורח
אורח

חיזקת לגמרי לגמרי!
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 28_03_2024 השעה 10:31:46