ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

מעשה מחיגר - תלישת קברים


 הגב
מחבר
נקודה טובה
מתקדם

נושא: מעשה מחיגר - תלישת קברים
http://breslev.eip.co.il/?key=50 - סיפורי מעשיות - מעשה ג - מחיגר
 
קראתי במעשה מחיגר שהגזלן אחרי שחזר בתשובה (כשדרך על האבק של הדרך של צדיקים) היה תולש קברים. מה משמעות דבר זה של "תלישת קברים"?
ננח
חדש

אני ראיתי כמה אנשים שתלשו קברים
 
שהיו הולכים מקבר לקבר בלי הפסקה
בשביל להיות ברסלב לא צריך לעבוד קשה מספיק אמונה פשוטה בצדיק נ נח נחמ נחמן מאומן
אליעד כהן
מנהל הפורום

זה לשון הסיפור שם:

וְיָרַד [החיגר] מֵהָאִילָן, וְכִבֵּד מִשָּׁם אֶת הַפּוּל הַנַּ"ל מִן הַדֶּרֶךְ
וּפִזֵּר אֶת הַפּוּל שֶׁל צַדִּיקִים בְּעַצְמוֹ
וְהָלַךְ וְיָשַׁב עַל הָאִילָן
וְאוֹתוֹ הַגַּזְלָן [הַיְנוּ הַגָּדוֹל שֶׁבָּהֶם] תָּמַהּ
שֶׁשּׁוֹלֵחַ כָּל הַגַּזְלָנִים
וְאֵין אֶחָד מֵהֶם שָׁב אֵלָיו
וְהָלַךְ הוּא בְּעַצְמוֹ עִם הָאֶחָד שֶׁנִּשְׁאַר אֶצְלוֹ
וְתֵכֶף כְּשֶׁבָּא עַל אוֹתוֹ הַדֶּרֶךְ
[שֶׁפִּזֵּר שָׁם הַבֵּן הַנַּ"ל הַפּוּל שֶׁל צַדִּיקִים לְבַדּוֹ]
נַעֲשָׂה צַדִּיק
וְהִתְחִיל לִצְעק לַחֲבֵרוֹ עַל נַפְשׁוֹ עַל שֶׁהָרַג כָּל כָּךְ נְפָשׁוֹת וְגָזַל כָּל כָּךְ
וְהָיָה תּוֹלֵשׁ קְבָרִים
וְהָיָה שָׁב בִּתְשׁוּבָה וּמִתְחָרֵט מְאד
וְכֵיוָן שֶׁרָאָה [הַבֵּן הַנַּ"ל שֶׁהָיָה יוֹשֵׁב עַל הָאִילָן]
 
הפשט הפשוט של תלישת קברים, לא ידוע לי. אולי זה איזה מנהג קדום כלשהו ... ?
 
בכל מקרה חשוב להבין שהוא הגזלן הזה לא הגיע לדרגת צדיק אמת על ידי זה שהוא הלך על האבק הנ"ל, אלא זה רק הכניס בו הרהורי תשובה בלבד ... ורק משום כך הוא נקרא צדיק.
 
ז"א זה רק הדרך של הצדיקים, דהיינו החרטות שהיו לו. אך ממנו ועד צדיק אמת / גמור, זה עניין אחר לגמרי.
 
ואם תמצא הסבר לעניין התלישת קברים, מה הפשט הפשוט שלו, תשתף אותנו.
 
תודה.
וירד [החיגר] מהאילן, וכבד משם את הפול הנ"ל מן הדרך
ופזר את הפול של צדיקים בעצמו
והלך וישב על האילן
ואותו הגזלן [הינו הגדול שבהם] תמה
ששולח כל הגזלנים
ואין אחד מהם שב אליו
והלך הוא בעצמו עם האחד שנשאר אצלו
ותכף כשבא על אותו הדרך
[שפזר שם הבן הנ"ל הפול של צדיקים לבדו]
נעשה צדיק
והתחיל לצעק לחברו על נפשו על שהרג כל כך נפשות וגזל כל כך
והיה תולש קברים
והיה שב בתשובה ומתחרט מאד
וכיון שראה [הבן הנ"ל שהיה יושב על האילן]
שימי
חדש

אולי הכוונה של תולש קברים , היא שכיון שנכנסו בו הרהורי תשובה, אז הוא ניסה לשוב בתשובה , על ידי זה שהוא יעקור מעצמו את העברות דהיינו המידות הרעות שהיו לו , שזה בחינת תלישת קברים . אבל איני יודע אם זוהי כוונתו של רבינו .     בכל אופן כמו שכתבת אתה שהוא לא היה צדיק אמיתי, כי צדיק אמיתי לא מנסה לעקור מעצמו שום דבר .
חידוש
מתקדם

נראה לי כי ענין תלישת הקברים הוא שאמר רבינו " עוונותיו של אדם חקוקים על עצמותיו " וכשעושה תשובה אז כאילו תולש קברים בח, העצמות כ"ש עממותיו של יהודה היו מגולגלים בארון עד שבא משה ועשה תשובה [ השגה ]בעבורו וכתיב ואל עמו תביאמו. כי באמת אמר יהודה , צדקה היא ממני.
ולענין הפול , יש היסתכלות 1. פלו [ בלע"ז שפעת ] כי יש שפעת רגיל ואחר כך שלח לנו שפעת העופות [ הינדיק ], ועכשיו שפעת החזירים .
ורמז לנו על הדור שלנו כי שהיה אוכל עשבים והנה,  פ פו פול= רפב=6 = פרח  הן הרפח ניצוצין שאיבדנו בגלל ה"פרח "שלקחנו 1. דה גרויסר אמיתר מן  תיקון הגראס.  2.פרג תיקון הפגרים הוא בסוד עם לבן גרתי {הרואין ]  3.פטריות [בלעז מאשרום] הוא היין המשומר שנתנה להם לישתות והישתכרו כל המלחים מסיפורי מעשיות .  4. תיקון אחרון שאמר לנו במעשה מחיגר ,שתלש העשב עם השורש... רמוז " כימי צאתך מארץ מצרים נפלאות אראך " כימי רומז לחומר הכימי שאוכלים היום ,מ.ד.מ.ה.  או טריפים וכדומה . וראה במעשה מזבוב ועכביש שהכין למלך קטורת ועישן אותו וראה......
והוא היום סוף התיקון של הס"מ  בעצמו הסם  בלי הסתרות והוא עץ הדעת טוב ורע ורק הצדיק בעל הכח שמעל כל המכשפים יכול להאיר גם במקומות האלה , כמו שרמוז לנו בתורה " משה אהרון וחור בתענית היו "  וראה מסכת תענית,
באת לו ביתו של רבי חנינא בן דוסא ואמרה לו אבי אבי התחלף לי כלי של שמן בכלי של חומץ, ענה לה ביתי ביתי ,מי שאמר לשמן וידלוק הוא יאמר לחומץ וידלוק.. והוא עמוק מי ימצאנו. היכן שבטלים חוקי הטבע ונישאר רק השגחה הוא ארץ ישראל
 
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 20_04_2024 השעה 16:34:02