ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

היכלי התמורות. מה הם? האם אתה בהיכלי התמורות?


 הגב עמוד  1 2 >
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: היכלי התמורות. מה הם? האם אתה בהיכלי התמורות?
http://breslev.eip.co.il/?key=515 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רמה - דַּע שֶׁיֵּשׁ חַדְרֵי תּוֹרָה
 
דַּע שֶׁיֵּשׁ חַדְרֵי תּוֹרָה
וּמִי שֶׁזּוֹכֶה לָהֶם
כְּשֶׁמַּתְחִיל לְחַדֵּשׁ בַּתּוֹרָה, הוּא נִכְנָס בְּהַחֲדָרִים
וְנִכְנָס מֵחֶדֶר לְחֶדֶר וּמֵחֶדֶר לְחֶדֶר
כִּי בְּכָל חֶדֶר וָחֶדֶר יֵשׁ כַּמָּה וְכַמָּה פְּתָחִים לַחֲדָרִים אֲחֵרִים
וְכֵן מֵאוֹתָן הַחֲדָרִים לַחֲדָרִים אֲחֵרִים
וְהוּא נִכְנָס וּמְטַיֵּל בְּכֻלָּם, וּמְלַקֵּט מִשָּׁם אוֹצָרוֹת וּסְגֻלּוֹת יְקָרוֹת וַחֲמוּדוֹת מְאד אַשְׁרֵי חֶלְקוֹ

אֲבָל דַּע, שֶׁצָּרִיך לִזָּהֵר מְאד, לְבַל יִטְעֶה בְּעַצְמוֹ, כִּי לא בִּמְהֵרָה זוֹכִין לָזֶה
כִּי יֵשׁ כַּמָּה וְכַמָּה חִדּוּשִׁין שֶׁאֵינָם בָּאִים מִשָּׁם
רַק מֵהֵיכְלֵי הַתְּמוּרוֹת
כִּי אֶת זֶה לְעֻמַּת זֶה עָשָׂה אֱלהִים
וְאַף שֶׁנִּדְמֶה לָאָדָם לְהַשָּׂגָה גְּדוֹלָה
אַף עַל פִּי כֵן, גַּם שָׁם יֵשׁ חִדּוּשִׁים נָאִים שֶׁנִּדְמִין לְהַשָּׂגוֹת
וְגַם בָּזֶה יֵשׁ כַּמָּה בְּחִינוֹת
...
וְדַע שֶׁכָּל אָדָם קדֶם שֶׁמַּשִּׂיג בַּתּוֹרָה הַשָּׂגָה שֶׁל אֱמֶת
צָרִיך לֵילֵך בְּהֶכְרֵחַ דֶּרֶך אֵלּוּ הֵיכְלוֹת הַתְּמוּרוֹת

אֲבָל הַכְּלָל שֶׁאָסוּר לִטְעוֹת בְּעַצְמוֹ לִסְבּר שֶׁכְּבָר בָּא אֶל הַהַשָּׂגָה הָרָאוּי
כִּי אִם יִסְבּר כֵּן יִשָּׁאֵר שָׁם חַס וְשָׁלוֹם
אֲבָל כְּשֶׁיֵּדַע שֶׁעֲדַיִן לא הִתְחִיל לִכְנס לְחַדְרֵי תּוֹרָה הָאֲמִתִּיִּים
אֲזַי יִתְחַזֵּק בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם, וְיַרְבֶּה בִּתְפִילּוֹת, וְיַפְצִיר
עַד שֶׁיִּפָּתְחוּ לוֹ שַׁעֲרֵי הַקְּדֻשָּׁה בֶּאֱמֶת, וְאָז יִרְאֶה הַהֶפְרֵשׁ

וַאֲפִילּוּ אִם עָשָׂה עֻבְדּוֹת וְתַעֲנִיתִים וְסִגּוּפִים בִּשְׁבִיל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך
וְאַחַר כָּך זָכָה לְחִדּוּשִׁין
אַף עַל פִּי כֵן אַל יַעֲמד עַל זֶה לִסְבּר שֶׁהֵם הַשָּׂגוֹת שֶׁל אֱמֶת הַנַּ"ל
כִּי אֲפִילּוּ לְהַדִּמְיוֹנוֹת שֶׁל הֵיכְלֵי הַתְּמוּרוֹת צָרִיך עֻבְדּוֹת וְתַעֲנִיתִים
...
וּכְמוֹ כֵן תָּבִין הַנִּמְשָׁל מֵעַצְמוֹ
כִּי יֵשׁ מִי שֶׁנִּדְמֶה לוֹ שֶׁנִּכְנָס לִפְנִים, וְלִפְנַי וְלִפְנִים
וַעֲדַיִן עוֹמֵד בַּחוּץ לְגַמְרֵי, כִּי לא הִתְחִיל לְהַשִּׂיג הַשָּׂגָה שֶׁל אֱמֶת.

וְהַצַּדִּיק הַגָּדוֹל מְאד
אַף כְּשֶׁזּוֹכֶה לְהַשִּׂיג הַשָּׂגוֹת גְּדוֹלוֹת שֶׁל הַקְּדֻשָּׁה בֶּאֱמֶת
אַף עַל פִּי כֵן אֵינָם נֶחֱשָׁבִים בְּעֵינָיו לִכְלוּם
לְגדֶל עצֶם הַכָּרָתוֹ אֶת גְּדֻלּוֹת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַך
עַל כֵּן הוּא מִשְׁתַּדֵּל וּמִתְחַזֵּק בְּכָל פַּעַם
שֶׁיַּתְחִיל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך לְהַרְאוֹת לוֹ אוֹר הַתּוֹרָה
כְּאִלּוּ לא הִתְחִיל לְהַשִּׂיג כְּלָל מִיָּמָיו.
 
*********
 
והשאלה היא פשוטה, כיצד באפשרותו של האדם לדעת שהוא כבר לא בהיכלי התמורות ?
 
רבי נחמן מברסלב אומר "ואז יראה ההפרש". אך כיצד יראה את ההפרש ? אולי הוא עדיין מטעה את עצמו והוא עדיין בהיכלי התמורות ?
 
ז"א כיצד ניתן לדעת בוודאות האם אתה בהיכלי התמורות או לא ?!
 
דבר נוסף, רבי נחמן מברסלב בסוף דבריו כותב  שאצל הצדיק האמת שהוא לא בהיכלי התמורות, בעיניו כל ההשגות האמיתיות שלו הן כמו כלום ממש.
 
והשאלה היא, איך זה יכול להיות שמצד אחד אנחנו אומרים שהצדיק האמת בלבד הוא לא בהיכלי התמורות ושהוא משיג השגות אמיתיות באמת, ומצד שני אנחנו אומרים שבעיני הצדיק ההשגות שלו הם כלום ממש.
 
ז"א האם מצד האמת האמיתית, האם ההשגות של הצדיק הן אמת או לא ? אם הן אמת, אז מה פשר העניין שהצדיק מחשיב אותן לכלום, ואם הן לא אמת אלא רק היכלי התמורות, אז מה ההבדל בין ההשגה של הצדיק האמת, לבין זו של זה שעדיין נמצא בהיכלי התמורות ?
 
ז"א, מאחר שגם הצדיק האמת וגם מי שבהיכלי התמורות שניהם תמיד צריכים / רוצים להתקדם, אז ממילא מה ההבדל ביניהם ? מדוע הצדיק האמת נקרא שיש לו השגת אמת, אך זה שאינו צדיק אמת הוא עדיין בהיכלי התמורות ?
 
וכמובן גם השאלה הראשונה, מה ההבדל בין השגה של אמת לבין היכלי התמורות, איך מבדילים ביניהם ?
http://breslev.eip.co.il/?key=515 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רמה - דע שיש חדרי תורה
דע שיש חדרי תורה
ומי שזוכה להם
כשמתחיל לחדש בתורה, הוא נכנס בהחדרים
ונכנס מחדר לחדר ומחדר לחדר
כי בכל חדר וחדר יש כמה וכמה פתחים לחדרים אחרים
וכן מאותן החדרים לחדרים אחרים
והוא נכנס ומטיל בכלם, ומלקט משם אוצרות וסגלות יקרות וחמודות מאד אשרי חלקו

אבל דע, שצריך לזהר מאד, לבל יטעה בעצמו, כי לא במהרה זוכין לזה
כי יש כמה וכמה חדושין שאינם באים משם
רק מהיכלי התמורות
כי את זה לעמת זה עשה אלהים
ואף שנדמה לאדם להשגה גדולה
אף על פי כן, גם שם יש חדושים נאים שנדמין להשגות
וגם בזה יש כמה בחינות
...
ודע שכל אדם קדם שמשיג בתורה השגה של אמת
צריך לילך בהכרח דרך אלו היכלות התמורות

אבל הכלל שאסור לטעות בעצמו לסבר שכבר בא אל ההשגה הראוי
כי אם יסבר כן ישאר שם חס ושלום
אבל כשידע שעדין לא התחיל לכנס לחדרי תורה האמתיים
אזי יתחזק בעבודת השם, וירבה בתפילות, ויפציר
עד שיפתחו לו שערי הקדשה באמת, ואז יראה ההפרש

ואפילו אם עשה עבדות ותעניתים וסגופים בשביל השם יתברך
ואחר כך זכה לחדושין
אף על פי כן אל יעמד על זה לסבר שהם השגות של אמת הנ"ל
כי אפילו להדמיונות של היכלי התמורות צריך עבדות ותעניתים
וכמו כן תבין הנמשל מעצמו
כי יש מי שנדמה לו שנכנס לפנים, ולפני ולפנים
ועדין עומד בחוץ לגמרי, כי לא התחיל להשיג השגה של אמת.

והצדיק הגדול מאד
אף כשזוכה להשיג השגות גדולות של הקדשה באמת
אף על פי כן אינם נחשבים בעיניו לכלום
לגדל עצם הכרתו את גדלות הבורא יתברך
על כן הוא משתדל ומתחזק בכל פעם
שיתחיל השם יתברך להראות לו אור התורה
כאלו לא התחיל להשיג כלל מימיו.
רויטל
חדש

אליעד יקר ,
איך אפשר לדעת בלשון פשוטה , מהן היכלי התמורות ?
מהן מייצגים לנו בחיים היום יומיים ?
ומה עם התשובה , איך יודעים שעדיין לא יצאנו מהן,
וכמובן איך יוצאים מהן ?
 
בתודה מראש,
רויטל.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי רויטל

אליעד יקר ,
איך אפשר לדעת בלשון פשוטה , מהן היכלי התמורות ?
מהן מייצגים לנו בחיים היום יומיים ?
ומה עם התשובה , איך יודעים שעדיין לא יצאנו מהן,
וכמובן איך יוצאים מהן ?
 
בתודה מראש,
רויטל.
 
בפשיטות, היכלי התמורות היינו כל הדמיונות שיש לאדם לפני שהוא מבין שהכל טוב ושהכל אחד וכולי.
 
איך יודע האדם שהוא יצא מהם ? ברגע שכל השאלות שלו יעלמו.
 
כל זמן שיש לאדם שאלות כלשהן, הרי שהוא עדיין לא נמצא באמונה שלמה, והוא עדיין בהיכלי התמורות.
 
כאשר האדם מגיע לאמונה שלמה באמת, בשלמות שאין שלמות גדולה ממנה, אז כל השאלות שלו נעלמות, ואז הוא חי בגן עדן ממש.
 
כך שאם עדיין יש לאדם שאלות כלשהן, בתחום כלשהו, אם עדיין לא הכל ברור, אז האדם עדיין בהיכלי התמורות.
אליעד כהן
מנהל הפורום

תוספת:

לגבי העניין שלמרות שהצדיק משיג השגה של אמת, בכל זאת הוא מחזיק את ההשגות שלו לכלום, ועולה מדרגה לדרגה, בקשר לזה ראה תשובה כאן:
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=27 - פרדוקסים בדברי רבי נחמן מברסלב. מה שורשם ופישרם ?
 
לגבי "ואז יראה ההפרש", העניין הוא כי כל זמן שיש לאדם ספק האם הוא נמצא בהכלי התמורות, הרי שהוא בהכלי התמורות ללא צל צילו של ספק.
הדרך של האדם לדעת שהוא לא נמצא בהיכלי התמורות, היא רק כאשר הוא מגיע לידיעה שלמה כזו, שעליה לא ניתן להטיל ספק האם האדם בהיכלי התמורות.
 
ואז יראה ההפרש, היינו כאשר האדם מגיע לתכלית הידיעה שלא נדע, ואז הוא מגיע לידיעה שלמה כזו, שבה ורק בה הוא בוודאות שלמה שאין וודאות אחריה לגבי האמת שאליה הוא הגיע.
 
בעקרון, כל זמן שהאדם יודע דבר שיש לו הפך / שונה, דהיינו כל זמן שהאדם יודע דבר שאפשר לא לדעת אותו / לדעת דבר אחר שונה ממנו, הרי שהוא עדיין לא נמצא בתכלית הידיעה שלא נדע, והוא עדיין נמצא בהיכלי התמורות.
 
על האדם להבין, כי הקליפה קודמת לפרי. וככל שהקליפה קרובה יותר לפרי, כך היא דקה יותר. ולכן ההשגות של היכלי התמורות נראות כהשגות של אמת, מאחר שהן קרובות לפרי, אך באמת הן כולן קליפות בלבד.
 
ורק כאשר האדם מגיע לפרי עצמו, רק אז הוא מגיע לבחינת אמצעותא דעלמא, דהיינו השגת האור אין סוף.
 
כמו כן, כל זמן שאדם יכול להשיג יותר ממה שהוא יכול להשיג, כל זמן שאדם יכול לדעת יותר / טוב יותר ממה שהוא יודע, הרי שהוא עדיין לא נמצא בתכלית הידיעה.
 
תכלית הידיעה היינו כאשר האדם מגיע מיצוי השכל האנושי, דהיינו אינו יכול לדעת יותר בשכל אנושי, שאז השכל שלו הופך להיות שכל אחר, מעל הזמן והמקום, שזה השכל הנקנה.
 
אך כל זמן שאדם לא הגיע לידיעה שלמה שאין שלמות אחריה, כל זמן שקיימת אפשרות לדעת יותר, הרי שהאדם לא נמצא בתכלית הידיעה.
 
דבר נוסף: כל זמן שיש לאדם שאלה כלשהי בנושא כלשהו, הרי שהוא עדיין בהיכלי התמורות. דהיינו כל זמן שהשאלות הבאות מהחלל הפנוי עדיין קיימות אצל האדם, הרי שהוא עדיין בהיכלי התמורות.
 
ויותר מכך, גם אם נדמה לאדם שיש לו תשובות לשאלות שבאות מהחלל הפנוי, גם אז הוא בהיכלי התמורות. כי לשאלות שבאות מהחלל הפנוי אין תשובות. אלא שבשכל הנקנה השאלות האלו לא קיימות כלל, וזה עניין נפרד לגמרי מיש תשובות.
ולשאלות האלו אין תשובות בשום שכל בעולם. אלא או שיש שאלות ללא תשובות, או שאין שאלות כלל.
 
וכל זמן שהאדם לא זוכה להגיג לשכל כ"כ גדול שבו השאלות של החלל הפנוי לא נכנסות כלל, הרי שהוא עדיין לא הגיע אל השגת האין סוף, והרי שהוא עדיין בחלל הפנוי בהיכלי התמורות ובעמקי הקליפות, גם אם נדמה לו ש ... וכולי ...
 
וראה גם כיו"ב: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=124 - האם הגעתי לתכלית ?
אליעד כהן
מנהל הפורום

לגבי איך ניתן לדעת משהו בוודאות מחלטת, ראה כאן:
 
http://www.eip.co.il/?key=240 - וודאות. מהי וודאות שאין וודאות גדולה ממנה ואיך להגיע אליה ?
 
והעניין הוא שרק מחוייב המציאות הוא וודאות וכל השאר הוא אפשרי המציאות והוא לא בבחינת וודאות.
 
וכל מה שהוא סוף וצמצום ובבחינת בריאת העולם, הרי שתמיד יש משהו אחר ששונה ממנו, והרי שקיומו אינו וודאי ונצחי וכולי.
 
ורק ידיעת השי"ת עצמו, שהיא ידיעת האין סוף ממש, ידיעת מחוייב המציאות, רק היא וודאות אמיתית.
 
וגם, כל ידיעה שהיא בשכל אנושי, היא לא וודאית, כי היא תלויה בשכל. ורק ידיעה שהיא בשכל הנקנה, רק היא ידיעה אמיתית באמת, מאחר שהיא נצחית באמת.
 
*********

וודאות. אמת בלתי תלויה. לוגיקה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. פילוסופיה. מהי וודאות שאין וודאות אחריה ?

וודאות אמיתי היא כאשר אין אפשרות מחשבתית לחשוב את ההפך ממה שהאדם יודע.

האמת האמיתית לגבי כל דבר, היא הידיעה של הדבר ברמת הבנה עמוקה כ"כ שאין אפשרות לחשוב על ההפך של הידיעה עצמה.

לא שאפשר להוכיח שהידיעה נכונה, לא שברור שהידיעה נכונה, אלא שאי אפשר טכנית לחשוב על ההפך של אותה הידיעה.

זאת רמת וודאות מוחלטת.

כל זמן שאפשר לחשוב על ההפך של הדבר, הרי שהקיום שלו אינו וודאי.

כאשר הוודאות של דבר נובעת מטיעונים לוגיים כלשהם, הרי שקיימת האפשרות שיתברר שהטיעונים אינם נכונים.

כמו כן קיימת האפשרות שהאדם ישכח את הטיעונים הלוגיים, גם אם הם נראים כנכונים.

בנוסף אסור לשכוח, כי הלוגיקה היא לא וודאות מוחלטת.

כל חוקי הלוגיקה הם רק הנחת יסוד אנושית, שתלוי במגבלות השכל האנושי.

כל מה שהשכל אינו מסוגל לתפוס, הפך לכלל לוגי.

אך כמובן שניתן להבין שמאחר שהשכל האנושי הוא רק חלק מהמציאות ולא המציאות עצמה, הרי שגם כללי הלוגיקה שמבוססים עליו, הם רק האמת היחסית.

חוקי הלוגיקה = הנחת יסוד אנושית = אמת יחסית.

כך שכאשר הוודאות של דבר נובעת מחוקים לוגיים שונים, הרי שמצד האמת כל הוודאות של הדבר מוטלת בספק ואינה וודאית בשלמות. משום שחוקי הלוגיקה עצמם אינם וודאות מושלמת.

וודאות מושלמת = ידיעה שאי אפשר לחשוב את ההפך שלה.

מהי הידיעה הזאת שאי אפשר לחשוב את ההפך שלה ?

תשובה: את הידיעה שעומדת בבסיסן של כל הידיעות. הידיעה שכל הידיעות כוללות אותה. הידיעה שאי אפשר לדעת את ההפך שלה.

אליעד כהן
מנהל הפורום

וראה גם כאן http://www.eip.co.il/?key=112 - וודאות. מהי וודאות מוחלטת וידיעה שלמה ?
 
והעניין הוא על השכל הנקנה שהוא כל הידיעות בידיעה אחת, שהוא תכלית הידיעה שלא נדע. כמו כן מדובר על בחינת תשובה שלמה, דהיינו ידיעה שלמה ללא שאלות גם לא אלו של החלל הפנוי. ויש כאן את העניין של שכל משכיל ומושכל שהם נעשים לאחד על ידי האמונה כמובא.
 
****
 
וודאות. ספקות. ידיעה מלאה. פילוסופיה.

מהי וודאות מלאה בוודאות שאין בוודאות אחריה ?

וודאות מלאה >< תשובות על כל השאלות / ספקות.

וודאות מלאה = הבנה שאין שום שאלות / תשובות / ספקות.

כל זמן שיש לאדם ספקות כלשהם לגבי משהו, הרי שהוודאות אינה מלאה.

כל זמן שהאדם מסוגל לחשוב במוחו שאולי ההפך ממה שהוא חושב הוא האמת, הרי שהידיעה שלו אינה שלמה.

כל זמן שהאדם מסוגל לחשוב על ההפך של מה שהוא יודע, הרי שהידיעה אינה שלמה.

גם כאשר יש לאדם תשובות לכל השאלות האפשריות, גם אז הידיעה אינה שלמה.

ידיעה שלמה = כאשר האדם יודע שאין בכלל שום שאלה לגבי הנושא וממילא אין צורך בתשובות.

ידיעה שלמה = האדם אינו מסוגל לחשוב על ההפך של מה שהוא יודע.

ידיעה שלמה = אחדות של היודע עם הדבר שאותו הוא יודע.

ידיעה שאינה שלמה = חוסר אחדות בין היודע לבין הדבר שאותו הוא יודע.

הסבר: ידיעה מורכבת מ 3 גורמים.

היודע, הדבר אותו יודעים והידיעה שמקשרת את היודע ואת הדבר אותו הוא יודע.

זה שחושב, הדבר שעליו חושבים והמחשבה שמקשרת ביניהם.

הדבר שאותו יודעים, לו עצמו אין שום ספק לגבי עצמו.

הדבר שאותו יודעים יודע את עצמו בשלמות שאין שלמות אחריה. הוא הדבר עצמו הידוע שאותו יודעים.

כאשר קיימת אחדות בין היודע לבין הדבר שאותו הוא יודע, הרי שאז הידיעה שלמה.

ידיעה שלמה של המציאות = אחדות של היודע עם המציאות = כאשר המהות של האדם הופכת גם בעיני עצמו למהות האמיתית של המציאות.

כאשר האדם תופס את עצמו כשונה מהותית מהמהות של המציאות עצמה כמציאות = פירוד = חוסר ידיעה = חוסר הבנה של המציאות.

כאשר האדם מבין שמהותו היא מהותה של המציאות עצמה כמציאות בלי קשר לצורות החיצוניות שלה = מהות אחת = אחדות = הבנה מלאה = ידיעה שלמה.

אליעד כהן
מנהל הפורום

ומצו"ב עוד מספק קישורים לגבי עניין ידיעת האמת:

http://www.eip.co.il/?key=409 - אמת מוחלטת. האם קיימת ואיך להגיע ?
 
http://www.eip.co.il/?key=358 - אמת. מדוע האמת האמיתית אינה זקוקה להוכחה ?
 
http://www.eip.co.il/?key=283 - אמת בלתי תלויה. כיצד לזהות אמת אובייקטיבית ובלתי תלויה ?
 
 
אליעד כהן
מנהל הפורום

בהמשך לעניין היכלי התמורות, נשאלת השאלה הבאה:
 
אמר רבי נחמן מברסלב
 
וְדַע שֶׁכָּל אָדָם קדֶם שֶׁמַּשִּׂיג בַּתּוֹרָה הַשָּׂגָה שֶׁל אֱמֶת
צָרִיך לֵילֵך בְּהֶכְרֵחַ דֶּרֶך אֵלּוּ הֵיכְלוֹת הַתְּמוּרוֹת
 
והשאלה היא מדוע ? מדוע באמת חובה לעבור דרך היכלי התמורות ?
 
אז כמובן שהקליפה קודמת לפרי, ולפני שמשיגים את מה שיש מעל השכל האנושי ולפני שמשיגים את השכל של מלאכי השרת וכולי וכולי, לפני כן יש הרבה קליפות וכולי.
 
אך ראוי להדגיש את הנקודה הבאה, והיא כי כל אדם בעולם הוא כבר נמצא בהיכלי התמורות !!!
 
ברגע שאדם הראשון חטא והשתבשה עליו דעתו, באותו הרגע הוא וכל הבאים אחריו, כבר נמצאים ונולדים וחיים בתוך הגהנום והיכלי התמורות.
 
ז"א האם הוא כבר בהיכלי התמורות, דהיינו שהוא ממיר את האמת בשקר ואת הטוב ברע וכולי ...
 
כך שעל האדם לצאת מהיכלי התמורות, כי הוא כבר שם וכולי ...
ודע שכל אדם קדם שמשיג בתורה השגה של אמת
צריך לילך בהכרח דרך אלו היכלות התמורות
חידוש
מתקדם

הייתי רוצה לגלות לך ,אבל לפני כן תקראי ,משבע קבצנים היום החמישי בעל הכתפיים הרחבות. כי לצאת מהיכלי התמורות נקרא " אשבעה בהקיץ תמונתך " כמו שכתב רבינו על קבוצה של "חכמים " שישבו בחקירות מדעיות ואמר,נראה איך היו מתנהגים אם היה נכנס אדם שנפטר לפני שנה לחדר , איך היו בורחים כולם .
אני זכיתי לצאת אבל מודה שבלי הצדיק הייתי משתגע מפחד, כי את יכולה לצאת מהגוף לגמרי { בהקיץ } או לעבור דרך קירות , בקיצור שם השכל נישבר וחיב להודות שיש אלוהות, כי זה מעל השכל האנושי ואז זוכה שנישבר העקמומיות שיש בליבו ומודה שגדול השם ולא יודעים כלום..
והוא באמת תחילת ברסלב , הינו השגות אלוהות כ"ש רבינו מבשרי אחזה אלוה. אשמח להרחיב אם תהיי מעונינת ..תודה
חידוש
מתקדם

ועוד אפשר להבין לפי שיר השירים.." הביאני המלך חדריו נגילה ונשמחה בך " כי כשבאמת מגיעה לחדרי האמת נימתקים כל הדינים וזוכה לשמחה אדירה.  ראי מזבוב ועכביש לענין המלך שנירדם על הספר ושכח שהוא המלך , ואם תיזכי להתעורר ולגלות שאת המלכה ואת אדונית לעצמך , בהכרח שתיסלחי לעצמך על כל מה שפגמת בעצמך..והוא שאמרו רז"ל .  עבירות שבין אדם למקום יום הכיפורים מכפר,  כי- פורים.. הוא יום הולדת המלך ששם אתה ניזכר שאתה זה אתה [ראי תורה נא.  ח,א  ליק" מהר.  סוף התורה , "עין לא ראתה אלהים זולתך, כילא יהיה אחר שיראה.
ושאר התיקון הוא . "עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר...." והוא עיקר הבושה לעתיד לבוא ,איך קורה שאם אני היתעוררתי לפניך ואני יודעת את האמת ,איך לא אגלה לך ח"ו , ועוד איך אעז להשתמש בשקר כנגדך כשאת אלוהות בעצמך , רק שעדין לא התעוררת. תודה
 הגב עמוד  1 2 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 29_03_2024 השעה 05:25:31