נשלח במקור על ידי elko
תודה.
אם כך, איך בא לידי ביטוי יחוד קודשא ושכינתא ביום יום לאדם הפרטי? האם המעשיה הראשונה בסיפורי מעשיות היא על זה?
הרי זה משהו יומיומי להוציא את בת המלך, זה לא משהו שנגמר, נכון ?
|
כל המעשיות וכל הדיבורים של רבי נחמן מברסלב הם אכן על זה.
כמו זה זה בהחלט משהו שכן נגמר ! כי בסוף הוא הוציאה ! ובסוף יש גאולה והשכינה יוצאת מהגלות וכולי. ז"א זה תהליך סופי.
לגבי איך זה ביום יום, אז כפי שכתבתי, הנשמה גם היא בחינת השכינה, ביחס למאציל שלה שזה הבורא.
ואיך זה פרקטית. אז כאן כמובן שיש הרבה צורות שונות.
ואתן מסםר דוגמאות, אך יש אין סוף כאלו:
לדוגמא:
1 - להסתכל בשכל של כל דבר, זה לדוגמא יחוד בין העולם שהוא השכינה, לבין הבורא שהוא השכל והחוכמה של כל דבר.
2 - לחפש את האמת בכל דבר. זה יחוד שבו האדם מקשר את אחרי הבריאה ללפני הבריאה על ידי חיפוש האמת, כמובא.
3 - לדון לכף זכות. זה בחינת חיפוש הטוב שלפני הבריאה, בתוך הבריאה.
4 - למצוא תשובה לשאלות שלך (סתם שאלות לאו דווקא תורניות). זה בחינת יחוד קוב"ה שהוא הדעת, עם השכל שהוא השכינה.
וכיו"ב בשאר הדברים. ואידך זיל גמור.
יש מבין ?
בכל פעם